Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » AS Roma - Feyenoord (25-05-2022, 21:00) FINALE!

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 25 mei 2022 om 23:00:

Jammer maar op het moment dat onze kale kletser zijn tweede dekkingsfout maakte die wel fataal werd wist je al dat het een kansloze wedstrijd werd. Ondanks een aardige tweede helft tegen een Roma wat weinig meer deed. De winnaar heeft altijd gelijk dus Mourinho flikt het weer gewoon.



Onzin als je de scheids tegen je hebt kun je niet winnen.

Nogmaals: Wij hadden als enige recht op die cup.

 

+1/-0

Roma op z´n Italiaans, als Trauner haar had gehad was de goal niet gevallen en pech door paal en lat, of wat dan ook.
Trots, trots, niets meer dan trots.
Ik teken voor nog zo´n seizoen en ben daarom ook zeer nieuwsgierig wat er nu gaat gebeuren.

 

+2/-0

Zwaarkut was maar 1 ploeg die wou voetballen die duivelse Mourinho met zijn antivoetbal flikt het wel weer.

 

+1/-0

Wij mogen ongelofelijk trots zijn op wat we hebben neergezet.

Nogmaals zijn WIJ de morele winnaars vanavond en mogen de spelers met meer dan opgeheven hoofd van het veld stappen.
We hebben er alles aan gedaan, maar sommige wedstrijden kun/mag je niet winnen.
En dit is nog maar het begin, niet het einde.
Met Arne Slot hebben we iets opgestart wat nog veel verder uitgebouwd gaat worden en wij gaan de komende jaren alle tegenstanders het vuur aan de schenen leggen en wij gaan echt wel prijzen pakken.

Komende zomer is het tijd voor de volgende stap in de verbouwing en komend jaar komen tegenstanders echt niet meer voor hun lol naar De :kuip.

Het is nu slikken, hoe onterecht dit ook gewoon ook is, want nogmaals wij stappen niet als verliezers van het veld, maar als winnaars op alle fronten.

Hier mogen ze in 020 en Eindhoven een voorbeeld aan nemen komende jaren.

Super trots op Feyenoord

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 25 mei 2022 om 23:40:

Wij mogen ongelofelijk trots zijn op wat we hebben neergezet.

Nogmaals zijn WIJ de morele winnaars vanavond en mogen de spelers met meer dan opgeheven hoofd van het veld stappen.
We hebben er alles aan gedaan, maar sommige wedstrijden kun/mag je niet winnen.

En dit is nog maar het begin, niet het einde.

Met Arne Slot hebben we iets opgestart wat nog veel verder uitgebouwd gaat worden en wij gaan de komende jaren alle tegenstanders het vuur aan de schenen leggen en wij gaan echt wel prijzen pakken.
Komende zomer is het tijd voor de volgende stap in de verbouwing en komend jaar komen tegenstanders echt niet meer voor hun lol naar De :kuip.

Het is nu slikken, hoe onterecht dit ook gewoon ook is, want nogmaals wij stappen niet als verliezers van het veld, maar als winnaars op alle fronten.



Kan me wel vinden in je verhaal behalve in dat morele winnaars idee. Daar geloof ik helemaal niet in. Het is een finale en daar heb je een winnaar en een verliezer en daar zit niks tussen in.

 

+1/-0

In een grote wedstrijd, zoals vanavond zie je dat sommige spelers te kort komen. Niet alle keuzes van Slot zijn te begrijpen. En dan die analisten. Ze beginnen over Trauner en dat hij een inschattingsfout maakte. Ook vanavond waren de verdedigers goed. De middenvelders en de aanvallers schoten tekort. Voor verdedigers is het niet lekker voetballen op die manier. Slot stelt veel aanvallers op, maar slechts 1 is goed genoeg en dat is Sinisterra. Hij had beter kunnen beginnen met Pedersen, Toornstra en Hendrix in de basis. Dan had de ploeg in ieder geval meer voetballend vermogen gehad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 25 mei 2022 om 23:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 25 mei 2022 om 23:40:

Wij mogen ongelofelijk trots zijn op wat we hebben neergezet.

Nogmaals zijn WIJ de morele winnaars vanavond en mogen de spelers met meer dan opgeheven hoofd van het veld stappen.
We hebben er alles aan gedaan, maar sommige wedstrijden kun/mag je niet winnen.

En dit is nog maar het begin, niet het einde.

Met Arne Slot hebben we iets opgestart wat nog veel verder uitgebouwd gaat worden en wij gaan de komende jaren alle tegenstanders het vuur aan de schenen leggen en wij gaan echt wel prijzen pakken.
Komende zomer is het tijd voor de volgende stap in de verbouwing en komend jaar komen tegenstanders echt niet meer voor hun lol naar De :kuip.

Het is nu slikken, hoe onterecht dit ook gewoon ook is, want nogmaals wij stappen niet als verliezers van het veld, maar als winnaars op alle fronten.



Kan me wel vinden in je verhaal behalve in dat morele winnaars idee. Daar geloof ik helemaal niet in. Het is een finale en daar heb je een winnaar en een verliezer en daar zit niks tussen in.



In bepaalde finales kun/mag je niet winnen. Roma heeft misschien de cup, maar zijn niet de winnaars. Dat zijn wij op alle fronten vanavond.

Daar mogen we over verschillen, maar zo kijk ik er naar.

Ik heb geen prijs nodig om te weten dat we winnaars zijn.

 

+1/-0

Feyenoord heeft zeker laten zien wat ze waard zijn in 89 landen gewoon een prima promotie voor de club en dit is het begin vh Slot tijdperk het kan alleen maar beter worden na de zomer. Europa League sowieso 6 mooie wedstrijden weer.

Dit bericht is gewijzigd op 26 mei 2022, 00:20:04.

 

+1/-0

Feyenoord heeft een goed conference League toernooi gespeeld waar de finale helaas verloren ging. Wat mij op viel is dat sommige spelers onvoldoende niveau hebben op dit niet niveau.
Nelson is het gewoon niet, Kocku werkte hard maar was verder niet bepalend. Dessers bewees niet goed genoeg te zijn wat we eigenlijk al wisten, mag echt hopen dat de 4 miljoen en het bijhorend, hoge, salaris volgend seizoen beter besteed gaat worden.
Voor mij de uitblinkers Geertruida,Malacia en ook Bijlow. Een compliment voord jeugdopleiding dus👍
En uiteraard Slot, had dit in zijn 1e jaar echt niet verwacht.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 25 mei 2022 om 23:49:

In een grote wedstrijd, zoals vanavond zie je dat sommige spelers te kort komen. Niet alle keuzes van Slot zijn te begrijpen. En dan die analisten. Ze beginnen over Trauner en dat hij een inschattingsfout maakte. Ook vanavond waren de verdedigers goed. De middenvelders en de aanvallers schoten tekort. Voor verdedigers is het niet lekker voetballen op die manier. Slot stelt veel aanvallers op, maar slechts 1 is goed genoeg en dat is Sinisterra. Hij had beter kunnen beginnen met Pedersen, Toornstra en Hendrix in de basis. Dan had de ploeg in ieder geval meer voetballend vermogen gehad.



Pedersen viel in en maakte op mij GEEN sterke indruk. Mist zelfvertrouwen om door te gaan en ziet kans om geen enkele bal goed voor te geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DubbelQ schreef op 26 mei 2022 om 09:05:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 25 mei 2022 om 23:49:

In een grote wedstrijd, zoals vanavond zie je dat sommige spelers te kort komen. Niet alle keuzes van Slot zijn te begrijpen. En dan die analisten. Ze beginnen over Trauner en dat hij een inschattingsfout maakte. Ook vanavond waren de verdedigers goed. De middenvelders en de aanvallers schoten tekort. Voor verdedigers is het niet lekker voetballen op die manier. Slot stelt veel aanvallers op, maar slechts 1 is goed genoeg en dat is Sinisterra. Hij had beter kunnen beginnen met Pedersen, Toornstra en Hendrix in de basis. Dan had de ploeg in ieder geval meer voetballend vermogen gehad.



Pedersen viel in en maakte op mij GEEN sterke indruk. Mist zelfvertrouwen om door te gaan en ziet kans om geen enkele bal goed voor te geven.


Als basisspeler heeft Pedersen het heel behoorlijk gedaan, met zijn drive naar voren. Slot koos voor Geertruida en terecht, maar waarom kunnen ze niet allebei in de basis? Wel moet Pedersen werken aan een betere voorzet en het schot op doel.

 

+2/-0

In zo'n finale moet het ook een beetje meezitten. Roma krijgt in de eerste helft één kans op doel met die Zaniolo en door een vreemde inschattingsfout van Trauner scoren ze. Precies wat Mourinho natuurlijk graag ziet in een finale.

Maar daarna krijgen wij wat kansen in de tweede helft die er met kunst en vliegwerk uit werden gehouden.Om zo'n finale te winnen moet je het geluk hebben dat tenminste één van die kansen erin gaat en dan kan het onze kant op vallen. Helaas is dat niet gelukt.

Gisteravond kon je weer zien dat wij tegen ploegen met 5 verdedigers te weinig creatieve en individuele kwaliteit voorin (Nelson en Dessers) en op het middenveld (Til) hebben om er doorheen te voetballen. Dat zijn de posities waar Arnesen ons zal moeten versterken als we een stap willen zetten in onze ontwikkeling. Onze verdediging vond ik overigens ijzersterk en zeer indrukwekkend, ik kan me voorstellen dat Europese topclubs dit (wederom) hebben genoteerd.

De teleurstelling is nu groot, maar verder mogen we trots zijn op een Europees seizoen waarin we onszelf weer op de kaart hebben gezet. Wat mij betreft gaan we cashen op dit succes en verder bouwen aan een nieuw Feyenoord met meer potentie om in de toekomst een keer mee te strijden om de landstitel (en CL deelname).

 

+1/-0

Ik begrijp er niets van. Feyenoord speelde de eerste helft (en het begin van de tweede helft) van het seizoen geweldig. En toen kwam de klad erin. Niet terug te draaien door Slot. Niet door een wisseling van de opstelling. We wonnen nog wel. Door een eruptie van een enkele speler zoals Dessers. Maar het liep niet meer. Vaak ging het de tweede helft beter, maar dat was afwachten. Deze wedstrijd was niet meer dan een voortzetting daarvan. Het is jammer. Ik had er meer van verwacht, maar ondertussen moet Feyenoord voor volgend seizoen gaan plannen. En dat zal nog moeilijk genoeg worden.

 

+1/-0

Sommige spelers worden gewoon beter gemaakt dan ze eigenlijk zijn.
Zal verder geen namen noemen maar dit is weer een kans die Feyenoord hopelijk nu een keer niet laat liggen en begint met door selecteren.
Je kan een mooie 50/60 miljoen nu binnen halen en als je daar 75% van herinvesteerd kan je echt mooi team samenstellen.

Oud beleid zou nu ook zijn om bv Dessers te halen, dat is gewoon niet heel veel.
Kan leuk zijn als back up maar echt niet meer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 26 mei 2022 om 12:43:

Sommige spelers worden gewoon beter gemaakt dan ze eigenlijk zijn.
Zal verder geen namen noemen maar dit is weer een kans die Feyenoord hopelijk nu een keer niet laat liggen en begint met door selecteren.
Je kan een mooie 50/60 miljoen nu binnen halen en als je daar 75% van herinvesteerd kan je echt mooi team samenstellen.

Oud beleid zou nu ook zijn om bv Dessers te halen, dat is gewoon niet heel veel.
Kan leuk zijn als back up maar echt niet meer.



Je zit nu in een zo geheten tussenfase.

We zijn een sterk collectief geworden, waarin bepaalde spelers zich zelf beter maken en goed presteren.
Er zijn een aantal zwakke plekken, waaronder twijfel bij de nr. 10, ook al is Til echt wel een acceptabele speler, maar ook de rechtsbuiten, waarbij Walemark meer tijd moet krijgen, die jongen komt er echt wel. Nelson en Alireza zijn gewoon keihard door de mand gevallen, die voegen te weinig/niks toe helaas.

Ja we moeten nu een of twee verkopen, zodat je voor max 20/30 miljoen (ruim genomen) kan herinvesteren, maar dan zul je ook door moeten met bepaalde spelers en ieder jaar een stap moeten maken.
Dat is de volgende fase in deze verbouwing.

Ik geloof er echt wel in dat we komende zomer weer een stap gaan maken, we gaan komende jaren echt wel weer standaard mee strijden om de titel.

 

+1/-0

De aanvallers hadden het lastig maar de bejubelde Abraham ook nauwelijks gezien het was gewoon een klassieke finale toch had ik tot het eind het gevoel dat de gelijkmaker zou vallen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 26 mei 2022 om 13:41:

De aanvallers hadden het lastig maar de bejubelde Abraham ook nauwelijks gezien het was gewoon een klassieke finale toch had ik tot het eind het gevoel dat de gelijkmaker zou vallen.



Ik had zo’n gevoel juist niet Vanaf het moment dat Trauner gruwelijk de fout in ging en zij die 1-0 maakten dacht ik meteen het is klaar. Het zijn Italianen en dan weet je ondanks dat je een goede tweede helft speelt je toch niet krijgt wat je verdient.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 25 mei 2022 om 22:59:

Wij hebben niet verloren van Roma, maar van de scheids en de complete uefa. Het moge duidelijk zijn dat we niet MOCHTEN winnen. Daar was alles op ingesteld. Feyenoord is de morele winnaar en had als enige vanavond recht op de cup.


Hoe zou dat toch kunnen? Je hebt een Sloveense president, een Roemeens Arbitrage quintet plus een VAR, die zoals de VAR in Nederland, sterk gekant zijn tegen Feyenoord.
Hoezo, ik zie beren???

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 25 mei 2022 om 23:49:

In een grote wedstrijd, zoals vanavond zie je dat sommige spelers te kort komen. Niet alle keuzes van Slot zijn te begrijpen. En dan die analisten. Ze beginnen over Trauner en dat hij een inschattingsfout maakte. Ook vanavond waren de verdedigers goed. De middenvelders en de aanvallers schoten tekort. Voor verdedigers is het niet lekker voetballen op die manier. Slot stelt veel aanvallers op, maar slechts 1 is goed genoeg en dat is Sinisterra. Hij had beter kunnen beginnen met Pedersen, Toornstra en Hendrix in de basis. Dan had de ploeg in ieder geval meer voetballend vermogen gehad.



Er wordt erg veel over Morele Winnaar gesproken, okay we kunnen ergens wel trots zijn, wij voetbalden, AS Roma niet, maar in deze analyse kan ik mij wel vinden. De opstelling stond niet echt, als defensie loop je tegen jezelf te vechten als er voorin niets wordt ondernomen, je zag ook her en der spelers door de mand vallen, toch zeker op dit niveau. Niet alles aan Slot is te bewieroken. En ja, laten we eerlijk tegenover onszelf zijn, er moeten spelers weg die niet het niveau behalen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 26 mei 2022 om 12:43:

Sommige spelers worden gewoon beter gemaakt dan ze eigenlijk zijn.
Zal verder geen namen noemen maar dit is weer een kans die Feyenoord hopelijk nu een keer niet laat liggen en begint met door selecteren.
Je kan een mooie 50/60 miljoen nu binnen halen en als je daar 75% van herinvesteerd kan je echt mooi team samenstellen.

Oud beleid zou nu ook zijn om bv Dessers te halen, dat is gewoon niet heel veel.
Kan leuk zijn als back up maar echt niet meer.



Ik zal maar namen noemen, Dessers, viel door de mand. Veel geloop en gedram, maar zelden echt voetballend effeciënt bezig. Er is teveel rozegeur en maneschijn, realisme moet in het komende siezoen het credo zijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » AS Roma - Feyenoord (25-05-2022, 21:00) FINALE!