Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Maccabi Haifa-Feyenoord (14/09/2021-16:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord met 19 spelers naar Israël; Nelson ontbreekt

Feyenoord begint na de interlandbreak aan de groepsfase van de Europa Conference League. Maccabi Haifa is dinsdagmiddag (aftrap 16:30 uur Nederlandse tijd) de eerste tegenstander en trainer Arne Slot heeft negentien spelers opgenomen in zijn selectie voor het uitduel in Israël.

Cyriel Dessers debuteert in de wedstrijdselectie van Feyenoord. De spits werd op de slotdag van de transferperiode als huurling aangetrokken en stapt zondag in het vliegtuig dat het team naar Israël brengt. Reiss Nelson, de andere aanvaller die onlangs werd gehuurd, maakt nog geen onderdeel uit van de groep. Hij is nog niet wedstrijdfit. Ook Alireza Jahanbakhsh ontbreekt.

Daar tegenover staat de terugkeer van João Teixeira, Marcos Senesi en Lutsharel Geertruida. Laatstgenoemde maakte zaterdag met Feyenoord Onder 21 zijn eerste speelminuten na lang blessureleed. Luis Sinisterra is net terug van interlandverplichtingen met Colombia en sluit direct aan bij Feyenoord voor de belangrijke eerste groepswedstrijd.

De volledige selectie:

1. Justin Bijlow
21. Ofir Marciano
49. Tein Troost
2. Marcus Pedersen
3. Lutsharel Geertruida
4. Marcos Senesi
5. Tyrell Malacia
7. Luis Sinisterra
10. Orkun Kökcü
11. Bryan Linssen
17. Fredrik Aursnes
18. Gernot Trauner
20. João Teixeira
24. Naoufal Bannis
25. Ramon Hendriks
26. Guus Til
28. Jens Toornstra
33. Cyriel Dessers
45. Lennard Hartjes

Niet bij de Wedstrijdselectie: -Diemers, -Jahanbakhsh, -Nelson, -Antonucci, -Balde, -Jansen, -Hall, -Milambo.

Dit bericht is gewijzigd op 12 september 2021, 12:57:57.

 

+1/-0

Wat een armoe weer, enige waar we beetje blij mee waren de laatste transfer dagen(Reiss Nelson)gaat alweer niet mee.
Hoop maar op Toornstra op rechts want dat werkte nog,iets anders heeft denk ik geen zin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 12 september 2021 om 13:09:

Wat een armoe weer, enige waar we beetje blij mee waren de laatste transfer dagen(Reiss Nelson)gaat alweer niet mee.
Hoop maar op Toornstra op rechts want dat werkte nog,iets anders heeft denk ik geen zin.



Feyenoord stijl toch nieuwe spelers moeten eerst opgetraind worden. ;)

 

+1/-0

Nelson niet wedstrijdfit? wat is dat toch voor onzin hij kan toch rustig 20-30 minuten invallen. Hij heeft dus blijkbaar in zijn vakantie geen reet gedaan en daarvoor ook niet veel.

 

+1/-0

Reiss niet wedstrijdfit ....??? Pfff ongelofelijk toch! Wat mij ook zorgen baart is dat de net herstelde Teixera blijkbaar nu al beter is dan Antonucci. Wat is er met hem aan de hand dan? Ik had er best hoge verwachtingen van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

F-N-W-A schreef op 12 september 2021 om 14:35:

Reiss niet wedstrijdfit ....??? Pfff ongelofelijk toch! Wat mij ook zorgen baart is dat de net herstelde Teixera blijkbaar nu al beter is dan Antonucci. Wat is er met hem aan de hand dan? Ik had er best hoge verwachtingen van.



Antonucci is volgens mij geblesseerd.

 

+1/-0

Franco is inderdaad al 22 dagen geblesseerd, onbekend wat hij heeft. In april heeft hij ook al corona gehad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 september 2021 om 13:39:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 12 september 2021 om 13:09:

Wat een armoe weer, enige waar we beetje blij mee waren de laatste transfer dagen(Reiss Nelson)gaat alweer niet mee.
Hoop maar op Toornstra op rechts want dat werkte nog,iets anders heeft denk ik geen zin.



Feyenoord stijl toch nieuwe spelers moeten eerst opgetraind worden. ;)



Vakantie is alweer tijdje voorbij.
Neem toch aan dat hij ook wat op de club doet.

 

+1/-0

Nelson Reiss was al niet fit tijdens verblijf bij zijn oude club, geen nieuws dus. Vraag mij wel af wat de medische dienst van Feyenoord nu eigenlijk doet ? Antonucci is niet geblesseerd maar ook niet fit evenals Teixera. Ziekenboeg breidt maar uit.
Toornstra voorin ? Forget it.
Iets zegt mij dat Maccabi een heel makkelijk dagje gaat hebben. Ook de scheidsrechter is een onervaren lichtgewicht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 12 september 2021 om 16:49:

Nelson Reiss was al niet fit tijdens verblijf bij zijn oude club, geen nieuws dus. Vraag mij wel af wat de medische dienst van Feyenoord nu eigenlijk doet ? Antonucci is niet geblesseerd maar ook niet fit evenals Teixera. Ziekenboeg breidt maar uit.
Toornstra voorin ? Forget it.
Iets zegt mij dat Maccabi een heel makkelijk dagje gaat hebben. Ook de scheidsrechter is een onervaren lichtgewicht.



We zullen toch niet met Reiss een nieuw gevalletje conteh hebben binnengehaald? Ik weet niet wie die keuringen doet bij ons maar volgens mij kan die keuringsarts nog niet de dood van een 3000 jaar oude Egyptisch mummie constateren…..

 

+1/-0

We blijven lachen, achteraf gezien bleek ook Pratto in zijn thuisland te zijn afgekeurd.

 

+1/-0

had je net zo goed Diallo kunnen contracteren

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 12 september 2021 om 22:41:

Is deze wedstrijd eigenlijk nog ergens te zien op tv?
Of ben je op radio aangewezen - ik zie wel melding van Radio Rijnmond



Hoofdkanaal van ESPN.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 12 september 2021 om 22:41:

Is deze wedstrijd eigenlijk nog ergens te zien op tv?
Of ben je op radio aangewezen - ik zie wel melding van Radio Rijnmond


OP ESPN geloof ik in ieder geval op het open kanaal. Begint om 16.30

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 september 2021 om 14:54:

Franco is inderdaad al 22 dagen geblesseerd, onbekend wat hij heeft. In april heeft hij ook al corona gehad.


Oke dat zou inderdaad het eea kunnen verklaren. Wat je ook wel ziet is dat spelers mentaal 'n probleem hebben om aan 'n nieuw hoger niveau aan te haken, hij moet in concurrentie met Til en Kokcu - 2 internationals ga er maar aan staan. Die gaan geforceerd trainen en lopen zo soms domme blessures op. Ik hoop echt dat Antonucci de best hoog gespannen verwachtingen waar gaat maken. We zullen 'n goede Antonucci nodig hebben dit en komende seizoenen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 12 september 2021 om 12:45:

Feyenoord met 19 spelers naar Israël; Nelson ontbreekt

Feyenoord begint na de interlandbreak aan de groepsfase van de Europa Conference League. Maccabi Haifa is dinsdagmiddag (aftrap 16:30 uur Nederlandse tijd) de eerste tegenstander en trainer Arne Slot heeft negentien spelers opgenomen in zijn selectie voor het uitduel in Israël.

Cyriel Dessers debuteert in de wedstrijdselectie van Feyenoord. De spits werd op de slotdag van de transferperiode als huurling aangetrokken en stapt zondag in het vliegtuig dat het team naar Israël brengt. Reiss Nelson, de andere aanvaller die onlangs werd gehuurd, maakt nog geen onderdeel uit van de groep. Hij is nog niet wedstrijdfit. Ook Alireza Jahanbakhsh ontbreekt.

Daar tegenover staat de terugkeer van João Teixeira, Marcos Senesi en Lutsharel Geertruida. Laatstgenoemde maakte zaterdag met Feyenoord Onder 21 zijn eerste speelminuten na lang blessureleed. Luis Sinisterra is net terug van interlandverplichtingen met Colombia en sluit direct aan bij Feyenoord voor de belangrijke eerste groepswedstrijd.

De volledige selectie:

1. Justin Bijlow
21. Ofir Marciano
49. Tein Troost
2. Marcus Pedersen
3. Lutsharel Geertruida
4. Marcos Senesi
5. Tyrell Malacia
7. Luis Sinisterra
10. Orkun Kökcü
11. Bryan Linssen
17. Fredrik Aursnes
18. Gernot Trauner
20. João Teixeira
24. Naoufal Bannis
25. Ramon Hendriks
26. Guus Til
28. Jens Toornstra
33. Cyriel Dessers
45. Lennard Hartjes

Niet bij de Wedstrijdselectie: -Diemers, -Jahanbakhsh, -Nelson, -Antonucci, -Balde, -Jansen, -Hall, -Milambo.



Eigenlijk best bizar als je naar deze 19 man sterke selectie kijkt ... 8 spelers zijn 21 jaar(2) of jonger(6!) en je laat er ook nog 6 van thuis.... Het lijkt mij duidelijk dat Arnesen tegen Slot heeft gezegd dat hij de komende 2 jaar mag gaan bouwen aan 'n nieuw Feyenoord.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 september 2021, 10:28:19.

 

+1/-0

Marciano waarschuwt: "Ze weten hoe ze Europese duels moeten winnen"

Als oud-speler van het Israëlische FC Ashdod is doelman Ofir Marciano vermoedelijk de Feyenoorder die tegenstander Maccabi Haifa het beste kent. Tijdens de persconferentie in aanloop naar dat duel schoof hij dan ook aan om iets over de opponent te vertellen.

"Het is een van de grootste clubs in Israël", begon Marciano. "Ze hebben een grote fanbase. Het is een enorme club met veel ervaring in Europa, dus ze weten hoe ze Europese wedstrijden moeten winnen. We moeten een lastige wedstrijd verwachten. We moeten onze duels winnen, strijden en op ons best zijn."

Hoewel Marciano al vier jaar weg is uit de Israëlische competitie, is de international op de hoogte van de sterke punten van Maccabi. "Ze zijn erg goed in de omschakeling. Ze hebben technisch vaardige spelers die de wedstrijd met individuele acties kunnen beslissen en een coach die ze goed zal voorbereiden."

Jahanbakhsh
Alireza Jahanbakhsh is er in Israël niet bij; van de Iraanse voetbalbond mogen spelers uit het land niet tegen Israëlische clubs spelen. Marciano werd gevraagd wat hij hiervan vond, maar wilde daar niet veel over zeggen. "Ik ben gewoon een speler en ben niet bij de beslissing betrokken. Ik kan het goed met hem vinden. Dat is het enige dat ik erover kan zeggen."

Slot kiest tussen Dessers en Aursnes; Nelson liep 'overbelastingsblessure' op

Bij het maken van zijn opstelling voor het duel tegen Maccabi Haifa moet Feyenoord-trainer Arne Slot puzzelen. Zo mist hij onder meer Alireza Jahanbakhsh, die als Iraniër niet tegen Israëlische clubs mag spelen. Om dat op te vangen heeft Slot twee mogelijkheden, zo vertelde hij maandag tijdens zijn persconferentie.

"Er zijn twee opties", werd de trainer geciteerd door het Algemeen Dagblad. "Dessers in de punt (Sinisterra en Linssen op de vleugels, red.) of Toornstra op rechts (Linssen in de spits, red.). Daar kies ik tussen. Dessers heeft wel weinig wedstrijden gespeeld, dat neem ik mee in mijn overwegingen", hintte hij op de variant met Toornstra als rechtsbuiten. Daarbij zou Fredrik Aursnes hoogstwaarschijnlijk op het middenveld starten.

Marcos Senesi start tegen Maccabi Haifa vermoedelijk wel weer in de basis en ook Lutsharel Geertruida maakt weer deel uit van de wedstrijdselectie. Toch vindt Slot de bezetting nog altijd smal. "Iedereen kan zien dat wij misschien wel de smalste selectie hebben in de clubgeschiedenis. We hebben dat beetje geld dat is binnengekomen gebruikt voor het halen van enkele spelers, maar vooral ook om spelers langer aan ons te binden. Dat combineren ging bijna niet, dus is de selectie smal als je kijkt naar spelers met ervaring op het hoogste niveau."

Nelson
Daar komt bij dat ook aanvaller Reiss Nelson nog niet van de partij is. "Nelson had bij Arsenal vrijwel alle trainingen meegedaan, maar hij ervaart de trainingen hier als iets pittiger", legde Slot uit. "Hij liep tegen een overbelastingsblessure aan en dus is hij er niet bij. Of hij PSV (aanstaande zondag, red.) wel haalt, is afwachten. In elk geval niet als basisspeler."

Slot: "We moeten beter en scherper verdedigen dan in Utrecht"

Trainer Arne Slot weet goed wat Feyenoord dinsdag van Maccabi Haifa kan verwachten. Zoveel werd duidelijk op de persconferentie in aanloop naar dat duel.

Slot verwacht een wedstrijd tussen twee ploegen met soortgelijke speelstijlen. "Zij willen net als wij hoog druk zetten en met veel intensiteit spelen. Dan gaat het erom: wie legt wie zijn speelstijl op? We zijn goed voorbereid en kennen de sterke en zwakke punten van de tegenstander, maar het is vooraf moeilijk om een inschatting te maken van het krachtsverschil. Ik kijk dan naar andere dingen, zoals dat Israël met veel spelers van Maccabi met 5-2 won van Oostenrijk, waarvoor Gernot Trauner niet was geselecteerd", werd de oefenmeester geciteerd door Voetbal International.

Ook het publiek in Israël kan wel eens een belangrijke rol gaan spelen. "Maccabi is thuis sterk, gesteund door de fanatieke aanhang. Daarop zijn we voorbereid." Dat vertelde Slot met de 3-1 nederlaag tegen FC Utrecht in het achterhoofd. "Als je dat nuchter analyseert, hebben ze in tachtig minuten geen kans gecreëerd, behalve uit standaardsituaties. Die moet je beter verdedigen. Je moet rustig blijven onder lastige omstandigheden, want het publiek in de Galgenwaard ging tekeer. Wij moeten daarmee beter om zien te gaan. Morgen zullen we dus beter en scherper moeten verdedigen dan we in Utrecht hebben gedaan."

Senesi op koers voor basisplaats tegen Maccabi Haifa'

Marcos Senesi lijkt klaar voor een basisplaats tegen Maccabi Haifa. De Argentijn kampte de afgelopen weken met een liesblessure, maar voegde zich voor de reis naar Israël weer bij de selectie. De laatste training voor het duel zal bepalen of hij inderdaad aan de aftrap zal staan.

Dat schreef De Telegraaf-verslaggever Jeroen Kapteijns op Twitter. Hij citeerde daarbij trainer Arne Slot: "Als hij goed de laatste training doorkomt, dan gaat hij starten." De wedstrijd tegen Maccabi Haifa begint dinsdagmiddag om 16:30 uur.

Senesi moest al vroeg in de thuiswedstrijd tegen Go Ahead Eagles van drie weken geleden geblesseerd afhaken. De inmiddels vertrokken Wouter Burger was in de eerste twee wedstrijden zijn vervanger, tegen FC Utrecht was dat Ramon Hendriks.

Toornstra
In Israël zal Feyenoord het moeten stellen zonder Alireza Jahanbakhsh, omdat Iraanse sporters van het land niet tegen Israëlische tegenstanders in actie mogen komen. Clubwatcher Dennis van Eersel van RTV Rijnmond verwacht op basis van de persconferentie van Slot dat Jens Toornstra zijn vervanger op rechtsbuiten zal worden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Maccabi Haifa-Feyenoord (14/09/2021-16:30)