Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Oussama Idrissi

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Onze flankspeler vind ik veruit het zwakste punt in dit Feyenoord. Paixao heeft potentie maar is wisselvallig, al lijkt het de laatste weken steeds beter te gaan. Jahanbaksh soms goed soms slecht. De rest is allemaal vaker slecht dan goed. Het is dat de alternatieven ook ruk zijn, anders zou het bizar zijn dat Idrissi zoveel minuten mag maken van Slot.

 

+1/-0

Zijn op Paixao en Walemark na allemaal gehaald op voorspraak van Arne Slot. Ik hoop dat de scouting het voortouw neemt in het halen van de volgende buitenspelers, die moeten van een veel hoger niveau zijn dan wat we nu hebben om enigszins mee te kunnen in de CL. Alleen Paixao heeft momenteel CL potentie, de rest komt inderdaad tekort.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 17 april 2023 om 10:47:

Zijn op Paixao en Walemark na allemaal gehaald op voorspraak van Arne Slot. Ik hoop dat de scouting het voortouw neemt in het halen van de volgende buitenspelers, die moeten van een veel hoger niveau zijn dan wat we nu hebben om enigszins mee te kunnen in de CL. Alleen Paixao heeft momenteel CL potentie, de rest komt inderdaad tekort.


Dat kunnen we gaan doen als de CL centen binnen zijn. Voorlopig gaat het nog niet crescendo. Als er straks spelers voor een goede prijs verkocht worden, dan zal er mogelijkheden zijn om die beoogde spelers te halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 17 april 2023 om 10:47:

Zijn op Paixao en Walemark na allemaal gehaald op voorspraak van Arne Slot. Ik hoop dat de scouting het voortouw neemt in het halen van de volgende buitenspelers, die moeten van een veel hoger niveau zijn dan wat we nu hebben om enigszins mee te kunnen in de CL. Alleen Paixao heeft momenteel CL potentie, de rest komt inderdaad tekort.



Ze moeten Slot echt niet meer vragen wie te halen, lijkt erop dat hij dat kunstje niet beheerst.
Is niet erg maar hij geeft ze dan ook eens teveel de kans.
Lekker op het elftal richten en zeggen welke posities je versterkt wilt zien,
De scouting doet de rest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 17 april 2023 om 18:50:
(...)Ze moeten Slot echt niet meer vragen wie te halen, lijkt erop dat hij dat kunstje niet beheerst. Is niet erg maar hij geeft ze dan ook eens teveel de kans.
Lekker op het elftal richten en zeggen welke posities je versterkt wilt zien,
De scouting doet de rest.



Alles gaat in overleg bij Feyenoord. Arne Slot heeft inspraak, en zal spelers aandragen die hij graag ziet komen. Maar iedere mogelijke versterking wordt door meerdere personen binnen de organisatie bekeken. Ook door onze scouting. En wanneer iedereen het eens is over de meerwaarde van de speler, gaat de club tot actie over en wordt een poging gedaan de betreffende speler aan te trekken.

Ik denk dat het juist de kracht van de huidige organisatie is, dat een hoofdtrainer met zoveel voetbal-knowhow bij dit proces betrokken wordt. Dat moeten ze vooral blijven doen, de huidige werkwijze heeft Feyenoord afgelopen seizoenen veel gebracht.

Dan kunnen we allemaal spelers aanwijzen die al dan niet op zijn voorspraak gekomen zijn, en de verwachting niet waarmaken. Maar het blijft altijd een gok. Zeker in het kader van transferwaardes waarin de club nog altijd zoekt, kan het kwartje ook de andere kant op vallen. De balans van afgelopen seizoenen is uitstekend gebleken.

En ik betwijfel dat een Wålemark nog bij niemand anders bekend was dan bij de trainer. Wilde Slot niet juist een andere speler halen (Veerman) en is er door Arnesen doorgeschakeld op Wålemark toen die naar PSV vertrok?

En van de andere kant, Slot heeft 'namen' uit Alkmaar meegenomen (die zaten gewoon in zijn hoofd) op basis waarvan Arnesen Aursnes en Pedersen gehaald heeft. Die zou je ook op het conto van de trainer kunnen schrijven, en zijn prima aankopen gebleken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 april 2023 om 10:43:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 17 april 2023 om 18:50:
(...)Ze moeten Slot echt niet meer vragen wie te halen, lijkt erop dat hij dat kunstje niet beheerst. Is niet erg maar hij geeft ze dan ook eens teveel de kans.
Lekker op het elftal richten en zeggen welke posities je versterkt wilt zien,
De scouting doet de rest.



Alles gaat in overleg bij Feyenoord. Arne Slot heeft inspraak, en zal spelers aandragen die hij graag ziet komen. Maar iedere mogelijke versterking wordt door meerdere personen binnen de organisatie bekeken. Ook door onze scouting. En wanneer iedereen het eens is over de meerwaarde van de speler, gaat de club tot actie over en wordt een poging gedaan de betreffende speler aan te trekken.

Ik denk dat het juist de kracht van de huidige organisatie is, dat een hoofdtrainer met zoveel voetbal-knowhow bij dit proces betrokken wordt. Dat moeten ze vooral blijven doen, de huidige werkwijze heeft Feyenoord afgelopen seizoenen veel gebracht.

Dan kunnen we allemaal spelers aanwijzen die al dan niet op zijn voorspraak gekomen zijn, en de verwachting niet waarmaken. Maar het blijft altijd een gok. Zeker in het kader van transferwaardes waarin de club nog altijd zoekt, kan het kwartje ook de andere kant op vallen. De balans van afgelopen seizoenen is uitstekend gebleken.

En ik betwijfel dat een Wålemark nog bij niemand anders bekend was dan bij de trainer. Wilde Slot niet juist een andere speler halen (Veerman) en is er door Arnesen doorgeschakeld op Wålemark toen die naar PSV vertrok?

En van de andere kant, Slot heeft 'namen' uit Alkmaar meegenomen (die zaten gewoon in zijn hoofd) op basis waarvan Arnesen Aursnes en Pedersen gehaald heeft. Die zou je ook op het conto van de trainer kunnen schrijven, en zijn prima aankopen gebleken.



Aursnes, Pedersen, Trauner, Walemark kwamen allemaal uit de eigen scouting (en misschien dat ze ook ergens op een lijstje van AZ stonden, maar dat is nooit door Arne Slot bevestigd bij mijn weten) en het is een publiek geheim dat spelers als Dilrosun, Alireza, Danilo, Idrissi etc op voorspraak van Arne Slot zijn gekomen.

Prima dat de trainer inspraak heeft, maar zoals Co Adriaanse ooit al eens treffend zei: een goed paard is nog geen goede rijder. In deze context, Arne Slot is een trainer met de potentie om de wereldtop te halen, maar hij heeft behoorlijk wat discutabele namen voorgedragen. One too many zou ik bijna zeggen. Ik kan me niet voorstellen dat bovengenoemde -door Slot voorgedragen- namen als eerste uit de lijst van de scouting kwamen, zeker niet als je alle achtergrondinfo van FTM erbij leest. Het oogt niet plausibel.

De club (lees hier: scouting en op dit moment directeur DtK) heeft een bepaalde visie, die overeenkomt met die van Arne Slot, en weet heus wel welke spelers geschikt zijn om binnen die visie te worden ingepast. Dat is aan alle andere spelers te zien die zijn gehaald. Arne Slot is in staat gebleken om daar een succesvol team uit te boetseren.

Hier en daar kan je hem misschien een speler toeschuiven die hij echt heel graag wil hebben. Deze zomer zal dat misschien Zerrouki zijn. Maar over het algemeen zou de clubvisie leidend moeten zijn mijns inziens. Die komt gelukkig 1 op 1 overeen met die van Arne Slot, dus kan me niet voorstellen dat ze spelers zouden halen waar hij niet mee kan werken.

En dan blijf het natuurlijk altijd een gecalculeerde gok zoals je terecht stelt.

 

+1/-0

Idrissi moet donderdag gewoon leveren. Er zal veel afhangen van de bevliegingen vanaf de flanken. In de thuiswedstrijd zag je het goed gaan tot aan de 16 (met name eerste half uur), maar als er dan geen actie of voorzet komt bereik je maar weinig.

Misschien helpt het hem dat hij niet met lege maag hoeft te spelen, iedere speler reageert daar toch anders op.

 

+1/-0

Slot kan donderdag beginnen met vleugelaanvallers, maar functioneert het niet, dan in de tweede helft Pedersen en Lopez laten invallen. Zij kunnen een bijdrage leveren aan een goed resultaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 april 2023 om 10:43:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 17 april 2023 om 18:50:
(...)Ze moeten Slot echt niet meer vragen wie te halen, lijkt erop dat hij dat kunstje niet beheerst. Is niet erg maar hij geeft ze dan ook eens teveel de kans.
Lekker op het elftal richten en zeggen welke posities je versterkt wilt zien,
De scouting doet de rest.



Alles gaat in overleg bij Feyenoord. Arne Slot heeft inspraak, en zal spelers aandragen die hij graag ziet komen. Maar iedere mogelijke versterking wordt door meerdere personen binnen de organisatie bekeken. Ook door onze scouting. En wanneer iedereen het eens is over de meerwaarde van de speler, gaat de club tot actie over en wordt een poging gedaan de betreffende speler aan te trekken.

Ik denk dat het juist de kracht van de huidige organisatie is, dat een hoofdtrainer met zoveel voetbal-knowhow bij dit proces betrokken wordt. Dat moeten ze vooral blijven doen, de huidige werkwijze heeft Feyenoord afgelopen seizoenen veel gebracht.

Dan kunnen we allemaal spelers aanwijzen die al dan niet op zijn voorspraak gekomen zijn, en de verwachting niet waarmaken. Maar het blijft altijd een gok. Zeker in het kader van transferwaardes waarin de club nog altijd zoekt, kan het kwartje ook de andere kant op vallen. De balans van afgelopen seizoenen is uitstekend gebleken.

En ik betwijfel dat een Wålemark nog bij niemand anders bekend was dan bij de trainer. Wilde Slot niet juist een andere speler halen (Veerman) en is er door Arnesen doorgeschakeld op Wålemark toen die naar PSV vertrok?

En van de andere kant, Slot heeft 'namen' uit Alkmaar meegenomen (die zaten gewoon in zijn hoofd) op basis waarvan Arnesen Aursnes en Pedersen gehaald heeft. Die zou je ook op het conto van de trainer kunnen schrijven, en zijn prima aankopen gebleken.

e

Inderdaad echte miskopen zitten er ook niet bij iedereen heeft wel zijn bijdrage.
Het is zaak dat dit beleid doorgezet wordt want veel mensen denken dat het succes van Feyenoord eenmalig/kortstondig is en dat we dan weer wegzakken..

 

+1/-0

Ik vind wel dat Arne met het licht op de achtergrond van beperkte financiele armslag geen gekke spelers heeft gehaald. Wil je daarentegen doorschakelen, dan ga je als de pecunias er zijn, naar een hogere gekwalificeerde speler kijken en binnenhalen. Ik las net dat DtK met de manager van Reynolds, uitgeleend door Roma aan Westerlo, gesproken heeft. Deze, ik heb hem niet zien spelen maar gelet op het feit dat ze hem uitlenen zegt bij ook wel wat, speler heeft het dan niet om Feyenoord naar een hoger plan te tillen. De overgang van Luts' naar Dortmund vind ik geen verbetering voor hem. Ik kwalificeer Dortmund op Feyenoord's nivo, gelet op de gewonnen UEFA beker.

 

+1/-0

De Expected Transfer Value (xTV) van Idrissi wordt geschat op 5,3 miljoen euro. Hij heeft een groot aandeel gehad in het kampioenschap, maar denk dat 5 miljoen teveel is voor hem.

 

+1/-0

Ik vind persoonlijk dat dat aandeel ook nog niet eens zo heel groot was. Vind hem eigenlijk dit seizoen al niet bij de twee beste vleugelspelers horen en je kan juist op die posities echt wel een diepte-investering gebruiken. Zowel qua statistieken als qua spel kan Idrissi me echt niet bekoren. Vertraagd iedere aanval en komt echt maar heel sporadisch met een goede oplossing. Idrissi is wat mij betreft de blinde vlek van Slot en ik hoop echt dat we hem niet binnen halen.

 

+1/-0

Toch wel een paar heel belangrijke treffers en assists gehad. Beeld blijft natuurlijk hangen dat hij soms op onbegrijpelijke wijze de bal van zijn voet laat springen, maar buiten zijn blessure om was hij wel een constante factor op links.

 

+1/-0

Ik vind Oussama erg grillig. De ene keer geeft hij een schitterende assist, de andere keer zie je hem vastlopen om in een uiterste poging de bal over te spelen en weer een andere keer zie je hem een schitterende goal maken. Zo afwisselend als hij speelde, zo jammer dat hij niet stabieler is.

 

+1/-0

Feyenoord gaat hem volgens mij niet overnemen van de zes afscheid nemers maken alleen Szymanski en Wellenreuther kans terugtekeren lijkt me.

 

+1/-0

Als er sprake is van een huurdeal lijkt het me een prima versterking, maar dacht dat Sevilla wou verkopen?

 

+1/-0

Contract oud-Feyenoorder Idrissi bij Sevilla FC ontbonden

Oussama Idrissi kan transfervrij op zoek naar een nieuwe werkgever. De buitenspeler en voormalig Feyenoorder heeft een akkoord bereikt met Sevilla FC over het ontbinden van zijn contract, zo maakt de Spaanse club bekend via sociale media.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 01 september 2023 om 17:31:

Contract oud-Feyenoorder Idrissi bij Sevilla FC ontbonden

Oussama Idrissi kan transfervrij op zoek naar een nieuwe werkgever. De buitenspeler en voormalig Feyenoorder heeft een akkoord bereikt met Sevilla FC over het ontbinden van zijn contract, zo maakt de Spaanse club bekend via sociale media.



Idrissi word hopelijk niet weer een topic bij feyenoord, heeft zeker zijn waarde gehad maar we moeten elk jaar stukje beter worden en met hem is het in mijn ogen een stapje terug.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 01 september 2023 om 18:04:

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 01 september 2023 om 17:31:

Contract oud-Feyenoorder Idrissi bij Sevilla FC ontbonden

Oussama Idrissi kan transfervrij op zoek naar een nieuwe werkgever. De buitenspeler en voormalig Feyenoorder heeft een akkoord bereikt met Sevilla FC over het ontbinden van zijn contract, zo maakt de Spaanse club bekend via sociale media.



Idrissi word hopelijk niet weer een topic bij feyenoord, heeft zeker zijn waarde gehad maar we moeten elk jaar stukje beter worden en met hem is het in mijn ogen een stapje terug.




Dit blijkt achteraf niet te kloppen. Er valt genoeg op Idrissi aan te merken, maar hij is beter dan iedere buitenspeler die nu bij ons onder contract staat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 14 december 2023 om 22:25:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 01 september 2023 om 18:04:

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 01 september 2023 om 17:31:

Contract oud-Feyenoorder Idrissi bij Sevilla FC ontbonden

Oussama Idrissi kan transfervrij op zoek naar een nieuwe werkgever. De buitenspeler en voormalig Feyenoorder heeft een akkoord bereikt met Sevilla FC over het ontbinden van zijn contract, zo maakt de Spaanse club bekend via sociale media.



Idrissi word hopelijk niet weer een topic bij feyenoord, heeft zeker zijn waarde gehad maar we moeten elk jaar stukje beter worden en met hem is het in mijn ogen een stapje terug.




Dit blijkt achteraf niet te kloppen. Er valt genoeg op Idrissi aan te merken, maar hij is beter dan iedere buitenspeler die nu bij ons onder contract staat.



Vind nog steeds van niet, ik zou zoals al 1000x gezegd voor Sauer zijn gegaan.
Hoe dat had uitgepakt weet je natuurlijk ook niet maar had het dus niet helemaal mis :B .

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Spelers » Oussama Idrissi