Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Patrik Wålemark

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Volgens VI en andere media is dit rond. Tekent voor 4.5 jaar.

open/sluit de onderstaande quote:

Patrik Walemark wordt, na de Amerikaan Cole Bassett, de tweede winterse versterking voor Feyenoord. De aanvaller komt over van het Zweedse BK Häcken en tekent voor 4,5 jaar.

Walemark is een twintigjarige rechtsbuiten, die zeven interlands voor Jong Zweden heeft gespeeld. Bij Feyenoord gaat hij de concurrentiestrijd aan met zomeraankoop Alireza Jahanbakhsh. Technisch directeur Frank Arnesen van Feyenoord heeft de komst van Walemark bevestigd.

Walemark neemt afscheid van Häcken met 54 wedstrijden in het eerste elftal achter zijn naam. Daarin was de vleugelaanvaller, die ook als aanvallende middenvelder uit de voeten kan, goed voor twaalf doelpunten. Bron VI.nl

 

+1/-0

Eerlijk gezegd nooit van gehoord.
Ziet er erg goed uit op de gebruikelijke filmpjes en hopen dat hij dat ook bij ons laat zien dan.

 

+1/-0

Vind beide spelers wel types waar Slot van houdt mbt fysiek en loopvermogen.

 

+1/-0

Rechtsbuiten met een dodelijke linkervoet. Jongen gozer dus wie weet hebben wij ook een keer mazzel met een gescoute speler. Ben heel erg benieuwd, schijnt razend snel te zijn. In het filmpje zag ik hem een paar keer van rechts naar binnen draaien en de bal fraai met zijn linker in de hoek krullen. Deed me even denken aan de speler wiens naam hier niet meer genoemd mag worden :B

 

+1/-0

De financiële details van de transfer van Patrik Wålemark zijn bekend. De Rotterdammers betalen een vast bedrag van 3.25 miljoen euro aan BK Häcken.

Dat meldt Feyenoord Transfermarkt. Bovenop de 3.25 miljoen euro komt nog een maximum bedrag van één miljoen euro aan bonussen. Daarnaast heeft Häcken een doorverkooppercentage van 15% bedongen. De Zweden hebben met de verkoop van de 20-jarige aanvaller een clubrecord te pakken.

 

+1/-0

Dit gaat hem worden, de speler die het ons transferrecord van het moment gaat verdubbelen. 😄

 

+1/-0

Cole Bassett netwerk Te Kloese.
Patrik Wålemark netwerk Arnesen.

Feyenoord strikt grote talenten uit Verenigde Staten en Zweden
Door ONZE TELESPORTREDACTIE

Updated Vandaag, 17:53
ROTTERDAM - Waar Feyenoord naast Joey Veerman heeft gegrepen en ook Riechedly Bazoer (nog) niet naar De Kuip heeft kunnen halen, daar heeft de Stadionclub wel succes met de Amerikaanse middenvelder Cole Bassett (20) en is de transfer van de Zweedse aanvaller Patrik Walemark (20) zo goed als rond.

Bassett wordt voor anderhalf jaar gehuurd van Colorado Rapids met een optie tot koop. Voor Walemark moeten enkele miljoenen worden betaald. Zweedse media hebben het over zo’n drie miljoen euro plus bonussen. Eerder ging zijn club BK Häcken niet akkoord met een bod van 2,5 miljoen euro.

Over Walemark deed Feyenoord-trainer Arne Slot nog geen mededelingen, wel kondigde hij aan dat er na Bassett meer versterkingen komen. De overgang van Bassett wordt na het weekend definitief afgerond, waarna de eenmalig Amerikaans international aansluit.

„Cole is een jonge speler, die past binnen het beleid dat we bij Feyenoord hebben ingezet: waarin we talentvolle jongens aan ons willen binden, die we verder kunnen ontwikkelen”, aldus Slot. ,,Hij is recent Amerikaans international geworden jongstleden en heeft een aantal fysieke kenmerken, waarvan wij denken dat ze bij ons passen.”

Vitesse
Bij Vitesse is aanwinst Adrian Grbic klaar om tegen Feyenoord direct zijn debuut te maken. Ondanks de transferperikelen wil Vitesse-trainer Thomas Letsch ook Bazoer gewoon opstellen in De Kuip. „Voor mij is belangrijk dat hij er honderd procent met zijn hoofd bij is. Die indruk heb ik zeker na het gesprek dat ik met hem heb gevoerd.”

 

+1/-0

Hele mooie deal, nu doorpakken:pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 14 januari 2022 om 19:19:

Rechtsbuiten met een dodelijke linkervoet. Jongen gozer dus wie weet hebben wij ook een keer mazzel met een gescoute speler. Ben heel erg benieuwd, schijnt razend snel te zijn. In het filmpje zag ik hem een paar keer van rechts naar binnen draaien en de bal fraai met zijn linker in de hoek krullen. Deed me even denken aan de speler wiens naam hier niet meer genoemd mag worden :B



Hoor steeds dat hij op Berghuis lijkt maar wat ik gezien hebt is dit een veel dynamischere speler, passeert makkelijk , goede dribbel , snelheid en het enige wat hij dan wel overeenkomt is de linkerbeen.

 

+1/-0

Prima transferdeal, wij hadden dringend behoefte aan versterking op de positie rechtsvoor en nummer 10. Met Patrick Wålemark vullen we dat in. Ken de speler niet goed, maar als je de scoutingrapporten over hem leest kan je voorzichtig enthousiast worden. Ook mooi dat we eindelijk weer jonge talenten met restwaarde en potentie vastleggen. Dat is precies de categorie waarmee we weer aansluiting kunnen gaan vinden met de Nederlandse top, als ze hier worden ontwikkeld en voor een goed bedrag worden doorverkocht kan je weer verder bouwen. Kan me voorstellen dat dit talent met zijn kwaliteiten snel een basisplaats zal veroveren bij ons rechtsvoorin, gezien de matige concurrentie op die positie van Alireza en Toornstra.

 

+1/-0

Jonge talentvolle gozer en de verhalen over hem zijn goed. Hopelijk kan hij het bij ons gaan waarmaken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

''Dat zeggen we niet vaak over Zweedse spelers''
vandaag, 11:35 447 reacties
Patrik Wålemark is de nieuwste aanwinst van Feyenoord. Technisch directeur Frank Arnesen heeft gisteren een akkoord weten te bereiken met BK Häcken over een directe transfer. Wålemark meldt zich in Rotterdam voor een medische keuring en gaat daarna tekenen voor 4.5 jaar. De talentvolle aanvaller heeft veel indruk gemaakt in Zweden.

"Wålemark wordt beschouwd als een van de grootste talenten van Zweden", vertelt journalist Josip Ladan in gesprek met VoetbalPrimeur. "Hij heeft in de tweede seizoenshelft een enorme doorbraak doorgemaakt en is door zijn techniek, snelheid en kracht eigenlijk een 'atypische' Zweedse speler."

De Rotterdammers betalen een vast bedrag van 3.25 miljoen euro aan BK Häcken. Het bedrag kan met één miljoen euro oplopen door bonussen. De Zweedse club heeft een doorverkooppercentage van 15% bedongen. ''De club is met deze deal bijzonder tevreden. Het is de grootste uitgaande transfer in de clubgeschiedenis en dat geeft aan dat de jeugdopleiding van de club goed functioneert. Häcken moet het hebben van talentontwikkeling en verkoopt normaal gesproken vrijwel alleen Afrikaanse spelers.''

De ontwikkeling van de 20-jarige Wålemark ging de afgelopen maanden enorm snel. Een stap maken in Zweden was al lang geen optie meer. "Zijn kwaliteiten passen beter in Europa dan in de Zweedse Allsvenskan. Het aanbod was te goed om te weigeren en de transfersom was voor andere Zweedse clubs, vooral Malmö, te hoog om te evenaren.''

''Patrik is een moderne, snelle, technische en zeer begaafde speler die professioneel is en zich buiten het veld gedeisd houdt. Hij komt uit een voetbalfamilie en heeft eigenlijk alles om een geweldige speler te worden. Waarschijnlijk komt hij terecht bij een van de top-vijf clubs in de Serie A. Dat zeggen we niet vaak over Zweedse spelers, maar de kwaliteiten heeft hij absoluut.''

 

+1/-0

Goed zeg, het is best mogelijk dat de spelers zich snel aanpassen en opgesteld kunnen worden.

Het ziet er positief uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 15 januari 2022 om 13:58:

Jonge talentvolle gozer en de verhalen over hem zijn goed. Hopelijk kan hij het bij ons gaan waarmaken.



Afwachten maar, ik herinner me nog ene Elmander, op 1 historische assist na nooit wat gepresteerd en dat was ook zo'n megatalent waar iedereen op jaagde. :D :D :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 16 januari 2022 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 15 januari 2022 om 13:58:

Jonge talentvolle gozer en de verhalen over hem zijn goed. Hopelijk kan hij het bij ons gaan waarmaken.



Afwachten maar, ik herinner me nog ene Elmander, op 1 historische assist na nooit wat gepresteerd en dat was ook zo'n megatalent waar iedereen op jaagde. :D :D :D




Zo is het hoor. Eerst zien dan geloven. Misschien is hij ook niet direct inzetbaar en moet hij eerst , zoals dat populair heet, wedstrijdfit worden. Die Zweedse competitie ligt nu stil,

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 16 januari 2022 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 15 januari 2022 om 13:58:

Jonge talentvolle gozer en de verhalen over hem zijn goed. Hopelijk kan hij het bij ons gaan waarmaken.



Afwachten maar, ik herinner me nog ene Elmander, op 1 historische assist na nooit wat gepresteerd en dat was ook zo'n megatalent waar iedereen op jaagde. :D :D :D


Ja daar heb ik ook aan moeten denken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 16 januari 2022 om 11:57:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 16 januari 2022 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 15 januari 2022 om 13:58:

Jonge talentvolle gozer en de verhalen over hem zijn goed. Hopelijk kan hij het bij ons gaan waarmaken.



Afwachten maar, ik herinner me nog ene Elmander, op 1 historische assist na nooit wat gepresteerd en dat was ook zo'n megatalent waar iedereen op jaagde. :D :D :D


Ja daar heb ik ook aan moeten denken.



Henke Larsson daarentegen…….

 

+1/-0

Of Ove. Vraag maar aan je opa :B

 

+1/-0

De laatste Zweed John Guidetti deed het niet onverdienstelijk.

 

+1/-0

Hij heeft wel een luxe uitgangspositie want z'n concurrenten Toornstra en Alireza zijn waardeloos, dus als hij een beetje kan voetballen staat hij in no-time in de basis.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Spelers » Patrik Wålemark