Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-SC Cambuur Leeuwarden (10/11/2022-20:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Timber was ook weer erg teleurstellend, het is gewoon een luie speler.
Elke wedstrijd weer zie je iemand die niet naar de bal toegaat en afwacht.
Die 1 op 1 kansen mogen er ook wel keer in , alles gaat recht op de keeper af.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 10 november 2022 om 22:42:

De verdedigers zijn verre weg het beste gedeelte van het elftal. Zelfs het doelpunt moet van een verdediger komen. Szymanski hebben we niet gezien vandaag. Timber ook weer zeer pover. Paixao lukt het niet om een keer zijn man voorbij te komen. Slot kan trainen met de groep wat hij wil, maar in deze samenstelling is het een moeizaam verhaal.



Denk dat het voor veel spelers nog wennen is vorig jaar hadden we ervaring Linssen en Dessers maakten het verschil Danilo en Gimenez hebben dat nog niet en buitenspelers als Dilrosun, Paixão en Walemark zijn ook nog niet top.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 11 november 2022 om 01:28:

Timber was ook weer erg teleurstellend, het is gewoon een luie speler.
Elke wedstrijd weer zie je iemand die niet naar de bal toegaat en afwacht.
Die 1 op 1 kansen mogen er ook wel keer in , alles gaat recht op de keeper af.



Ik ben toch wel benieuwd waar jouw aveesie tegen Timber vandaan komt, maar je bent met hem alle realiteitszin verloren....

 

+1/-0

Je kan best al een paar conclusies trekken. Timber en Kockcu samen lukt niet, althans niet zonder zes. Lopez en Dilrosun zijn niet goed genoeg en gaan dat niet worden. Alireza is ook klaar. Ik zou hen met Bjorkan proberen te lozen. Met name Dilrosun is vanwege zijn prijs een hard gelach, maar de man heeft geen actie, geen diepte en geen inzicht. Miskoop, kan gebeuren. Bangura in de winterstop halen en het laten uitvechten met Hartman. Een zes erbij (tenzij Wieffer en Dermane goed genoeg zijn voor de basis) en een buitenspeler. Evt Balde of Azarkan terughalen als er geen geld meer is.

 

+1/-0

Ik vond Timber ook niet erg sterk spelen gisteravond. Hij was de minste van alle middenvelders. En zeker in de tweede helft vond ik hem in de omschakeling tekortschieten.

Szymański was betrokken bij vrijwel ieder gevaar van Feyenoord-kant, hij werkte hard; kan nog beter maar was wel voldoende. Ik vond Kökçü ook niet geweldig, maar heb hem wel goeie dingen gezien. Balverlies werd in de tweede helft wel schrijnend bij hem.

Voorin vond ik dat Paixão zichzelf geen dienst bewees door niet te scoren in de eerste helft, hij was best dreigend maar er kwam te weinig uit. Dilrosun had het moeilijk tegen Bangura, en Danilo weer veel te weinig van gezien.

Feyenoord heeft een handvol kansen gecreeerd, minder dan tegen Volendam maar er had meer gescoord moeten worden. Dan is er niets aan de hand, en ga je ook gemakkelijker voetballen. Dan ontbrak er nu aan.

 

+1/-0

Slot moet tegen Excelsior 7 verdedigers opstellen, dan spelen in ieder geval 7 spelers goed, want tegen Cambuur waren te veel spelers matig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 november 2022 om 08:00:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 11 november 2022 om 01:28:

Timber was ook weer erg teleurstellend, het is gewoon een luie speler.
Elke wedstrijd weer zie je iemand die niet naar de bal toegaat en afwacht.
Die 1 op 1 kansen mogen er ook wel keer in , alles gaat recht op de keeper af.



Ik ben toch wel benieuwd waar jouw aveesie tegen Timber vandaan komt, maar je bent met hem alle realiteitszin verloren....



Voor iemand met een behoorlijke kritische blik, ben ik toch wel benieuwd naar de blinde vlek die je hebt omtrent Timber.
Heb niets liever dan dat hij mij laat zien hoe mis ik het heb, ik zie bijna elke wedstrijd een speler die er niet 100% voor gaat, zie elke wedstrijd wel meerdere passes naar hem die hij gewoon kan aannemen als hij een stap extra zet maar dan verliest door het maar halfbakken te doen.
Ik denk dat het een bepaalde luiheid is maar kan ook zijn mobiliteit zijn (wat ik niet hoop en denk)
Hij heeft mij helaas nog niet overtuigd en zie hem als eerste wijken bij een goede verdedigende middenvelder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 11 november 2022 om 10:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 november 2022 om 08:00:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 11 november 2022 om 01:28:

Timber was ook weer erg teleurstellend, het is gewoon een luie speler.
Elke wedstrijd weer zie je iemand die niet naar de bal toegaat en afwacht.
Die 1 op 1 kansen mogen er ook wel keer in , alles gaat recht op de keeper af.



Ik ben toch wel benieuwd waar jouw aveesie tegen Timber vandaan komt, maar je bent met hem alle realiteitszin verloren....



Voor iemand met een behoorlijke kritische blik, ben ik toch wel benieuwd naar de blinde vlek die je hebt omtrent Timber.
Heb niets liever dan dat hij mij laat zien hoe mis ik het heb, ik zie bijna elke wedstrijd een speler die er niet 100% voor gaat, zie elke wedstrijd wel meerdere passes naar hem die hij gewoon kan aannemen als hij een stap extra zet maar dan verliest door het maar halfbakken te doen.
Ik denk dat het een bepaalde luiheid is maar kan ook zijn mobiliteit zijn (wat ik niet hoop en denk)
Hij heeft mij helaas nog niet overtuigd en zie hem als eerste wijken bij een goede verdedigende middenvelder.



Ik vind de potentie ervan afdruipen (fysiek) maar verder heb je wel een punt. In de verdedigende omschakeling is hij lui en inzicht heeft hij niet echt. Met discipline zou hij een goede balafpakker kunnen zijn, maar een Aurnses wordt het nooit.

 

+1/-0

Vooropgesteld, ik vind Timber een speler met potentie. Hij heeft nog een aantal verbeterpunten voordat hij Kökcü zou kunnen opvolgen (al zie ik meer in Szymanski eigenlijk). In de omschakeling vind ik hem af en toe wat passief, en ik vind hem niet zo goed in de opbouw. Hij staat vaak stil op een moment dat hij eigenlijk moet vrijkomen en zijn passes zijn vaak korte breedte passes die totaal geen snelheid in het spel brengen. Dat laatste aspect zorgt ervoor dat hij significant minder is dan Aursnes op die plek, die constant tempo en intensiteit bracht. Zijn aanspeelbaarheid onder druk van een tegenstander is één van zijn sterke punten, hij wint die duels meestal, maar hij moet veel meer intensiteit brengen in het vrijlopen. Als hij zich wil verbeteren richting het niveau van Kökcü, want dat is de positie waar hij het beste tot zijn recht zal komen, zal hij echt moeten werken aan zijn tempo, intensiteit en lange diepte passing.

Over de wedstrijd. Het begon best aardig maar na dat doelpunt zat er totaal geen schwung meer in waardoor Cambuur de hele wedstrijd geloof kon houden. Dit is typisch zo'n wedstrijd die je na het maken van een tweede doelpunt met grotere cijfers zou kunnen winnen, want Cambuur zat er totaal niet in omdat ze al bezig waren met de wedstrijd tegen Heerenveen. Jammer dat de intensiteit, scherpte en nauwkeurigheid bij ons ontbrak om een keer goed te werken aan het doelsaldo. Dat gaat ons later lelijk opbreken vrees ik.

Uitblinkers vond ik de gehele achterhoede, met name Hartman.
De tegenvallers waren alle middenvelders, Danilo en Dilrosun. En Dilrosun wil ik nog een keer uitlichten. Ik erger me al vanaf het begin van het seizoen aan deze speler. Hij heeft veel snelheid, maar hij doet er veel te weinig mee. Hij begrijpt niet welk moment hij moet versnellen en welk moment hij moet afleggen, want hij heeft geen benul van wat hij eigenlijk doet. Het is een blinde opportunist die elke wedstrijd een of twee keer er langs gaat puur op snelheid of geluk, maar dan vervolgens bizar weinig rendement haalt uit die acties omdat hij een totaal gebrek aan overzicht heeft.

Eerlijk gezegd vind ik Azarkan in bijna alles, behalve op pure snelheid, beter dan Dilrosun. Dus ik vind het een grof schandaal dat we hier zo'n 5 miljoen voor hebben neergelegd op Slot z'n verzoek. Ik denk op dit moment dat ook zo'n Balde er evenveel of meer uit zou uithalen dan een Dilrosun, en dat is nou ook niet bepaald een speler die uitblinkt qua overzicht.

Tel dat op bij de vele tonnen die zijn verspild aan Bjorkan (en vooralsnog ook Idrissi), eveneens op verzoek van Slot, en je had er een 6 of een andere goede buitenspeler van kunnen kopen die wel verschil zou maken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-SC Cambuur Leeuwarden (10/11/2022-20:00)