Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Marcos Lopez

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord neemt linksback Marcos Lopez over van San Jose Earthquakes
Marcos Lopez is Feyenoorder. De 22-jarige linksback komt over van de Amerikaanse voetbalclub San Jose Earthquakes en zette zijn handtekening onder een contract tot medio 2026.

https://www.feyenoord.nl/link

 

+1/-0

Hopelijk is hiermee de grootste zorg voor de linksback positie weggenomen. En aangezien de transferwindow nog wagenwijd openstaat, hopen we toch nog wat defensieve kwaliteiten toe te mogen voegen.
Blij dat hij ´binnen´ is en ik wens hem veel sportieve successen toe. Gauw het papierwerk regelen zodat hij snel aan de bak kan.

 

+1/-0

Ik hoop dat Slot o.a. Quindsley Hartman kansen gaat geven. Is van dezelfde lichting als de gebroeders Timber destijds bij Feyenoord. Kan bovendien ook in het centrum uit de voeten. Want dit vind ik toch wel het enige minpuntje aan Slot .... zelf opgeleide talenten krijgen weinig kansen als het om het 'echie' gaat. Malacia werd destijds ook gewoon in het diepe gegooid tegen Napoli in de CL dus waarom nu ineens niet meer?

 

+1/-0

Omdat die spelers wellicht niet de kwaliteiten hebben die Malacia wel had? Dat kan Slot beter beoordelen dan jij.

 

+1/-0

Lopez zag er erg goed uit, vd drie zou ik voorlopig met hem beginnen.

 

+1/-0

Zag er echt heel goed uit voor een eerste wedstrijd. Zo zie je maar weer, eerste indruk zo belangrijk, die Bjorkan die we al 2 jaar volgen een matig debuut en al deels (onterecht) afgeschreven. Is dus obv maar 1 pot, maar ik verwacht dat hij in de basis blijft tot een dip of serie aan blunders of blessure/schorsing.

 

+1/-0

Ik vind het huren van Bjorkan echt weggegooid geld. Lopez is gehaald als opvolger van Malacia, we hebben Hartman nog achter de hand, en Rasmussen zou ook als linksback kunnen spelen in nood.

We hebben afgelopen zondag Lopez voor het eerst aan het werk gezien, en als hij zich ook al op deze wijze gemanifesteerd heeft tijdens trainingen is de reden van de komst van Bjorkan mij helemaal een raadsel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 14 september 2022 om 09:57:

Ik vind het huren van Bjorkan echt weggegooid geld.



Hij lijkt overbodig maar volgens mij deed zich de mogelijkheid voor om hem tehalen nadat Lopez was vastgelegd en Feyenoord volgde hem al langer. Van Hartman was ook niet verwacht dat hij zo snel in Feyenoord 1 zou spelen dus begrijp het wel.
Zelf had ik alleen Benita verwacht die zo snel zou aanhaken en volgend jaar mischien Slory.

 

+1/-0

Spelers worden erg snel afgeschreven, onnodig, eerst wenenn, je moet ook in kunnen passen, en ook moet je maar afwachten waarheen de trainer wil, in het geval van een zo breed en multi-culti en supra-regionaal spelersmateriaal is het een heel proces vooraleer je van een speelwijze of structuur mag spreken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 15 september 2022 om 00:36:

Spelers worden erg snel afgeschreven, onnodig, eerst wenenn, je moet ook in kunnen passen, en ook moet je maar afwachten waarheen de trainer wil, in het geval van een zo breed en multi-culti en supra-regionaal spelersmateriaal is het een heel proces vooraleer je van een speelwijze of structuur mag spreken.



Ik weet niet of je doelde op mijn opmerking, maar ik schrijf Bjørkan zeker niet af. Ik vind zijn komst overbodig, gezien de andere opties op linksback. En zeker tegen het einde van de transferwindow was mijn inziens al duidelijk dat de positie al dubbelbezet was.

Ik denk dat Marc Acardipane wel gelijk heeft, dat Bjørkan al veel langer op de radar stond. En ik denk dat daarbij minder gekeken is naar de noodzaak, dan naar de kans die zich voordeed.

 

+1/-0

Dat er spelers zijn die een zogezegd overbodige transfer zijn, ja daar ben ik het wel mee eens. ik kreeg met name de indruk dat er tijdens de laatste transferperiode maar gehaald werd om te halen, een beetje om de selectie zo propvol maken en andere clubs aftroeven, maar of het een overwogen en sluitend beleid was, hmmm, soms wel wat mijn twijfels daar over. Het was nogal gebaseerd op cashen van verkoop wat we hadden en dan snel de gaten plakken. Soms pakt dat goed uit maar het is wel een gok. Valt een speler daardoor " tegen " dan kun je het niet die speler aanrekenen maar wel scouting, trainer en TD.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 15 september 2022 om 14:03:

Dat er spelers zijn die een zogezegd overbodige transfer zijn, ja daar ben ik het wel mee eens. ik kreeg met name de indruk dat er tijdens de laatste transferperiode maar gehaald werd om te halen, een beetje om de selectie zo propvol maken en andere clubs aftroeven, maar of het een overwogen en sluitend beleid was, hmmm, soms wel wat mijn twijfels daar over. Het was nogal gebaseerd op cashen van verkoop wat we hadden en dan snel de gaten plakken. Soms pakt dat goed uit maar het is wel een gok. Valt een speler daardoor " tegen " dan kun je het niet die speler aanrekenen maar wel scouting, trainer en TD.




als je doelt op Bjorkan, die is gehuurd dus kun je daar geen buil aanvallen in principe

 

+1/-0

Ik bedoel het niet zozeer financieel, maar wel dat als je " snel gaten wilt dichten " omdat toppers verkocht werden, je nooit echt weet wat je terug krijgt, enkel wanneer je cracks of erkende toppers er voor in de plaats haalt weet je 't ongeveer, voor de rest blijft het gissen of een speler de potentie wel heeft en of hij in het plaatje past. Ik vermoed dat in de loop van het seizoen of anders aan het einde van het seizoen een serieuze schifting gaat komen en dat lijkt ook een goede oplossing, persoonlijk zie ik liever geen super-brede selectie maar een veldselectie waarmee je meteen een level hoger zit dan wat je ( al ) had.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 15 september 2022 om 15:39:

(...)als je doelt op Bjorkan, die is gehuurd dus kun je daar geen buil aanvallen in principe



Daar ben ik het niet mee eens. Huursom, salaris; Bjørkan kost gewoon geld. Die euro's kun je niet nog een keer uitgeven.

Gezien de 'tijdlijn' snap ik zijn komst gewoon niet, het moment waarop Feyenoord hem vastlegde hadden zowel Hartman als Lopez hun debuut al gemaakt. Dat reken ik Bjørkan niet aan, maar de technische leiding die hem toch vastgelegd heeft.

Ik zie Bjørkan het komende jaar niet veel aan spelen toekomen, al kan er natuurlijk van alles gebeuren.

Hij zit mijn inziens in de weg, want uiteindelijk vind ik dat je als club naast de beoogde basisgroep en voor iedere positie een goede back-up ruimte moet laten voor de jeugd. Als je posities driedubbel bezet, komt er niemand door. Hartman komt uit die jeugd en mag het gaan uitvechten met Lopez. Geweldige kans voor hem.

Maar er loopt nog meer jeugd rond die de positie kan invullen. Daar zit Bjørkan nu tussen. Zonde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 september 2022 om 10:00:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 15 september 2022 om 15:39:

(...)als je doelt op Bjorkan, die is gehuurd dus kun je daar geen buil aanvallen in principe



Daar ben ik het niet mee eens. Huursom, salaris; Bjørkan kost gewoon geld. Die euro's kun je niet nog een keer uitgeven.

Gezien de 'tijdlijn' snap ik zijn komst gewoon niet, het moment waarop Feyenoord hem vastlegde hadden zowel Hartman als Lopez hun debuut al gemaakt. Dat reken ik Bjørkan niet aan, maar de technische leiding die hem toch vastgelegd heeft.

Ik zie Bjørkan het komende jaar niet veel aan spelen toekomen, al kan er natuurlijk van alles gebeuren.

Hij zit mijn inziens in de weg, want uiteindelijk vind ik dat je als club naast de beoogde basisgroep en voor iedere positie een goede back-up ruimte moet laten voor de jeugd. Als je posities driedubbel bezet, komt er niemand door. Hartman komt uit die jeugd en mag het gaan uitvechten met Lopez. Geweldige kans voor hem.

Maar er loopt nog meer jeugd rond die de positie kan invullen. Daar zit Bjørkan nu tussen. Zonde.




SOTTY MAAR IN DE JEUGD LOOPT GEEN FATSOENLIJKE LINKSBACK. Hartman is wel een kanjer

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 16 september 2022 om 12:22:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 september 2022 om 10:00:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 15 september 2022 om 15:39:

(...)als je doelt op Bjorkan, die is gehuurd dus kun je daar geen buil aanvallen in principe



Daar ben ik het niet mee eens. Huursom, salaris; Bjørkan kost gewoon geld. Die euro's kun je niet nog een keer uitgeven.

Gezien de 'tijdlijn' snap ik zijn komst gewoon niet, het moment waarop Feyenoord hem vastlegde hadden zowel Hartman als Lopez hun debuut al gemaakt. Dat reken ik Bjørkan niet aan, maar de technische leiding die hem toch vastgelegd heeft.

Ik zie Bjørkan het komende jaar niet veel aan spelen toekomen, al kan er natuurlijk van alles gebeuren.

Hij zit mijn inziens in de weg, want uiteindelijk vind ik dat je als club naast de beoogde basisgroep en voor iedere positie een goede back-up ruimte moet laten voor de jeugd. Als je posities driedubbel bezet, komt er niemand door. Hartman komt uit die jeugd en mag het gaan uitvechten met Lopez. Geweldige kans voor hem.

Maar er loopt nog meer jeugd rond die de positie kan invullen. Daar zit Bjørkan nu tussen. Zonde.




SOTTY MAAR IN DE JEUGD LOOPT GEEN FATSOENLIJKE LINKSBACK. Hartman is wel een kanjer



Nou en?! Dan zet je er een centrale verdediger uit de jeugd neer. Of een (controlerende) middenvelder. Zoals in het verleden de Vrij, Karsdorp en Kongolo hun debuut maakten op de back-positie.

Zoals ook Hancko en Rasmussen die positie kunnen invullen. De komst van die Noor was mijn inziens niet nodig. Daar veranderen die hoofdletters van je niets aan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 15 september 2022 om 15:39:

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 15 september 2022 om 14:03:

Dat er spelers zijn die een zogezegd overbodige transfer zijn, ja daar ben ik het wel mee eens. ik kreeg met name de indruk dat er tijdens de laatste transferperiode maar gehaald werd om te halen, een beetje om de selectie zo propvol maken en andere clubs aftroeven, maar of het een overwogen en sluitend beleid was, hmmm, soms wel wat mijn twijfels daar over. Het was nogal gebaseerd op cashen van verkoop wat we hadden en dan snel de gaten plakken. Soms pakt dat goed uit maar het is wel een gok. Valt een speler daardoor " tegen " dan kun je het niet die speler aanrekenen maar wel scouting, trainer en TD.




als je doelt op Bjorkan, die is gehuurd dus kun je daar geen buil aanvallen in principe



Of iemand van Schalke?

 

+1/-0

Speelde goed, vind hem verdedigend mischien wel beter als Hartman maar die brengt aanvallend meer.
Slot had gelijk het ligt dicht bijelkaar.

 

+1/-0

Hij heeft gewoon de 'pech' dat Hartman zich zo makkelijk heeft aangepast aan het niveau en de speelwijze van Slot. Daar waren voorafgaand aan het seizoen bij iedereen twijfels over.

Na het vertrek van Malacia en de verhuur van Hendriks, hadden we geen enkele speler die linksback kon spelen, dáár moest versterking komen. Marcos López werd gehaald als de verwachte nummer 1 op de linkerflank. Maar nog vóórdat hij gewend was aan de manier van spelen, trainen en leven op een ander continent; had Hartman zijn kans gepakt.

Gisteren deed hij het prima, gegeven de omstandigheden. Ik had er een hard hoofd in, onterecht. Toch hoop ik dat Hartman de volgende wedstrijd weer speelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 februari 2023 om 09:04:

Speelde goed, vind hem verdedigend mischien wel beter als Hartman maar die brengt aanvallend meer.
Slot had gelijk het ligt dicht bijelkaar.



Ik verschil hier echt compleet in van mening.

Hij is verdedigend erg zwak en gister bleek dat ook weer door bij de 0-1 ook niet op positie te staan, daardoor was Hancko te laat en kon er niet meer ingegrepen worden bij de fout van Kökcü.

Aanvallend heeft die nagenoeg niks laten zien, heel veel balverlies en werd er continue uitgelopen.

Ik vond het ook dan niks anders dan logisch dat die gewisseld werd.

Ik had de hoop dat die zou groeien in het seizoen, maar laat keer op keer zien dat die het niveau gewoon weg niet heeft en mogelijk ook nooit zal krijgen.

Het is dat Rasmusen niet altijd een zekerheidje is en je anders teveel ging schuiven, anders had ik liever Hancko linksback gezien.
Die is sneller en verdedigend/aanvallend veel beter.

Goed was die zeker niet, laat staan beter dan Hartman.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Spelers » Marcos Lopez