Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Gernot Trauner

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord en LASK akkoord over transfer Gernot Trauner'

20 juli 2021 17:41 - Spox.com

Foto: Pro Shots

"Feyenoord en LASK akkoord over transfer Gernot Trauner"; image source: Pro Shots

Het Oostenrijkse Spox weet nu te melden dat Feyenoord en LASK een akkoord hebben bereikt over de transfer van Gernot Trauner. Het medium wist afgelopen week ook als eerste te melden dat Feyenoord interesse had in de verdediger en voor een bedrag tussen de één en twee miljoen euro zal hij daadwerkelijk richting De Kuip gaan vertrekken. De hoogte van de transfersom hangt uiteindelijk af van enkele bonussen.

 

+1/-0

Beste speler in Oostenrijk met betere statistieken dan die geprezen Ramalho van PSV, dus zal vast geen slechte verdediger zijn. Wel even afwachten of hij ook functioneert in een centraal duo dat uit twee spelers bestaat in plaats van drie, dat was hij gewend bij LASK en dat is toch een verschil. Ik had liever een jongere talentvolle verdediger gezien met restwaarde, maar hopelijk staat deze Trauner er direct. Scheelt een half seizoen ergernis met Fer achterin. Het is nu vooral hopen dat Geertruida snel bijtekent, zodat die rechts centraal kan spelen en Trauner dan een backup kan worden voor Geertruida.

 

+1/-0

Zou het dan toch nog een goed seizoen gaan worden zonder onze Berghuis.
Ik ben echt blij als ik leest van de voortgang van het samenstellen van de selectie, echt goed werk nu, Pelle misschien ook nog?????

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:


Gernot Trauner: Vom Talent zum besten Innenverteidiger der Liga

Für Fans der Bundesliga mag es sich heute so anfühlen, als würde der 28-Jährige seit Urzeiten als Innenverteidiger ackern. "Oliver Glasner hat erkannt, dass die Position sehr gut auf mich passen könnte", sagt Trauner. Das passiert noch bei Ried, nach dem Aufstieg im Sommer 2017 holt Glasner seinen Schützling nach Linz. Trauner bespielt die Mitte der Dreierkette wie kein Zweiter in Österreich. Er räumt ab, baut das Spiel auf, wagt Vorstöße. "Wie er das Spiel liest und Situationen erahnt, ist extrem herausragend", sagt Christian Ramsebner, jahrelang sein Verteidigerkollege.



Stukje uit een Oostenrijkse krant waar hij genoemd wordt als de beste centrale verdediger in Oostenrijk. Schijnt het complete plaatje te zijn. In het kort zeggen ze dat hij verdedigend goede oplossingen vindt, goed opbouwt, mee naar voren durf te voetballen, goed het spel kan lezen en hij maakt een stuk of 5 goals per seizoen. Past dus goed in het systeem van Arne.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 20 juli 2021 om 22:32:

open/sluit de onderstaande quote:


Gernot Trauner: Vom Talent zum besten Innenverteidiger der Liga

Für Fans der Bundesliga mag es sich heute so anfühlen, als würde der 28-Jährige seit Urzeiten als Innenverteidiger ackern. "Oliver Glasner hat erkannt, dass die Position sehr gut auf mich passen könnte", sagt Trauner. Das passiert noch bei Ried, nach dem Aufstieg im Sommer 2017 holt Glasner seinen Schützling nach Linz. Trauner bespielt die Mitte der Dreierkette wie kein Zweiter in Österreich. Er räumt ab, baut das Spiel auf, wagt Vorstöße. "Wie er das Spiel liest und Situationen erahnt, ist extrem herausragend", sagt Christian Ramsebner, jahrelang sein Verteidigerkollege.



Stukje uit een Oostenrijkse krant waar hij genoemd wordt als de beste centrale verdediger in Oostenrijk. Schijnt het complete plaatje te zijn. In het kort zeggen ze dat hij verdedigend goede oplossingen vindt, goed opbouwt, mee naar voren durf te voetballen, goed het spel kan lezen en hij maakt een stuk of 5 goals per seizoen. Past dus goed in het systeem van Arne.



Ziet er goed uit.

 

+1/-0

Die Schuiteman volgt hem al jaren heb wel vertrouwen in deze scout.
Zelfde achternaam trouwens als Marc Acardipane hehe (Trauner). Met zijn kale kop is het ook net een gabber. :B

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 juli 2021, 00:25:15.

 

+2/-0

Feyenoord heeft vandaag de transfer van Gernot Trauner afgerond, zo weet Krone vrijdag te melden. De Rotterdammers gaan volgens het medium de speler snel officieel aankondigen.

 

+1/-0

We mogen hopen dat deze jongen er gelijk staat.Het zou de puzzel van vriend Slot wel een stukje gemakkelijker maken. Vraag mij niet waarom, maar ik heb er vertrouwen in.

Gruess dich Gernot, froh dass du da bist!

 

+1/-0

Hij ie iig wedstrijdfit en begint niet met een achterstand heb ik begrepen.

Grüß Gott :pul

 

+1/-0

Ervaring hebben we wel nodig achterin en mischien kan hij Conteh in het duits ook beetje begeleiden duitse scheldwoorden zullen we wel gaan horen haha.

 

+1/-0

'Feyenoord gaat Trauner maandag medisch keuren'

Gernot Trauner is vandaag aanwezig bij het oefenduel tussen Feyenoord en PAOK in De Kuip. De 29-jarige verdediger ondergaat maandagochtend zijn medische keuring en gaat daarna een contract tekenen voor meerdere seizoenen.

Dit meldt RTV Rijnmond. Het is de bedoeling dat de Oostenrijker dinsdag voor het eerst gaat meetrainen met de ploeg van Arne Slot. Trauner komt fit aan in Rotterdam en kan direct aansluiten in de wedstrijdselectie. Het duel van donderdag komt nog te vroeg voor Trauner. Hij is namelijk nog niet ingeschreven voor de voorrondes van de Conference League.

Arne Slot reageert vlak voor de oefenwedstrijd tegen PAOK: ''Dat zit in de afrondende fase. Daar kunnen we wel vanuit gaan dat hij erbij gaat komen'', vertelt de trainer in gesprek met ESPN. ''Hij is heel erg fit en heeft bij zijn club alles gespeeld. Daar hebben we ook met een schuin ook naar gekeken.''

 

+1/-0

Feyenoord bevestigt inkomende transfer van Trauner

Gernot Trauner is de nieuwste aanwinst van Feyenoord. De 29-jarige Oostenrijkse centrumverdediger komt over van LASK Linz en tekent in De Kuip een contract voor vier jaar tot medio 2025.

Frank Arnesen, technisch directeur van Feyenoord, is blij dat Trauner de verdediging van Feyenoord komt versterken. ‘Voor die linie waren we nadrukkelijk op zoek naar ervaring. Die hebben we gevonden in de persoon van Gernot, een zeer gelouterde speler die al meer dan tien jaar op het hoogste niveau in Oostenrijk speelt. Hij is defensief ijzersterk en past goed in de spelfilosofie die we bij Feyenoord voor ogen hebben, met agressief druk zetten en in de opbouw snel naar voren schakelen. Een goede match dus.’

Vijfvoudig Oostenrijks international Trauner zegt uit te kijken naar een nieuw hoofdstuk in zijn voetbalcarrière. ‘Het was geen gemakkelijke keuze om LASK te verlaten, maar na mijn eerste kennismaking met de stad Rotterdam en de club Feyenoord werd het me een stuk makkelijker gemaakt. Met mijn ervaring hoop ik iets toe te voegen aan deze getalenteerde selectie. Door mijn kennismaking met de trainer werd ik alleen nog maar enthousiaster, want ik pas denk ik bij de manier van spelen die hij voor ogen heeft.’

Trauner sluit direct bij Feyenoord aan en gaat spelen met rugnummer 18, dat hij overneemt van Aliou Balde. De Senegalese aanvaller gaat spelen met 14.

LASK-trainer baalt van vertrek Trauner: ''Ons hart werd eruit gerukt''

Het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat de komst van Gernot Trauner officieel bekend gemaakt wordt. De Oostenrijkse verdediger zat zondag al op de tribune in De Kuip en wordt naar verluidt vandaag medisch gekeurd. De trainer van LASK, Dominik Thalhammer, baalt van het vertrek van Trauner.

''Ons hart werd eruit gerukt. We verliezen een geweldige verdediger die de ploeg de afgelopen jaren als aanvoerder heeft geleid'', zegt Thalhammer bij Sky. ''Dit hoort bij voetbal. De kans deed zich voor om speler te worden van een grote club. Ik begrijp hem dat hij op 29-jarige leeftijd iets anders wilde dan LASK. Dat moet je hem toestaan.''

Volgens geruchten probeerde LASK met een last-minute aanbod het contract van Trauner nog te verlengen om hem zo bij de club te houden. De verdediger van LASK, die de afgelopen vier jaar bijna geen wedstrijd miste, koos echter voor Feyenoord. De Oostenrijkers huurden Dario Maresic met een optie tot koop en anticipeerden daarmee al op het vertrek van Trauner. ''Het was geen gemakkelijke week voor ons, maar met Maresic hebben we een goede jonge speler die in de voetsporen van Trauner zal treden'', zegt Thalhammer.

 

+1/-0

Trauner meldt zich op trainingsveld Feyenoord

Gernot Trauner heeft gisteren zijn contract tot medio 2025 getekend bij Feyenoord. De ervaren verdediger traint vandaag voor het eerst mee met de selectie van de Rotterdammers. Trauner komt fit over van LASK en kan direct aansluiten bij de wedstrijdselectie.

Trauner is tegen FC Drita nog niet speelgerechtigd, maar kan zondag in de oefenwedstrijd tegen ADO Den Haag zijn debuut maken voor Feyenoord. De Oostenrijker gaat aankomend seizoen spelen met rugnummer 18.

Trauner: ''Dat is me hier wel goed bevallen''

Gernot Trauner heeft vanmorgen zijn eerste training bij Feyenoord afgewerkt. De ervaren verdediger is de gewenste versterking van de Rotterdammers centraal achterin. Trauner moet ervaring in de ploeg brengen en ook de jonge spelers aansturen. Trauner kijkt met veel vertrouwen naar de toekomst. "Ik ben blij dat ik eindelijk in Rotterdam ben, het is een grote eer voor mij om bij Feyenoord te spelen.''

"Ik heb de afgelopen week weinig getraind, dus het was fijn om weer op het veld te staan", vertelt de speler uit Oostenrijk in gesprek met RTV Rijnmond. "Ik heb al gezien wat voor individuele kwaliteit we hier in huis hebben, dus ik denk dat het een heel mooi seizoen voor ons kan worden." Trauner benadrukt dat hij volledig fit is. ''Maar het is denk ik ook goed om eerst even een weekje te trainen en het team te leren kennen voor ik daadwerkelijk op het veld sta.''

Trauner is bekend met de manier waarop Arne Slot wil spelen. "Ze willen met hoge druk spelen. Ik houd van de speelstijl, met hier natuurlijk meer balbezit volgens de Hollandse school. Dat ligt mij ook. Ik probeer hoog te verdedigen en mijn ploeggenoten te coachen, maar ook veel kopduels in te gaan. Wel fair uiteraard. Ik kan het team helpen, ik hoop dat ze me snel in de groep opnemen. De trainer verwacht ook van mij dat ik de jonge spelers help op het veld."

"De mensen zijn hier gek van voetbal, je ziet ze door de stad lopen met Feyenoord-shirts'', merkt de verdediger nu al op. ''Dat is een compleet andere wereld als Oostenrijk, waar mensen niet op die manier bezig zijn met voetbal. Dat is me hier wel goed bevallen."

Feyenoord trainde dinsdagochtend openbaar op 1908. 250 supporters waren afgekomen op de eerste training van Trauner. Verdediger Lutsharel Geertruida trainde apart van de groep en Mark Diemers werkte een binnenprogramma af. Ook Ridgeciano Haps traint, na zijn avontuur met Suriname, weer mee.

 

+1/-0

Welkom Gernot Trauner, wij hopen dat je hier met plezier zult spelen en dat je manier van je voetballen ten goede mag komen voor onze selectie.

Ik verheug mij op een team dat nog meer betere spelers gaat halen om mee te doen om mee te doen voor de eerste twee/drie plaatsen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe goed is Feyenoord-aanwinst Trauner? ‘Hij heeft wat weg van Stefan de Vrij’
In Gernot Trauner, die gisteren zijn eerste stappen zette op het trainingsveld, heeft Feyenoord eindelijk zijn gewenste extra centrale verdediger. De beste van de Oostenrijkse competitie, wordt zelfs beweerd. Maar hoe goed is hij nou daadwerkelijk? ,,Ik vind dat hij in zijn spel wel wat weg heeft van Stefan de Vrij.”

Dennis van Bergen 27-07-21, 22:34
Door Dennis van Bergen

Zijn eerste training als Feyenoorder is net achter de rug, als nieuweling Gernot Trauner (29) een forse verzameling grassprieten van zijn bovenbenen veegt. Het zijn deze regenachtige dinsdagochtend misschien wel de ultieme weersomstandigheden geweest voor een verdediger als hij, het type dat niet vies is van een sliding. En dat bevestigt de Oostenrijker later, wanneer hij zijn voorstelronde maakt. ,,Ik doe alles om te winnen.” En, wrijvend over zijn kale hoofd: ,,Ik ben hard, maar fair.”

Het zijn karaktereigenschappen die ze in de Kuip doorgaans wel waarderen. En als de op Youtube circulerende fragmenten van Trauner in de wedstrijd LASK Linz-Red Bull Salzburg maatgevend zijn, kunnen de eredivisie-aanvallers hun enkels inderdaad alvast maar beter intapen. Toch weerlegt Trauner op zijn eerste werkdag in Rotterdam nadrukkelijk het beeld van een rücksichtslose slager. Een teamplayer is hij evenzeer. En, zegt hij, iemand die met zijn coaching ploeggenoten beter probeert te maken. ,,De manier waarop Feyenoord wil spelen, met pressing en uitgaan van balbezit, past bij mij.”

Nieuwste aanwinst Feyenoord: 'De fans zijn gek'
Trauner wordt omschreven als de beste speler uit de Oostenrijkse competitie. Een conclusie die bij sommige criticasters tot enig cynisme leidde. Wat zegt het tenslotte, de beste speler van Oostenrijk zijn, in de wetenschap dat de echt getalenteerde Oostenrijkers meestal snel de stap naar de Duitse Bundesliga maken? Maar volgens Frenk Schinkels, de bij Feyenoord opgeleide ex-prof die inmiddels al jaren in Oostenrijk woont, gaat Trauner ‘honderd procent zeker’ veel toevoegen aan de Rotterdamse club.

,,Het is dat bij hem Linz als geboorteplaats in zijn paspoort staat vermeld, anders had ik zomaar vermoed dat hij een Rotterdammer zou zijn”, duidt Schinkels. ,,Die jongen heeft serieus alles wat een Feyenoorder moet hebben. Hij is degelijk, bikkelhard als het moet, en heeft met zijn veelvuldig rake kopballen uit stilstaande spelsituaties ook aanvallend zijn inbreng. Ik vind dat hij in zijn spel wel wat weg heeft van Stefan de Vrij.”

Trauner in 2019 tegen PSV.
En dat zit ’m, volgens Schinkels, met name in het standvastige dat bij Trauner aangeboren lijkt. De oud-middenvelder haalt de wedstrijd Besiktas-LASK Linz aan van drie jaar terug. ,,Die entourage bij zo’n Turkse club kan heel intimiderend zijn, maar Trauner loopt er ook in zo’n stadion bij alsof hij door het park wandelt. Niemand krijgt hem gek”, zegt Schinkels. En dat komt volgens hem overeen met hoe de speler zich buiten de lijnen manifesteert. ,,Ik geloof oprecht dat die jongen nog nooit van een Louis Vuitton-tasje gehoord heeft. Bij LASK Linz kwam hij altijd lekker met het fietsje naar de club. Dat zegt veel over hoe hij in elkaar steekt. Hij doet niet bijdehand, maar staat er als zijn team hem nodig heeft.”

Toeval of niet, op trainingscomplex 1908 appelleert Trauner moeiteloos aan het beeld van de pretentieloze voetballer, die het vooral eervol vindt dat hij bij Feyenoord mag spelen’. Hij verhaalt bewonderend over de foto’s van zijn landgenoot Ernst Happel, die hij zag hangen in de Kuip. En over de supporters die volgens hem ‘een stuk gepassioneerder zijn dan in Oostenrijk’.

Precies zoals Schinkels de bescheiden Oostenrijker kent, kortom. Zijn wat minder vriendelijke kant ziet Rotterdam straks pas, voorspelt hij. ,,Let op mijn woorden, in Trauner heeft Feyenoord er een pure winnaar bij.”

Trauner debuteert in oefenduel met ADO Den Haag
Gernot Trauner debuteert zeer waarschijnlijk komende zondag in het shirt van Feyenoord. Dan speelt de Rotterdamse club in eigen stadion een oefenduel met eerstedivisionist ADO Den Haag. Voor de Europese return tegen FC Drita, morgenavond in De Kuip, is de Oostenrijker nog niet speelgerechtigd. ,,Jammer, want ik was er klaar voor geweest. Ik ben fit en kan meteen in actie komen”, zegt Trauner. ,

,Aan de andere kant is het ook wel prettig dat ik nu wat langer de tijd heb om aan mijn nieuwe ploeggenoten en de manier van trainen te wennen.” Mocht Feyenoord zich morgen ten koste van de Kosovaarse club verzekeren van de volgende voorronde van de Conference League, dan maakt Trauner zijn officiële debuut naar verwachting over ruim een week. Dan is FC Luzern de volgende opponent op weg naar het hoofdtoernooi van de Conference League.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 juli 2021 om 22:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe goed is Feyenoord-aanwinst Trauner? ‘Hij heeft wat weg van Stefan de Vrij’
In Gernot Trauner, die gisteren zijn eerste stappen zette op het trainingsveld, heeft Feyenoord eindelijk zijn gewenste extra centrale verdediger. De beste van de Oostenrijkse competitie, wordt zelfs beweerd. Maar hoe goed is hij nou daadwerkelijk? ,,Ik vind dat hij in zijn spel wel wat weg heeft van Stefan de Vrij.”

Dennis van Bergen 27-07-21, 22:34
Door Dennis van Bergen

Zijn eerste training als Feyenoorder is net achter de rug, als nieuweling Gernot Trauner (29) een forse verzameling grassprieten van zijn bovenbenen veegt. Het zijn deze regenachtige dinsdagochtend misschien wel de ultieme weersomstandigheden geweest voor een verdediger als hij, het type dat niet vies is van een sliding. En dat bevestigt de Oostenrijker later, wanneer hij zijn voorstelronde maakt. ,,Ik doe alles om te winnen.” En, wrijvend over zijn kale hoofd: ,,Ik ben hard, maar fair.”

Het zijn karaktereigenschappen die ze in de Kuip doorgaans wel waarderen. En als de op Youtube circulerende fragmenten van Trauner in de wedstrijd LASK Linz-Red Bull Salzburg maatgevend zijn, kunnen de eredivisie-aanvallers hun enkels inderdaad alvast maar beter intapen. Toch weerlegt Trauner op zijn eerste werkdag in Rotterdam nadrukkelijk het beeld van een rücksichtslose slager. Een teamplayer is hij evenzeer. En, zegt hij, iemand die met zijn coaching ploeggenoten beter probeert te maken. ,,De manier waarop Feyenoord wil spelen, met pressing en uitgaan van balbezit, past bij mij.”

Nieuwste aanwinst Feyenoord: 'De fans zijn gek'
Trauner wordt omschreven als de beste speler uit de Oostenrijkse competitie. Een conclusie die bij sommige criticasters tot enig cynisme leidde. Wat zegt het tenslotte, de beste speler van Oostenrijk zijn, in de wetenschap dat de echt getalenteerde Oostenrijkers meestal snel de stap naar de Duitse Bundesliga maken? Maar volgens Frenk Schinkels, de bij Feyenoord opgeleide ex-prof die inmiddels al jaren in Oostenrijk woont, gaat Trauner ‘honderd procent zeker’ veel toevoegen aan de Rotterdamse club.

,,Het is dat bij hem Linz als geboorteplaats in zijn paspoort staat vermeld, anders had ik zomaar vermoed dat hij een Rotterdammer zou zijn”, duidt Schinkels. ,,Die jongen heeft serieus alles wat een Feyenoorder moet hebben. Hij is degelijk, bikkelhard als het moet, en heeft met zijn veelvuldig rake kopballen uit stilstaande spelsituaties ook aanvallend zijn inbreng. Ik vind dat hij in zijn spel wel wat weg heeft van Stefan de Vrij.”

Trauner in 2019 tegen PSV.
En dat zit ’m, volgens Schinkels, met name in het standvastige dat bij Trauner aangeboren lijkt. De oud-middenvelder haalt de wedstrijd Besiktas-LASK Linz aan van drie jaar terug. ,,Die entourage bij zo’n Turkse club kan heel intimiderend zijn, maar Trauner loopt er ook in zo’n stadion bij alsof hij door het park wandelt. Niemand krijgt hem gek”, zegt Schinkels. En dat komt volgens hem overeen met hoe de speler zich buiten de lijnen manifesteert. ,,Ik geloof oprecht dat die jongen nog nooit van een Louis Vuitton-tasje gehoord heeft. Bij LASK Linz kwam hij altijd lekker met het fietsje naar de club. Dat zegt veel over hoe hij in elkaar steekt. Hij doet niet bijdehand, maar staat er als zijn team hem nodig heeft.”

Toeval of niet, op trainingscomplex 1908 appelleert Trauner moeiteloos aan het beeld van de pretentieloze voetballer, die het vooral eervol vindt dat hij bij Feyenoord mag spelen’. Hij verhaalt bewonderend over de foto’s van zijn landgenoot Ernst Happel, die hij zag hangen in de Kuip. En over de supporters die volgens hem ‘een stuk gepassioneerder zijn dan in Oostenrijk’.

Precies zoals Schinkels de bescheiden Oostenrijker kent, kortom. Zijn wat minder vriendelijke kant ziet Rotterdam straks pas, voorspelt hij. ,,Let op mijn woorden, in Trauner heeft Feyenoord er een pure winnaar bij.”

Trauner debuteert in oefenduel met ADO Den Haag
Gernot Trauner debuteert zeer waarschijnlijk komende zondag in het shirt van Feyenoord. Dan speelt de Rotterdamse club in eigen stadion een oefenduel met eerstedivisionist ADO Den Haag. Voor de Europese return tegen FC Drita, morgenavond in De Kuip, is de Oostenrijker nog niet speelgerechtigd. ,,Jammer, want ik was er klaar voor geweest. Ik ben fit en kan meteen in actie komen”, zegt Trauner. ,

,Aan de andere kant is het ook wel prettig dat ik nu wat langer de tijd heb om aan mijn nieuwe ploeggenoten en de manier van trainen te wennen.” Mocht Feyenoord zich morgen ten koste van de Kosovaarse club verzekeren van de volgende voorronde van de Conference League, dan maakt Trauner zijn officiële debuut naar verwachting over ruim een week. Dan is FC Luzern de volgende opponent op weg naar het hoofdtoernooi van de Conference League.



Er worden nu wel heel veel veren in zijn kont gestoken zonder nog maar een minuut voor ons gespeeld te hebben. Eerst zien dan geloven!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 28 juli 2021 om 09:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 juli 2021 om 22:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe goed is Feyenoord-aanwinst Trauner? ‘Hij heeft wat weg van Stefan de Vrij’
In Gernot Trauner, die gisteren zijn eerste stappen zette op het trainingsveld, heeft Feyenoord eindelijk zijn gewenste extra centrale verdediger. De beste van de Oostenrijkse competitie, wordt zelfs beweerd. Maar hoe goed is hij nou daadwerkelijk? ,,Ik vind dat hij in zijn spel wel wat weg heeft van Stefan de Vrij.”

Dennis van Bergen 27-07-21, 22:34
Door Dennis van Bergen

Zijn eerste training als Feyenoorder is net achter de rug, als nieuweling Gernot Trauner (29) een forse verzameling grassprieten van zijn bovenbenen veegt. Het zijn deze regenachtige dinsdagochtend misschien wel de ultieme weersomstandigheden geweest voor een verdediger als hij, het type dat niet vies is van een sliding. En dat bevestigt de Oostenrijker later, wanneer hij zijn voorstelronde maakt. ,,Ik doe alles om te winnen.” En, wrijvend over zijn kale hoofd: ,,Ik ben hard, maar fair.”

Het zijn karaktereigenschappen die ze in de Kuip doorgaans wel waarderen. En als de op Youtube circulerende fragmenten van Trauner in de wedstrijd LASK Linz-Red Bull Salzburg maatgevend zijn, kunnen de eredivisie-aanvallers hun enkels inderdaad alvast maar beter intapen. Toch weerlegt Trauner op zijn eerste werkdag in Rotterdam nadrukkelijk het beeld van een rücksichtslose slager. Een teamplayer is hij evenzeer. En, zegt hij, iemand die met zijn coaching ploeggenoten beter probeert te maken. ,,De manier waarop Feyenoord wil spelen, met pressing en uitgaan van balbezit, past bij mij.”

Nieuwste aanwinst Feyenoord: 'De fans zijn gek'
Trauner wordt omschreven als de beste speler uit de Oostenrijkse competitie. Een conclusie die bij sommige criticasters tot enig cynisme leidde. Wat zegt het tenslotte, de beste speler van Oostenrijk zijn, in de wetenschap dat de echt getalenteerde Oostenrijkers meestal snel de stap naar de Duitse Bundesliga maken? Maar volgens Frenk Schinkels, de bij Feyenoord opgeleide ex-prof die inmiddels al jaren in Oostenrijk woont, gaat Trauner ‘honderd procent zeker’ veel toevoegen aan de Rotterdamse club.

,,Het is dat bij hem Linz als geboorteplaats in zijn paspoort staat vermeld, anders had ik zomaar vermoed dat hij een Rotterdammer zou zijn”, duidt Schinkels. ,,Die jongen heeft serieus alles wat een Feyenoorder moet hebben. Hij is degelijk, bikkelhard als het moet, en heeft met zijn veelvuldig rake kopballen uit stilstaande spelsituaties ook aanvallend zijn inbreng. Ik vind dat hij in zijn spel wel wat weg heeft van Stefan de Vrij.”

Trauner in 2019 tegen PSV.
En dat zit ’m, volgens Schinkels, met name in het standvastige dat bij Trauner aangeboren lijkt. De oud-middenvelder haalt de wedstrijd Besiktas-LASK Linz aan van drie jaar terug. ,,Die entourage bij zo’n Turkse club kan heel intimiderend zijn, maar Trauner loopt er ook in zo’n stadion bij alsof hij door het park wandelt. Niemand krijgt hem gek”, zegt Schinkels. En dat komt volgens hem overeen met hoe de speler zich buiten de lijnen manifesteert. ,,Ik geloof oprecht dat die jongen nog nooit van een Louis Vuitton-tasje gehoord heeft. Bij LASK Linz kwam hij altijd lekker met het fietsje naar de club. Dat zegt veel over hoe hij in elkaar steekt. Hij doet niet bijdehand, maar staat er als zijn team hem nodig heeft.”

Toeval of niet, op trainingscomplex 1908 appelleert Trauner moeiteloos aan het beeld van de pretentieloze voetballer, die het vooral eervol vindt dat hij bij Feyenoord mag spelen’. Hij verhaalt bewonderend over de foto’s van zijn landgenoot Ernst Happel, die hij zag hangen in de Kuip. En over de supporters die volgens hem ‘een stuk gepassioneerder zijn dan in Oostenrijk’.

Precies zoals Schinkels de bescheiden Oostenrijker kent, kortom. Zijn wat minder vriendelijke kant ziet Rotterdam straks pas, voorspelt hij. ,,Let op mijn woorden, in Trauner heeft Feyenoord er een pure winnaar bij.”

Trauner debuteert in oefenduel met ADO Den Haag
Gernot Trauner debuteert zeer waarschijnlijk komende zondag in het shirt van Feyenoord. Dan speelt de Rotterdamse club in eigen stadion een oefenduel met eerstedivisionist ADO Den Haag. Voor de Europese return tegen FC Drita, morgenavond in De Kuip, is de Oostenrijker nog niet speelgerechtigd. ,,Jammer, want ik was er klaar voor geweest. Ik ben fit en kan meteen in actie komen”, zegt Trauner. ,

,Aan de andere kant is het ook wel prettig dat ik nu wat langer de tijd heb om aan mijn nieuwe ploeggenoten en de manier van trainen te wennen.” Mocht Feyenoord zich morgen ten koste van de Kosovaarse club verzekeren van de volgende voorronde van de Conference League, dan maakt Trauner zijn officiële debuut naar verwachting over ruim een week. Dan is FC Luzern de volgende opponent op weg naar het hoofdtoernooi van de Conference League.



Er worden nu wel heel veel veren in zijn kont gestoken zonder nog maar een minuut voor ons gespeeld te hebben. Eerst zien dan geloven!




Dat is zo, maar Schwinkels ( maatje van Been) is niet helemaal achterlijk

 

+1/-0

Geertruida is toch de RCV voor de lange termijn, maar nu zit je niet met Fer of Burger (die eventueel weg mogen).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 28 juli 2021 om 09:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 juli 2021 om 22:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe goed is Feyenoord-aanwinst Trauner? ‘Hij heeft wat weg van Stefan de Vrij’
In Gernot Trauner, die gisteren zijn eerste stappen zette op het trainingsveld, heeft Feyenoord eindelijk zijn gewenste extra centrale verdediger. De beste van de Oostenrijkse competitie, wordt zelfs beweerd. Maar hoe goed is hij nou daadwerkelijk? ,,Ik vind dat hij in zijn spel wel wat weg heeft van Stefan de Vrij.”

Dennis van Bergen 27-07-21, 22:34
Door Dennis van Bergen

Zijn eerste training als Feyenoorder is net achter de rug, als nieuweling Gernot Trauner (29) een forse verzameling grassprieten van zijn bovenbenen veegt. Het zijn deze regenachtige dinsdagochtend misschien wel de ultieme weersomstandigheden geweest voor een verdediger als hij, het type dat niet vies is van een sliding. En dat bevestigt de Oostenrijker later, wanneer hij zijn voorstelronde maakt. ,,Ik doe alles om te winnen.” En, wrijvend over zijn kale hoofd: ,,Ik ben hard, maar fair.”

Het zijn karaktereigenschappen die ze in de Kuip doorgaans wel waarderen. En als de op Youtube circulerende fragmenten van Trauner in de wedstrijd LASK Linz-Red Bull Salzburg maatgevend zijn, kunnen de eredivisie-aanvallers hun enkels inderdaad alvast maar beter intapen. Toch weerlegt Trauner op zijn eerste werkdag in Rotterdam nadrukkelijk het beeld van een rücksichtslose slager. Een teamplayer is hij evenzeer. En, zegt hij, iemand die met zijn coaching ploeggenoten beter probeert te maken. ,,De manier waarop Feyenoord wil spelen, met pressing en uitgaan van balbezit, past bij mij.”

Nieuwste aanwinst Feyenoord: 'De fans zijn gek'
Trauner wordt omschreven als de beste speler uit de Oostenrijkse competitie. Een conclusie die bij sommige criticasters tot enig cynisme leidde. Wat zegt het tenslotte, de beste speler van Oostenrijk zijn, in de wetenschap dat de echt getalenteerde Oostenrijkers meestal snel de stap naar de Duitse Bundesliga maken? Maar volgens Frenk Schinkels, de bij Feyenoord opgeleide ex-prof die inmiddels al jaren in Oostenrijk woont, gaat Trauner ‘honderd procent zeker’ veel toevoegen aan de Rotterdamse club.

,,Het is dat bij hem Linz als geboorteplaats in zijn paspoort staat vermeld, anders had ik zomaar vermoed dat hij een Rotterdammer zou zijn”, duidt Schinkels. ,,Die jongen heeft serieus alles wat een Feyenoorder moet hebben. Hij is degelijk, bikkelhard als het moet, en heeft met zijn veelvuldig rake kopballen uit stilstaande spelsituaties ook aanvallend zijn inbreng. Ik vind dat hij in zijn spel wel wat weg heeft van Stefan de Vrij.”

Trauner in 2019 tegen PSV.
En dat zit ’m, volgens Schinkels, met name in het standvastige dat bij Trauner aangeboren lijkt. De oud-middenvelder haalt de wedstrijd Besiktas-LASK Linz aan van drie jaar terug. ,,Die entourage bij zo’n Turkse club kan heel intimiderend zijn, maar Trauner loopt er ook in zo’n stadion bij alsof hij door het park wandelt. Niemand krijgt hem gek”, zegt Schinkels. En dat komt volgens hem overeen met hoe de speler zich buiten de lijnen manifesteert. ,,Ik geloof oprecht dat die jongen nog nooit van een Louis Vuitton-tasje gehoord heeft. Bij LASK Linz kwam hij altijd lekker met het fietsje naar de club. Dat zegt veel over hoe hij in elkaar steekt. Hij doet niet bijdehand, maar staat er als zijn team hem nodig heeft.”

Toeval of niet, op trainingscomplex 1908 appelleert Trauner moeiteloos aan het beeld van de pretentieloze voetballer, die het vooral eervol vindt dat hij bij Feyenoord mag spelen’. Hij verhaalt bewonderend over de foto’s van zijn landgenoot Ernst Happel, die hij zag hangen in de Kuip. En over de supporters die volgens hem ‘een stuk gepassioneerder zijn dan in Oostenrijk’.

Precies zoals Schinkels de bescheiden Oostenrijker kent, kortom. Zijn wat minder vriendelijke kant ziet Rotterdam straks pas, voorspelt hij. ,,Let op mijn woorden, in Trauner heeft Feyenoord er een pure winnaar bij.”

Trauner debuteert in oefenduel met ADO Den Haag
Gernot Trauner debuteert zeer waarschijnlijk komende zondag in het shirt van Feyenoord. Dan speelt de Rotterdamse club in eigen stadion een oefenduel met eerstedivisionist ADO Den Haag. Voor de Europese return tegen FC Drita, morgenavond in De Kuip, is de Oostenrijker nog niet speelgerechtigd. ,,Jammer, want ik was er klaar voor geweest. Ik ben fit en kan meteen in actie komen”, zegt Trauner. ,

,Aan de andere kant is het ook wel prettig dat ik nu wat langer de tijd heb om aan mijn nieuwe ploeggenoten en de manier van trainen te wennen.” Mocht Feyenoord zich morgen ten koste van de Kosovaarse club verzekeren van de volgende voorronde van de Conference League, dan maakt Trauner zijn officiële debuut naar verwachting over ruim een week. Dan is FC Luzern de volgende opponent op weg naar het hoofdtoernooi van de Conference League.



Er worden nu wel heel veel veren in zijn kont gestoken zonder nog maar een minuut voor ons gespeeld te hebben. Eerst zien dan geloven!



Beste bijzonder eigenlijk. Normaal is het andersom. Dan wordt iemand al afgebrand voordat hij heeft getekend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 28 juli 2021 om 13:00:

Geertruida is toch de RCV voor de lange termijn, maar nu zit je niet met Fer of Burger (die eventueel weg mogen).


Moet Geertruida wel eerst bijtekenen. Dat lijkt me de belangrijkste opdracht voor Arnesen deze zomer.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Gernot Trauner