Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Feyenoord Departement

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 april 2023 om 19:46:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 04 april 2023 om 16:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 april 2023 om 13:48:

Feyenoord bewijst ook het ongelijk van conservatieven als Johan Derksen die sportpsychologen maar grote onzin vinden.



'Conservatieven als Johan Derksen' vinden het allemaal onzin.

Maar goed, in de tijd van Bok de Korver werd trainen als onsportief beschouwd. Oefenen terwijl de tegenstander dat niet deed gaf je een voordeel, en ongelijke uitgangspunten voor een wedstrijd. Van 'Moge de beste winnen' was dan geen sprake.

De wereld en de voetbalsport als zodanig ontwikkelt zich. En die ontwikkeling lijkt steeds sneller te gaan. Feyenoord heeft er lang achteraan gehobbeld, maar lijkt een flinke inhaalslag gemaakt te hebben en nu in bepaalde opzichten vooruitstrevend te zijn. Nog niet zo lang geleden werd Verbeek met pek en veren de Kuip uit gejaagd, mede omdat hij ideeen had die nu gemeengoed zijn bij de club. (Natuurlijk, hij pakte het ontzettend onhandig aan, door eigenhandig het kamertje van Gerard Meijer leeg te halen en zijn eigendommen bij het grofvuil te flikkeren)

Ik hoop dat Feyenoord op de ingeslagen weg blijft doorgaan, het is mijn inziens de juiste. Niet dat er straks weer een coach wordt aangesteld 'uit de voetbalwereld' die het allemaal onzin vindt en de boel ontmanteld.



100% je moet ook credits aan AZ geven die al langer met innovaties bezig zijn. Heeft Eenhoorn ook een rol ingespeeld denk ik vanuit het Amerikaanse honkbal heeft hij gezien hoe je kan professionaliseren. En dat ze dit doorzetten op de Academy en bij de vrouwen is ook top. Daar gaan we later weer van profiteren.



Dat Amerikaanse honkbal is ook wel een aparte wereld. Als je af en toe die beelden ziet van MLB zie je spelers erbij lopen die nou er niet echt afgetraind uitzien. Heb ooit een wedstrijd van de LA Dodgers bezocht waar geen eind aan kwam. Bij de 7e inning hield ik het voor gezien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 april 2023 om 19:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 april 2023 om 19:46:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 04 april 2023 om 16:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 april 2023 om 13:48:

Feyenoord bewijst ook het ongelijk van conservatieven als Johan Derksen die sportpsychologen maar grote onzin vinden.



'Conservatieven als Johan Derksen' vinden het allemaal onzin.

Maar goed, in de tijd van Bok de Korver werd trainen als onsportief beschouwd. Oefenen terwijl de tegenstander dat niet deed gaf je een voordeel, en ongelijke uitgangspunten voor een wedstrijd. Van 'Moge de beste winnen' was dan geen sprake.

De wereld en de voetbalsport als zodanig ontwikkelt zich. En die ontwikkeling lijkt steeds sneller te gaan. Feyenoord heeft er lang achteraan gehobbeld, maar lijkt een flinke inhaalslag gemaakt te hebben en nu in bepaalde opzichten vooruitstrevend te zijn. Nog niet zo lang geleden werd Verbeek met pek en veren de Kuip uit gejaagd, mede omdat hij ideeen had die nu gemeengoed zijn bij de club. (Natuurlijk, hij pakte het ontzettend onhandig aan, door eigenhandig het kamertje van Gerard Meijer leeg te halen en zijn eigendommen bij het grofvuil te flikkeren)

Ik hoop dat Feyenoord op de ingeslagen weg blijft doorgaan, het is mijn inziens de juiste. Niet dat er straks weer een coach wordt aangesteld 'uit de voetbalwereld' die het allemaal onzin vindt en de boel ontmanteld.



100% je moet ook credits aan AZ geven die al langer met innovaties bezig zijn. Heeft Eenhoorn ook een rol ingespeeld denk ik vanuit het Amerikaanse honkbal heeft hij gezien hoe je kan professionaliseren. En dat ze dit doorzetten op de Academy en bij de vrouwen is ook top. Daar gaan we later weer van profiteren.



Dat Amerikaanse honkbal is ook wel een aparte wereld. Als je af en toe die beelden ziet van MLB zie je spelers erbij lopen die nou er niet echt afgetraind uitzien. Heb ooit een wedstrijd van de LA Dodgers bezocht waar geen eind aan kwam. Bij de 7e inning hield ik het voor gezien.



Haha hoe lang geleden was dat? MLB is tegenwoordig wel veranderd hoor zijn echte atleten nu maar hebben ook een tijd probleem gehad met anabolen.
Ik stam nog uit de tijd dat ze op pruimtabak zaten tekauwen. :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 april 2023 om 22:49:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 april 2023 om 19:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 april 2023 om 19:46:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 04 april 2023 om 16:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 april 2023 om 13:48:

Feyenoord bewijst ook het ongelijk van conservatieven als Johan Derksen die sportpsychologen maar grote onzin vinden.



'Conservatieven als Johan Derksen' vinden het allemaal onzin.

Maar goed, in de tijd van Bok de Korver werd trainen als onsportief beschouwd. Oefenen terwijl de tegenstander dat niet deed gaf je een voordeel, en ongelijke uitgangspunten voor een wedstrijd. Van 'Moge de beste winnen' was dan geen sprake.

De wereld en de voetbalsport als zodanig ontwikkelt zich. En die ontwikkeling lijkt steeds sneller te gaan. Feyenoord heeft er lang achteraan gehobbeld, maar lijkt een flinke inhaalslag gemaakt te hebben en nu in bepaalde opzichten vooruitstrevend te zijn. Nog niet zo lang geleden werd Verbeek met pek en veren de Kuip uit gejaagd, mede omdat hij ideeen had die nu gemeengoed zijn bij de club. (Natuurlijk, hij pakte het ontzettend onhandig aan, door eigenhandig het kamertje van Gerard Meijer leeg te halen en zijn eigendommen bij het grofvuil te flikkeren)

Ik hoop dat Feyenoord op de ingeslagen weg blijft doorgaan, het is mijn inziens de juiste. Niet dat er straks weer een coach wordt aangesteld 'uit de voetbalwereld' die het allemaal onzin vindt en de boel ontmanteld.



100% je moet ook credits aan AZ geven die al langer met innovaties bezig zijn. Heeft Eenhoorn ook een rol ingespeeld denk ik vanuit het Amerikaanse honkbal heeft hij gezien hoe je kan professionaliseren. En dat ze dit doorzetten op de Academy en bij de vrouwen is ook top. Daar gaan we later weer van profiteren.



Dat Amerikaanse honkbal is ook wel een aparte wereld. Als je af en toe die beelden ziet van MLB zie je spelers erbij lopen die nou er niet echt afgetraind uitzien. Heb ooit een wedstrijd van de LA Dodgers bezocht waar geen eind aan kwam. Bij de 7e inning hield ik het voor gezien.



Haha hoe lang geleden was dat? MLB is tegenwoordig wel veranderd hoor zijn echte atleten nu maar hebben ook een tijd probleem gehad met anabolen.
Ik stam nog uit de tijd dat ze op pruimtabak zaten tekauwen. :B



Haha dat doen ze nog. Ik weet niet zo snel welke ploeg het is maar er staat een team uit de MLB bekend om het notoire pruimtabak gebruik.

 

+1/-0

Voedingssupplementen zijn wel superbelangrijk bij Feyenoord daarom zijn ze ook zo fit.

 

+1/-0

Naast Arne Slot moeten ze mensen als Leigh Eggers, Ruben Peeters en Stein Vandenbroucke zo lang mogelijk vastleggen met verbeterde contracten. Dit performanceteam is Europese top naar mijn mening. Daarnaast zorgen dat ze nieuwe talentvolle en innovatieve performance stafleden zullen opleiden die het dan op termijn kunnen overnemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 april 2023 om 23:03:

Voedingssupplementen zijn wel superbelangrijk bij Feyenoord daarom zijn ze ook zo fit.


Daarvan ben ik op teruggekomen, want in feite neemt je lichaam niet alles op wat in voedingssupplementen zit. Ik heb daardoor ook een schifting gemaakt en let vooral ook op de verhouding van magnesium ten opzichte van calcium, en vitamine B tegenover C. Als die erin zijn dan ben ik eerder geneigd die kopen. Omega 3 is veilig en belangrijk voor je weerstand.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 april 2023 om 23:46:

Naast Arne Slot moeten ze mensen als Leigh Eggers, Ruben Peeters en Stein Vandenbroucke zo lang mogelijk vastleggen met verbeterde contracten. Dit performanceteam is Europese top naar mijn mening. Daarnaast zorgen dat ze nieuwe talentvolle en innovatieve performance stafleden zullen opleiden die het dan op termijn kunnen overnemen.



Inderdaad bij het grote publiek zijn ze niet bekend, maar Slot vertrouwt volledig op hun hopelijk blijft Dan Abrahams ook.

 

+1/-0

De voetballerij kan in die zin van vrijwel iedere (top)sport wat leren, wat mede veroorzaakt is door het eerder genoemde conservatisme wat er heerst. Gelukkig verdwijnen die achterhaalde opvattingen steeds meer naar de achtergrond.

Eenhoorn komt uit de honkbal, maar bij AZ lopen ook veel mensen rond met achtergronden in andere sporten. Ook Ajax heeft hierin grote slagen gemaakt, met een compleet data-science team dat werkt met de jeugd en de A-selectie. Terwijl nog niet zolang geleden het nut van het Adidas miCoach Performance Center bij de Toekomst in twijfel werd getrokken; 'Leuk om in te trainen als het slecht weer is, maar wat heb je eraan dat alles gemeten wordt?'

Je leest nu over ijsbaden, binnen het Rugby was het 5 jaar geleden al volkomen normaal dat spelers na een interland in een 'cryo chamber' plaatsnamen. Dat bevordert herstel en werkt preventief bij spierblessures. En let wel, Rugby is pas sinds '95 professioneel.

Nogmaals, ik hoop dat Feyenoord deze ingeslagen weg blijft doorzetten. Ongeacht een vertrek van Slot of anderen binnen de organisatie. Het moet een voorwaarde zijn voor een eventuele opvolger van Slot, dat hij dit blijft drijven of op zijn minst openstaat voor deze aanpak. Een 'conservatievere' trainer (die er nog genoeg rondlopen) kan de club zomaar weer een paar jaar terugwerpen in de tijd...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Coupe ophanden bij Ajax: ‘Ze willen Edwin van der Sar wippen’

Bij Ajax wordt achter de schermen gewerkt aan een coupe rond Edwin van der Sar, zo weet Valentijn Driessen te onthullen bij Vandaag Inside. Volgens de chef voetbal van De Telegraaf wordt er alles aan gedaan om de huidige algemeen directeur weg te jagen. Aanstichter zou Maurits Hendriks zijn, die vorig jaar september toetrad tot de Raad van Commissarissen (RvC) als Chief Sports Officer.

"Achter de schermen zijn ze bezig met een coupe", valt Driessen meteen met de deur in huis in de talkshow. "De RvC en Maurits Hendriks willen Van der Sar wippen als hij niet doet wat zij willen. Zij willen naar de datakant. Ze hebben een databrein, daar hangt ook Heitinga aan vast. Een meisje van 38 bepaalt daar heel veel. Zij kent ook die Duitser die ze op het oog hebben (Sven Mislintat, red.). Die is mislukt bij Stuttgart, maar kan wel terecht bij Ajax. Wat is dat voor gekkigheid?"

De vrouw in kwestie waar Driessen het over heeft is Vosse de Boode, hoofd sportwetenschap en data-analyse bij Ajax. Zij vertelde onlangs in een interview in Het Financieel Dagblad blij te zijn met de aanstelling van Heitinga. "Hij is opgeleid met alles wat wij hem als sportwetenschappers en data-analisten kunnen bieden. Je merkt dat hij van een generatie is die makkelijk technologie aan zijn werkwijze toevoegt. Bovendien doet hij zelf factchecks. Dat werkt heel prettig", aldus Boode.

Driessen ziet het somber in voor Van der Sar. "Hendriks is onder de duif aan het schieten", vervolgt de chef voetbal. "Hij wil algemeen directeur worden als Van der Sar vertrekt. De voetballers hebben het natuurlijk ook zelf verknald afgelopen jaar. Van der Sar is bij alle aankopen van Schreuder betrokken geweest, daar heeft hij zijn toestemming voor gegeven." Ook René van der Gijp vindt het tijd voor een nieuwe algemeen directeur. "Hij moet zijn koffers pakken. Als jij overal je fiat aan hebt gegeven ben jij ook verantwoordelijk."



Die Valentijn Driessen, wat een clown!:D

Heeft maandenlang aan de stoelpoten van van der Sar lopen zagen. Maar nu hij geluiden heeft opgevangen van dat er een interne Coupe gaat plaatsvinden vanuit een bepaalde stroming, deugt daar ook niets van. Want die stroming is natuurlijk 'niet-voetbal', data-gedreven, en het allerergste; er zit ook nog een vrouw bij.

Nou, prima. Ik hoop dat Driessen erin slaagt en als tegenreactie die oud-hockeycoach en dat 'meisje van 38' de deur wijzen.

 

+1/-0

Prachtig hoe voetbalconservatieven kunnen reageren, ik geniet hier volop van. Feyenoord is gelukkig een progressieve koers ingeslagen en de resultaten spreken voor zich.

Dit bericht is gewijzigd op 5 april 2023, 11:54:17.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 april 2023 om 13:48:

Feyenoord bewijst ook het ongelijk van conservatieven als Johan Derksen die sportpsychologen maar grote onzin vinden.



En jij neemt Johan Derksen serieus...??? :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 april 2023 om 12:34:

(...)En jij neemt Johan Derksen serieus...??? :D



Op voetbalgebied was hij ooit ontzettend goed ingevoerd. Maar hoelang is hij weg bij VI? Die bronnen zijn inmiddels wel opgedroogd. En hij zat altijd enorm op een aantal stokpaardjes wat betreft voetbal; Cruyff en van Hanegem (en Jansen) hebben nog steeds altijd gelijk, nieuwe ontwikkelingen en trainingsmethodieken zijn kwakzalverij en mensen uit andere sporten snappen er per definitie helemaal niks van.

Nu zal ik over dat eerste helemaal niets zeggen, want Cruyff, van Hanegem en Jansen beschikken over een bepaalde vorm van spelinzicht en voetbalintelligentie die ongeevenaard is. Als die praten, moet je goed luisteren en er iets van opsteken. Maar als je hun visies niet in bepaald historisch perspectief plaatst, vind ik dat je het ook niet serieus neemt.

Hun afkeer tegen voedingscoaches, mentale begeleiding en data-analyses (voor zover ze er iets op tegen hebben) komen voort uit hun eigen ervaring. En wat natuurlijk wel klopt; je kan Patrick Diemers fysiek en mentaal gezien nog zo goed prepareren, met zo'n handelingssnelheid en beperkt inzicht red je het niet bij Feyenoord.

Als dat de onderliggende boodschap is die Derksen wil overbrengen, heeft hij wel degelijk een punt. Maar als hij die nuance aanbrengt in zijn betogen, denk ik dat hij veel kijkers gaat verliezen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 april 2023 om 12:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 april 2023 om 13:48:

Feyenoord bewijst ook het ongelijk van conservatieven als Johan Derksen die sportpsychologen maar grote onzin vinden.



En jij neemt Johan Derksen serieus...??? :D


Derksen zegt telkens dat hij onzin spreekt, ondertussen kan hij zich geweldig opladen over Kaag, Rutte en de grensoverschrijdende handelingen en wolven. Als een officier over hem schetst dat hij onzin programma levert, dan is het mij onduidelijk of je hem nu wel of niet serieus moet nemen. Ik vind dit een calimero houding wat Derksen doet.

 

+1/-0

https://theathletic.com/4563217/2023/06/01/arne-slot-feyenoord-kickboxing-transfers/?source=emp_shared_articlelink

Must read!

(om te lezen, zie ook: https://twitter.com/Reneetje010/status/1664223431338885123link)

En dit interview past daar ook goed bij:

https://www.rijnmond.nl/nieuws/1678056/te-kloese-verwacht-rustige-transferzomer-bij-feyenoord-het-is-aan-ons-om-nu-continuiteit-in-te-bouwenlink

Ik plaats het even allemaal in dit topic om het overzichtelijk te houden. In al die jaren dat ik supporter ben heb ik nog nooit dit beleid en deze visie meegemaakt bij de club. Het zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn bij een topclub, en misschien dat het over een paar jaar ook zo zal aanvoelen, maar nu voelt het wel als een weelde zeg.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 juni 2023, 15:45:47.

 

+1/-0

'Feyenoord akkoord met New York Red Bulls over nieuwe keeperstrainer'
vandaag, 13:30 285 reacties 1908.nl
Jyri Nieminen gaat de nieuwe keeperstrainer van Feyenoord worden, zo meldt 1908.nl. In juni nam keeperstrainer Khalid Benlahsen na tien seizoenen afscheid van de Rotterdammers en nu moet de 35-jarige Fin Nieminen hem gaan vervangen.

Nieminen is afkomstig uit Finland en momenteel werkzaam bij de New York Red Bulls. De 35-jarige keeperstrainer heeft eerder gewerkt bij BK-46, FC Honka, TPS, San Jose en de Orlando Pirates. Sinds 2019 is de keeperstrainer actief in de MLS en sloot zich in 2021 aan bij de New York Red Bulls. Tegen een lichte vergoeding is de Fin overgenomen van de club uit New York.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Feyenoord Departement