Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Feyenoord werkt aan grootste sponsordeal uit de historie

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Kan me niet voorstellen dat een gebrek aan zichtbaarheid op LinkedIn de reden is dat er nog geen nieuwe hoofdsponsor is gevonden, die zoektocht verloopt toch vaak via andere soorten netwerken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 13 maart 2023 om 21:26:

Dat schiet ook nog niet echt op. Het contract met de vakantiehuisjes verhuurder loopt over een paar maanden af. Zal dat nou ook op het bordje liggen van Te Kloese,? Die al het wel druk hebben , drie functie ineen. AD, TD en commercieel directeur. Het komt wel amateuristisch over hoor. De contacten die nu gelegd moeten worden met beoogde versterkingen en sowieso het plan voor volgend seizoen en de nieuw sponsor.




Wacht maar als Slot weggaat van de zomer.
Feyenoord word de eerste club waarvan 1 man de AD, TD en commercieel directeur en trainer is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 15 maart 2023 om 13:55:

Kan me niet voorstellen dat een gebrek aan zichtbaarheid op LinkedIn de reden is dat er nog geen nieuwe hoofdsponsor is gevonden, die zoektocht verloopt toch vaak via andere soorten netwerken.



Dat beweer ik ook niet.

Het ging erom dat ik niet goed kan inzien hoe de commerciele afdeling van Feyenoord is opgezet en functioneert.

Los daarvan viel het mij op dat op LinkedIn niemand binnen de club verantwoordelijk lijkt voor Sales (acquisitie) en Sponsoring. Dat vind ik opvallend, daar deze rol toch ook richting de zakelijke wereld een uithangbord van je club zou moeten zijn. En een duidelijke 'presence' op LinkedIn vind ik daar persoonlijk bij horen. Het fungeert in veel gevallen inmiddels als je visitekaartje, waarmee je gevonden wordt. En als Rolodex waar je in kan zoeken naar de juiste contactpersoon.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 15 maart 2023 om 09:02:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 15 maart 2023 om 00:24:

LinkedIn was toch opgezet om via relaties ergens werkzaam te zijn? Ik denk dat onze mensen minder bekendheid willen hebben omdat ze al gemerkt hebben dat ze door hun eigen supporters boven het maaiveld worden afgezeisd.



LinkedIn is naast een digitale CV en een zakelijk sociaal netwerk ook steeds meer een platform waar vraag en aanbod elkaar vinden. In die zin zou ik het niet gek vinden als de afdeling Sales en Sponsoring van Feyenoord zich daar prominenter toont.

Dat je dan ook gevonden kan worden door 'supporters' die het doel van dit medium niet begrijpen kan je als een last ervaren. Maar dat je daarom niet actief bent en in zakelijk opzicht het risico loopt dat je 'misloopt' vind ik kwalijker.

Joris van Dijk en Dennis Te Kloese zijn ook gewoon 'vindbaar' op LinkedIn. Ik denk dat zij begrijpen dat het voor zichzelf en voor Feyenoord van meerwaarde kan zijn.

Maar nogmaals, ik ken de exacte omgang en invulling van de Commerciele afdeling van Feyenoord niet. Ik weet dus niet wie er ná het vertrek van Joris van Dijk nu verantwoordelijk is voor de Commercie en in het bijzonder de Sales en Sponsor acquisitie.


:ja

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 15 maart 2023 om 15:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 15 maart 2023 om 13:55:

Kan me niet voorstellen dat een gebrek aan zichtbaarheid op LinkedIn de reden is dat er nog geen nieuwe hoofdsponsor is gevonden, die zoektocht verloopt toch vaak via andere soorten netwerken.



Dat beweer ik ook niet.

Het ging erom dat ik niet goed kan inzien hoe de commerciele afdeling van Feyenoord is opgezet en functioneert.

Los daarvan viel het mij op dat op LinkedIn niemand binnen de club verantwoordelijk lijkt voor Sales (acquisitie) en Sponsoring. Dat vind ik opvallend, daar deze rol toch ook richting de zakelijke wereld een uithangbord van je club zou moeten zijn. En een duidelijke 'presence' op LinkedIn vind ik daar persoonlijk bij horen. Het fungeert in veel gevallen inmiddels als je visitekaartje, waarmee je gevonden wordt. En als Rolodex waar je in kan zoeken naar de juiste contactpersoon.



Ja het hoort er tegenwoordig bij in de zakelijke wereld, dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Maar potentiële sponsors vinden Feyenoord echt wel buiten LinkedIn, dat gaat vaak via persoonlijke kanalen en netwerken. En daar zit volgens mij het echte probleem, want de commerciële afdeling van Feyenoord (voor zover ze er zijn) heeft -ogenschijnlijk- een beperkt netwerk. In die zin is het tekenend dat je niemand op LinkedIn kan vinden behorende bij deze afdeling.

 

+1/-0

Twente en Utrecht stappen ook over naar Castore. In het contract met de Rotterdammers is opgenomen dat Castore geen samenwerking met rivalen PSV en Ajax aan mag gaan.

 

+1/-0

Volgens FTM zijn er geen al te beste ontwikkelingen rond het hoofdsponsorschap van Feyenoord te melden. Zonder het verder te specificeren. Ziet er die niet al te best uit.

 

+1/-0

Castore brengt Feyenoord donkerblauw uittenue
23 mrt. 2023 10:35
25 reacties
FeyenoordTM
Feyenoord wordt vanaf komend seizoen gehuld in kleding van Castore. Het Britse merk gaat een oud kampioensshirt in een nieuw jasje steken.

Tijdens het voetbalseizoen 1998/1999 werd Feyenoord gehuld in een donkerblauw adidas uittenue. De Rotterdammers wisten dat seizoen kampioen te worden. Het nieuwe uittenue van Castore komt het meest in de buurt van dat tenue.

Het is niet het enige tenue wat Feyenoord komend seizoen gaat dragen. Eerder werd bekend dat Feyenoord in 2023/2024 ook een groen uittenue zal krijgen van Castore, maar dit is nog niet alles.

Castore wil komend seizoen namelijk Feyenoord niet van drie, maar van vier (!) tenues voorzien. Naast het thuisshirt, het groene shirt en het donkerblauwe tenue komt er dus nóg een shirt aan. De club moet zich hiervoor verzekeren van Europees voetbal. Ook moet alles zonder leveringsproblemen verlopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 maart 2023 om 07:36:

Castore brengt Feyenoord donkerblauw uittenue
23 mrt. 2023 10:35
25 reacties
FeyenoordTM
Feyenoord wordt vanaf komend seizoen gehuld in kleding van Castore. Het Britse merk gaat een oud kampioensshirt in een nieuw jasje steken.

Tijdens het voetbalseizoen 1998/1999 werd Feyenoord gehuld in een donkerblauw adidas uittenue. De Rotterdammers wisten dat seizoen kampioen te worden. Het nieuwe uittenue van Castore komt het meest in de buurt van dat tenue.

Het is niet het enige tenue wat Feyenoord komend seizoen gaat dragen. Eerder werd bekend dat Feyenoord in 2023/2024 ook een groen uittenue zal krijgen van Castore, maar dit is nog niet alles.

Castore wil komend seizoen namelijk Feyenoord niet van drie, maar van vier (!) tenues voorzien. Naast het thuisshirt, het groene shirt en het donkerblauwe tenue komt er dus nóg een shirt aan. De club moet zich hiervoor verzekeren van Europees voetbal. Ook moet alles zonder leveringsproblemen verlopen.



Mooi!

Ik vond dat donkerblauwe shirt prachtig, ook al was daarin geen verwijzing naar de kleuren van de stad Rotterdam. En dat vind ik wel een soort vereiste voor een Feyenoord uitshirt. Ben benieuwd naar de foto's.

En ook belangrijk, naar de investeringen die Castore bereid is te doen in voorraad/productie. Want de leveringsproblemen van dit seizoen zijn wel problematisch. Ik denk dat Feyenoord gewoon inkomsten misloopt, omdat er nu weer veel shirts/maten niet voorradig zijn. Ik heb in ieder geval misgegrepen.

Dat Adidas geen shirts in Mexico kan aanbieden, vind ik ook echt armoedig.

Ik hoop dat Feyenoord en Castore daar ook een oplossing voor vinden. Persoonlijk denk ik dat het gemakkelijkste zou zijn als er voorraad 'in consignment' wordt opgeslagen bij een Mexicaanse dropshipper, en dat je dan op Amazon in Mexico een aparte Feyenoord/Giménez shop opent. Dat zou je zelfs vanuit het Maasgebouw kunnen beheren, dat gebeurt alleen de fulfilment in Mexico zodat je acceptabele levertijden kan garanderen.

Zoiets zou je ook in Iran kunnen doen met Jahanbakhsh, alleen weet ik niet of dat santie-technisch toegestaan is. En of er in Iran grote marketplaces bestaan.

 

+1/-0

Trouwens f*cking schandalig dat er bijna geen Feyenoord-shirtje meer te krijgen is online. Ik begreep zelfs dat er ook niet meer wordt geleverd door Adidas. Dat kost de Feyenoord behoorlijk wat centen, als de titel wordt gepakt komt er sowieso een 'run' op de shirts uit het kampioensjaar. En dan heb je niks te bieden. Wat een amateurisme!

Je mag hopen dat er nog een kampioenshirt wordt gemaakt ofzo...

 

+1/-0

Ben erg blij met Castore zijn zeer ambitieus!

The rise of Castore – ‘A speedboat in a market of oil tankers’

https://theathletic.com/4342029/2023/03/26/castore-disruptors-kit/link

 

+1/-0

Al zijn er ook wel kinderziektes nog.

NOT READY Castore admit Rangers fan ‘avalanche of demand’ for new kit caught them on the hop

https://www.thescottishsun.co.uk/sport/football/10424531/castore-unable-cope-rangers-fans-avalanche-demand-kit/link

 

+1/-0

Ik houd altijd van dit soort ‘Challengers’, bedrijven die een (op het oog) reeds verdeeld en verzadigd marktsegment betreden en deze weten op te schudden. Castore is vanzelfsprekend veel dynamischer en in hun drang zich te bewijzen zullen ze bereid zijn buiten gebaande processen en paden te denken.

Het feit dat Adidas clubs indeelt in categorieën en daarbij geen maatwerk kan/wil leveren, is een beperking gebleken. Feyenoord was/is daar niet bij gebaat. De merchandising levert de club mede hierdoor minder op dan mogelijk.

Of Castore het antwoord is zullen we moeten afwachten. Maar ik heb er alle vertrouwen in!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 28 maart 2023 om 15:04:

Ik houd altijd van dit soort ‘Challengers’, bedrijven die een (op het oog) reeds verdeeld en verzadigd marktsegment betreden en deze weten op te schudden. Castore is vanzelfsprekend veel dynamischer en in hun drang zich te bewijzen zullen ze bereid zijn buiten gebaande processen en paden te denken.

Het feit dat Adidas clubs indeelt in categorieën en daarbij geen maatwerk kan/wil leveren, is een beperking gebleken. Feyenoord was/is daar niet bij gebaat. De merchandising levert de club mede hierdoor minder op dan mogelijk.

Of Castore het antwoord is zullen we moeten afwachten. Maar ik heb er alle vertrouwen in!



Inderdaad na 9 jaar Adidas was de rek er ook wel uit vond ik. Tijd voor iets anders en deze jongens komen uit de sport en zijn erg bezig met innovatie dat past wel bij het nieuwe Feyenoord.

 

+1/-0

https://www.fr12.nl/nieuws/quooker-wordt-official-partner-van-feyenoordlink

De persoon die genoemd wordt als manager business relations is overigens gewoon vindbaar op LinkedIn.

 

+1/-0

Over de kranen in de Kuip hoeven we ons voorlopig geen zorgen meer te maken met het binnenhalen van Quooker. :B

 

+1/-0

Wordt nu gedacht aan verlenging met een jaar met Europarcs. Zo krijgt de nieuwe commerciële directeur de tijd om een hoofdsponsor te vinden voor meerdere jaren.

Blijf het vreemd vinden dat het nu niet lukt terwijl er wel contact is geweest met grote partijen als DP World en T-Mobile.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 april 2023 om 16:01:

Wordt nu gedacht aan verlenging met een jaar met Europarcs. Zo krijgt de nieuwe commerciële directeur de tijd om een hoofdsponsor te vinden voor meerdere jaren.

Blijf het vreemd vinden dat het nu niet lukt terwijl er wel contact is geweest met grote partijen als DP World en T-Mobile.


Zal het dan misschien toch te maken hebben met de slechte naam die de Feyenoord supporters hebben?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 01 april 2023 om 19:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 april 2023 om 16:01:

Wordt nu gedacht aan verlenging met een jaar met Europarcs. Zo krijgt de nieuwe commerciële directeur de tijd om een hoofdsponsor te vinden voor meerdere jaren.

Blijf het vreemd vinden dat het nu niet lukt terwijl er wel contact is geweest met grote partijen als DP World en T-Mobile.


Zal het dan misschien toch te maken hebben met de slechte naam die de Feyenoord supporters hebben?



Helpt niet, maar lijkt me niet de hoofdreden bij zoveel grote clubs heb je groepen raddraaiers. Denk eerder dat het niet goed liep met Commercieel directeur (CCO) Joris van Dijk waarom is er anders per direct (1 februari) afscheid genomen van hem?
Terwijl er nu al twee maanden niemand zit dat helpt ook niet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Feyenoord werkt aan grootste sponsordeal uit de historie