Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » DE KLASSIEKER: Feyenoord-Ajax (22/01/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Szymanski en Alireza vielen wel tegen had ik meer van verwacht, natuurlijk hebben ze keihard gewerkt maar je verwacht van hun ook wat briljante momenten. Vond onze Pool vanaf de flanken beter als centraal.

Bijlow was als vanouds vooral die ene redding was super zag hem er al in gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 22 januari 2023 om 16:37:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 22 januari 2023 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 22 januari 2023 om 16:33:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 22 januari 2023 om 16:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 16:08:

Gimenez moet het dan maar gaan doen, zo zonde knullige goal.



Die is het ook niet. Tot nu toe nog nooit een beslissende goal gemaakt of de 1-0.



Lazio thuis gemist?


Je bent gelijk. Maar het blijft te weinig. Deze had hij net moeten maken.



Keeper pakte hem goed, maar er was ook te weinig steun vanuit het middenveld voor de rest.

Wiefer had veel eerder gewisseld moeten worden, die zat er helemaal doorheen. Szymanski had moeten blijven staan.
Dus foute wissel van Slot.




Wiefer kan nog geen hele wedstrijden, dat zag je de vorige wedstrijden ook al.
Vind ook wel fout van Slot dat hij dat niet eerder doorheeft.

 

+1/-0

Wel jammer maar verder de test prima doorstaan. Als je in de andere topwedstrijden ook punten kan pakken blijf je gewoon meedoen. Net als iedereen vond ik die late wissels echt onbegrijpelijk. Het was allang duidelijk dat het initiatief naar hun ging en dan heb je wat verse krachten nodig. Dat zal de trainer ook wel achteraf inzien en hier leert slot ook weer van. We blijven gewoon na vandaag nog op een positie in de ranglijst waar we aan het begin van het seizoen met zekerheid voor getekend hadden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 22 januari 2023 om 19:27:

Wel jammer maar verder de test prima doorstaan. Als je in de andere topwedstrijden ook punten kan pakken blijf je gewoon meedoen. Net als iedereen vond ik die late wissels echt onbegrijpelijk. Het was allang duidelijk dat het initiatief naar hun ging en dan heb je wat verse krachten nodig. Dat zal de trainer ook wel achteraf inzien en hier leert slot ook weer van. We blijven gewoon na vandaag nog op een positie in de ranglijst waar we aan het begin van het seizoen met zekerheid voor getekend hadden.



Met betrekking tot die wissels; ik zat me in de loop van de tweede helft ook op te vreten. Waarom brengt Slot geen verse krachten in? Ik zag de energie uit het elftal vloeien.

Maar anderzijds; wie heb je op het middenveld en achterin achter de hand? Hoelang kunnen die het volhouden (zo’n Timber kon misschien maar een kwartiertje meedoen) en wat verlies je ten opzichte van wat er nog in staat. Feyenoord heeft een uiterst smalle selectie, veel back-ups zijn een treetje (of twee) minder dan de basis/kern.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 22 januari 2023 om 19:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 22 januari 2023 om 19:27:

Wel jammer maar verder de test prima doorstaan. Als je in de andere topwedstrijden ook punten kan pakken blijf je gewoon meedoen. Net als iedereen vond ik die late wissels echt onbegrijpelijk. Het was allang duidelijk dat het initiatief naar hun ging en dan heb je wat verse krachten nodig. Dat zal de trainer ook wel achteraf inzien en hier leert slot ook weer van. We blijven gewoon na vandaag nog op een positie in de ranglijst waar we aan het begin van het seizoen met zekerheid voor getekend hadden.



Met betrekking tot die wissels; ik zat me in de loop van de tweede helft ook op te vreten. Waarom brengt Slot geen verse krachten in? Ik zag de energie uit het elftal vloeien.

Maar anderzijds; wie heb je op het middenveld en achterin achter de hand? Hoelang kunnen die het volhouden (zo’n Timber kon misschien maar een kwartiertje meedoen) en wat verlies je ten opzichte van wat er nog in staat. Feyenoord heeft een uiterst smalle selectie, veel back-ups zijn een treetje (of twee) minder dan de basis/kern.


Eens over de wissels, maar naar mijn idee waren die naast Wieffer vooral voorin nodig. Het was duidelijk dat alle aanvallende spelers er op begeven moment wel doorheen zaten, waardoor Ajax weer lucht kreeg.

 

+1/-0

Teleurstellende wedstrijd qua voetbal, met een klassiek verloop. Een Feyenoord dat de eerste helft domineerde en Ajax de baas was, maar nauwelijks echt grote kansen wist te creëren door slordigheden in de laatste fase. Een gebrek aan kwaliteit voorin breekt je dan op. Al vind ik Paixao de enige in de basis die wel tekenen van kwaliteit vertoont, ook de reden waarom ik vind dat hij gegarandeerd basisspeler zou moeten zijn. Zijn schot was machtig en goed voor de verdiende voorsprong.

In de tweede helft onbegrijpelijk dat Slot niet eerder wisselt om het momentum bij Ajax eruit te krijgen. Zeker in onze aanval zat iedereen er doorheen, ik had daar eerder frisse krachten verwacht. Zo'n Gimenez had je al iets eerder kunnen brengen, hij brengt zichzelf minstens een paar keer in de wedstrijd in kansrijke positie. Een echte spits mijns inziens. Het is te hopen dat hij dat drukzetten op middenveld van de tegenstander onder de knie krijgt, dan heb je er een prima spits aan met potentie.

Achterin waren we heer en meester, soevereine prestatie van alle achterhoede spelers. Waarbij ik Geertruida MOTM vind, die speelde de beste speler van Ajax -Kudus- vrijwel volledig uit de wedstrijd. Heerlijk om zulke voetballers te hebben achterin. De gehypte Timber was vele malen minder dan Geertruida mijns inziens. De andere MOTM was natuurlijk Hartman, die een fenomenale prestatie leverde als opkomende linksback. Als dit zijn niveau wordt, dan kan hij beter worden dan Malacia.

Uiteindelijk is het zonde dat je een zwak Ajax laat wegkomen met een gelijkspel. Voor een succesvolle kans op het kampioenschap zullen we het in de volgende toppers veel beter moeten doen op voetballend gebied.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 januari 2023 om 19:55:


Achterin waren we heer en meester, soevereine prestatie van alle achterhoede spelers. Waarbij ik Geertruida MOTM vind, die speelde de beste speler van Ajax -Kudus- vrijwel volledig uit de wedstrijd. Heerlijk om zulke voetballers te hebben achterin. De gehypte Timber was vele malen minder dan Geertruida mijns inziens. De andere MOTM was natuurlijk Hartman, die een fenomenale prestatie leverde als opkomende linksback. Als dit zijn niveau wordt, dan kan hij beter worden dan Malacia.




Inderdaad aanvallend moet het allemaal beter, maar verdedigend top. Feyenoord is gewoon moeilijk tekloppen en begint weer aardig een machine teworden.

 

+1/-0

Het is overigens een raar seizoen met 5 ploegen zo dichtbijelkaar, terwijl ajax bv maar twee of drie punten minder heeft als vorig seizoen en toen toch kampioen werden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 22:00:

Het is overigens een raar seizoen met 5 ploegen zo dichtbijelkaar, terwijl ajax bv maar twee of drie punten minder heeft als vorig seizoen en toen toch kampioen werden.



020 heeft momenteel niet het team om zo'n inhaalrace te winnen, ik geef Twente en AZ nog meer kans.
Toch na vandaag is gebleken dat WIJ de gedoodverfde kampioenskandidaat zijn.

We hebben 020 laten zien dat wij de betere zijn momenteel, ook al waren we lang niet op ons best, door eigen fouten hebben we niet gewonnen, maar dat is ook weer een compliment naar onszelf toe.
Wij kunnen op dat gebied beter, dat hebben we laten zien, maar zijn nog in ontwikkeling. We hebben op de juiste momenten toegeslagen, vandaag verdedigd en staan daarom terecht bovenaan en 3-5 punten los.

Daarom als we komende duels goed doorkomen zijn we echt op titelkoers.
Komende 5 wedstrijden zullen beslissend zijn hierin voor ons.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 22 januari 2023 om 22:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 22:00:

Het is overigens een raar seizoen met 5 ploegen zo dichtbijelkaar, terwijl ajax bv maar twee of drie punten minder heeft als vorig seizoen en toen toch kampioen werden.



020 heeft momenteel niet het team om zo'n inhaalrace te winnen, ik geef Twente en AZ nog meer kans.
Toch na vandaag is gebleken dat WIJ de gedoodverfde kampioenskandidaat zijn.

We hebben 020 laten zien dat wij de betere zijn momenteel, ook al waren we lang niet op ons best, door eigen fouten hebben we niet gewonnen, maar dat is ook weer een compliment naar onszelf toe.
Wij kunnen op dat gebied beter, dat hebben we laten zien, maar zijn nog in ontwikkeling. We hebben op de juiste momenten toegeslagen, vandaag verdedigd en staan daarom terecht bovenaan en 3-5 punten los.

Daarom als we komende duels goed doorkomen zijn we echt op titelkoers.
Komende 5 wedstrijden zullen beslissend zijn hierin voor ons.



Wie zie jij nu dan als grootste concurrent? Weet het niet hoor had nooit verwacht dat AZ en Twente ook mee zouden doen opzich wel goed voor het voetbal.

 

+1/-0

Ook nu werd Gimenez weer te laat ingezet. Altijd op het moment dat het team ingekakt is in de tweede helft en dan moet hij het maar weer in z´n eentje zien te doen.
En eerlijk gezegd niet eens onverdienstelijk, wat mij betreft mag hij er eerder inkomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 23 januari 2023 om 00:44:

Ook nu werd Gimenez weer te laat ingezet. Altijd op het moment dat het team ingekakt is in de tweede helft en dan moet hij het maar weer in z´n eentje zien te doen.
En eerlijk gezegd niet eens onverdienstelijk, wat mij betreft mag hij er eerder inkomen.



Ja eens, 10 min eerder was beter geweest. Vind het heel dubbel: heb Danilo als '1e verdediger' goed werk zien leveren en dat was een belangrijke bijdrage aan de druk op Ajax. Maar ja, hij creëert geen kans en van de vleugels krijg ie ook niets. Gimenez kan wel zelf kansen creëren en wint duels. Ik zie dat laatste liever, maar kan niet inschatten wat dat voor impact heeft op ons collectieve druk zetten

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 23 januari 2023 om 00:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 22 januari 2023 om 22:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 22:00:

Het is overigens een raar seizoen met 5 ploegen zo dichtbijelkaar, terwijl ajax bv maar twee of drie punten minder heeft als vorig seizoen en toen toch kampioen werden.



020 heeft momenteel niet het team om zo'n inhaalrace te winnen, ik geef Twente en AZ nog meer kans.
Toch na vandaag is gebleken dat WIJ de gedoodverfde kampioenskandidaat zijn.

We hebben 020 laten zien dat wij de betere zijn momenteel, ook al waren we lang niet op ons best, door eigen fouten hebben we niet gewonnen, maar dat is ook weer een compliment naar onszelf toe.
Wij kunnen op dat gebied beter, dat hebben we laten zien, maar zijn nog in ontwikkeling. We hebben op de juiste momenten toegeslagen, vandaag verdedigd en staan daarom terecht bovenaan en 3-5 punten los.

Daarom als we komende duels goed doorkomen zijn we echt op titelkoers.
Komende 5 wedstrijden zullen beslissend zijn hierin voor ons.



Wie zie jij nu dan als grootste concurrent? Weet het niet hoor had nooit verwacht dat AZ en Twente ook mee zouden doen opzich wel goed voor het voetbal.



Denk AZ grootste concurrent. Voetballen gewoon goed. Twente gaat uiteindelijk de druk niet aan kunnen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 22 januari 2023 om 17:02:

Voorin te weinig kwaliteit, jammer maar da's een bekend verhaal.



Dat is het gewoon. Alireza is een mooie baas, werkt hard, maar creëert gewoon te weinig. Tegen Twente Szymanski weer eens hangend op rechts zetten, dan kan Timber Zerrouki uit te wedstrijd spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 23 januari 2023 om 09:05:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 22 januari 2023 om 17:02:

Voorin te weinig kwaliteit, jammer maar da's een bekend verhaal.



Dat is het gewoon. Alireza is een mooie baas, werkt hard, maar creëert gewoon te weinig. Tegen Twente Szymanski weer eens hangend op rechts zetten, dan kan Timber Zerrouki uit te wedstrijd spelen.



Niet aanpassen aan FC Twente. Ze draaien goed, maar we moeten ze niet groter maken dan ze zijn.

Zerrouki behoort tot hun beste spelers, maar ik denk dat hij het lastigste in zijn spel komt als hij achter iemand aan moet lopen. Als je aan hem een mannetje 'opoffert', hoeft hij alleen maar open/weg te draaien en hij creeert een overtal. Als hij Szymański laat lopen, en iemand van de verdediging hem over moet nemen; hebben wij een overtal.

 

+1/-0

We lachen om bassey maar die voorkomt met goed omschakelen en een volle sprint dat gimi in de uiterste hoek de winnende binnen kan mikken helaas, enorm balen. Daardoor schrikt hij en hij moet in een split second iets meer van de hoek af schieten waardoor de keeper m heeft. Waarom niet een keer gimi dan voor jhb hij kan met links naar binnen komen dan breng je meer scorend vermogen in. Sowieso was na de 70e minuut wisselen onvoorstelbaar. De grote kans van kuduz was al een waarschuwing in de 70e minuut (hoe kan alvarez gewoon tussen 2 man door dribbelen) vlak daarna viel dat irritante k doelpunt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 21:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 januari 2023 om 19:55:


Achterin waren we heer en meester, soevereine prestatie van alle achterhoede spelers. Waarbij ik Geertruida MOTM vind, die speelde de beste speler van Ajax -Kudus- vrijwel volledig uit de wedstrijd. Heerlijk om zulke voetballers te hebben achterin. De gehypte Timber was vele malen minder dan Geertruida mijns inziens. De andere MOTM was natuurlijk Hartman, die een fenomenale prestatie leverde als opkomende linksback. Als dit zijn niveau wordt, dan kan hij beter worden dan Malacia.




Inderdaad aanvallend moet het allemaal beter, maar verdedigend top. Feyenoord is gewoon moeilijk tekloppen en begint weer aardig een machine teworden.



Die Pedersen is echt een drama, stond bij die goal ook weer helemaal verkeerd zoals gewoonlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 23 januari 2023 om 11:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 21:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 januari 2023 om 19:55:


Achterin waren we heer en meester, soevereine prestatie van alle achterhoede spelers. Waarbij ik Geertruida MOTM vind, die speelde de beste speler van Ajax -Kudus- vrijwel volledig uit de wedstrijd. Heerlijk om zulke voetballers te hebben achterin. De gehypte Timber was vele malen minder dan Geertruida mijns inziens. De andere MOTM was natuurlijk Hartman, die een fenomenale prestatie leverde als opkomende linksback. Als dit zijn niveau wordt, dan kan hij beter worden dan Malacia.




Inderdaad aanvallend moet het allemaal beter, maar verdedigend top. Feyenoord is gewoon moeilijk tekloppen en begint weer aardig een machine teworden.



Die Pedersen is echt een drama, stond bij die goal ook weer helemaal verkeerd zoals gewoonlijk.



De zwakste schakel op dit moment. Hij is misschien leuk voor de laatste 20-30 minuten als je alles of niets gaat spelen en hij met zijn snelheid en loopvermogen nog wat kan forceren tegen een vermoeide tegenstander. Eigenlijk zou je daar die kasanwirjo eens de kans moeten gaan geven. Dan heb je er tenminste wel een echte verdediger staan en die heeft bij Groningen ook op die positie gespeeld.

Ben het er mee eens dat we er met Geertruida, Wieffer en Hartman niks op achteruit zijn gegaan. Trauner, Timber en Malacia leken grote verliezen maar valt dus mee. Nog 1-2 namen voor de breedte is toch geen overbodige luxe want de bank is nog te zwak.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 23 januari 2023 om 12:46:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 23 januari 2023 om 11:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2023 om 21:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 januari 2023 om 19:55:


Achterin waren we heer en meester, soevereine prestatie van alle achterhoede spelers. Waarbij ik Geertruida MOTM vind, die speelde de beste speler van Ajax -Kudus- vrijwel volledig uit de wedstrijd. Heerlijk om zulke voetballers te hebben achterin. De gehypte Timber was vele malen minder dan Geertruida mijns inziens. De andere MOTM was natuurlijk Hartman, die een fenomenale prestatie leverde als opkomende linksback. Als dit zijn niveau wordt, dan kan hij beter worden dan Malacia.




Inderdaad aanvallend moet het allemaal beter, maar verdedigend top. Feyenoord is gewoon moeilijk tekloppen en begint weer aardig een machine teworden.



Die Pedersen is echt een drama, stond bij die goal ook weer helemaal verkeerd zoals gewoonlijk.



De zwakste schakel op dit moment. Hij is misschien leuk voor de laatste 20-30 minuten als je alles of niets gaat spelen en hij met zijn snelheid en loopvermogen nog wat kan forceren tegen een vermoeide tegenstander. Eigenlijk zou je daar die kasanwirjo eens de kans moeten gaan geven. Dan heb je er tenminste wel een echte verdediger staan en die heeft bij Groningen ook op die positie gespeeld.

Ben het er mee eens dat we er met Geertruida, Wieffer en Hartman niks op achteruit zijn gegaan. Trauner, Timber en Malacia leken grote verliezen maar valt dus mee. Nog 1-2 namen voor de breedte is toch geen overbodige luxe want de bank is nog te zwak.


Dan moet Kasanwirjo offensief ook iets toevoegen, ik zou eerder Benita proberen. Wat Pedersen wel goed deed ten opzichte van Geertruida is constant de overlap verzorgen met loopacties in de diepte, in het spel op rechts. Daarmee haal je zo'n vleugelaanvaller als Tadic ook uit z'n spel. Mijns inziens kwam het doelpunt uiteindelijk voort uit matige druk voorin, de aanvallers die het niet meer konden belopen lieten Ajax steeds vrijer opbouwen. Pedersen stond er natuurlijk ook niet lekker bij, dekte verkeerd en gaf teveel ruimte.

Vraag me alleen af of je het probleem dan oplost met Kasanwirjo. Als Ajax het gevoel heeft dat ze achterin weinig problemen hebben schuiven ze gewoon verder op naar voren en dat is vaak gevaarlijker geweest in het verleden. In de eerste helft werkte het speelplan perfect door ze op afstand te houden. Met onze snelle achterhoede en de lange afstand naar ons doel was er telkens genoeg tijd om fouten te compenseren.

:offtopic
Niet helemaal gerelateerd aan bovenstaande, maar wat me toch het meeste opviel tegen Ajax (en eerdere wedstrijden). Wat ons vooral opbreekt is een gebrek aan kwaliteit voorin. Als wij zo'n Kudus en die Portugese dribbelaar (ook al was hij tegen ons onzichtbaar door de fantastische Hartman) erbij hadden stonden we waarschijnlijk al op een grotere puntenvoorsprong. We missen creativiteit op de vleugels, mensen met een actie in de diepte die constant tegenstanders bezig houden en vervolgens ook rendement halen uit zo'n actie met een assist of doelpunt. Eigenlijk het type Sinisterra. Vooral op rechts hebben we eigenlijk al jarenlang niet zo'n type. Ja een Berghuis was uiteraard heel gevaarlijk, maar die miste dan weer diepgang waardoor het spel toch wel voorspelbaar werd. PSV had het goed voor elkaar met Gakpo en Madueke, zo'n vleugelbezetting moeten wij ook hebben eigenlijk. Scorend vermogen gaat naast defensieve stabiliteit de sleutel zijn in de strijd om het kampioenschap.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 januari 2023, 13:15:11.

 

+1/-0

Pedersen is defensief kwetsbaar, dat werd gisteren weer duidelijk. Echter, aanvallend brengt hij ontzettend veel dreiging en zijn manier van spelen past in de wijze waarop Slot graag wil voetballen.

Het wordt 9 van de 10 wedstrijden ook gemakkelijk gecompenseerd vanuit het middenveld en het centrum, die rugdekking kunnen geven. Dat je in een wedstrijd tegen Ajax met die speelwijze en met Pedersen in je basiself kwetsbaar bent, was te verwachten.

Ik denk dat Slot ook met Geertruida op de rechterflank had gespeeld, als hij in de wedstrijd van gisteren over een compleet fitte spelersgroep had beschikt.

Het is in die zin ook gewoon een noodoplossing, en ze zullen het er ook de komende (top)wedstrijden mee moeten doen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » DE KLASSIEKER: Feyenoord-Ajax (22/01/2023-14:30)