Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Slavia Praag (07/04/2022-18:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Wat een geschutter achterin.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 april 2022 om 20:49:

Wat een geschutter achterin.



Die flapdrol op goal maakt de verdediging onrustig, daardoor maken ze fouten.
Een road runner met adhd maakt nog minder fouten.

Het is verder een grof schandaal wat er vanavond is gebeurd:kwaad

3x pingel onthouden, waarvan 2x rood.
2x buitenspel goal goedkeuren
inworpen omdraaien
Pusic die NIKS verkeerd deed en gewoon iemand van zich af wilde duwen die dreigend op hem afstapte.

En ga zo maar door, het stapelt zich weer volledig op.

 

+1/-0

Wat een deceptie die gelijkmaker. Nog niets verloren maar ik moet het nog zien allemaal. Het zou mij ook niets verbazen als we daar eraf gaan met een nulletje of drie.

 

+1/-0

die keeper van ons zorgt nou niet bepaald voor rust achterin

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 07 april 2022 om 20:56:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 april 2022 om 20:49:

Wat een geschutter achterin.



Die flapdrol op goal maakt de verdediging onrustig, daardoor maken ze fouten.
Een road runner met adhd maakt nog minder fouten.

Het is verder een grof schandaal wat er vanavond is gebeurd:kwaad

3x pingel onthouden, waarvan 2x rood.
2x buitenspel goal goedkeuren
inworpen omdraaien
Pusic die NIKS verkeerd deed en gewoon iemand van zich af wilde duwen die dreigend op hem afstapte.

En ga zo maar door, het stapelt zich weer volledig op.



Die Marciano pakt geen enkele hoge bal die voor zijn goal komt wat een ei is dat zeg. Ja hij ligt vaak in de weg maar er komt meer kijken bij keepen. Daarnaast was die kale sloper ook niet echt in vorm.

 

+1/-0

Misschien krijg ik teer en pek over mij heen, maar ik zeg het toch : onze defensie èn keeper blijven de zwakste linie, bij druk zijn er veel te veel fouten, als het wedstrijdverloop negatief kantelt raakt iedereen achterin zijn kop kwijt. Hrb de indruk dat Slot hierop geen pak krijgt. Primaire doelstelling : top-aanwervingen voor verdediging doen en een top-keeper. Er is achterin onrust en chaos. Het vervolg tegen Slavia valt te vrezen. Defensief middenveld in return ? Counter-spel ? We missen trouwens ook heel snelle jongens voorin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 07 april 2022 om 21:32:

die keeper van ons zorgt nou niet bepaald voor rust achterin




Dat is geen excuus voor de fouten die Trauner maakte.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 08 april 2022 om 09:25:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 07 april 2022 om 21:32:

die keeper van ons zorgt nou niet bepaald voor rust achterin




Dat is geen excuus voor de fouten die Trauner maakte.



Die viel effe lelijk door de mand zeg. Ik denk dat we die return wel schriftelijk kan afdoen. Dat gaat een nulletje of drie worden.

 

+1/-0

Sterk staaltje scouting weer die Marciano. Man man man wat een ramp. Een reserve keepert die er geen kloten van kan en een eerste keeper die het halve seizoen ziek, zwak en misselijk is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 08 april 2022 om 09:18:

Misschien krijg ik teer en pek over mij heen, maar ik zeg het toch : onze defensie èn keeper blijven de zwakste linie, bij druk zijn er veel te veel fouten, als het wedstrijdverloop negatief kantelt raakt iedereen achterin zijn kop kwijt. Hrb de indruk dat Slot hierop geen pak krijgt. Primaire doelstelling : top-aanwervingen voor verdediging doen en een top-keeper. Er is achterin onrust en chaos. Het vervolg tegen Slavia valt te vrezen. Defensief middenveld in return ? Counter-spel ? We missen trouwens ook heel snelle jongens voorin.


Totaal met je oneens dat de verdediging de zwakste linie is. Ook de keeper heb ik gisteren niet een cruciale fout zien maken. Pijnlijker was een moment met Til, al in de tweede minuut. Hij had alle tijd en ruimte om iets moois te doen, maar hij was besluiteloos en de Tsechen pakten hem de bal af. De ontwikkeling gaat niet geweldig. Hoog druk zetten klinkt mooi, maar ondertussen heeft de ploeg al aardig wat punten verspeelt in de competitie. Ook lag Feyenoord al snel uit het bekertoernooi. Doorstroming van jeugdspelers is er niet. Hendriks moet speeltijd krijgen, maar hij krijgt heel weinig speeltijd. De verdedigers moeten heel veel repareren van wat er fout gaat.

 

+1/-0

Nou, eh, bekijk eens x-aantal wedstrijden ! Ik vind dat er achterin bij druk toch errug nerveus gespeeld wordt.
Til heeft weinig overzicht, leuk voor doelpuntjes en dan houdt 't een beetje op. Defensief heb je weinig aan 'm.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 08 april 2022 om 10:31:

Nou, eh, bekijk eens x-aantal wedstrijden ! Ik vind dat er achterin bij druk toch errug nerveus gespeeld wordt.
Til heeft weinig overzicht, leuk voor doelpuntjes en dan houdt 't een beetje op. Defensief heb je weinig aan 'm.


Slot wil zijn visie en speelwijze opleggen aan de ploeg, maar met deze 11 gaat dat niet lukken. Met een iets defensievere tactiek kan je ook leuk voetbal krijgen en resultaten, want dat is het belangrijkste.

 

+1/-0

Als je achterin niks weggeeft dan zit je altijd goed. Op slot achterin geeft voorin ruimte. Maar ja, je hebt slot en Slot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 08 april 2022 om 10:45:

Slot wil zijn visie en speelwijze opleggen aan de ploeg, maar met deze 11 gaat dat niet lukken. Met een iets defensievere tactiek kan je ook leuk voetbal krijgen en resultaten, want dat is het belangrijkste.



Slot heeft dit seizoen vaker zijn visie en speelwijze aangepast, door bijvoorbeeld met twee man voorin te spelen en met een versterkt middenveld. Wat er niet verandert zijn de intensiteit waarmee gespeeld wordt, het afjagen en vooruit verdedigen.

Ik begrijp heel goed dat Slot daar gisteren niet voor gekozen heeft, met de vole Kuip achter de ploeg.

Ik vind ook niet dat Feyenoord opeens in het afjagen en vooruit voetballen anders moet gaan spelen, ook niet naar aanleiding van de wedstrijd gisteren.

Wat er allemaal gebeurde en hoe de wedstrijd verliep moet nog enigszins landen bij mij, ik heb dingen gezien waar Feyenoord dit seizoen vaker tegenaanloopt maar ook situaties die niks structureels in de zin hebben.

De arbitrage maakte er een potje van; de 1-1 had nooit mogen tellen, en vervolgens was de scheidsrechter de controle aardig kwijt. Feyenoord ging daarin mee, verloor het hoofd en liet zichzelf gek maken. Dat vind ik onprofessioneel en mag niet (meer) gebeuren. Daarmee help je Slavia in de wedstrijd de tweede helft, terwijl daar op basis van de eerste helft tot de 1-1 totaal geen reden voor is.

Wat Slavia goed deed, was dat ze er ook bovenop zaten in de tweede helft. En omdat Feyenoord de rust in het hoofd kwijt was, kon het daar niet mee omgaan.

Zolang Feyenoord zich niet gek laat maken, heeft het een goede kans om volgende week een resultaat neer te zetten in Praag.

 

+1/-0

Deels kan je ook stellen dat we een grabbelaar op doel hebben, waardoor je meer doelpunten moet maken dan je tegenstander om de wedstrijd te winnen. Misschien dat hij die Roemeen gaat opstellen, ondanks zijn mening dat Ofir de eerste doelman is.

 

+1/-0

Belachelijk slechte arbitrage voor zo'n belangrijke wedstrijd, maar doet niets af aan het feit dat we het telkens zelf weggeven. Niet voor het eerst dit seizoen. Onze reservekeeper is een brok onrust en elke wedstrijd wel goed voor een cruciale fout. Nu ook weer bij die corner waar de organisatie nergens op sloeg. Bij de eerste twee tegendoelpunten vond ik hem er ook heel zwak uit zien. Toornstra trouwens ook die als aanvoerder met z'n hoofd weg dook bij die beslissende bal van de corner en Malacia die niet kordaat ingreep op de achterlijn. Ik vond Senesi nog het best achterin, die bleef kalm. Trauner maakte voor zijn doen toch ook wel een paar gevaarlijke fouten.

Overigens vond ik onze aanval nog het zwakst, Linssen heb ik alleen maar zien rennen en nauwelijks een bal goed zien raken. Til heb ik behoudens een redelijke kans in de eerste helft niet gezien (deed hij nog mee?). Sinisterra werd matig in stelling gebracht en Nelson deed ook behoudens die goede pass op Sini vooral aan een soort het ren je rot spel. We missen echt wel behoorlijk veel kwaliteit, zeker in aanvallend opzicht. Met een paar creatieve en sterke aanvallers scoor je veel meer tegen deze ploeg en die grabbelaar in het doel bij hen, dan had het al gespeeld kunnen zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 08 april 2022 om 10:56:

Als je achterin niks weggeeft dan zit je altijd goed. Op slot achterin geeft voorin ruimte. Maar ja, je hebt slot en Slot.


Feyenoord heeft uitstekende verdedigers, maar je kunt niet verwachten dat ze foutloos spelen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Slavia Praag (07/04/2022-18:45)