Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... 178 179 180 181 182

Die van den Belt werd 3 miljoen voor gevraagd, terecht dat ze zijn afgehaakt. Deze zomer kost hij minder dan 8 ton volgens FTM. Komt alleen mits Arne Slot blijft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 31 januari 2023 om 17:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 31 januari 2023 om 17:30:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 31 januari 2023 om 16:52:

Toch wonderlijk dat je als nr1 van de eredivisie totaal niet de financiële mogelijkheden hebt om de gewenste spelers binnen te halen. Kan je zomaar het kampioenschap kosten. Zo jammer dat het maar niet wil lukken om in investeerders binnen te halen. Op zich ook wel weer logisch als je alle negatieve randverschijnselen bij onze club in ogenschouw neemt.



Er is geld genoeg, maar willen niet over bepaalde grenzen gaan.

Met betrekking tot Zerouki is dat een goed ding, want die 8,5 miljoen is die niet waard.
Echter met van der Belt is 1,5 miljoen gewoon een koopje.

Toch lijkt het weer een falende transferdag bij Feyenoord te worden, met als klap op de vuurpijl ook nog eens de succesvolle commercieel directeur die vertrekt...



Daar denkt de technische staf, inclusief scouting, heel anders over.
Wat betreft die commerciële directeur dat is wel weer een apart verhaal. En ook nog met onmiddellijke ingang, daar moet wel iets aan de hand zijn,



Daar kunnen ze anders over denken, misschien heb ik het mis, maar ik heb nog niks gezien wat mij van gedachten doet veranderen.

Ik heb hem zondag in de gaten gehouden, maar vond wederom het een bal ophalertje en snel breed spelen.
Paar duels won die, maar niks noemenswaardigs.

Mannswerk, van der Belt, veel goedkopere en gericht op de toekomst veel betere aankopen.
Ze willen wel 8,5 miljoen voor Loeki de Leeuw uitgeven en klein beetje de nek uitsteken op paar grote talenten te halen is weer teveel gevraagd.

Ondertussen sturen we de Commercieel directeur weg....

We mogen deze transferwindow als zwaar teleurstellend beschouwen....

 

+1/-1

Ik vind het wel prima zo de huidige groep heeft al kwaliteit zat, was Zerrouki wel gekomen had je een extra impuls gehad maar is echt geen ramp mits iedereen een beetje fit blijft heb je gewoon een brede selectie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 februari 2023 om 00:06:

Ik vind het wel prima zo de huidige groep heeft al kwaliteit zat, was Zerrouki wel gekomen had je een extra impuls gehad maar is echt geen ramp mits iedereen een beetje fit blijft heb je gewoon een brede selectie.



Als ik kwa geld Zerouki en Timber naast elkaar leg, dan is Timber 2/3 stappen verder en was de investering gewoon waard.
Zerouki is niet heel bijzonder, bal ophalen en breed spelen.
Ook zondag kwam die er totaal weer niet aan te pas.
Dan moet je ook in die wedstrijden beslissend of bepalend zijn en hij was beiden niet.

het issue is gewoon dat je 3 maanden had om je selectie een extra impuls te geven en je komt uiteindelijk met 1 aankoop aanzetten die nog moet groeien.

Dat is gewoon niet goed en Feyenoord heeft echt gefaald in deze.
Ze hadden hiermee wederom een belangrijke stap naar de titel kunnen zetten.

psv is er niet minder op geworden en AZ zelfs wat sterker. Beiden komen komende weken naar De :kuip. Zo'n impuls kan net wat extra geven, ook al is het in psv z'n geval dat de spelers nog moeten wennen.

Ik hoop echt van harte dat er niks geks gebeurd kwa blessures, want anders is de huidige selectie gewoon te krap.

 

+1/-0

Dat Zerrouki niet haalbaar is kan ik begrijpen.
Dat je van de Belt nu niet haalt voor een belachelijk bedrag begrijp ik ook.

maar ik snap niet dat er daarachter (kennelijk) geen andere opties concreet gemaakt kunnen worden. We hebben op zich een prima middenveld en als Wieffer uitvalt staat Timber klaar, maar dan wordt het direct heel dun. Vind ik echt een risico. Plus het feit dat Slot niet blij is en die willen we echt niet kwijt deze zomer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 01 februari 2023 om 08:56:

Dat Zerrouki niet haalbaar is kan ik begrijpen.
Dat je van de Belt nu niet haalt voor een belachelijk bedrag begrijp ik ook.

maar ik snap niet dat er daarachter (kennelijk) geen andere opties concreet gemaakt kunnen worden. We hebben op zich een prima middenveld en als Wieffer uitvalt staat Timber klaar, maar dan wordt het direct heel dun. Vind ik echt een risico. Plus het feit dat Slot niet blij is en die willen we echt niet kwijt deze zomer.



In uiterste nood maar iemand van O21 erbij halen dan.

 

+1/-0

De tendens hier is wel weer heerlijk negatief. Feyenoord kan er weer geen kl*te van, omdat er geen paniekvoetbal gespeeld is in de laatste dagen voor de deadline. Te Kloese mag weer inpakken, de scouting deugt niet; en dat de Commercieel Directeur is opgestapt wordt er ook aan de haren bijgesleept.

Dat de functie/rol van die Commercieel Directeur op de tocht stond, was al veel langer bekend. Volgers van de club noemden zijn naam al, toen van Arnesen afscheid werd genomen. Van Dijk werd al als ‘de volgende’ genoemd.

De spelersgroep is kwalitatief top, alleen erg smal. Met de twee blessures die afgelopen maand ontstonden werd het gebrek aan breedte, evident. Feyenoord is daarom, en louter daarom actief gaan zoeken naar versterkingen. Er is een breedte-versterking achterin bijgekomen, waarmee daar de hoogste nood geledigd is.

Verder is er nog een poging gewaagd de echte nummer 6 te halen die nog ontbrak in de spelersgroep, Zerrouki was daar de speler die staf en club perse wilde halen/hebben. Verder is er gekeken naar versterkingen die nu als extra breedte-impulsen kunnen dienen, maar met het oog op de toekomst gehaald worden.

De verkopende clubs lijkt echter tijdens de wintermaanden ver boven de marktwaarde te verlangen. Dat is hun goed recht. Maar ik geef Feyenoord ook groot gelijk daarin niet mee te gaan. Daar weegt iedere euro die de club kan uitgeven veel te zwaar voor.

Slot is ontevreden, dat is hij na iedere transferperiode. Hij begrijpt dondersgoed waarom de club Zerrouki en van den Belt niet gehaald heeft voor deze bedragen. En hij zal het ermee moeten doen. Dat weet hij uiteindelijk zelf ook wel.

Je mag best teleurgesteld zijn dat er slechts een speler is bijgekomen, maar besef dat het een emotie is die wordt veroorzaakt door het eigen verwachtingspatroon. Misschien moet je kijken of die wel realistisch is, gezien de situatie op de transfermarkt. Het direct zoeken en benoemen van een zondebok gaat daar volledig aan voorbij en vind ik nogal primitief.

Je wijst naar een ander, maar besef dat wanneer je dat doet er altijd tegelijkertijd meerdere vingers naar jezelf wijzen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 februari 2023, 09:40:22.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 01 februari 2023 om 09:33:

De tendens hier is wel weer heerlijk negatief. Feyenoord kan er weer geen kl*te van, omdat er geen paniekvoetbal gespeeld is in de laatste dagen voor de deadline. Te Kloese mag weer inpakken, de scouting deugt niet; en dat de Commercieel Directeur is opgestapt wordt er ook aan de haren bijgesleept.

Dat de functie/rol van die Commercieel Directeur op de tocht stond, was al veel langer bekend. Volgers van de club noemden zijn naam al, toen van Arnesen afscheid werd genomen. Van Dijk werd al als ‘de volgende’ genoemd.

De spelersgroep is kwalitatief top, alleen erg smal. Met de twee blessures die afgelopen maand ontstonden werd het gebrek aan breedte, evident. Feyenoord is daarom, en louter daarom actief gaan zoeken naar versterkingen. Er is een breedte-versterking achterin bijgekomen, waarmee daar de hoogste nood geledigd is.

Verder is er nog een poging gewaagd de echte nummer 6 te halen die nog ontbrak in de spelersgroep, Zerrouki was daar de speler die staf en club perse wilde halen/hebben. Verder is er gekeken naar versterkingen die nu als extra breedte-impulsen kunnen dienen, maar met het oog op de toekomst gehaald worden.

De verkopende clubs lijkt echter tijdens de wintermaanden ver boven de marktwaarde te verlangen. Dat is hun goed recht. Maar ik geef Feyenoord ook groot gelijk daarin niet mee te gaan. Daar weegt iedere euro die de club kan uitgeven veel te zwaar voor.

Slot is ontevreden, dat is hij na iedere transferperiode. Hij begrijpt dondersgoed waarom de club Zerrouki en van den Belt niet gehaald heeft voor deze bedragen. En hij zal het ermee moeten doen. Dat weet hij uiteindelijk zelf ook wel.

Je mag best teleurgesteld zijn dat er slechts een speler is bijgekomen, maar besef dat het een emotie is die wordt veroorzaakt door het eigen verwachtingspatroon. Misschien moet je kijken of die wel realistisch is, gezien de situatie op de transfermarkt. Het direct zoeken en benoemen van een zondebok gaat daar volledig aan voorbij en vind ik nogal primitief.

Je wijst naar een ander, maar besef dat wanneer je dat doet er altijd tegelijkertijd meerdere vingers naar jezelf wijzen.



Je hebt gedeeltelijk gelijk.

Echter vergeet je een paar belangrijke punten:

- De selectie is te smal gebleken en had versterking nodig, zeker achterin en op het middenveld op de 6.
- Er is geld om te handelen.
- Zerouki heeft nog geen moment kunnen overtuigen, hij is zeker niet beter dan een Timber die 6/7 miljoen gekost heeft.

Daarin hebben ze 3 maanden de tijd gehad om te handelen, waarin ze 2,5 maanden verkloot hebben door achter een speler aan te gaan die ze NU niet konden halen.
Dan moet je sneller schakelen, zeker als je er zo goed voor staat als nu.
Dit kan en moet Feyenoord zichzelf aanrekenen, dit gebeurd iedere keer.
Dat de CD nu opstapt is hele slechte timing wat we er NU niet bij kunnen hebben.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

TeKloesse heeft veel goed gedaan tot op heden, maar we missen een technische man die zich 100% focust op transfers en snel kan schakelen met behulp van de scouting.
Een van de problemen nu is dat Te Kloesse teveel op z'n bord heeft liggen, terwijl hij wel de kwaliteiten heeft om goed te handelen.

Er moet nu heel snel orde op zaken gesteld worden, anders wordt het net zo'n puinzooi als bij 020...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Het zijn allemaal aannames, over de hoeveelheid werk op het bord van Te Kloese. Over de spelers waar de club de afgelopen maanden achteraan heeft gezeten. Over het budget wat beschikbaar is. Over de trage manier van schakelen binnen het Maasgebouw.

Te Kloese vervult op dit moment verschillende rollen/functies, hij heeft een hoop verantwoordelijkheden naar zich toe getrokken. Maar hij wordt overal in ondersteund. Misschien is het niet ideaal, maar het zou juist tot snellere besluitvorming moeten leiden dat één man de controle heeft.

We hebben geen idee met hoeveel spelers Feyenoord bezig is geweest. Er worden namen genoemd die wellicht nooit écht in beeld zijn geweest. En er zijn spelers wier naam nooit uitlekt, waar de club mee heeft gesproken.

Het budget is ook niet duidelijk. Je kan zeggen; 1,5M voor Kasanwirjo en 8M voor Zerrouki. Feyenoord heeft een oorlogskas van 10M. Maar weten wij veel; misschien wordt de transfersom van Zerrouki wel gefinancierd door externe partijen die alléén geld beschikbaar wilden stellen voor Zerrouki?

De spelersgroep is inderdaad erg smal. Zeker in controlerend/defensieve zin. Dat is reden tot zorg. Maar de spelers zijn superfit, en we zijn het halve seizoen al doorgekomen met deze groep. En er zijn spelers opgestaan die we nu al bijna niet meer uit de basis 'denken'.

Het gaan het hiermee doen. Maar we moeten niet suggereren dat er geen goed werk wordt geleverd in het Maasgebouw.

 

+1/-0

Ik vind de selectie niet smal, ja bij veel blessures wel natuurlijk. Maar kijk je naar ajax en psv die hebben een smallere selectie.
Als ze daar wissels inbrengen is dat gewoon een stuk minder.

 

+2/-0

LOL van de een mag je niet zeggen dat er geen goed werk is geleverd in het Maasgebouw ondanks een mislukte transferwindow en de ander houdt vol dat Zerrouki er niks van kan.
Never a dull moment :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 01 februari 2023 om 11:15:

LOL van de een mag je niet zeggen dat er geen goed werk is geleverd in het Maasgebouw ondanks een mislukte transferwindow en de ander houdt vol dat Zerrouki er niks van kan.
Never a dull moment :B



Je mag alles zeggen, en nog meer vinden. Maar als je de moeite neemt om ons daar op het forum deelgenoot van maken, mogen we er wat van vinden toch?

'Never a dull moment' is het zeker, het gaat hier bij sommigen binnen een dag van een jubelstemming naar een situatie waarin alles k*t is. Dat vind ik weer bijzonder...

 

+1/-0

Als het toch rond komt, maak je in elk geval Slot blij en doe je toch nog goede zaken deze winter. Ook begrijpelijk dat PEC hem wil houden grote kans dat ze dan terugkomen in de eredivisie.

Transfer naar Feyenoord moet in komende 24 uur zijn beslag krijgen

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=414323link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 31 januari 2023 om 23:28:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 31 januari 2023 om 17:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 31 januari 2023 om 17:30:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 31 januari 2023 om 16:52:

Toch wonderlijk dat je als nr1 van de eredivisie totaal niet de financiële mogelijkheden hebt om de gewenste spelers binnen te halen. Kan je zomaar het kampioenschap kosten. Zo jammer dat het maar niet wil lukken om in investeerders binnen te halen. Op zich ook wel weer logisch als je alle negatieve randverschijnselen bij onze club in ogenschouw neemt.



Er is geld genoeg, maar willen niet over bepaalde grenzen gaan.

Met betrekking tot Zerouki is dat een goed ding, want die 8,5 miljoen is die niet waard.
Echter met van der Belt is 1,5 miljoen gewoon een koopje.

Toch lijkt het weer een falende transferdag bij Feyenoord te worden, met als klap op de vuurpijl ook nog eens de succesvolle commercieel directeur die vertrekt...



Daar denkt de technische staf, inclusief scouting, heel anders over.
Wat betreft die commerciële directeur dat is wel weer een apart verhaal. En ook nog met onmiddellijke ingang, daar moet wel iets aan de hand zijn,



Daar kunnen ze anders over denken, misschien heb ik het mis, maar ik heb nog niks gezien wat mij van gedachten doet veranderen.

Ik heb hem zondag in de gaten gehouden, maar vond wederom het een bal ophalertje en snel breed spelen.
Paar duels won die, maar niks noemenswaardigs.

Mannswerk, van der Belt, veel goedkopere en gericht op de toekomst veel betere aankopen.
Ze willen wel 8,5 miljoen voor Loeki de Leeuw uitgeven en klein beetje de nek uitsteken op paar grote talenten te halen is weer teveel gevraagd.

Ondertussen sturen we de Commercieel directeur weg....

We mogen deze transferwindow als zwaar teleurstellend beschouwen....



Bij Mannsverk was er blijkbaar twijfel over z'n motoriek in de technische staf (onbegrijpelijk in mijn ogen), vd Belt kost 3 miljoen deze window (krankzinnig) en Zerrouki ben ik helemaal met je eens. Binnen de technische staf hadden ze alleen oog voor de laatste twee namen, er waren nauwelijks andere namen in omloop volgens FTM. Dat er niets bij is gekomen heeft de technische staf dan toch ook wel redelijk aan zichzelf te wijten. Al blijft het gek dat er maar geen technisch manager komt.

Vond jij deze commercieel directeur zo goed functioneren?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 februari 2023 om 14:13:

(...)Vond jij deze commercieel directeur zo goed functioneren?



Je vraagt het niet aan mij, maar ik ga er toch even op reageren.

Joris van Dijk is volgens mij een gelikte marketeer, die door zijn prestaties op dat vlak in functies is gerold waar je overkoepelend verantwoordelijk bent voor de totale commerciële activiteiten binnen een organisatie. marketing, sponsoring, sales, customer service, etc.

Ik denk dat binnen de commerciële activiteiten van Feyenoord, het meeste winst te behalen valt op het gebied van sales en sponsoring. Het gaat hand in hand met relatiebeheer en marketing; het één kan niet succesvol bestaan zonder het ander. Maar uiteindelijk moet een commerciële afdeling zijn eigen salaris maal een bepaalde factor ('X') terugverdienen, en ik denk dat dit met sponsoring en sales het snelste kan worden bereikt.

Nu zijn er afgelopen jaren best wel wat aardige sponsordeals gesloten, waarbij de laatste met kledingsponsor Castore het meest tot de verbeelding spreekt. Waanzinnig. Maar het maakt slechts gedeeltelijk goed waar Feyenoord al langer miljoenen op jaarbasis laat liggen: de hoofd-/shirtsponsor.

Ik heb het hier eerder gepost en zal er niet nogmaals over in detail over uitweiden, maar vanaf '17 redt Boudewijn Poelmann met zijn 'goede doelen'-imperium de figuren in het Maasgebouw die er maar niet in slagen zelf een acceptabel betalende hoofdsponsor binnen te slepen. Bedrijven die aan het infuus hangen van Poelmanns loterijen, krijgen een extra 'investering' die vrijwel 1-op-1 doorgesluisd wordt naar Feyenoord. En in ruil daarvoor loopt de club achtereenvolgens met een marginale energiemaatschappij en met een vakantiepark-keten op de borst.

Van mij mag iedere commercieel verantwoordelijke Feyenoord-medewerker het veld ruimen, zolang hij/zij er niet in slaagt een ordentelijk betalende naam voorop het shirt te krijgen. De suggestie dat het hooligan-geweld grote bedrijven doet afhaken als sponsor, is een heel slecht excuus. Gewoon leveren, en anders wieberen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 01 februari 2023 om 14:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 februari 2023 om 14:13:

(...)Vond jij deze commercieel directeur zo goed functioneren?



Je vraagt het niet aan mij, maar ik ga er toch even op reageren.

Joris van Dijk is volgens mij een gelikte marketeer, die door zijn prestaties op dat vlak in functies is gerold waar je overkoepelend verantwoordelijk bent voor de totale commerciële activiteiten binnen een organisatie. marketing, sponsoring, sales, customer service, etc.

Ik denk dat binnen de commerciële activiteiten van Feyenoord, het meeste winst te behalen valt op het gebied van sales en sponsoring. Het gaat hand in hand met relatiebeheer en marketing; het één kan niet succesvol bestaan zonder het ander. Maar uiteindelijk moet een commerciële afdeling zijn eigen salaris maal een bepaalde factor ('X') terugverdienen, en ik denk dat dit met sponsoring en sales het snelste kan worden bereikt.

Nu zijn er afgelopen jaren best wel wat aardige sponsordeals gesloten, waarbij de laatste met kledingsponsor Castore het meest tot de verbeelding spreekt. Waanzinnig. Maar het maakt slechts gedeeltelijk goed waar Feyenoord al langer miljoenen op jaarbasis laat liggen: de hoofd-/shirtsponsor.

Ik heb het hier eerder gepost en zal er niet nogmaals over in detail over uitweiden, maar vanaf '17 redt Boudewijn Poelmann met zijn 'goede doelen'-imperium de figuren in het Maasgebouw die er maar niet in slagen zelf een acceptabel betalende hoofdsponsor binnen te slepen. Bedrijven die aan het infuus hangen van Poelmanns loterijen, krijgen een extra 'investering' die vrijwel 1-op-1 doorgesluisd wordt naar Feyenoord. En in ruil daarvoor loopt de club achtereenvolgens met een marginale energiemaatschappij en met een vakantiepark-keten op de borst.

Van mij mag iedere commercieel verantwoordelijke Feyenoord-medewerker het veld ruimen, zolang hij/zij er niet in slaagt een ordentelijk betalende naam voorop het shirt te krijgen. De suggestie dat het hooligan-geweld grote bedrijven doet afhaken als sponsor, is een heel slecht excuus. Gewoon leveren, en anders wieberen.



Mee eens hoor. Droomparken/Euro Parcs op de borst is om te huilen. Noem het ouderwets, maar op ons shirt past gewoon een grote naam zoals Opel of Fortis. We zijn de club met in potentie de grootste aantrekkingskracht in Nederland, daar doen de rafelranden niets aan af (of misschien versterken die dat juist). Dat moet je gewoon goed kunnen verkopen als club. Maar is dat dus ook de reden dat van Dijk moest wieberen?

P.S. ben wel fel tegenstander van een online gokbedrijf of iets Qatarees ofzo. Dat is de ziel aan de duivel verkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 01 februari 2023 om 10:49:

open/sluit de onderstaande quote:




Het zijn allemaal aannames, over de hoeveelheid werk op het bord van Te Kloese. Over de spelers waar de club de afgelopen maanden achteraan heeft gezeten. Over het budget wat beschikbaar is. Over de trage manier van schakelen binnen het Maasgebouw.

Te Kloese vervult op dit moment verschillende rollen/functies, hij heeft een hoop verantwoordelijkheden naar zich toe getrokken. Maar hij wordt overal in ondersteund. Misschien is het niet ideaal, maar het zou juist tot snellere besluitvorming moeten leiden dat één man de controle heeft.

We hebben geen idee met hoeveel spelers Feyenoord bezig is geweest. Er worden namen genoemd die wellicht nooit écht in beeld zijn geweest. En er zijn spelers wier naam nooit uitlekt, waar de club mee heeft gesproken.

Het budget is ook niet duidelijk. Je kan zeggen; 1,5M voor Kasanwirjo en 8M voor Zerrouki. Feyenoord heeft een oorlogskas van 10M. Maar weten wij veel; misschien wordt de transfersom van Zerrouki wel gefinancierd door externe partijen die alléén geld beschikbaar wilden stellen voor Zerrouki?

De spelersgroep is inderdaad erg smal. Zeker in controlerend/defensieve zin. Dat is reden tot zorg. Maar de spelers zijn superfit, en we zijn het halve seizoen al doorgekomen met deze groep. En er zijn spelers opgestaan die we nu al bijna niet meer uit de basis 'denken'.

Het gaan het hiermee doen. Maar we moeten niet suggereren dat er geen goed werk wordt geleverd in het Maasgebouw.



Je begint met je post dat het allemaal aannames zijn en komt er vervolgens zelf alleen maar mee.

Wat jij stelt over externe partijen mag technisch niet eens, alleen als ze aandelen zouden opkopen en dat is niet het geval, daar moet Feyenoord open over communiceren omdat het een NV is.

Ik zeg ook nergens dat er geen werk wordt geleverd, ook dat neem je zelf maar weer aan.

De bedragen die genoemd zijn in de pers zijn grotendeels door de clubs bevestigd, misschien niet tot op de Euro, maar wel nagenoeg dat het klopt.

Wat je over Te Kloesse zegt dat dit sneller tot besluiten leidt klopt ook niet, want de RVC moet dit ook nog altijd goedkeuren.
Hij mag beleid maken dat klopt, maar heeft ook altijd gezegd dat hij dit doet tot een bepaalde hoogte en dat er nog iemand dringend bij moet komen op de winkel te passen. Waar het een oppakt blijft het ander liggen, zoals eenwording van de club en doorpakken in stadion dossier.
Ook al komt er voorlopig geen nieuwbouw, De Kuip heeft 15 miljoen aan achterstallig onderhoud en 20 miljoen schuld.
Daar moet wat mee gedaan worden en heeft volle focus nodig.
Op spelers gebied moeten contracten bekeken, opengebroken en waar nodig verlengt worden.

Om af te sluiten op dit punt is door Slot meerdere malen bevestigd dat er budget is, er is iets meer dan de helft aan inkomsten uitgegeven afgelopen zomer, maar daar is ook een deel van naar afkoop van VVF gegaan en andere openstaande kosten.
Dus er is budget, geen tientallen miljoenen, maar als je 8 miljoen kunt neerleggen voor Zerouki, kun je ook doorpakken met een van der Belt of een Mansswerk bijvoorbeeld.

Nogmaals je begint over allerlei aannames, maar komt vervolgens zelf alleen maar er mee.

De zaken die ik net én eerder benoemd heb zijn allemaal al in de pers ter sprake gekomen, waarbij een heel groot gedeelte benoemd en/of bevestigd is door Te Kloesse zelf.

Dat ik het vertrek van de CD hierbij ook nog benoem is een andere situatie, maar uiterst ongelukkig als je ziet dat we niks hebben klaargespeeld deze transfer window, terwijl je 3 maanden de tijd hebt gehad sinds de start van de winterstop.


Dat zal komende zomer echt beter moeten worden, want er staat wederom een sloot aan spelers die gaan vertrekken, waaronder enkele (potentiële) basisspelers zoals Szymanski, Idrissi en Rasmussen.

Dat zijn gewoon de keiharde feiten.

 

+1/-0

Je hebt gelijk, ik doe ook aannames en daarbij zit ik er weleens naast omdat ik héél veel ( ;) ) maar niet alles weet.

Maar daarom probeer ik op dit forum wat betreft organisatorische-/beleidsmatige ontwikkeling geen onvoorwaardelijk oordeel te vellen. Ik ken alle ins & outs immers niet. Iedereen mag iets goed of fout vinden, maar daarmee is het dat niet. Het is slechts een perceptie vanuit een persoonlijk perspectief.

In mijn ogen is de huidige flow waarin Feyenoord zit, allesbehalve negatief. Ondanks alle hoofdpijndossiers die er liggen, en (sportieve) uitdagingen die er zijn. Er wordt op meerdere fronten gewerkt aan de toekomst van de club, en ik vind de veranderingen die daarbij horen tot nu toe helemaal niet verkeerd uitpakken.

Het lijkt erop dat de club in een soort overgangsfase zit naar een nieuwe structuur, van Arnesen weten we dat hij moest vertrekken omdat hij niet in die structuur paste en het is niet onlogisch aan te nemen dat van Dijk om eenzelfde reden het veld moest ruimen. Dat is na het vertrek van Arnesen ook al geopperd.

Dat hierdoor méér verantwoordelijkheden op het bord van Te Kloese terecht zijn gekomen is ook aannemelijk. Maar dat dit direct geleid heeft tot het niet daadkrachtig optreden van Feyenoord tijdens de afgelopen transferperiode vind ik een ongegronde conclusie.

Je mag vanzelfsprekend vinden dat Feyenoord deze transferperiode niet goed uitgekomen is, maar dat betekent niet dat er van de organisatie bij de club niets meer deugt. Ik had ook graag gezien dat er een kwaliteitsimpuls was gedaan in iedere linie, en dat Feyenoord er in de breedte beter uit was gekomen op het middenveld en de verdediging. Maar niet als daar investeringen voor moeten worden gedaan die verre van marktconform zijn.

De bedragen die voor Zerrouki en van den Belt betaald moesten worden, vond ik buitensporig en niet in verhouding. Dat er voor hen geen alternatieven gehaald zijn, hoeft niet te komen omdat Te Kloese teveel op zijn bord heeft; misschien heeft de staf zelf ook aangegeven dat ze alléén deze spelers wilden en niemand anders. Slot was daarin tijdens de persconferentie na de wedstrijd afgelopen zondag ook wel stellig, toch?

Ik probeer af en toe een beetje een tegengeluid te laten horen hier. Als we allemaal gaan schreeuwen dat het allemaal k*t is, gaan we dat straks nog geloven ook. We staan nog steeds bovenaan, we hebben de beste defensie van de Eredivisie en het beste middenveld. We spelen prima voetbal en strijden nog op drie fronten. En we staan bovenaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 02 februari 2023 om 10:03:

Je hebt gelijk, ik doe ook aannames en daarbij zit ik er weleens naast omdat ik héél veel ( ;) ) maar niet alles weet.

Maar daarom probeer ik op dit forum wat betreft organisatorische-/beleidsmatige ontwikkeling geen onvoorwaardelijk oordeel te vellen. Ik ken alle ins & outs immers niet. Iedereen mag iets goed of fout vinden, maar daarmee is het dat niet. Het is slechts een perceptie vanuit een persoonlijk perspectief.

In mijn ogen is de huidige flow waarin Feyenoord zit, allesbehalve negatief. Ondanks alle hoofdpijndossiers die er liggen, en (sportieve) uitdagingen die er zijn. Er wordt op meerdere fronten gewerkt aan de toekomst van de club, en ik vind de veranderingen die daarbij horen tot nu toe helemaal niet verkeerd uitpakken.

Het lijkt erop dat de club in een soort overgangsfase zit naar een nieuwe structuur, van Arnesen weten we dat hij moest vertrekken omdat hij niet in die structuur paste en het is niet onlogisch aan te nemen dat van Dijk om eenzelfde reden het veld moest ruimen. Dat is na het vertrek van Arnesen ook al geopperd.

Dat hierdoor méér verantwoordelijkheden op het bord van Te Kloese terecht zijn gekomen is ook aannemelijk. Maar dat dit direct geleid heeft tot het niet daadkrachtig optreden van Feyenoord tijdens de afgelopen transferperiode vind ik een ongegronde conclusie.

Je mag vanzelfsprekend vinden dat Feyenoord deze transferperiode niet goed uitgekomen is, maar dat betekent niet dat er van de organisatie bij de club niets meer deugt. Ik had ook graag gezien dat er een kwaliteitsimpuls was gedaan in iedere linie, en dat Feyenoord er in de breedte beter uit was gekomen op het middenveld en de verdediging. Maar niet als daar investeringen voor moeten worden gedaan die verre van marktconform zijn.

De bedragen die voor Zerrouki en van den Belt betaald moesten worden, vond ik buitensporig en niet in verhouding. Dat er voor hen geen alternatieven gehaald zijn, hoeft niet te komen omdat Te Kloese teveel op zijn bord heeft; misschien heeft de staf zelf ook aangegeven dat ze alléén deze spelers wilden en niemand anders. Slot was daarin tijdens de persconferentie na de wedstrijd afgelopen zondag ook wel stellig, toch?

Ik probeer af en toe een beetje een tegengeluid te laten horen hier. Als we allemaal gaan schreeuwen dat het allemaal k*t is, gaan we dat straks nog geloven ook. We staan nog steeds bovenaan, we hebben de beste defensie van de Eredivisie en het beste middenveld. We spelen prima voetbal en strijden nog op drie fronten. En we staan bovenaan.



Bedankt voor je uitleg, je geeft wat meer inkijk hoe je er tegenaan kijkt.

Daar wil ik wel aan toevoegen dat ik nergens zeg dat het allemaal Kwalikatief Uitermate Teleurstellend ;) is.

TeKloesse heeft veel goed gedaan, Arnesen er uit zetten (wat de reden ook is), is daar gewoon een goede stap in geweest.
Ik denk dat het probleem zich ook meer op het verleden richt dan het heden, maar daar hebben we inderdaad nu wel mee te dealen en dat doen ze ook.
Ik ben vanaf dag 1 groot fan van hem, net zoals ik groot fan van Slot ben, zowel spelinzichtelijk als kwa persoon.

Over de transfers hebben we onze eigen mening, agree to disagree noemen ze dag.
Slot heeft benadrukt dat het wel heel dun is, maar inderdaad een toegevoegde waarde moet zijn en er weinig te besteden is.
Toch blijf ik zeggen, als je 8,5 miljoen voor Zerouki kunt uittrekken, kun je ook 1,5 miljoen voor een vd Belt neerleggen. Op zich is dat geen gek bedrag voor een ploeg uit de KKD die eigenlijk in mijn optiek in de Eredivisie thuis hoort.
In Zwolle is het door mismanagement afgelopen 2 jaar mis gegaan, maar kwa club vind ik hun echt in de Eredivisie thuis horen, meer dan een Willem 2 of NAC momenteel waar het gewoon een puinzooi is bestuurlijk.

Als je dan die 1,5 miljoen in perspectief gaat trekken is het een goede investering, te verantwoorden en je kunt die jongen straks met flinke winst weer verkopen over 3-5 jaar.

Daar mag iedereen natuurlijk anders over denken, maar daarom vond ik die 1,5 miljoen te verantwoorden.

Maar bedankt voor je bredere uitleg:pul

 

+1/-0

Nu wordt Slot en Feyenoord weggezet als de boosdoener in de Zerrouki soap.

Zo zou Twente niet blij zijn geweest met het vele app-contact van Slot met Zerrouki. “Bij Zwolle hoor je dezelfde verhalen, dat hij veel appt met Van den Belt of hij wil komen”.

Het is inderdaad opmerkelijk, de vraag is of het niet netjes is of wel gebruikelijk. Ik weet het niet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... 178 179 180 181 182

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten