Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Psv (08/05/2022-16:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Sandler viel goed in, alsof hij al jaren mee draait in het elftal. Door de wissels ging het in de tweede helft veel beter en kon Feyenoord voetballen zoals we gewend zijn.

 

+1/-0

Lekker comebackje, ben blij dat ze Dessers willen gaan houden , mocht het een eenmalig goed jaar zijn dan kan je hem volgend jaar nog als pinchhitter gebruiken. Hij lijkt hier gewoon op z'n plek. Verder was die sandler niet verkeerd als invaller maar het hangt er van af hoe lang die blessurevrij kan blijven. Ook walemark viel goed in en lijkt z'n draai al wat beter gevonden te hebben.

 

+1/-0

Je komt verschrikkelijk goed weg. PSV overdonderde Feyenoord volledig in de eerste helft, werd afgejaagd en tot fouten gedwongen. Na donderdag leken ook een aantal spelers een beetje 'pap' in de benen te hebben. Ik vond het in dat opzicht wel gewaagd van Slot om met dezelfde 11 te beginnen.

Eerst goal was weer korte hoek, hoe hard het schot was ben ik geneigd te stellen dat de bal redelijk onhoudbaar was. Maar qua positie vond ik Marciano er ook niet goed uitzien.

De penalty (uiteindelijk) is er volgens de huidige spelregels volgens mij geen. Maar mijn inziens valt er wat voor te zeggen dat hij gegeven wordt. De elleboog van Maruo Junior steekt uit en het schot was zodanig hard dat als hij richting goal was gegaan ik nog maar moet zien of Mvogo hem had kunnen pakken.

Dat vond ik ook zo'n vreemd argument; het bal was zodanig hard dat Mauro Junior niets tegen die uitgestoken elleboog kon doen, hoor ik dan. Maar een bal met die snelheid is vanaf die afstand tussen de palen ook lastig te stoppen voor de keeper. In die zin voorkomt die elleboog een doelpunt.

Al met al heel lekker. Feyenoord kan de derde plaats bijna niet meer ontgaan. PSV was weer heerlijk Calimero. Prima.

 

+1/-0

Dat gezeur om die penalty kan ik ergens begrijpen, hij was controversieel, maar op basis van de tweede helft kun je ook zeggen dat 2-2 een terechte uitslag is. Dus ze hebben het in eindhoven ook aan zichzelf te danken dat ze überhaupt in die situatie komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 09 mei 2022 om 11:26:

Dat gezeur om die penalty kan ik ergens begrijpen, hij was controversieel, maar op basis van de tweede helft kun je ook zeggen dat 2-2 een terechte uitslag is. Dus ze hebben het in eindhoven ook aan zichzelf te danken dat ze überhaupt in die situatie komen.



In de CL werd tegen PSG voor een soortgelijke handsbal ook penalty gegeven het maakt niet meer uit of dat per ongeluk of opzettelijk gebeurt. Dan moeten ze de regels veranderen.

Overigens heeft Slot met zijn 3 wissels de wedstrijd weten omtekeren.

Dit bericht is gewijzigd op 9 mei 2022, 11:49:59.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 mei 2022 om 11:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 09 mei 2022 om 11:26:

Dat gezeur om die penalty kan ik ergens begrijpen, hij was controversieel, maar op basis van de tweede helft kun je ook zeggen dat 2-2 een terechte uitslag is. Dus ze hebben het in eindhoven ook aan zichzelf te danken dat ze überhaupt in die situatie komen.



In de CL werd tegen PSG voor een soortgelijke handsbal ook penalty gegeven het maakt niet meer uit of dat per ongeluk of opzettelijk gebeurt. Dan moeten ze de regels veranderen.

Overigens heeft Slot met zijn 3 wissels de wedstrijd weten omtekeren.



De regels zijn zo vaak veranderd of 'op nieuwe wijze geinterpreteerd' dat ik inmiddels niet meer weet wat hands is en wat niet.

Je hebt aangeschoten, bewust/onbewust, dichtbij/ver weg, voorzet/schot, hard/zacht, tegen/voor het lichaam, (gezichts)bescherming; je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een argument wat gebruikt wordt om wel of niet te fluiten.

Lijkt mij dat als een schot op doel een (deel) van de arm raakt en de bal anderszijds tussen de palen was gegaan, het hier het onrechtmatig ontnemen van een scoringskans betreft en dus een penalty. Volgens mij was dat gisteren het geval.

Maar kennelijk bestaan er allemaal andere regels waarom zoiets toch niet opgaat, als ik de commentaren mag geloven.

 

+1/-0

Ik heb het vaak over de arbitrage beslissingen ten opzicht van Feyenoord, die altijd negatief voor Feyenoord uitvalt. De penalty van zondag jl. vond ik weer een dwaling van de scheids. Ik ga me niet verschuilen achter allerlei redenen, voor mij was het een feit dat die verdediger zich omdraaide en de bal die hij tegen zijn arm aankreeg, maar deze ook tegen zijn lichaam kreeg zeker niet voor een penalty had gegeven mogen worden. Dus dit mazzeltje voor ons, is als ik consequent wil zijn, is een cadeau van de referee.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 11 mei 2022 om 01:05:

Ik heb het vaak over de arbitrage beslissingen ten opzicht van Feyenoord, die altijd negatief voor Feyenoord uitvalt. De penalty van zondag jl. vond ik weer een dwaling van de scheids. Ik ga me niet verschuilen achter allerlei redenen, voor mij was het een feit dat die verdediger zich omdraaide en de bal die hij tegen zijn arm aankreeg, maar deze ook tegen zijn lichaam kreeg zeker niet voor een penalty had gegeven mogen worden. Dus dit mazzeltje voor ons, is als ik consequent wil zijn, is een cadeau van de referee.



Heel simpel, in soortgelijke situaties wordt hier meer dan 90% van de tijd geen penalty voor gegeven. Dus dat Feyenoord hem zondag wel kreeg is een ontzettende meevaller, en dat PSV zich bestolen wordt kan ik om dezelfde reden heel goed begrijpen.

Zoals ik hierboven al stelde; of het volgens de regels en de juiste intepretatie daarvan een fout beslissing was, daar waag ik me niet meer aan want ik weet het gewoonweg niet. Niemand kan het meer uitleggen volgens mij.

 

+1/-0

Scheidsrechters fluiten veel te snel voor een penalty. Verdedigers, ook van topclubs, houden hun handen op de rug, omdat ze bang zijn een penalty tegen te krijgen. Een zeer onnatuurlijke houding. Een verdediger moet kunnen verdedigen, zonder gelijk een penalty tegen te krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 11 mei 2022 om 10:07:

Scheidsrechters fluiten veel te snel voor een penalty. Verdedigers, ook van topclubs, houden hun handen op de rug, omdat ze bang zijn een penalty tegen te krijgen. Een zeer onnatuurlijke houding. Een verdediger moet kunnen verdedigen, zonder gelijk een penalty tegen te krijgen.



Er is ook geen tussenweg tegenwoordig, het is een penalty of niks.

Waarna dan de verdedigende partij boos verhaal gaat halen bij de tegenstanders omdat de speler al dan niet valt, appeleert, etc. Overdreven gedoe.


Ik zou hier willen pleiten voor de terugkeer van een indirecte vrije trap in het strafschopgebied, in gevallen van hands waar een penalty te zwaar bestraft zou zijn. Zoals een voorzet vanaf de zijkant die een back met een sliding probeert te blokken, waarna de bal tegen zijn arm beland. Zijn altijd leuke situaties. Ik dacht dat die spelregels ook bestonden, scheidsrechters de mogelijkheid hadden een indirecte vrije trap toe te wijzen binnen te 16 (en niet alleen als de keeper een terugspeelbal oppakt); het gebeurt alleen nooit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 11 mei 2022 om 10:47:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 11 mei 2022 om 10:07:

Scheidsrechters fluiten veel te snel voor een penalty. Verdedigers, ook van topclubs, houden hun handen op de rug, omdat ze bang zijn een penalty tegen te krijgen. Een zeer onnatuurlijke houding. Een verdediger moet kunnen verdedigen, zonder gelijk een penalty tegen te krijgen.



Er is ook geen tussenweg tegenwoordig, het is een penalty of niks.

Waarna dan de verdedigende partij boos verhaal gaat halen bij de tegenstanders omdat de speler al dan niet valt, appeleert, etc. Overdreven gedoe.


Ik zou hier willen pleiten voor de terugkeer van een indirecte vrije trap in het strafschopgebied, in gevallen van hands waar een penalty te zwaar bestraft zou zijn. Zoals een voorzet vanaf de zijkant die een back met een sliding probeert te blokken, waarna de bal tegen zijn arm beland. Zijn altijd leuke situaties. Ik dacht dat die spelregels ook bestonden, scheidsrechters de mogelijkheid hadden een indirecte vrije trap toe te wijzen binnen te 16 (en niet alleen als de keeper een terugspeelbal oppakt); het gebeurt alleen nooit.


Voor zover mijn geheugen teruggaat werd een indirecte in het strafschopgebied gegeven. Wel een directe, of in dit geval, een schot op doel dat een treffer kan worden, waarna een strafschop wordt gegeven. Wel voor buiten de regel 11 gevallen spelsituaties wordt een indirecte gegeven.

 

+1/-0

Het punt is dat die speler van PSV zich helamaal wegdraait om zich te beschermen tegen de bal. Het gevolg is wel dat hij zijn linkerarm in een gebogen houding, dus een verbreding van zijn lichaam, houdt. Het schot was op het doel, dus in die zin zou de keuze voor een penalty kunnen vallen.
Kunnen, maar eigenlijk zou ik persoonlijk hier ook geen penalty voor geven omdat de afstand wel heel erg kort was en het schot best wel hard.

Al met al moeilijk om zo´n beslissing te moeten nemen. Dat de scheids hiervoor geen uitleg geeft is dus bijzonder jammer omdat de achterliggende reden(en) nu niet duideljk is/zijn.
De reactie van de KNVB is natuurlijk wederom zeer discutabel, zeker gezien de gevolgen dat door deze penalty duidelijk is wie er kampioen is geworden...(uiteraard niet alleen hierdoor, maar op DAT moment was de situatie er wel naar).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 11 mei 2022 om 16:16:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 11 mei 2022 om 10:47:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 11 mei 2022 om 10:07:

Scheidsrechters fluiten veel te snel voor een penalty. Verdedigers, ook van topclubs, houden hun handen op de rug, omdat ze bang zijn een penalty tegen te krijgen. Een zeer onnatuurlijke houding. Een verdediger moet kunnen verdedigen, zonder gelijk een penalty tegen te krijgen.



Er is ook geen tussenweg tegenwoordig, het is een penalty of niks.

Waarna dan de verdedigende partij boos verhaal gaat halen bij de tegenstanders omdat de speler al dan niet valt, appeleert, etc. Overdreven gedoe.


Ik zou hier willen pleiten voor de terugkeer van een indirecte vrije trap in het strafschopgebied, in gevallen van hands waar een penalty te zwaar bestraft zou zijn. Zoals een voorzet vanaf de zijkant die een back met een sliding probeert te blokken, waarna de bal tegen zijn arm beland. Zijn altijd leuke situaties. Ik dacht dat die spelregels ook bestonden, scheidsrechters de mogelijkheid hadden een indirecte vrije trap toe te wijzen binnen te 16 (en niet alleen als de keeper een terugspeelbal oppakt); het gebeurt alleen nooit.


Voor zover mijn geheugen teruggaat werd een indirecte in het strafschopgebied gegeven. Wel een directe, of in dit geval, een schot op doel dat een treffer kan worden, waarna een strafschop wordt gegeven. Wel voor buiten de regel 11 gevallen spelsituaties wordt een indirecte gegeven.



Het is maar een idee, ik kan me herinneren uit mijn eigen actieve loopbaan dat ik nog weleens een indirecte vrije trap in het strafschopgebied heb mogen nemen. Was altijd leuk. Ik denk dat als de arbitrage de beschikking heeft over de mogelijkheid te fluiten voor een indirecte vrije trap binnen het strafschopgebied, dit een middenweg biedt voor situaties die te licht zijn voor het toekennen van een penalty en te zwaar om door te laten spelen.

Wat mij beklijft van afgelopen zondag maar eigenlijk het gehele seizoen is dat er ontzettend veel onduidelijkheid is over de regels omtrent hands in het strafschopgebied. Ik ben het spoor bijster en kan geen lijn meer erin ontdekken. De vreemde regels omtrent de VAR (die alleen mag ingrijpen als de arbitrage 100% fout zit kennelijk... :huh :huh ) maken het er niet duidelijker op.

Het werkt bij iedereen een gevoel van willekeur in de hand, en sommige clubs die toch al een chronisch minderwaardigheidscomplex hebben zien er een bevestiging in dat anderen bevoordeeld worden.

Het kan mijn inziens beter.

Ik verwijs vaak naar rugby, maar de rol van de 'Video Match Official' en de open communicatie daarmee tijdens de wedstrijd vind ik veel transparanter. Er worden nog steeds fouten gemaakt, en achteraf valt er genoeg te bediscussieren. Maar je begrijpt beter waarom iets besloten is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Psv (08/05/2022-16:45)