Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Excelsior (13/11/2022-16:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

5-1 78": Walemark

 

+1/-0

JAAA onze Zweedse top talent!!

 

+1/-0

De allerslechtste voorbereiding OOIT, 80% van de selectie opnieuw moeten opbouwen, soms dramatisch voetbal.

Maar afgelopen weken is er iets aan het ontstaan in de ploeg, iets heel moois, iets wat nog veel mooier kan worden:

POULE WINNAAR IN DE EL! EN GEWOON WINTERKAMPIOEN!!!!!:feyenoord:kuip:pul

Geniet er van kameraden komende 2 MAANDEN!!!!:cool

 

+1/-0

Eerste helft matig tot slecht, tweede helft 100% ander spel.

De tweede helft werd sneller gespeeld, goed overspel, speelde mede daardoor op de helft van de tegenstander.
Overwinning is mede door de tweede helft echt verdiend.

Mijn keuze voor de beste tweede spelers zijn Kokcu en Szymanski.

Een dingetje ik vond het jammer dat midden in de tweede helft de trainer ging wisselen, ze speelde juist zo goed op dat moment, en het doelpunten saldo kan zo belangrijk zijn misschien wel bepalend.

Ik had op dat moment niet gewisseld, maar goed ik ben geen trainer.

Maar ik ben natuurlijk heel blij dat ze nu op de eerste plaats staan.

 

+1/-0

Mooie afsluiter van een goede 1e seizoenshelft :pul :pul . Het wordt een zware kluif na de winter maar ik had hier voor getekend aan het begin van het seizoen met zoveel nieuwe spelers en chaos in het begin.

 

+1/-0

Idd, goed afgesloten. Nu er toch tijd zat is wegens het WK kunnen er mooi een paar jongens een weekje naar de nonnen in Vught. :B En alle tijd om eens goed te trainen. Dat zullen we nodig hebben bij de hervatting van de competitie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 13 november 2022 om 20:10:

Idd, goed afgesloten. Nu er toch tijd zat is wegens het WK kunnen er mooi een paar jongens een weekje naar de nonnen in Vught. :B En alle tijd om eens goed te trainen. Dat zullen we nodig hebben bij de hervatting van de competitie.



Ja het is niet de bedoeling dat ze 2 maanden gaan feestvieren lol al zei Slot wel dat hij er even tussen uit gaat.

 

+1/-0

Als ik zo deze pagina leest ben ik een van de weinigen of misschien wel de enige die niet zo positief is als over het eerste deel van dit seizoen deel.
Dat Feyenoord op eerste plaats staat is geweldig maar heb ook te maken met psv en ajax, allebei een nieuwe trainer en wedstrijden verloren die ze normaal niet zouden verliezen.

Het voetbal vond ik het afgelopen seizoen helft beneden peil, vorig seizoen speelde ze heel veel aanvallend voetbal, dit heb ik dit seizoen nauwelijks gezien.

De tweede helft vandaag tegen Excelsior speelde ze wel aanvallend voetbal behalve de laatste ruim tien minuten.

Ik ben natuurlijk wel heel trots dat Feyenoord op de eerste plaats staat
en ik hoopt dat ze beter gaan spelen na de WK.

En wie weet kampioen worden, dat zou heel bijzonder zijn om met één nagenoeg nieuw team ook het zelfde seizoen kampioen worden.

 

+1/-0

We zijn ook slechts zelden herfstkampioen geworden, en als dat al zo was, dan zeker niet met gewoon drie punten voor!
Wat een weelde opeens. Zelfs in de slotfase, zoals het hoort, nog even aan doelsaldo gewerkt.
Nou maar even afwachten welke miljoenenaankopen onze grootste concurrent er deze winter nog tegenaan gaat gooien, en dan hopelijk
na de winter profiteren van het goed ingespeeld raken.
Het klinkt gek, maar het voelt nog lang geen zeventien jaar geleden dat we kampioen waren.

 

+1/-0

Als ajax weer een goede trainer weet aan te stellen en inderdaad miljoenen uitgeeft aan spelers op plaatsen waar het team sterker moet worden, dat geld hebben ze, dan is de lol weer over ben ik bang.

Natuurlijk hoop ik dat ik met de vorige schrijver mee kan gaan, en het zou een feest zijn als Feyenoord dit seizoen kampioen zou worden, maar daarvoor zijn onze overwinningen te moeizaam verlopen en hebben wij ook te veel verloren wedstrijden gespeeld.

Ik hoop op een goede afloop, maar.................... :B

 

+1/-0

Het is ook maar een tussenstand programma van Feyenoord was niet het zwaarste 2 klassiekers nog en psv thuis. Ook europees hebben we veel geluk gehad natuurlijk, maar in zo'n toernooi zijn ze vorig jaar ook gegroeid. En dan heb je nog de beker de kortste weg naar europees voetbal.

Vind op een paar slippertjes na de verdediging erg stabiel minste goals ook tegen en dat is verrassend zonder Malacia en Senesi.

 

+2/-0

De wedstrijd van gisteren was mijn inziens niet heel veel beter dan tegen Volendam en Cambuur; wat vooral het verschil maakte was dat er ballen invlogen die in de wedstrijden hiervoor niet werden gemaakt. Daar kwam ook een beetje geluk bij kijken, een bal van richting werd veranderd, een bal die werd weggewerkt maar via een Feyenoord-been achter de keeper belande. Het zat niet tegen.

De verdediging stond wederom goed (al zat Geertruida er de eerste helft niet heel lekker in), het middenveld speelde meer dan naar behoren. Timber viel mij in positieve zin weer op, die speelde overduidelijk beter dan vorige wedstrijden. Kökçü en Szymański waren met de beste gsitermiddag.

Wat me persoonlijk weer opviel, was dat vanaf het moment dat Danilo erin kwam voor Giménez, er kansen gecreeerd werden waarvan ik het gevoel had dat Giménez er wel raad mee had geweten. Misschien komt dat doordat ik subjectief ben, ik ben een grotere fan van Giménez dan van Danilo. Maar ik betrap mezelf er vaker op dat ik bij voorzetten voorlangs en steekballen die niet aankomen, denk; 'Giménez is een type spits die daar wel staat.'

Dat ontbrak er gisteren aan, een paar goals voor de spits.

 

+1/-0

Ik begrijp de euforie ook niet zo Bestlander, want het spel was stroef en niet heel best. Zoals dat ook in de voorgaande wedstrijden al het geval was, afgezien van de eerste 20 minuten tegen Volendam. We boffen dat we een sterke verdediging hebben, maar aanvallend is het soms pijnlijk om te zien hoeveel vreemde keuzes er aan de bal worden gemaakt. We wonnen door de individuele klasse van Kökcü en Szymanski, want echt vloeiend werd het nooit. Ik hoop dat Slot er meer voetbal in kan slijpen, want tegen het linkerrijtje gaan we het lastiger krijgen in de maanden na de winterstop.

 

+1/-0

Dat Feyenoord niets tegen die Amsterdamse Bond zegt, dat ze niet willen gefloten worden door de schoonzoon van Frank de Boer, is belachelijk. Nu leverde dat geen gevaar op, maar dat kon wel. Dat zullen ze niet flikken tegen die amsterdamse kutclub of PSV, maar wel tegen Feyenoord. Altijd het lieve vriendje blijven. En wat levert dat op?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 14 november 2022 om 10:59:

Ik begrijp de euforie ook niet zo Bestlander, want het spel was stroef en niet heel best. Zoals dat ook in de voorgaande wedstrijden al het geval was, afgezien van de eerste 20 minuten tegen Volendam. We boffen dat we een sterke verdediging hebben, maar aanvallend is het soms pijnlijk om te zien hoeveel vreemde keuzes er aan de bal worden gemaakt. We wonnen door de individuele klasse van Kökcü en Szymanski, want echt vloeiend werd het nooit. Ik hoop dat Slot er meer voetbal in kan slijpen, want tegen het linkerrijtje gaan we het lastiger krijgen in de maanden na de winterstop.



Het leek best vaak vloeiend te worden, maar dan werd er weer zo ontzettend slordig balverlies geleden. Timber gisteren voorop, maar ook Geertruida, Szymanski verliezen gewoon veel te veel de bal.

Daarnaast viel op:
- Paixao werd gewoon nauwelijk gezocht in de 1e helft. Alles ging naar rechts of door het midden
- begreep de snelle wissel Gimenez-Danilo niet zo. Misschien mis ik iets in het spel van druk zetten ofzo, maar vind Gimenez altijd wel voor gevaar en energie zorgen. Hij kreeg ook nauwelijks bruikbare ballen de 1e helft. Danilo kan soms aardig combineren, maar in de eindfase springt alles van zijn voet of produceert ie slappe rollertjes.
- Wieffer! Die moet echt eens vanaf begin meedoen. Die brengt rust in het spel, comfortabel a/d bal en nog bijna een goal ook (mooie actie, zat niet in de samenvatting). Ik vind Timber ook heel veel hebben hoor, maar die kan volgend jaar prima Kokcu opvolgen. Wieffer geeft veel meer balans en aan inhoud en kracht heeft ie bovendien ook veel gewonnen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 14 november 2022 om 15:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 14 november 2022 om 10:59:

Ik begrijp de euforie ook niet zo Bestlander, want het spel was stroef en niet heel best. Zoals dat ook in de voorgaande wedstrijden al het geval was, afgezien van de eerste 20 minuten tegen Volendam. We boffen dat we een sterke verdediging hebben, maar aanvallend is het soms pijnlijk om te zien hoeveel vreemde keuzes er aan de bal worden gemaakt. We wonnen door de individuele klasse van Kökcü en Szymanski, want echt vloeiend werd het nooit. Ik hoop dat Slot er meer voetbal in kan slijpen, want tegen het linkerrijtje gaan we het lastiger krijgen in de maanden na de winterstop.



Het leek best vaak vloeiend te worden, maar dan werd er weer zo ontzettend slordig balverlies geleden. Timber gisteren voorop, maar ook Geertruida, Szymanski verliezen gewoon veel te veel de bal.

Daarnaast viel op:
- Paixao werd gewoon nauwelijk gezocht in de 1e helft. Alles ging naar rechts of door het midden
- begreep de snelle wissel Gimenez-Danilo niet zo. Misschien mis ik iets in het spel van druk zetten ofzo, maar vind Gimenez altijd wel voor gevaar en energie zorgen. Hij kreeg ook nauwelijks bruikbare ballen de 1e helft. Danilo kan soms aardig combineren, maar in de eindfase springt alles van zijn voet of produceert ie slappe rollertjes.
- Wieffer! Die moet echt eens vanaf begin meedoen. Die brengt rust in het spel, comfortabel a/d bal en nog bijna een goal ook (mooie actie, zat niet in de samenvatting). Ik vind Timber ook heel veel hebben hoor, maar die kan volgend jaar prima Kokcu opvolgen. Wieffer geeft veel meer balans en aan inhoud en kracht heeft ie bovendien ook veel gewonnen



Vrijwel helemaal eens met je beschouwing, behalve dat ik in Timber niet per se de perfecte opvolger van Kökcü zie omdat hij minder uit de voeten komt als spelversneller/verdeler en het tempo van Kökcü ontbeert. Wellicht dat het kan, maar dan heb je vanuit 6 meer een passende speler nodig die het spel kan maken denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 14 november 2022 om 10:59:

Ik begrijp de euforie ook niet zo Bestlander, want het spel was stroef en niet heel best. Zoals dat ook in de voorgaande wedstrijden al het geval was, afgezien van de eerste 20 minuten tegen Volendam. We boffen dat we een sterke verdediging hebben, maar aanvallend is het soms pijnlijk om te zien hoeveel vreemde keuzes er aan de bal worden gemaakt. We wonnen door de individuele klasse van Kökcü en Szymanski, want echt vloeiend werd het nooit. Ik hoop dat Slot er meer voetbal in kan slijpen, want tegen het linkerrijtje gaan we het lastiger krijgen in de maanden na de winterstop.



Helemaal met je eens, laten wij hopen op beter spel, niet zoveel balverlies, dat ze beter op elkaar ingespeeld zullen zijn en dat in voordeel zal werken, en meer aanvallend voetbal op een wat hoger tempo.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Excelsior (13/11/2022-16:45)