Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Leo Sauer

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

16 jaar lol en maakt nu al indruk, zou dit dan een echte topper zijn?

forumillustratie

Dit bericht is gewijzigd op 11 december 2022, 00:36:05.

 

+1/-0

De uitblinker in de tweede helft tegen Oostende. Heel balvast, redelijk explosief, prima actie in huis door z'n fijne motoriek, en hij heeft daarna overzicht. In de O21 heb ik hem nog niet zo dominant gezien, maar dit belooft veel goeds. Wat mij betreft blijven testen in de komende oefenwedstrijden. Als hij zo blijft spelen hoef je niet eens te investeren in een buitenspeler. Dit geldt overigens ook voor Slory, die ik tegen Oostende iets minder volwassen uit de verf vond komen.

Ik zou hem in elk geval vast gaan leggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 11 december 2022 om 12:44:

De uitblinker in de tweede helft tegen Oostende. Heel balvast, redelijk explosief, prima actie in huis door z'n fijne motoriek, en hij heeft daarna overzicht. In de O21 heb ik hem nog niet zo dominant gezien, maar dit belooft veel goeds. Wat mij betreft blijven testen in de komende oefenwedstrijden. Als hij zo blijft spelen hoef je niet eens te investeren in een buitenspeler. Dit geldt overigens ook voor Slory, die ik tegen Oostende iets minder volwassen uit de verf vond komen.

Ik zou hem in elk geval vast gaan leggen.



Is het een buitenspeler dus?

 

+1/-0

Linksbuiten, maar op die leeftijd kan zijn positie nog wel veranderen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 11 december 2022 om 12:44:


Ik zou hem in elk geval vast gaan leggen.



Ivm met zijn leeftijd kon dat nog niet, maar gaat wel gebeuren. Wel goed gescout weer ze worden wel steeds jonger lijkt het. Real Madrid haalde net een 16 jarige voor tientallen miljoenen.

 

+1/-0

‘Koopoptie op Sauer bedraagt minder dan half miljoen euro’

Leo Sauer maakt momenteel indruk bij Feyenoord. De Slowaak heeft afgelopen dinsdag voor het eerst meegetraind met de eerste selectie van de Rotterdammers. Trainer Arne Slot was tevreden met zijn inbreng waardoor Sauer ook kon meespelen in de oefenwedstrijd tegen KV Oostende.

Feyenoord heeft de 16-jarige linksbuiten tot het einde van het seizoen gehuurd van MŠK Žilina. De Rotterdammers hebben daarbij een koopoptie bedongen. Volgens het Twitter-account @Varkenoordfan bedraagt de koopoptie minder dan een half miljoen euro. Sauer staat volgens de laatste berichtgeving open voor een langer verblijf in de Feyenoord Academy.

Sauer heeft ook het gevoel dat Feyenoord graag met hem verder wil. ''Eerst mocht ik er maar bij één training komen. Daarna zei hij dat ik de volgende dag ook moest komen en nu heb ik al vier trainingen gehad. Het lijkt erop dat ze tevreden zijn over mij.''

 

+1/-0

Kein Geloel: ''Haalt wonderkind Sauer de club van 17?''

De voorbereiding op de tweede seizoenshelft is in volle gang en het Belgische Oostende heeft vast kennis gemaakt met Slotball en een nieuw Slowaaks wonderkind. Leo Sauer is de naam van een 16-jarig toptalent dat op de deur van de trainer klopt. Voegt hij zich straks in een rijtje van spelers dat op zeventienjarige leeftijd in een officieel Feyenoord-duel debuteert?

 

+1/-0

Leo Sauer is afgelopen weekend door de Slowaakse voetbalbond verkozen tot Onder 17 speler van het jaar. Voor de 17-jarige speler uit het Onder 21 elftal van Feyenoord is dit een mooie beloning voor zijn prestaties het afgelopen jaar.

De Slowaakse buitenspeler wordt door Feyenoord gehuurd van MSK Zilina, waar ook Dávid Hancko in zijn begin jaren speelde. Ook Arne Slot zijn de goede wedstrijden bij de beloftenploeg van Feyenoord niet onopgemerkt gebleven, hij beloonde Sauer enkele keren door hem mee te laten trainen en liet hem meerdere oefenwedstrijden spelen.

 

+1/-0

Scoutedfootball (https://twitter.com/scoutedftbl/status/1661127034360279040link):
7 juni 2019:
Player to watch | 🇨🇴 Luis Sinisterra (19)
A prominent part that front three, Sinisterra - with direct dribbling, relentless movement and pressing, and electric athleticism - mirrors Iván Angulo on the other side.

23 mei 2023:
Slovakia's Leo Sauer has been fantastic in the first half against Ecuador in #U20WC MD2. Simple and effective, making the most of touches in space and one-v-ones to target the weak points of the defence. Longish legs, upright posture, sleek mover and skilful operator.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 24 mei 2023 om 22:11:

Scoutedfootball (https://twitter.com/scoutedftbl/status/1661127034360279040link):
7 juni 2019:
Player to watch | 🇨🇴 Luis Sinisterra (19)
A prominent part that front three, Sinisterra - with direct dribbling, relentless movement and pressing, and electric athleticism - mirrors Iván Angulo on the other side.

23 mei 2023:
Slovakia's Leo Sauer has been fantastic in the first half against Ecuador in #U20WC MD2. Simple and effective, making the most of touches in space and one-v-ones to target the weak points of the defence. Longish legs, upright posture, sleek mover and skilful operator.



We moeten nog voorzichtig zijn maar heeft heel veel potentie. Hopelijk krijgt Leo ondanks zijn leeftijd snel zijn kans bij Feyenoord 1. Slot heeft hem al laten ruiken hij scoorde al tegen Oostende geloof ik.

 

+1/-0

YES Arne Slot gaat Leo Sauer in de voorbereiding de kans geven om zich te bewijzen in het eerste elftal van Feyenoord, zo meldt 1908.nl. De buitenspeler wordt hiermee beloond voor zijn goede prestaties van afgelopen seizoen.

 

+1/-0

Ben benieuwd of die jongen echt zo goed is. Als de technische staf hem graag een weekje bij de selectie haalt in de voorbereiding moet dat haast wel. Die filmpjes met highlights die circuleren op internet vind ik nou niet zo indrukwekkend eerlijk gezegd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 juni 2023 om 15:32:

Ben benieuwd of die jongen echt zo goed is. Als de technische staf hem graag een weekje bij de selectie haalt in de voorbereiding moet dat haast wel. Die filmpjes met highlights die circuleren op internet vind ik nou niet zo indrukwekkend eerlijk gezegd.



Jaartje Dordrecht denk ik, maar mischien grijpt hij zijn kans zou wel leuk zijn een 17-jarige in Feyenoord 1.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 juni 2023 om 15:32:

Ben benieuwd of die jongen echt zo goed is. Als de technische staf hem graag een weekje bij de selectie haalt in de voorbereiding moet dat haast wel. Die filmpjes met highlights die circuleren op internet vind ik nou niet zo indrukwekkend eerlijk gezegd.


Wintervoorbereiding gemist ofzo? Die jongen was de grote uitblinker in de eerste twee oefenwedstrijden. Heeft me enorm verbaasd dat hij daarna terug ging naar O21, maar zal wel vanwege z'n leeftijd zijn geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 juni 2023 om 16:20:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 juni 2023 om 15:32:

Ben benieuwd of die jongen echt zo goed is. Als de technische staf hem graag een weekje bij de selectie haalt in de voorbereiding moet dat haast wel. Die filmpjes met highlights die circuleren op internet vind ik nou niet zo indrukwekkend eerlijk gezegd.


Wintervoorbereiding gemist ofzo? Die jongen was de grote uitblinker in de eerste twee oefenwedstrijden. Heeft me enorm verbaasd dat hij daarna terug ging naar O21, maar zal wel vanwege z'n leeftijd zijn geweest.



Die wedstrijd zat zeker niet in het highlights videootje :D

 

+1/-0

Wkment heeft wel gelijk. Reden zal eerder verzekeringstechnisch/voetbalbestuurlijk liggen. Hij was gehuurd, als testperiode, voor de jeugd, niet voor Feyenoord 1. waarschijnlijk mocht hij daarom geen officiële wedstrijden spelen. Het zag er allemaal wel erg goed uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 juni 2023 om 18:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 juni 2023 om 16:20:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 juni 2023 om 15:32:

Ben benieuwd of die jongen echt zo goed is. Als de technische staf hem graag een weekje bij de selectie haalt in de voorbereiding moet dat haast wel. Die filmpjes met highlights die circuleren op internet vind ik nou niet zo indrukwekkend eerlijk gezegd.


Wintervoorbereiding gemist ofzo? Die jongen was de grote uitblinker in de eerste twee oefenwedstrijden. Heeft me enorm verbaasd dat hij daarna terug ging naar O21, maar zal wel vanwege z'n leeftijd zijn geweest.



Die wedstrijd zat zeker niet in het highlights videootje :D


Ik heb geen idee naar welke highlights je verwijst, maar die eerste oefenwedstrijden in Feyenoord 1 vond ik Sauer heel goed. Heel dynamisch, vlot aan de bal, wendbaar, uitstekende actie in de 1 tegen 1 en prima overzicht. Ik vond hem daar beter dan in Jong Feyenoord eigenlijk, waar hij mijns inziens soms minder dominant speelt als linksbuiten. En niet te vergeten dat hij nog maar 16/17 was toen hij erbij werd gehaald.

Grappig genoeg was hetzelfde scoutingskanaal dat Sinisterra ophemelde (nog voordat hij doorbrak in Feyenoord 1) nu heel positief over Sauer bij hetzelfde Wk toernooi. Dus laten we hopen dat zij het goed hebben gezien en dat Sauer een vergelijkbare ontwikkeling gaat hebben.

 

+1/-0

Jan Boskamp was afgelopen week aanwezig in Oostenrijk om Feyenoord aan het werk te zien. De oer-Feyenoorder is vooral onder de indruk van Leo Sauer. De talentvolle Slowaak heeft een goede indruk weten te maken tijdens de voorbereiding en maakt zelfs kans om onderdeel van Feyenoord 1 te worden.

''Het is een heel jonge jongen, maar hij heeft lef'', begint Boskamp in gesprek met Voetbal International. ''Hij durft de actie aan te gaan, echt heerlijk om naar te kijken. Als je daar zo'n ventje hebt lopen, hoef je eigenlijk al geen linksbuiten meer te halen, dat meen ik echt. Als ze alleen in de competitie zouden spelen, zou ik het zo met hem aandurven. Maar goed, je gaat natuurlijk wel de Champions League in. Dus als ik eerlijk ben, denk ik wel dat er nog wel buitenspeler bij komt.''

 

+1/-0

Hij is 17 toch? Natuurlijk moet er iemand bij die er direct staat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 23 juli 2023 om 14:33:

Hij is 17 toch? Natuurlijk moet er iemand bij die er direct staat.



Met Stengs is dat voorzien, en als Ivanušec ook nog komt heb je twee speler die zowel op '10' als op de flanken uit de voeten kunnen. En je hebt ook Paixão en Minteh nog. Dilrosun en Jahanbakhsh gaan het echt moeilijk krijgen, ik zie hun kans op speeltijd alleen maar slinken. Ik weet niet waar Sauer nu in de pikorde zit, of hij al boven de genoemde opties op de flank zit. Of dat hij daar achteraan komt.

In dat laatste geval is een verhuur wellicht beter voor zijn ontwikkeling. Al kun je gezien zijn leeftijd ook ervoor kiezen hem bij de groep te houden en mee te laten trainen. Hij kan nog spelen in jeugdteams en de O21; wellicht past dat nog prima in zijn ontwikkeling.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Spelers » Leo Sauer