Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Partizan FK (17/03/2022-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Vermoedelijke opstelling: Andere rol Aursnes

Feyenoord kan zich morgenavond voor het eerst in jaren weer kwalificeren voor de kwartfinale van een Europees eindtoernooi. De Rotterdammers moeten de 5-2 voorsprong vast zien te houden in de thuiswedstrijd tegen FK Partizan.

De stadionclub gaat dat wel doen met een andere groepssamenstelling. Zo zullen Arne Slot en Marino Pusic morgen afwezig zijn door een coronabesmetting. Dat geldt ook voor Gernot Trauner en Marcus Pedersen. Justin Bijlow is geblesseerd en komt dit seizoen ook niet meer in actie.

John de Wolf moet dus, samen met Sipke Hulshoff en Robin van Persie, morgenavond de afwezigen gaan vervangen. Fredrik Aursnes lijkt de meest logische vervanger van Trauner in het centrum van de defensie. De Noor speelde daar ook in de thuiswedstrijd tegen FC Groningen na de wissel van Marcos Senesi. Daarnaast lijkt het onwaarschijnlijk dat De Wolf in zo'n wedstrijd een beroep gaat doen op de nog onervaren Ramon Hendriks. Philippe Sandler is nog niet fit.

Lutsharel Geertruida lijkt rechtsback te spelen. Op het middenveld neemt Jens Toornstra, die in Servië twee doelpunten maakte, de plek van Aursnes over. Voorin lijkt Reiss Nelson te starten, die daarmee de voorkeur krijgt boven Alireza Jahanbakhsh en Patrik Wålemark.

Laatstgenoemde wordt steeds fitter maar kan volgens Slot fysiek gezien nog niet negentig minuten spelen. Aursnes, Tyrell Malacia en Guus Til missen bij een gele kaart tegen FK Partizan de heenwedstrijd in de kwartfinale van de Conference League.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord

Marciano; Geertruida, Aursnes, Senesi, Malacia; Toornstra, Til, Kökcü; Nelson, Dessers, Sinisterra.

Ook Marcus Pedersen niet inzetbaar tegen FK Partizan

Feyenoord kan morgen niet beschikken over Marcus Holmgren Pedersen. De verdediger is positief getest op het coronavirus en is daardoor niet inzetbaar, zo meldt het Algemeen Dagblad.

''Het is zoals het is'', vertelt John de Wolf nuchter. Eerder werd al bekend dat Feyenoord ook niet beschikken over Arne Slot, Marino Pusic, Gernot Trauner en Justin Bijlow Feyenoord verdedigt in de return tegen FK partizan een 2-5 voorsprong. ''Dit mogen we niet meer weggeven, dat is duidelijk. Maar je ziet dat je toch tegen tegenvallers kan aanlopen.''

''Het is heel lang geleden dat Feyenoord de kwartfinale in een Europees toernooi heeft gehaald'', vervolgt De Wolf. ''De jongens voelen dat ze met iets heel moois bezig zijn. We spelen thuis in een volle Kuip. Dit moeten we afmaken en pas dan kijken we naar zondag en zien we wel hoe de vlag er voor staat bij de mensen die er nu niet bij kunnen zijn.''

Van Persie, De Wolf en Hulshoff morgen op de bank

Feyenoord kan morgen niet beschikken over trainer Arne Slot en assistent-trainer Marino Pusic. De twee zijn positief getest op het coronavirus en moeten daardoor thuis blijven. Voor de wedstrijd tegen Partizan ziet de technische staf er dan ook anders uit dan normaal.

Robin van Persie en Sipke Hulshoff schuiven door naar het eerste elftal. De twee nemen naast John de Wolf plaats op de bank tijdens de achtste finale van de Conference League wedstrijd. De Rotterdammers verdedigen een 2-5 voorsprong in De Kuip.

De Wolf is niet van plan om spelers die morgen op scherp staan te sparen. ''Ik denk dat het een verkeerd signaal is op dit moment om mensen te sparen. Dan kan het ook zo overkomen dat we al denken dat we er al zijn. Tuurlijk hebben we een goed resultaat behaald, maar we zijn er nog niet. Dus dat doen we niet.''

Trauner mist duel tegen Partizan en vraagteken voor Klassieker

Gernot Trauner is morgen tegen Partizan niet inzetbaar. De verdediger heeft vandaag niet meegetraind omdat hij besmet is geraakt met het coronavirus. Trauner is ook een vraagteken voor de wedstrijd tegen Ajax.

John de Wolf wilde niet te veel prijsgeven of er nog meer corona gevallen zijn bij Feyenoord. De assistent-trainer vertelt dat er momenteel een á twee spelers zijn die kampen met klachten. Na doorvragen van een journalist vertelt De Wolf dat één geval dus Trauner is.

Feyenoord moet het ook doen zonder Arne Slot en Marino Pusic. De trainer en assistent-trainer zitten ziek thuis met coronaklachten. Justin Bijlow is zoals bekend niet beschikbaar. De Wolf maakt zich geen zorgen voor de wedstrijd van morgen. ''Normaal gesproken moeten we het gewoon redden. Daar gaan we dan ook alles aan doen om er in een volle Kuip een mooie feestje van te maken.''

De Wolf acht de kans groot dat Arne Slot voor de Klassieker weer beschikbaar is voor Feyenoord. De trainer is namelijk van der week al positief getest op corona. ''De kans is zeer groot dat de trainer misschien wel terug is voor zondag. Mits hij klachten vrij is natuurlijk. Dan zit hij gewoon op de bank. Hij is niet vandaag positief getest.''

 

+1/-0

Je gaat er van uit dat het appeltje eitje is maar we zijn wel verdedigend ernstig verzwakt t.o.v de vorige ontmoeting. Hopelijk zet hij Pedersen rechts en dan geertruida centraal. Met die marciano moet je het altijd maar afwachten. Als hij 2x blundert komt de druk erop.

 

+1/-0

Trauner en Pedersen beiden corona.

MISSING PLAYERS
Feyenoord Rotterdam
Cole Bassett (No eligibility), Philippe Sandler (Fitness), Gernot Trauner (Corona virus), Marcus Holmgren Pedersen (Corona virus), Justin Bijlow (Foot surgery)

 

+1/-0

Oh dan heb ik niet opgelet, dat is mooi klote. Dan zou ik nog steeds geertruida centraal zetten en toornstra op rechts.

 

+1/-0

Heeft die arme Pusic weer corona is hij de eerste keer goed ziek van geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 17 maart 2022 om 11:09:

Oh dan heb ik niet opgelet, dat is mooi klote. Dan zou ik nog steeds geertruida centraal zetten en toornstra op rechts.



Eens, ik zou Aursnes op het middenveld laten staan. Centraal achterin zou ik met Senesi en Geertruida spelen, de automatismen van het met elkaar spelen in tact laten in het centrum en op het middenveld.

Op rechtback zit je met een probleem, laat Benita zijn basisdebuut maar maken.

En ik zou met Jahanbakhsh spelen in plaats van Nelson. Ik vind daar Europees meer dreiging van uitgaan, en hij is meer balvast.

 

+1/-0

bij het woord vermoedelijk stopte ik met lezen...

 

+1/-0

'De kans is zeer groot dat de trainer misschien wel terug is voor zondag. https://bestdoctornearme.com/eye-doctor-near-me/
Mits hij klachten vrij is natuurlijk. Dan zit hij gewoon op de bank.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Marciano; Geertruida, Aursnes, Senesi, Hendriks; Toornstra, Til, Kökcü; Nelson, Dessers, Sinisterra.

Wissels Feyenoord: Jansen, Troost, Hendrix, Jahanbakhsh, Linssen, Wålemark, Benita, Hartjes, Valk, Kleijn.

Opstelling Feyenoord: Hendriks en Marciano starten

John de Wolf, die straks als eindverantwoordelijke op de bank zit door de afwezigheid van Arne Slot, heeft de opstelling van vanavond bekendgemaakt. Ramon Hendriks staat in de basis, Fredrik Aursnes speelt in het centrum van de defensie.

Bij Feyenoord staan Fredrik Aursnes en Guus Til op scherp. Ze missen bij een gele kaart de heenwedstrijd van de kwartfinale. Ook Tyrell Malacia staat op scherp maar hij zit vandaag niet bij de wedstrijdselectie. Waarom niet is nog onbekend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 maart 2022 om 12:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 17 maart 2022 om 11:09:

Oh dan heb ik niet opgelet, dat is mooi klote. Dan zou ik nog steeds geertruida centraal zetten en toornstra op rechts.



Eens, ik zou Aursnes op het middenveld laten staan. Centraal achterin zou ik met Senesi en Geertruida spelen, de automatismen van het met elkaar spelen in tact laten in het centrum en op het middenveld.

Op rechtback zit je met een probleem, laat Benita zijn basisdebuut maar maken.

En ik zou met Jahanbakhsh spelen in plaats van Nelson. Ik vind daar Europees meer dreiging van uitgaan, en hij is meer balvast.


Eens, zo zou ik ook spelen.

 

+1/-0

1-0 45": Dessers

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 maart 2022, 22:03:19.

 

+1/-0

2-0 59": Nelson

 

+1/-0

3-1 90": Linssen

 

+1/-0

Prima wedstrijd. Ze zaten fel op de bal. Dat ze een paar basisspelers misten was niet zichtbaar.

 

+1/-0

Matige wedstrijd, maar zakelijk uitgespeeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 18 maart 2022 om 10:17:

Matige wedstrijd, maar zakelijk uitgespeeld.



Het is zeker geen wereldpot, maar wederom winst en het leek weinig energie te kosten. Prima dus.

Ik denk dat het mentaal gezien ook best lastig spelen is, wetende dat je al met anderhalf been in de volgende ronde staat en wat er de komende weken nog op het programma staat.

De enige wedstrijd die ertoe doet is de eerstvolgende, maar toch zal het in het achterhoofd zitten van spelers.

Leuk dat Hendriks de kans kreeg, dat ook Walemark weer meer minuten heeft gemaakt en dat ook Benita nog even de kans kreeg. Ik vond ze geen van allen allesbehalve tegenvallen.

 

+1/-0

Benita kan moeiteloos Pedersen vervangen

 

+1/-0

Vond het gek genoeg met al die wijzigingen een van onze betere wedstrijden van afgelopen periode.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Partizan FK (17/03/2022-21:00)