Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Fredrik Aursnes

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10

Als hij gaat is het wel jammer dat het portugese competitie wordt daar ga ik nou niet lekker voor zitten.

 

+1/-0

Aursnes gaat nog vertrekken, die Romano heeft het inderdaad over 13M, dat met bonussen kan oplopen tot 15M. Als die bonussen haalbaar zijn, heb je gewoon financieel gezien een topdeal. Ik denk dat hij aankomende zomer voor 5M zou vertrekken, je pakt nu 8M meer. Op een aankoop van 450K.

Natuurlijk, het is een geweldige speler en in die zin een enorme aderlating. We moeten echter accepteren dat we toch een soort handelshuis zijn en in sommige gevallen de economische winst voor de sportieve kwaliteit gaat.

Ik ben er niet van overtuigd dat Feyenoord Zeroukki moet halen als vervanger, liever die jongere Noor. Met Timber, Kokcu, Szymański, Toornstra en evt. Geertruida heb je op het middenveld voldoende opties. En je hebt ook Wieffer nog achter de hand.

Het is hun goedrecht dat Twente zoveel miljoenen verlangt voor Zeroukki, voor een speler die ik niet direct in de basis zie belanden vind ik dat Feyenoord dat niet moet betalen. Krijg een beetje een Amrabat-gevoel erbij.

 

+1/-0

Wij gaan wel een hele goede speler missen.

Is het een gekke gedachte om zijn salaris eens flink op te krikken en hem een contract van één jaar laat tekenen, wie weet haal je hem dan over.
Ik vind het echt een hele goede speler, hij denkt en speelt direct naar voren daar is hij sterk in en dat is een aderlating voor de club.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 18 augustus 2022 om 20:19:

Wij gaan wel een hele goede speler missen.

Is het een gekke gedachte om zijn salaris eens flink op te krikken en hem een contract van één jaar laat tekenen, wie weet haal je hem dan over.
Ik vind het echt een hele goede speler, hij denkt en speelt direct naar voren daar is hij sterk in en dat is een aderlating voor de club.



Het is al vaker aangegeven dat hij contractvoorstellen van Feyenoord om te verlengen heeft afgewezen. Dan zal een nieuwe poging om te verlengen ook weinig gaan uitmaken.

 

+1/-0

Moeten ze eerst spelers verkopen duurt veel te lang zo Feyenoord moet zich niet aan het lijntje laten houden dan volgend jaar maar.

 

+1/-0

Hij gaat dus toch weg en naar Benfica, heel, heel, jammer.

Zo'n speler koop je niet zomaar terug, het is niet voor niets dat ze bij feyenoord aanklopte en bleven vasthouden tot er een speler verkocht was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 20 augustus 2022 om 15:17:

Hij gaat dus toch weg en naar Benfica, heel, heel, jammer.

Zo'n speler koop je niet zomaar terug, het is niet voor niets dat ze bij feyenoord aanklopte en bleven vasthouden tot er een speler verkocht was.



Jammer ja maar geen ramp als ze richting de 20 miljoen gaan dat is 19,5m winst.

 

+1/-0

'Aursnes naar Benfica is rond; middenvelder afwezig tegen RKC'

Feyenoord en Benfica hebben dit weekend overeenstemming bereikt wat betreft de transfer van Fredrik Aursnes, zo meldt 1908.nl. De middenvelder is er zondagmiddag tegen RKC Waalwijk niet meer bij en heeft zijn laatste wedstrijd voor de Rotterdammers daardoor al gespeeld.

Feyenoord was al weken in gesprek met de ploeg van Roger Schmidt, maar tot een akkoord kwamen beide clubs nog niet. Tot vandaag dus. Met het vertrek van de 26-jarige Noor naderen de Rotterdammers de zeventig miljoen euro aan transferinkomsten deze zomer.

'Benfica betaalt vraagprijs van Feyenoord'

Benfica betaalt vijftien miljoen euro voor Fredrik Aursnes, zo meldt De Telegraaf. Daarmee komen de totale inkomsten van deze zomer op 71 miljoen euro. Nooit eerder verdienden de Rotterdammers zo veel geld in één transferperiode.

De onderhandelingen met Benfica duurden lang, omdat de Portugezen niet toe wilden geven aan de vraagprijs die Feyenoord hanteerde. Aursnes mocht voor minder dan vijftien miljoen euro namelijk niet vertrekken. Vandaag gaf Benfica een klap op de deal en ging het alsnog akkoord. De middenvelder is er straks tegen RKC dan ook niet meer bij.

Daarmee komt de 26-jarige Aursnes in het rijtje naast Tyrell Malacia en Marcos Senesi, die deze zomer beiden voor vijftien miljoen euro naar respectievelijk Manchester United en Bournemouth vertrokken. Luis Sinisterra staat eenzaam op één; Leeds United betaalde 25 miljoen euro voor de Colombiaan.Rotterdammers de overhandelingen definitief stop te zetten.

 

+1/-0

15 miljoen was veel teweinig fantastische voetballer maar slechts een passant geweest.

Schmidt onder de indruk van ex-Feyenoorder: 'Ik wist niet dat hij zó goed was'

10:55, Vandaag
59

Roger Schmidt is onder de indruk van Frederik Aursnes. De middenvelder van Benfica was volgens de voormalig trainer van PSV één van de belangrijkste schakels in zijn kampioenselftal.

Afgelopen zomer kwam Aursnes over van Feyenoord. Hij heeft zich het afgelopen seizoen ontwikkeld tot een multi-inzetbare speler. "Ik had na zijn overstap hoge verwachtingen, maar hij heeft ze nog overtroffen. Hij is zo'n speler waar we het over hadden: compleet. Voetbaltechnisch prima en fysiek sterk", aldus Schmidt in een gesprek met het Algemeen Dagblad.

Schmidt vervolgt: "Hij heeft zich bij Benfica doorontwikkeld van een controlerende middenvelder naar iemand die ook als buitenspeler uit de voeten kan én die ik als rechtsback heb gebruikt. Of we nog meer types als Aursnes op het oog hebben in Nederland? Haha, we zullen zien."

Benfica werd dit seizoen landskampioen met maar liefst 87 punten. Volgens Schmidt staat Aursnes aan de basis van dit succes. "Fredrik is een supergreep geweest, een sleutelspeler in het team. Aursnes viel me direct op toen we met PSV tegen Feyenoord speelden. Maar ik zeg eerlijk: ik wist niet dat hij zó goed was."

 

+1/-0

De beste controlerende middenvelder die ik ooit bij Feyenoord heb gezien, samen met Bosvelt (al was Paultje meer een 8).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 juni 2023 om 16:22:

De beste controlerende middenvelder die ik ooit bij Feyenoord heb gezien, samen met Bosvelt (al was Paultje meer een 8).




De beste controlerende middenvelder van Feyenoord die ik met eigen ogen heb zien spelen is nog altijd Wim Jansen. Maar dat is een leeftijdsdingetje :)

 

+1/-0

Gooi een Rinus Bennaars of een beertje Kreijermaat ook niet weg. Jan Boskamp kon er ook wat van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 05 juni 2023 om 14:47:

Gooi een Rinus Bennaars of een beertje Kreijermaat ook niet weg. Jan Boskamp kon er ook wat van.



Die eerste twee zijn zelfs ver voor mijn tijd en heb ik nooit zelf zien spelen :B

 

+1/-0

Nog los van hoeveel verschillende spelers in het verleden bij Feyenoord wel niet op dezelfde positie en in eenzelfde rol hebben gespeeld als Aursnes, en wellicht veel beter waren. Iemand die slechts één seizoen in de Kuip heeft gevoetbald, zou ik niet snel willen bombarderen als 'beste ooit'.

Persoonlijk vind ik dat je wel wat meer betekend moet hebben voor Feyenoord, vóórdat je geplaatst kan worden in een soort ranglijst van beste voetballers op een bepaalde positie. Die vijftig wedstrijden van Aursnes voor Feyenoord, zijn een fractie van het aantal van Wim Jansen of Paul Bosvelt. Zelfs in historisch perspectief (waarin je meeweegt dat er vroeger minder snel van club verwisseld werd en Feyenoord zelfs even de absolute top in het mondiale voetbal was) is Aursness' waarde voor de club niet bijster groot geweest.

Al zegt dat natuurlijk niets over zijn kwaliteiten. Want die heeft Aursness wel degelijk. Ik ben vooral benieuwd of hij komende jaren nóg een stap gaat maken, en het ook in één van de grotere competities gaat laten zien. Met alle respect voor de Portugese competitie en de prestaties van Benfica in de Champions League, het is nog wat anders om ook in Engeland, Duitsland of Spanje te slagen. Ik twijfel er niet aan dat Aursness dat zou kunnen, maar vooralsnog speelt hij er (nog) niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 juni 2023 om 15:07:

Nog los van hoeveel verschillende spelers in het verleden bij Feyenoord wel niet op dezelfde positie en in eenzelfde rol hebben gespeeld als Aursnes, en wellicht veel beter waren. Iemand die slechts één seizoen in de Kuip heeft gevoetbald, zou ik niet snel willen bombarderen als 'beste ooit'.

Persoonlijk vind ik dat je wel wat meer betekend moet hebben voor Feyenoord, vóórdat je geplaatst kan worden in een soort ranglijst van beste voetballers op een bepaalde positie. Die vijftig wedstrijden van Aursnes voor Feyenoord, zijn een fractie van het aantal van Wim Jansen of Paul Bosvelt. Zelfs in historisch perspectief (waarin je meeweegt dat er vroeger minder snel van club verwisseld werd en Feyenoord zelfs even de absolute top in het mondiale voetbal was) is Aursness' waarde voor de club niet bijster groot geweest.

Al zegt dat natuurlijk niets over zijn kwaliteiten. Want die heeft Aursness wel degelijk. Ik ben vooral benieuwd of hij komende jaren nóg een stap gaat maken, en het ook in één van de grotere competities gaat laten zien. Met alle respect voor de Portugese competitie en de prestaties van Benfica in de Champions League, het is nog wat anders om ook in Engeland, Duitsland of Spanje te slagen. Ik twijfel er niet aan dat Aursness dat zou kunnen, maar vooralsnog speelt hij er (nog) niet.



Je kan ook naar andere factoren kijken en het is zonde dat hij maar één seizoen bij Feyenoord heeft gespeeld, maar puur op basis van zijn intrinsieke voetbalkwaliteit heb ik geen betere controlerende middenvelder gezien dan Aursnes. Hij heeft echt het totaalpakket als controleur: fantastische motoriek, groot loopvermogen, explosiviteit, wendbaarheid, een fraaie techniek, sterke passing, gogme aan de bal, en vooral een bijzonder goed overzicht. Bosvelt kwam in de buurt, maar die vond ik wat aanvallender ingesteld dan Aursnes en iets minder technisch.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Het gaat er natuurlijk ook om hoe die individuele kwaliteiten van de speler zich verhouden tot zijn teamgenoten, in het bijzonder zijn kompanen op het middenveld (en dan in het bijzonder de nummer 8) en de samenwerking met het centrum achterin.

Bosvelt had misschien minder techniek en was iets aanvallender ingesteld (hij speelde mede door zijn dynamiek ook méér als 'box-to-box' dan louter in defensief-controlerende rol), maar hij heeft zijn beste wedstrijden gespeeld met Shinji Ono naast zich. Die had minder diepgang en compenseerde op het gebied van techniek alles wat Bosvelt miste ruimschoots.

Het moet 'passen'. Schmidt gebruikt Aursness inmiddels ook anders, in een andere rol. Dus kennelijk is hij met zijn kwaliteiten in de ogen van de trainer geen onomstreden '6', en kan hij ook op andere plekken uit de voeten. Hij speelt bij Benfica meer hangend op een flank.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 juni 2023 om 15:57:

open/sluit de onderstaande quote:




Het gaat er natuurlijk ook om hoe die individuele kwaliteiten van de speler zich verhouden tot zijn teamgenoten, in het bijzonder zijn kompanen op het middenveld (en dan in het bijzonder de nummer 8) en de samenwerking met het centrum achterin.

Bosvelt had misschien minder techniek en was iets aanvallender ingesteld (hij speelde mede door zijn dynamiek ook méér als 'box-to-box' dan louter in defensief-controlerende rol), maar hij heeft zijn beste wedstrijden gespeeld met Shinji Ono naast zich. Die had minder diepgang en compenseerde op het gebied van techniek alles wat Bosvelt miste ruimschoots.

Het moet 'passen'. Schmidt gebruikt Aursness inmiddels ook anders, in een andere rol. Dus kennelijk is hij met zijn kwaliteiten in de ogen van de trainer geen onomstreden '6', en kan hij ook op andere plekken uit de voeten. Hij speelt bij Benfica meer hangend op een flank.



Daarom schreef ik expliciet over intrinsieke kwaliteiten, want ik probeer de speler zo goed mogelijk te beoordelen op zijn eigen kwaliteiten zonder invloed van medespelers. Al zal er natuurlijk altijd een vorm van samenhang zijn. Zet je Messi bij Bal op Dak 11 dan zal het er misschien ook wat minder uitzien. Maar ook in zo'n elftal zal menig voetbalvolger ongetwijfeld kunnen vaststellen dat Messi qua intrinsieke kwaliteit een hoogvlieger is.

Bosvelt had natuurlijk met Ono een fantastische partner, zoals Aursnes die had met Kökcü. El Ahmadi (met Vilhena) vond ik in zijn tweede periode sterk, maar die was in mijn ogen wat minder compleet dan Aursnes. De eerste periode van Clasie vond ik goed, maar ook hij komt qua intrinsieke kwaliteit bij lange na niet in de buurt van Aursnes naar mijn mening.

Dat Schmidt Aursnes soms in een andere rol gebruikt klopt, al was het de laatste paar wedstrijden vooral als rechtsback (en daarvoor hangend linksbuiten in Europese topwedstrijden). Ik zie daar echter een tegenovergestelde verklaring voor dan jij blijkbaar, want volgens mij is het meer een teken dat hij dusdanig goed en allround is dat hij op veel posities een grote meerwaarde heeft voor dat team. Laatst bevestigde Schmidt dit nog in een interview, waarin hij beschreef hoe hij hoge verwachtingen had van Aursnes maar dat hij nog beter was dan Schmidt dacht.

*Edit: op dat betreffende interview reageerde ik zo te zien. :B

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10

Feyenoord Forum » Spelers » Fredrik Aursnes