Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Neraysho Kasanwirjo

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 02 maart 2023 om 14:33:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 02 maart 2023 om 10:34:

Allememaggies wat viel hij slecht en dom in.



Lag ook aan zijn tegenstander Sahraoui best een aardig spelertje. Overigens terecht geen penalty al vond die commentaar dat wel.



Die Sahraoui noemde ik nog bij mogelijke transferaankopen, zou een versterking zijn voor ons in mijn ogen. Heeft Heerenveen goed gescout, want ze hebben hem relatief goedkoop kunnen ophalen in Noorwegen.

 

+1/-0

Het zijn nog steeds niet heel veel minuten om hem echt goed te beoordelen, maar het sluit aan bij wat ik eerder van hem gezien bij Groningen: deze speler mist heel veel spelintelligentie. Viel wederom ontzettend slecht in en hij doet de gekste dingen. Ik vrees dat dit gokje van 1,5 miljoen gaat mislukken.

 

+1/-0

Deze kan er echt helemaal niets van, wat een verschrikking.

 

+1/-0

Deze wissel begreep ik ook niet breng hem rustig tegen RKC maar niet in zo'n beladen halve finale!

 

+1/-0

Je ziet dat Slot en Pusic veel met hem praten klasse vind ik, dat heeft hij nodig op dit moment.

 

+1/-0

Ongeschreven regel in de voetballerij (en sport in zijn algemeen?) is dat zolang trainers met je praten, ze nog vertrouwen in je hebben.

Dat geldt denk ik ook voor Slot/Pusic en Kasanwirjo. Wat Slot ook aangegeven heeft, hij heeft het afgelopen halfjaar de tijd gekregen om te wennen aan het niveau en de intensiteit. Hij lijkt het op te pakken, maar hij moet constanter worden. Hij speelt fases van een wedstrijd ontzettend goed, om vervolgens opeens weer iets heel vreemds te doen.

Zoals Slot het omschrijft: 'Hij gaat van een 9 naar een 3, dat moet eruit. Het mag niet lager dan een 6.'

Ik denk enerzijds dat dit wisselvallige in sommige spelers zit. Het is soms ook gewoon een gebrek aan kwaliteit. Maar van de andere kant, ervaring en leeftijd kunnen een speler constanter maken. Hij is 21. Misschien heeft hij gewoon nog 1/2 jaar nodig. Is geen schande.

 

+1/-0

Ik zou eerder meewegen dat het met een gebrek van conditie te maken heeft. Een wedstrijd op topnivo te spelen is heel wat anders dan af en toe tot topprestaties te komen. Een constante levering op topnivo bereik je niet 1, 2, 3, maar gaat geleidelijk, als je minder talentvol bent. Ik merk zelf bij het WF voetbal, dat ik geen conditie heb om een interceptie en passeren van tegenstanders in een handeling te doen. Op mijn leeftijd spreelt dat niet zo meer, maar een jonge speler moet ook groeien in het constant leveren van topprestaties.

 

+1/-0

Conditioneel werkt ook zeker mee. En bij Groningen hebben ze daar afgelopen seizoen echt een zooitje van gemaakt. Om dan halverwege over te stappen naar de club die er conditioneel het allerbeste voorstaat; dan heb je even nodig om aan te haken. Dat is ook geen schande. En dat helpt ook zeker niet mee om minder wisselvallig te zijn.

Voor conditie/kracht geldt hetzelfde als voor de voetbaltechnische kwaliteiten van een speler. Als het niveau wat vereist wordt, nét boven je kunnen ligt; is het heel lastig om toch constant op dat hoge niveau te presteren. Dan zak je af en toe door de ondergrens, ga je zoals Slot het verwoordt 'van een 9 naar een 3'. Het is heel moeilijk om als buitenstaander te concluderen dat het bij Kasanwirjo aan het één ligt, aan het ander, of dat het allemaal meespeelt. Het heeft ook met concentratie te maken, wat weer direct verband heeft met conditie. Als je met je krachten moet smijten om overeind te blijven, houd je geen energie over om gefocust te blijven.

Ik zie dingen waarvan ik denk; hij kan het niveau aan. Maar dat wordt afgewisseld met momenten dat je denkt; wat doet hij nu?
Voor een speler van 21 is dat helemaal geen schande, maar als hij bij Feyenoord een vaste kracht wil worden moet het er wel uit.

 

+1/-0

Doet me soms denken aan Van Gobbel. Niet persé het type speler, maar de wisselvalligheid. Die kon topwedstrijden afwisselen met de raarste foute inspeelballen. Duurde echt even voordat dat eruit was. Denk dat Kasanwirjo echt wel de techniek heeft. Vooral conditioneel en snelheid vh spel moet ie zich eigen maken. Geef hem een paar maanden, dat kan een ideale 12e man worden. En dan volgend jaar basis.

 

+1/-0

Officieel: Kasanwirjo op huurbasis naar Rapid Wien

Feyenoord verhuurt Neraysho Kasanwirjo dit seizoen aan SK Rapid Wien. De 21-jarige verdediger, die bij Feyenoord nog een contract heeft tot medio 2027, speelt daardoor tot medio 2024 voor de Oostenrijkse recordkampioen.

Kasanwirjo werd afgelopen januari door Feyenoord overgenomen van FC Groningen. Sindsdien speelde de rechtsbenige back voornamelijk als invaller zeven duels voor Feyenoord 1.

 

+1/-0

Goede club voor hem hopelijk ontwikkelt hij zich in Oostenrijk ook buiten het voetbal om moet hij een stuk volwassener worden, Slot heeft hem zeker nog niet afgeschreven.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Spelers » Neraysho Kasanwirjo