Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2022/2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Omg 0-5 met de rust. Ik weet wel genoeg excuses, bijna allemaal jeugdspelers, internationale hebben nog vakantie, Kopenhagen verder in de voorbereiding en je kan er nog wel een paar bedenken maar toch….dit moet je niet willen.

 

+1/-0

Tja ook 020 is met een jong elftal met 5-2 afgedroogd door Paderborn dat uitkomt in de tweede Bundesliga. Het zijn maar oefenpotjes.

 

+1/-0

Grootste oefennederlaag in de historie is in de maak: 0-7...

 

+1/-0

Je kan wedstrijden verliezen, zelfs met ruime cijfers, maar wat hier is gebeurd mag gewoon never nooit gebeuren.
Dit laat gewoon zien dat wij met een TD zitten die geen deals kan maken.

Na dagen is de deal met Malacia nog steeds niet rond, hij biedt op een spits die onhaalbaar blijkt. Wiefer en Tahooni komen dan weer op voorspraak van Slot.

Arnesen heeft ook deze oefenwedstrijden geregeld en als je weet dat je zo'n (zwakke) selectie hebt in de eerste weken, dan moet je niet tegen zo'n sterke tegenstander beginnen, maar tegen een amateur/mindere ploeg.
Zo maak je de jonge spelers mentaal kapot...

Daarnaast wat doen Diemers en Hendrix nog überhaupt bij de selectie doen? Hall liep telkens de puinzooi van Hendrix en Hall op te ruimen.
Diemers die niet eens snapt wat je met een bal moet doen.

 

+1/-0

Onhandig om gelijk tegen de landskampioen van Denemarken te beginnen als je alleen reservemiddelmaat als Toornstra + wat jeugdspelers kan opstellen. Inderdaad vreemd dat er niet eerst tegen een Duitse derdeklasser of iets dergelijks wordt gestart. Dan nog is de uitslag best erbarmelijk, Bijlow die een paar keer opzichtig in de fout ging en een matige intensiteit van vrijwel alle spelers zich moesten bewijzen (Slory en Kleijn als positieve uitzonderingen). Ik ga niet echt conclusies trekken, maar de twee elftallen die vandaag werden opgesteld zouden eigenlijk het derde garnituur moeten zijn van Feyenoord. Er zal op technisch vlak nog heel veel moeten gebeuren.


Overigens: Kopenhagen heeft een aantal spelers die we in de gaten moeten houden. Ze zijn vermoedelijk al onhaalbaar voor Feyenoord (waarschijnlijk al helemaal na deze gênante vertoning), maar een aantal spelers gaan we in de Europese top terugzien denk ik. Zoals Rooney en Johannesson. Los daarvan ook indrukwekkend hoe fit dat elftal eruit zag. Vlijmscherpe omschakeling. Deed me denken aan ons eigen elftal in Europa afgelopen voetbaljaar.

 

+1/-0

'Namen jeugdspelers die mee gaan naar Oostenrijk bekend'

De Feyenoord-selectie voor de trainingskamp in Oostenrijk lijkt compleet. Volgens de Feyenoord Youth Watcher op Twitter zal Feyenoord een groot aantal jeugdspelers thuis laten.

Van de jeugdspelers die niet meegaan naar Oostenrijk vallen vooral de namen op van Antoni Milambo, Lennard Hartjes en Karim Dermane op.

De jeugdspelers die volgens de Feyenoord Youth Watcher wél met de selectie meegaan naar Oostenrijk zijn: Denzell Hall, Sem Valk, Mike Kleijn, Mimeirhel Benita en Noah Naujoks.

 

+1/-0

Kan gebeuren ajax werd ook afgedroogd door Paderborn! Niks aan de hand voorbereiding op je bek gaan is juist goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Trainer van Kopenhagen niet blij met Feyenoord: 'Voelde als trainingspartijtje'
Gisteren, 23:55
0
Feyenoord verloor zaterdagmiddag met maar liefst 0-7 van FC Kopenhagen. Jess Thorup, de trainer van de Denen, is na het duel teleurgesteld over het niveau van de Rotterdammers.
Kopenhagen had verwacht dat Feyenoord veel beter voor de dag zou komen. "Ja, deze uitslag klinkt heftig", vertelt Thorup op de clubkanalen. "Dit was niet de wedstrijd waarop we hoopten en die we nodig hadden. Dit Feyenoord was kwalitatief niet zo sterk als we hadden verwacht."
Thorup had vooral meer verwacht van Feyenoord door het sterke Conference League-seizoen die de Rotterdammers het afgelopen jaar beleefden. "We hebben ons werk goed uitgevoerd en er zijn meerdere positieve punten die we kunnen meenemen uit de deze wedstrijd, ook al voelde het meer als een trainingspartijtje dan een echte oefenwedstrijd. We hoopten ons te kunnen meten met een ploeg die de Europese top heeft aangetikt en dat is niet gebeurd."



Tja….dat zegt ie goed een trainingspartijtje zoals profs tegen amateurs in de voorbereiding, en dan kan je wel zeggen ach het is de voorbereiding maar het is en blijft een ongelooflijke afgang, ook al speel je met veel jonge spelers die niet het niveau hebben waar je op hoopt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 juli 2022 om 00:22:

Kan gebeuren ajax werd ook afgedroogd door Paderborn! Niks aan de hand voorbereiding op je bek gaan is juist goed.



Onzin, dit had never nooit mogen gebeuren. Niet op deze manier.

Keer verliezen en met ruime cijfers kan. Dit was een grote vernedering die niet ksn en mag gebeuren. Dit was de grootste oefen nedetlaag uit de geschiedenis.

En zeker voor die jonge jongens is het niet goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 03 juli 2022 om 00:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 juli 2022 om 00:22:

Kan gebeuren ajax werd ook afgedroogd door Paderborn! Niks aan de hand voorbereiding op je bek gaan is juist goed.



Onzin, dit had never nooit mogen gebeuren. Niet op deze manier.

Keer verliezen en met ruime cijfers kan. Dit was een grote vernedering die niet ksn en mag gebeuren. Dit was de grootste oefen nedetlaag uit de geschiedenis.

En zeker voor die jonge jongens is het niet goed.



Eens hoor. Die overschatte jonge spelers van ons konden er al niet zoveel van maar zijn nu ook geknakt in het vertrouwen.

 

+1/-0

Absoluut fout wat hier gebeurde. Een selectie die er niet is, Diemers die om onverklaarbare reden nog bij ons speelt, TD die een spook blijkt, Slot die maar wat doet.En dan ook nog een spelen tegen déze club.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 03 juli 2022 om 04:03:

Absoluut fout wat hier gebeurde. Een selectie die er niet is, Diemers die om onverklaarbare reden nog bij ons speelt, TD die een spook blijkt, Slot die maar wat doet.En dan ook nog een spelen tegen déze club.



Slot past zich op de situatie aan en dat doet die uiteindelijk goed, hij had gehoopt op meer weerstand. Op bepaalde momenten leek ook wel of de spelers niet wilden of zo, zo van we redden het wel....

Slot maakt ook fouten inderdaad, dat heeft die vorig jaar ook echt wel een paar keer gedaan. Toch is de basis op de manier die hij wil spelen gewoon goed en heeft ons heel veel gebracht.

Daar moet die ook de spelers voor hebben en dat mag die ook gerust aangeven. Zeker na de afgelopen weken, waarin de TD geen enkele fatsoenlijke deal heeft weten te closen.

 

+1/-0

Inderdaad treft Slot geen echte blaam. Ik bedoel ook meer dat in deze vreemde situatie, - want dit lijkt onderhand naar management by error -, Slot geen enkele zicht heeft waarheen het gaat en van dag tot dag iets uit zijn hoed moet toveren. Kun je zoiets volhouden ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 03 juli 2022 om 11:23:

Inderdaad treft Slot geen echte blaam. Ik bedoel ook meer dat in deze vreemde situatie, - want dit lijkt onderhand naar management by error -, Slot geen enkele zicht heeft waarheen het gaat en van dag tot dag iets uit zijn hoed moet toveren. Kun je zoiets volhouden ?



Ik ben het volledig met je eens in deze en zit al met dezelfde vraag in m'n hoofd.
Daarin vraag ik me ook echt af of hij het seizoen af gaat maken op deze manier.

Sorry, maar deze week is het al 1 voor 12 en MOET er echt iets gebeuren. Dat is vooral de boodschap die uitgestraald is gisteren.
Er moeten deze week zeker 2 a 3 spelers bij, waarvan je 1 al misgelopen bent, want die gaat naar 040 toe...

 

+1/-0

Feyenoord met 24 spelers naar Oostenrijk

Feyenoord gaat vandaag (maandag) op trainingskamp. Het team van trainer Arne Slot werkt ’s ochtends nog een training af in Rotterdam, om later op de dag naar Oostenrijk te vliegen.

De selectie voor het trainingskamp van deze week bestaat uit 24 spelers, waaronder negen teruggekeerde internationals. Ofir Marciano, Lutsharel Geertruida, Marcus Pedersen, Fredrik Aursnes, Gernot Trauner, Marcos Senesi, Orkun Kökcü, Alireza Jahanbakhsh en Róbert Bozeník (terug van verhuur) sloten maandag weer aan bij de groep.

Luis Sinisterra ontbreekt. De Colombiaanse aanvaller krijgt de komende dagen de tijd om enkele persoonlijke zaken te regelen.

Hieronder alle 24 spelers waarmee Feyenoord deze week naar Oostenrijk reist:
Justin Bijlow
Ofir Marciano
Thijs Jansen
Tein Troost
Marcus Pedersen
Lutsharel Geertruida
Gernot Trauner
Denzel Hall
Mimeirhel Benita
Sem Valk
Marcos Senesi
Jens Toornstra
Fredrik Aursnes
Jorrit Hendrix
Mats Wieffer
Mike Kleijn
Cole Bassett
Orkun Kökcü
Noah Naujoks
Mohamed Taabouni
Patrik Wålemark
Alireza Jahanbakhsh
Róbert Bozeník
Danilo

 

+1/-0

Op dit moment zou de basis voor mij zijn:

-------------------------Bijlow-------------------------
-Pedersen/Geertruida--Trauner----Senesi----(Geertruida)-
-------------------------Aursnes------------------------
----Toornstra/Taabouni----------------Kokcu-------------
----JHB----------------Danilo---------------Walemark----

JHB/Walemark en misschien Pedersen/Geertruida kun je ook omdraaien. Ik zou Senesi nog verkopen (1 jaar + optie) voor hopelijk 10 a 15 miljoen en verder niet (Kokcu nog 3 jaar contract). Dan heb je ca. 50 miljoen waarvan 40% her te besteden = 20 miljoen. Een linksback en buitenspeler mag je van mij huren, voor de as (spits, aanvallende middenvelder) en opvolging Sini (Openda/Karlsson, etc) liever kopen. Je hebt idd wel ca 7 spelers nodig zoals Slot zegt.

 

+1/-0

Beste forumleden, ik heb op een of andere manier iets gemist.

Waarom kan er maar 40% geinversteerd worden van de inkomsten van de transfer.

Kan iemand mij dat uitleggen, ik heb het een week of wat druk gehad omdat mijn vrouw ziek is, vandaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 05 juli 2022 om 14:24:

Beste forumleden, ik heb op een of andere manier iets gemist.

Waarom kan er maar 40% geinversteerd worden van de inkomsten van de transfer.

Kan iemand mij dat uitleggen, ik heb het een week of wat druk gehad omdat mijn vrouw ziek is, vandaar.



Die 40% is genoemd in een nieuwsbericht over de transfer van Malacia. Niet meer dan dat kan opnieuw geïnvesteerd worden in nieuwe spelers, de rest zal nodig zijn om lopende tekorten af te dekken en leningen af te betalen.

Of dit percentage ook geldt voor de transfer van sinesterra weet ik niet, maar daar heeft de vorige club ook een doorverkoop-percentage bedongen. Dat gaat er ook nog vanaf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 05 juli 2022 om 13:07:

Op dit moment zou de basis voor mij zijn:
JHB/Walemark en misschien Pedersen/Geertruida kun je ook omdraaien.

Nou Pedersen, heeft al moeite van rechts een goede bal te geven, dus vanaf links is dat godsonmogelijk. Die kan echt alleen maar rechtsback (of rechts aanvallend).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 05 juli 2022 om 18:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 05 juli 2022 om 13:07:

Op dit moment zou de basis voor mij zijn:
JHB/Walemark en misschien Pedersen/Geertruida kun je ook omdraaien.

Nou Pedersen, heeft al moeite van rechts een goede bal te geven, dus vanaf links is dat godsonmogelijk. Die kan echt alleen maar rechtsback (of rechts aanvallend).



Je moet een goeie linksback halen, of een speler uit de jeugd daar neerzetten en het volledige vertrouwen geven. Wat ik uit de woorden opmaak, zijn er op dit moment nog geen jeugdspelers die überhaupt voldoen aan zijn verwachtingen.

Nood breekt uiteindelijk wet, maar tot die tijd moet je de markt op voor versterking. Met Maatsen had Feyenoord ook een speler op de korrel, hopelijk hebben ze op hun lijst nog een tweede speler voor die positie op het oog waar ze naar kunnen doorschakelen. Hoop niet dat het Sinkgraven is, dan liever een Scandinavisch talent dat ik niet ken…

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2022/2023