Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fortuna Sittard (05/12/2021-16:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Vermoedelijke opstelling: 'Slot voert opnieuw twee wijzigingen door'

Aankomende zondag staat Feyenoord weer tegenover Fortuna Sittard in De Kuip. Om 16:45 zal er worden afgetrapt en dat zal volgens FR-Fans.nl vermoedelijk nog altijd gebeuren zonder Justin Bijlow, maar met Marcus Holmgren Pedersen en Jens Toornstra.

Dat betekent dat Lutsharel Geertruida en Alireza Jahanbakhsh weer naar de bank vertrekken.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord:Marciano; Pedersen, Trauner, Senesi, Malacia; Kökçü, Aurnses, Til; Toornstra, Linssen, Sinisterra.

Inzetbaarheid Bijlow nog altijd race tegen de klok

Feyenoord neemt het zondagmiddag in de eigen Kuip op tegen Fortuna Sittard. Justin Bijlow is al een aantal wedstrijden afwezig bij de Rotterdammers. Het is ook nog afwachten of de keeper zondag kan spelen.

''Het gaat beter met Justin, maar hij heeft nog altijd niet met de groep meegetraind. Hij is vandaag wel naar buiten gegaan en heeft een stukje met Khalid (Benlahsen, de keeperstrainer, red.) getraind'', begint Arne Slot op de persconferentie. ''Dat gaat behoorlijk goed. Het is alleen nog afwachten hoe hij daarop reageert. Hij heeft geen extreme klachten gehad, hij is ook gewoon thuis hersteld.''

''De klachten die hij had zijn nog niet compleet over, die overigens wel heel mild zijn. Wat ik van zondag verwacht? Het is afhankelijk van hoe hij op de training van vandaag gaat reageren, maar we hopen dat hij morgen met de groep mee kan trainen. Dan moeten we weer afwachten hoe hij daarop gaat reageren. Ik noemde het eerder deze week een race tegen de klok, en dat is het eigenlijk nog steeds.'' Verder is iedereen fit uit de wedstrijd tegen Heracles gekomen, geeft de oefenmeester aan.

Slot: ''Prettig om te zien dat de spelers dat elke keer voor elkaar krijgen''

Feyenoord won afgelopen woensdag met 2-1 van Heracles Almelo. Die overwinning zorgde ervoor dat de Rotterdammers opklommen naar de tweede plaats in de competitie. De ploeg van Arne Slot heeft één verliespunt minder dan de koploper.

Het is dan ook niet voor het eerst dat er heel voorzichtig wordt gesproken over de titelkansen. Slot wordt gevraagd of Feyenoord in een titelrace is beland. ''Jij mag je eigen woorden kiezen.'' De koploper won gisterenavond met 5-0 van Willem ll. Het 'ogenschijnlijke gemak' waarmee Ajax haar wedstrijden wint wordt aangekaart op de persconferentie. ''Volgens mij wint Ajax niet ogenschijnlijk heel gemakkelijk. Nee, ze winnen heel gemakkelijk. Dat zie ik ook. Zij komen inderdaad makkelijker tot overwinningen dan wij. Op dit moment staan we volgens mij maar één verliespunt achter op ze. We weten ook dat we de komende weken een heel druk programma krijgen. We zullen eerst maar eens kijken hoe we de komende weken doorkomen.''

De journalist kaart verder aan dat het Feyenoord veel kracht kost om wedstrijden te winnen. Daarnaast 'wordt er vaak maar met één goal verschil gewonnen'. ''Dat klopt, inderdaad. Dat heb ik ook al eerder aangegeven: we moeten beter omgaan met het aantal kansen dat we creëren als het gaat om het maken van goals. Ik heb gisteren ook even naar Ajax zitten kijken. Tot het 3-0 was, daarna niet meer. De eerste goal was een afstandsschot van twintig meter en de tweede was een corner. Dat zijn wel lekkere 'gevonden' goals om te hebben. Dat kost bij ons wat meer moeite, dat is duidelijk. Statistisch gezien doen ze het iets beter dan wij, maar wij staan maar één verliespunt achter.''

''Statistisch gezien doen ze het iets beter dan wij, maar wij staan maar één verliespunt achter''

Slot over de strijd met de koploper
De Rotterdammers spelen, helemaal in december, veel wedstrijden in een korte periode. Is Feyenoord blij met het drukke programma of is het blij als het straks winterstop is? ''Nee, we vinden het lekker om veel wedstrijden te spelen. Ik denk dat de jongens dat ook laten zien. Ze hebben er heel veel zin in. Dat zie je niet alleen in het begin van de wedstrijd, maar ook in de eindfase van de wedstrijd. In dit blok hebben we wel de meeste wedstrijden in een korte tijd, waarin ook geen moment tussen zit van een rustige week. Dat betekent dat we niet eerder zo’n lange periode zoveel wedstrijden hebben gespeeld. We zullen moeten zien hoe we daar mee omgaan. Alle voortekenen zijn goed.''

Fout Bas Nijhuis
De 1-0 van Luis Sinisterra tegen Heracles Almelo werd afgekeurd afgelopen woensdag. De scheidsrechter, Bas Nijhuis, keurde de goal in eerste instantie goed. De arbiter werd daarna door de VAR naar het scherm geroepen en draaide zijn beslissing terug. Na afloop gaf Nijhuis aan flink te balen van de VAR en zijn fout in te zien. ''Daarin zei hij volgens mij wat wij allemaal gezien hebben. Het was heel raar dat de goal werd afgekeurd. Ik denk dat hij dat als een fout van hemzelf heeft ervaren. Die maken me allemaal wel eens. Het was voor ons vervelend dat hij die net maakte in een wedstrijd van ons. Dan kom je één minuut later ook nog met 0-1 achter. Het was wel mooi om te zien dat de ploeg daar niet van afgeleid raakte. Het is niet voor het eerst dat wij een scheidsrechterlijke beslissing moeten overwinnen. Het is prettig om te zien dat de spelers dat elke keer voor elkaar krijgen.''

Slot lijkt zijn favoriete basiselftal gevonden te hebben. De oefenmeester kiest de laatste periode steeds vaker voor de variant met Fredrik Aursnes op het middenveld en Jens Toornstra op rechtsbuiten. Daarnaast solliciteert Cyriel Dessers ook steeds vaker naar een basisplaats. ''Daar hebben we meerdere spelers van, inderdaad. Als je bijvoorbeeld naar de rechtsbuiten positie kijkt, dan heeft het ook met invulling te maken. Wil je een echte rechtsbuiten hebben of iemand die wat meer het middenveld ondersteunt? Wat past ons het beste en waar heeft de tegenstander moeite mee? Voor elke positie heb ik wel meerdere types. Ik vind ook dat we meer dan elf basisspelers hebben. Dan kan je daar keuzes in maken. Dat is lange tijd minder geweest. Niet omdat we ze niet hadden, maar omdat ze nog niet wedstrijdfit waren. Nu hebben we er meerdere die in staat zijn om negentig minuten te spelen'', sluit Slot af.

 

+1/-0

Heb de rushes van Pedersen wel gemist laatste wedstrijden, maar het seizoen duurt nog heel lang. Slot heeft alle spelers nodig, voor elke positie heeft hij meerdere types en legt dat zelf ook weer goed uit.

 

+1/-0

Het Algemeen Dagblad verwacht dat Alireza Jahanbakhsh zondag wederom in de basis start. De Iraniër moest de afgelopen weken genoegen nemen met een plek op de bank, maar lijkt nu dus twee wedstrijden op rij in de basis te starten. Dat komt mede doordat Jens Toornstra 'wat last' heeft. De aanvoerder begon daarom woensdag ook op eigen verzoek op de bank.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 december 2021 om 13:15:

Het Algemeen Dagblad verwacht dat Alireza Jahanbakhsh zondag wederom in de basis start. De Iraniër moest de afgelopen weken genoegen nemen met een plek op de bank, maar lijkt nu dus twee wedstrijden op rij in de basis te starten. Dat komt mede doordat Jens Toornstra 'wat last' heeft. De aanvoerder begon daarom woensdag ook op eigen verzoek op de bank.




Het Ad zit er zo vaak naast. Willen alleen maar de scoop die bijna nooit klopt.
Trouwens we spelen voor de Kerst nog tegen:

- Groningen uit
- Twente uit ( voor de beker)
- Ajax thuis
- Heerenveen uit

Ga er maar aan staan.......op 2e te blijven moet je een top prestatie leveren
- Ajax thuis

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 05 december 2021 om 11:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 december 2021 om 13:15:

Het Algemeen Dagblad verwacht dat Alireza Jahanbakhsh zondag wederom in de basis start. De Iraniër moest de afgelopen weken genoegen nemen met een plek op de bank, maar lijkt nu dus twee wedstrijden op rij in de basis te starten. Dat komt mede doordat Jens Toornstra 'wat last' heeft. De aanvoerder begon daarom woensdag ook op eigen verzoek op de bank.




Het Ad zit er zo vaak naast. Willen alleen maar de scoop die bijna nooit klopt.
Trouwens we spelen voor de Kerst nog tegen:

- Groningen uit
- Twente uit ( voor de beker)
- Ajax thuis
- Heerenveen uit

Ga er maar aan staan.......op 2e te blijven moet je een top prestatie leveren
- Ajax thuis



Heb alle vertrouwen in de klassieker, Slot heeft een ongekend record in toppers alles gewonnen en geen goal tegen.

 

+1/-0

zoals altijd heeft het AD de opstelling wederom O N J U I S T!!!!!!!!!!!!!

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Marciano en Geertruida in basis

De opstelling van Feyenoord is bekend voor de wedstrijd tegen Fortuna Sittard. Zoals verwacht is Justin Bijlow afwezig. De keeper wordt vervangen door Ofir Marciano.

Gernot Trauner is vanmiddag afwezig. Lutsharel Geertruida vervangt hem in de basis.

Opstelling Feyenoord: Marciano; Pedersen, Geertruida, Senesi, Malacia; Aursnes, Til, Kökcü; Toornstra, Linssen, Sinisterra.

Wissels Feyenoord: Jansen, Troost, Hendriks, Benita, Diemers, Jahanbakhsh, Nelson, Dessers, Bannis.

 

+1/-0

En toen had je nog maar twee verdedigers op de bank zitten waaronder een jeugdspeler.

 

+1/-0

1-0 Til.

 

+1/-0

2-0 Linssen.

 

+1/-0

Ik verwacht geen enkel probleem tegen dit Fortuna,2-0 ruststand en niks weggegeven ondanks wat omzettingen en blessures.Beste speler aan Fortuna's zijde is Seuntjes,die heeft heel wat gif in zich.Zou wel passen in dit Feyenoord en heeft bovendien scorend vermogen,een soort Linssen 2.0.

 

+1/-0

A walk in the park :)

 

+1/-0

Leuke wedstrijd om naar te kijken, Fortuna bood weinig tegenstand.

Mooie doelpunten, en goed voor het doelpunten saldo.

Ben benieuwd naar de komende wedstrijden, een druk programma en moeilijke wedstrijden bij, de beker is toch altijd anders, en dan ajax het kan goed gaan.

 

+1/-0

Man man man wat was Jahanbakhsh weer slecht. Het enige wat lukte was die kopbal die ‘m een goaltje opleverde. Het is te hopen dat dit hem gaat helpen. Op deze manier heb je helemaal geen klote aan hem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 december 2021 om 20:48:

Man man man wat was Jahanbakhsh weer slecht. Het enige wat lukte was die kopbal die ‘m een goaltje opleverde. Het is te hopen dat dit hem gaat helpen. Op deze manier heb je helemaal geen klote aan hem.



Als hij ook nog gaat scoren en assists geven heb je echt een top linie. Ik heb er wel vertrouwen in, maar heeft een achterstand omdat hij in UK twee jaar heeft stilgestaan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 december 2021 om 16:20:

En toen had je nog maar twee verdedigers op de bank zitten waaronder een jeugdspeler.



1 verdediger zelfs volgens mij, pfffff, jansen en troost keeper, alleen Hendriks..... Hoe is het met Hall? Vond ik echt een super top talent. Lang geblesseerd geweest. Als 1 van zijn laatste wedstrijden zag ik hem live op de toekomst tegen najax o19 zo goed! Beter dan hun rechtsback (steven vd sloot) die ze ook alweer bij ons hadden weg gekaapt. Moest me wel inhouden bij een doelpunt van ons (weet niet meer wie) op de hoofdtribune hahaha.


Mats Seuntjes wilden ze toen halen ipv Dessers. Is nu 29, zou misschien nog net kunnen als Dessers niet blijft. Bryan was ook 29 toen hij kwam (nu net 31).

JHB begint wel heel lang te duren met zijn vorm, zelfvertrouwen blijft ook weg. Hopelijk gaat het nog komen. Die binnenkant voet passes over 5 meter die fout gaan zijn zo ombegrijpelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 06 december 2021 om 12:20:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 december 2021 om 16:20:

En toen had je nog maar twee verdedigers op de bank zitten waaronder een jeugdspeler.



1 verdediger zelfs volgens mij, pfffff, jansen en troost keeper, alleen Hendriks..... Hoe is het met Hall? Vond ik echt een super top talent. Lang geblesseerd geweest. Als 1 van zijn laatste wedstrijden zag ik hem live op de toekomst tegen najax o19 zo goed! Beter dan hun rechtsback (steven vd sloot) die ze ook alweer bij ons hadden weg gekaapt. Moest me wel inhouden bij een doelpunt van ons (weet niet meer wie) op de hoofdtribune hahaha.


Mats Seuntjes wilden ze toen halen ipv Dessers. Is nu 29, zou misschien nog net kunnen als Dessers niet blijft. Bryan was ook 29 toen hij kwam (nu net 31).

JHB begint wel heel lang te duren met zijn vorm, zelfvertrouwen blijft ook weg. Hopelijk gaat het nog komen. Die binnenkant voet passes over 5 meter die fout gaan zijn zo ombegrijpelijk.


Hall is een redelijk talent, maar die gaat het niet redden denk ik. Fysiek erg blessuregevoelig en aan de bal matig (al is het niet zo dramatisch als bij Elmensdorp). Lange tijd had ik hoop dat hij dan misschien een soort Dumfries kon worden die het moet hebben van z'n power, maar hij lijkt fysiek niet goed genoeg te zijn.

Seuntjes is geen optie lijkt me, mist kwaliteit. Dat werd gisteren ook weer duidelijk toen hij het qua handelingssnelheid niet aan kon en op zeker moment uit pure onkunde Kokcu op z'n kuit tikte.

 

+1/-0

Laten wij nu blij zijn met de huidige selectie.
Er was/is nu eenmaal geen geld alleen maar schuld, het is te hopen dat de nieuwe vrienden van Feyenoord een bedrag willen lenen aan de club.
Dan kunnen wij de selectie versterken, wij staan er nu in iedergeval goed voor op dit moment, ook Europees.
Jahanbakhsh heeft een tijd niet gespeeld dat heeft er wel mee te maken, hij doet ze'n best, en heeft zijn eerste doelpunteje gemaakt.
Ik heb nog wel verstrouwen in hem.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Mats Seuntjes wilden ze toen halen ipv Dessers. Is nu 29, zou misschien nog net kunnen als Dessers niet blijft. Bryan was ook 29 toen hij kwam (nu net 31).




Mist handelingssnelheid voor de top denk ik. zie weinig nederlandse spelers die wat kunnen toevoegen, daarom komen alle recente transfers ook uit het buitenland.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 december 2021 om 23:32:

open/sluit de onderstaande quote:



Mats Seuntjes wilden ze toen halen ipv Dessers. Is nu 29, zou misschien nog net kunnen als Dessers niet blijft. Bryan was ook 29 toen hij kwam (nu net 31).




Mist handelingssnelheid voor de top denk ik. zie weinig nederlandse spelers die wat kunnen toevoegen, daarom komen alle recente transfers ook uit het buitenland.


Ik zou die gozer van Heerenveen wel willen zien als vervanger van Kokcu. Die Rente van Heracles vond ik ook wel aardig, net zoals die verdediger van Twente.
Er zijn dus heus wel spelers in Nederland die wel aantrekkelijk voor Feyenoord zijn. Spelers die ouder zijn dan 23 zijn gewoon niet interessant voor Feyenoord.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fortuna Sittard (05/12/2021-16:45)