Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Marcus Holmgren Pedersen

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 06 november 2021 om 09:56:

Hele vage ontwikkeling dit. Er staat dat hij niet kan spelen omdat hij last heeft van een ¨mindere fase¨ en ¨vermoeidheid¨. Hij speelt juist goed en structurele vermoeidheid aan het begin van het seizoen kan bijna niet. Ik denk eerder aan psychische problemen net als Haps of een akkefietje met de trainer.



Beetje vreemde post dit man ... waarop baseer jij dit? Psychische "problemen"? Hij is net 21 jaar met zijn eerste buitenlandse avontuur en dan is het juist des te knapper dat hij zich zo goed staande heeft gehouden EN zich bewezen heeft! En begin van het seizoen? Het seizoen begon begin juli al he en hij heeft nu al 10 europese, 10 competitie en 4 interlands gespeeld. Dus begin November heeft hij al 24! wedstrijden gespeeld is het dan gek dat hij 'n paar keer wat minder speelt? Ik denk het niet ...

 

+1/-0

hoop toch echt dat hij de voorkeur krijgt. Geertruida is nu gewoon niet goed genoeg, zeker niet tegen Karlson

 

+1/-0

Hij heeft nu die hockyster aan de haak geslagen, mentaal zou die juist goed moeten zijn denk dat hij gewoon vermoeid is ook logisch met de wedstrijden die hij gespeeld heeft sinds de voorbereiding speelde hij alles en zijn manier van voetballen kost ongelofelijk veel kracht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

F-N-W-A schreef op 06 november 2021 om 11:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 06 november 2021 om 09:56:

Hele vage ontwikkeling dit. Er staat dat hij niet kan spelen omdat hij last heeft van een ¨mindere fase¨ en ¨vermoeidheid¨. Hij speelt juist goed en structurele vermoeidheid aan het begin van het seizoen kan bijna niet. Ik denk eerder aan psychische problemen net als Haps of een akkefietje met de trainer.



Beetje vreemde post dit man ... waarop baseer jij dit? Psychische "problemen"? Hij is net 21 jaar met zijn eerste buitenlandse avontuur en dan is het juist des te knapper dat hij zich zo goed staande heeft gehouden EN zich bewezen heeft! En begin van het seizoen? Het seizoen begon begin juli al he en hij heeft nu al 10 europese, 10 competitie en 4 interlands gespeeld. Dus begin November heeft hij al 24! wedstrijden gespeeld is het dan gek dat hij 'n paar keer wat minder speelt? Ik denk het niet ...



Hij zou niet de eerste zijn, bij Haps was dit ook mijn vermoeden en klopte dat. Maar als je leest wat ik schrijf dan staat er dat psyschische problemen een mogelijke oorzaak zijn en niet de oorzaak. Het is vreemd voor spelers in de vorm van hun leven die topfit ogen om zomaar weg te vallen. Ook zeg ik niet dat hij minder speelt, hij speelt juist ontzettend goed, dus ook dat staat er niet. Hij heeft nog helemaal geen terugval gehad. Als je Geertruida in Berlijn zag, dat is wat ik een terugval noem. Toch krijgt hij de voorkeur boven Pedersen en zelfs in de basis.

Meestal als een speler moe is dan krijgt of helemaal rust of verkorte speeltijd, maar zomaar uit de basis verdwijnen terwijl je top speelt is vrij uniek. Voer voor speculatie dit, exact hetzelfde wat jij doet.

 

+1/-0

Jongen had gewoon wat rust nodig, die heeft er al bijna een vol seizoen opzitten. Hij speelt al sinds April dit jaar non-stop en heeft nog geen vakantie gehad. Rustig aan doen met die jongen, anders raakt hij oververmoeid en grotere kans op blessures.

 

+1/-0

Die staat er gewoon tegen AZ weer in joh. Af en toe rust geven kan geen kwaad zoals Ramesoe hierboven ook terecht stelt. En mentale problemen, als je die hockeyster zag dan zal daar geen sprake van zijn lijkt me.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 06 november 2021 om 16:26:

Die staat er gewoon tegen AZ weer in joh. Af en toe rust geven kan geen kwaad zoals Ramesoe hierboven ook terecht stelt. En mentale problemen, als je die hockeyster zag dan zal daar geen sprake van zijn lijkt me.



zo denk ik er ook over. Daarbij heeft het AD het altijd FOUT gehad

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 06 november 2021 om 09:56:

Hele vage ontwikkeling dit. Er staat dat hij niet kan spelen omdat hij last heeft van een ¨mindere fase¨ en ¨vermoeidheid¨. Hij speelt juist goed en structurele vermoeidheid aan het begin van het seizoen kan bijna niet. Ik denk eerder aan psychische problemen net als Haps of een akkefietje met de trainer.



In Noorwegen had hij al een half seizoen erop zitten voordat hij bij ons aantrad. Ik denk dat je niet van alles erachter hoeft te zoeken maar dat het best plausibel is dat hij oververmoeid is, of misschien heeft zijn hockeymeisje het uitgemaakt….

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 06 november 2021 om 20:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 06 november 2021 om 09:56:

Hele vage ontwikkeling dit. Er staat dat hij niet kan spelen omdat hij last heeft van een ¨mindere fase¨ en ¨vermoeidheid¨. Hij speelt juist goed en structurele vermoeidheid aan het begin van het seizoen kan bijna niet. Ik denk eerder aan psychische problemen net als Haps of een akkefietje met de trainer.



In Noorwegen had hij al een half seizoen erop zitten voordat hij bij ons aantrad. Ik denk dat je niet van alles erachter hoeft te zoeken maar dat het best plausibel is dat hij oververmoeid is, of misschien heeft zijn hockeymeisje het uitgemaakt….



Half seizoen? 7 Wedstrijdjes in noorwegen en over al die wedstrijden 70 minuten gemiddeld gespeeld. Sterker nog die competitie in Noorwegen stopte al in december 2020. Daarna heeft die in 5-6 maanden ongeveer 10 potjes gespeeld voordat hij naar ons kwam, inclusief dat ¨halve seizoen¨ Dat is meer rust dan 90% van deze selectie.

Als hij vandaag gewoon speelt dan zal het eenmalige vermoeidheid zijn. Maar anders zou het vrij krankzinnig zijn om zonder goede reden 1 van je beste spelers tegen een directe concurrent rust te geven met de interlandbreak in zicht. Dan gaat ie daar maar rusten wij betalen z'n salaris.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 november 2021, 10:09:03.

 

+1/-0

Aanvallend zeker een meerwaarde maar laat verdedigend heel wat steken vallen, ik vind 'm positioneel niet sterk, staat vaak verkeerd maar goed nog zo jong en kan dus veel leren van zijn fouten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 november 2021 om 11:43:

Aanvallend zeker een meerwaarde maar laat verdedigend heel wat steken vallen, ik vind 'm positioneel niet sterk, staat vaak verkeerd maar goed nog zo jong en kan dus veel leren van zijn fouten.




Vind dat wel meevallen. Corrigeert heel veel op snelheid. Is bij corners achterin als slot op de deur. Geeft steeds betere voorzetten af. Alles beter - momenteel - dan Geertruida. Want als hij speelt hebben Karlson en Wijndal een wereld middag

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 07 november 2021 om 11:46:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 november 2021 om 11:43:

Aanvallend zeker een meerwaarde maar laat verdedigend heel wat steken vallen, ik vind 'm positioneel niet sterk, staat vaak verkeerd maar goed nog zo jong en kan dus veel leren van zijn fouten.




Vind dat wel meevallen. Corrigeert heel veel op snelheid. Is bij corners achterin als slot op de deur. Geeft steeds betere voorzetten af. Alles beter - momenteel - dan Geertruida. Want als hij speelt hebben Karlson en Wijndal een wereld middag



Let maar eens op als hij centraal staat tussen Trauner en Senesi bij een tegenaanval, ja, hij is bloedsnel, heeft alleen niet veel gogme.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 november 2021 om 11:49:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 07 november 2021 om 11:46:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 november 2021 om 11:43:

Aanvallend zeker een meerwaarde maar laat verdedigend heel wat steken vallen, ik vind 'm positioneel niet sterk, staat vaak verkeerd maar goed nog zo jong en kan dus veel leren van zijn fouten.




Vind dat wel meevallen. Corrigeert heel veel op snelheid. Is bij corners achterin als slot op de deur. Geeft steeds betere voorzetten af. Alles beter - momenteel - dan Geertruida. Want als hij speelt hebben Karlson en Wijndal een wereld middag



Let maar eens op als hij centraal staat tussen Trauner en Senesi bij een tegenaanval, ja, hij is bloedsnel, heeft alleen niet veel gogme.




Maar meer dan de momenteel zeer zwakke Geertruida

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 07 november 2021 om 11:51:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 november 2021 om 11:49:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 07 november 2021 om 11:46:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 november 2021 om 11:43:

Aanvallend zeker een meerwaarde maar laat verdedigend heel wat steken vallen, ik vind 'm positioneel niet sterk, staat vaak verkeerd maar goed nog zo jong en kan dus veel leren van zijn fouten.




Vind dat wel meevallen. Corrigeert heel veel op snelheid. Is bij corners achterin als slot op de deur. Geeft steeds betere voorzetten af. Alles beter - momenteel - dan Geertruida. Want als hij speelt hebben Karlson en Wijndal een wereld middag



Let maar eens op als hij centraal staat tussen Trauner en Senesi bij een tegenaanval, ja, hij is bloedsnel, heeft alleen niet veel gogme.




Maar meer dan de momenteel zeer zwakke Geertruida



Natuurlijk maar gezien de bij eerste kans voor AZ zojuist?

 

+1/-0

Pedersen over eigen leefstijl: "Ben een heel ander mens geworden"

De razendsnelle ontwikkeling van Marcus Pedersen is ook in zijn thuisland niet onopgemerkt gebleven. De rechtsback is sinds dit seizoen namelijk niet alleen vaste basiskracht van Feyenoord, maar ook in de nationale ploeg van Noorwegen. In gesprek met het Noorse TV2 vertelde de 21-jarige Noor wat hij er zelf aan heeft gedaan om te komen waar hij nu staat.

Pedersen blikte onder meer terug op zijn tijd bij Tromsø IL, de club waar hij vanuit de jeugdopleiding doorstroomde naar het betaald voetbal. De back vertelde dat hij er daar als 16-jarige jeugdspeler een heel andere leefstijl op nahield, met 'koekjes en brownies als ontbijt' en soms weinig slaap voor een training. "Toen ik bij het A-team kwam, werd ik binnengeroepen voor een gesprek met de trainers."

"Ze vertelden me dat ik veel potentie had. 'Dat wil je niet verspillen'", herinnerde Pedersen zich. "Ik moest me aanpassen. Ik heb ervan geleerd en ben een heel ander mens geworden dan ik toen was." Dat blijkt ook uit de bezigheden van de Feyenoorder. "Vroeger kon ik acht uur per dag gamen. De volgende dag kwam ik dan als een zombie naar de training, ik was helemaal kapot. Daar ben ik nu vanaf gestapt."

Eigen kok en fysio
"Op het gebied van voeding doe ik het ook anders. Ik heb een privékok die vier keer per week komt. Op andere dagen eet ik op de club. Ik denk dat dat me absoluut goed heeft gedaan", vertelde Pedersen, die daarnaast ook een eigen fysiotherapeut in dienst heeft genomen. "Om mijn herstel te optimaliseren", legde hij uit. "Hij komt meestal twee keer per week en als ik echt moe ben vaker. De fysio van de club heeft niet altijd tijd en een eigen fysio kent mijn lichaam beter."

Daarbij gaf hij ook aan een 'blauwlichtfilter-bril' te gebruiken, wat zijn slaapritme ten goede komt. "Het laat mijn hersenen denken dat ik een donkere kamer ben wanneer ik tv kijk of mijn telefoon gebruik. Ze blokkeren het blauwe licht dat de hersenen doet ontwaken", legde hij uit. "Het draait allemaal om het optimaliseren van het dagelijks leven, ook door zulke details. Ik merk bij mezelf dat het effect heeft, dus ik ga ermee door."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 08 november 2021 om 18:22:

Pedersen over eigen leefstijl: "Ben een heel ander mens geworden"

De razendsnelle ontwikkeling van Marcus Pedersen is ook in zijn thuisland niet onopgemerkt gebleven. De rechtsback is sinds dit seizoen namelijk niet alleen vaste basiskracht van Feyenoord, maar ook in de nationale ploeg van Noorwegen. In gesprek met het Noorse TV2 vertelde de 21-jarige Noor wat hij er zelf aan heeft gedaan om te komen waar hij nu staat.

Pedersen blikte onder meer terug op zijn tijd bij Tromsø IL, de club waar hij vanuit de jeugdopleiding doorstroomde naar het betaald voetbal. De back vertelde dat hij er daar als 16-jarige jeugdspeler een heel andere leefstijl op nahield, met 'koekjes en brownies als ontbijt' en soms weinig slaap voor een training. "Toen ik bij het A-team kwam, werd ik binnengeroepen voor een gesprek met de trainers."

"Ze vertelden me dat ik veel potentie had. 'Dat wil je niet verspillen'", herinnerde Pedersen zich. "Ik moest me aanpassen. Ik heb ervan geleerd en ben een heel ander mens geworden dan ik toen was." Dat blijkt ook uit de bezigheden van de Feyenoorder. "Vroeger kon ik acht uur per dag gamen. De volgende dag kwam ik dan als een zombie naar de training, ik was helemaal kapot. Daar ben ik nu vanaf gestapt."

Eigen kok en fysio
"Op het gebied van voeding doe ik het ook anders. Ik heb een privékok die vier keer per week komt. Op andere dagen eet ik op de club. Ik denk dat dat me absoluut goed heeft gedaan", vertelde Pedersen, die daarnaast ook een eigen fysiotherapeut in dienst heeft genomen. "Om mijn herstel te optimaliseren", legde hij uit. "Hij komt meestal twee keer per week en als ik echt moe ben vaker. De fysio van de club heeft niet altijd tijd en een eigen fysio kent mijn lichaam beter."

Daarbij gaf hij ook aan een 'blauwlichtfilter-bril' te gebruiken, wat zijn slaapritme ten goede komt. "Het laat mijn hersenen denken dat ik een donkere kamer ben wanneer ik tv kijk of mijn telefoon gebruik. Ze blokkeren het blauwe licht dat de hersenen doet ontwaken", legde hij uit. "Het draait allemaal om het optimaliseren van het dagelijks leven, ook door zulke details. Ik merk bij mezelf dat het effect heeft, dus ik ga ermee door."


HIj leeft als een echte prof. Die jongen komt er wel.

 

+1/-0

Leuk interviewtje met hem bij Rondo.

 

+1/-0

Sassuolo en Feyenoord bereiken akkoord over Pedersen'

Marcus Holmgren Pedersen verlaat Feyenoord voor Sassuolo. De Rotterdammers en de Italiaanse club hebben overeenstemming bereikt over een transfersom van in totaal acht miljoen euro. Pedersen zal binnenkort medisch gekeurd worden door de Serie A-club.

Feyenoord verwierf Pedersen in de zomer van 2021 voor een bedrag van twee miljoen euro van Molde FK. De rechtsback heeft regelmatig indruk weten te maken door vooral aanvallend zijn bijdrage te leveren. Pedersen maakte afgelopen seizoen het winnende doelpunt in de thuiswedstrijd tegen AZ, wat mede heeft bijgedragen aan het kampioenschap van Feyenoord.

Pedersen heeft zich bij Feyenoord ontwikkeld tot international van Noorwegen. Hij maakte zijn debuut op 1 september 2021 in de interland tegen het Nederlands elftal. Sindsdien heeft hij achttien wedstrijden gespeeld voor Noorwegen. Voor Feyenoord heeft hij in totaal 88 wedstrijden gespeeld, waarin hij één keer heeft gescoord en zeven assists heeft geleverd.

Pedersen stond helemaal klaar om aan het nieuwe seizoen te beginnen met Feyenoord. De Noor keek ernaar uit om met de club in het stadion deel te nemen aan de Champions League. De komst van Bart Nieuwkoop heeft echter de plannen van trainer Arne Slot en Pedersen zelf veranderd. Door de komst van Nieuwkoop is een vertrek naar Italië voor alle betrokken partijen een ideale oplossing geworden.

Fabrizio Romano komt met details over uitgaande transfer Pedersen

Marcus Pedersen wordt voor één seizoen verhuurd aan Sassuolo, waarbij een verplichte optie tot koop van zes miljoen euro is opgenomen indien de club in de Serie A blijft of als de rechtsback in minimaal 20 wedstrijden 45 minuten speelt. Ook zit er één miljoen euro aan bonussen in de deal, zo meldt Fabrizio Romano.

Het vertrek van Pedersen heeft alles te maken met het recent aantrekken van Bart Nieuwkoop. De Noor was van plan om met Feyenoord deel te nemen aan de Champions League, echter heeft de komst van de 27-jarige Nederlander deze plannen veranderd. In totaal kunnen de Rotterdammers acht miljoen euro verdienen aan de deal met Sassuolo, terwijl er in 2021 een bedrag van twee miljoen euro werd overgemaakt naar Molde FK.

Pedersen heeft zich bij Feyenoord ontwikkeld tot international van Noorwegen. Hij maakte zijn debuut op 1 september 2021 in de interland tegen het Nederlands elftal. Sindsdien heeft hij achttien wedstrijden gespeeld voor Noorwegen. Voor Feyenoord heeft hij in totaal 88 wedstrijden gespeeld, waarin hij één keer heeft gescoord en zeven assists heeft geleverd. Zijn doelpunt was er direct één om niet snel te vergeten, de rechtsback schoot namelijk op een belangrijk moment in de titelstrijd het winnende doelpunt binnen tegen AZ afgelopen seizoen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 augustus 2023, 19:43:34.

 

+1/-0

Ga hem wel beetje missen toffe gast geeft altijd 100% en heeft twee jaar echt wel wat laten zien, 7-8 miljoen is een prima deal.
Veel succes in Italia ciao !

 

+2/-0

Altijd een harde werker geweest met een prima mentaliteit. Net ongeschikt voor de top door z'n beperkte inzicht en techniek, maar vanwege z'n snelheid geschikt voor een ander systeem als wingback. Deze transfer doet me sterk denken aan die van Kristensen, die destijds bij Ajax mislukte, en die ik ietsje lager inschat dan Pedersen. Ook zo'n Scandinavisch werkpaard dat in een 5-3-2 beter tot z'n recht komt. Na een kleine omweg speelt die nu bij Leeds/Roma. Als dat voor Pedersen ook lukt kunnen we via doorverkoop nog een keer wat verdienen en is deze transfer een nog groter succes. Voor nu is 8 mio best een redelijk bedrag.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Spelers » Marcus Holmgren Pedersen