Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Amerikaanse investeerders

Deze normale topic is open en bestaat uit 23 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23

open/sluit de onderstaande quote:

Bane schreef op 07 oktober 2021 om 10:43:

Ondanks dat de Kuip het mooiste stadion van Nederland is ben ik voor een nieuw stadion. Maar niet op de manier waarop het nu gaat. PSV haalt meer inkomsten uit een stadion die 15.000 plekken minder heeft. Dat is echt bizar. Het stadion had er al drie jaar moeten staan en er is nog geen paal geslagen. Terwijl er in Europa de afgelopen toch best een aantal stadions zijn gebouwd. Waarom wordt niet gekeken hoe het een en ander daar tot stand is gekomen?

Een goede businesscase is essentieel. Dit ligt er nog steeds niet. Dan is het niet zo ingewikkeld dat dit eeuwen blijft duren. Feyenoord zal zeker worden tegengewerkt. Maar ze zijn tot op heden niet in staat gebleken die mensen te overtuigen dat hetgeen ze voor ogen hebben Feyenoord echt verder kan helpen. Ik begin me alleen wel af te vragen of dit alleen aan Feyenoord ligt. Want ze zijn hier eigenlijk al 25 jaar mee bezig. Gemeente kan ook zeggen, dit willen we niet. Nu niet en ook niet over 10 jaar. Dan heb je wel duidelijkheid. En als je het wel wil als gemeente, ook voor de stad, dan mag je verwachten dat zij ook meedenken in de plannen. Dat zie ik niet terug.


PSV heeft een verbouwing ondergaan, waarbij ze de richtlijnen van de UEFA hebben meegenomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 07 december 2021 om 14:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Bane schreef op 07 oktober 2021 om 10:43:

Ondanks dat de Kuip het mooiste stadion van Nederland is ben ik voor een nieuw stadion. Maar niet op de manier waarop het nu gaat. PSV haalt meer inkomsten uit een stadion die 15.000 plekken minder heeft. Dat is echt bizar. Het stadion had er al drie jaar moeten staan en er is nog geen paal geslagen. Terwijl er in Europa de afgelopen toch best een aantal stadions zijn gebouwd. Waarom wordt niet gekeken hoe het een en ander daar tot stand is gekomen?

Een goede businesscase is essentieel. Dit ligt er nog steeds niet. Dan is het niet zo ingewikkeld dat dit eeuwen blijft duren. Feyenoord zal zeker worden tegengewerkt. Maar ze zijn tot op heden niet in staat gebleken die mensen te overtuigen dat hetgeen ze voor ogen hebben Feyenoord echt verder kan helpen. Ik begin me alleen wel af te vragen of dit alleen aan Feyenoord ligt. Want ze zijn hier eigenlijk al 25 jaar mee bezig. Gemeente kan ook zeggen, dit willen we niet. Nu niet en ook niet over 10 jaar. Dan heb je wel duidelijkheid. En als je het wel wil als gemeente, ook voor de stad, dan mag je verwachten dat zij ook meedenken in de plannen. Dat zie ik niet terug.


PSV heeft een verbouwing ondergaan, waarbij ze de richtlijnen van de UEFA hebben meegenomen.



Waarbij er aangetekend moet worden dat het Philips stadion nog uitgebreid kon worden en bij De Kuip is dat gewoon weg niet mogelijk.
Een ring er tussen zetten is bouwtechnisch de grootste kolder die er is, want je tast de originele constructie aan, die al meer dan 80 jaar oud is.
Dat moet je gewoon niet willen, dan kun je zo'n constructie alleen maar zwakker maken.
Er is al zoveel gesleuteld aan het stadion, waarbij alle hoeken en gaatjes maximaal bezet zijn en er is voor 20 - 50 miljoen aan achterstallig onderhoud. Dat is meer dan het dubbele rondom de renovatie in de jaren 90.

De vergelijking met het Philips stadion gaat dus niet op in deze.

 

+1/-0

Intussen op Twitter;

open/sluit de onderstaande quote:


Hans Kraaij straks bij #veronicainside: “Feyenoord heeft een mail van een Nigeriaanse prins ontvangen, die wil zijn fortuin delen. Alleen moet Feyenoord eerst .000 overmaken, want dat heeft hij nodig om bij zijn geld te kunnen. Het is echt concreet, ik heb de mail gezien.”



:B :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 07 december 2021 om 17:37:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 07 december 2021 om 14:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Bane schreef op 07 oktober 2021 om 10:43:

Ondanks dat de Kuip het mooiste stadion van Nederland is ben ik voor een nieuw stadion. Maar niet op de manier waarop het nu gaat. PSV haalt meer inkomsten uit een stadion die 15.000 plekken minder heeft. Dat is echt bizar. Het stadion had er al drie jaar moeten staan en er is nog geen paal geslagen. Terwijl er in Europa de afgelopen toch best een aantal stadions zijn gebouwd. Waarom wordt niet gekeken hoe het een en ander daar tot stand is gekomen?

Een goede businesscase is essentieel. Dit ligt er nog steeds niet. Dan is het niet zo ingewikkeld dat dit eeuwen blijft duren. Feyenoord zal zeker worden tegengewerkt. Maar ze zijn tot op heden niet in staat gebleken die mensen te overtuigen dat hetgeen ze voor ogen hebben Feyenoord echt verder kan helpen. Ik begin me alleen wel af te vragen of dit alleen aan Feyenoord ligt. Want ze zijn hier eigenlijk al 25 jaar mee bezig. Gemeente kan ook zeggen, dit willen we niet. Nu niet en ook niet over 10 jaar. Dan heb je wel duidelijkheid. En als je het wel wil als gemeente, ook voor de stad, dan mag je verwachten dat zij ook meedenken in de plannen. Dat zie ik niet terug.


PSV heeft een verbouwing ondergaan, waarbij ze de richtlijnen van de UEFA hebben meegenomen.



Waarbij er aangetekend moet worden dat het Philips stadion nog uitgebreid kon worden en bij De Kuip is dat gewoon weg niet mogelijk.
Een ring er tussen zetten is bouwtechnisch de grootste kolder die er is, want je tast de originele constructie aan, die al meer dan 80 jaar oud is.
Dat moet je gewoon niet willen, dan kun je zo'n constructie alleen maar zwakker maken.
Er is al zoveel gesleuteld aan het stadion, waarbij alle hoeken en gaatjes maximaal bezet zijn en er is voor 20 - 50 miljoen aan achterstallig onderhoud. Dat is meer dan het dubbele rondom de renovatie in de jaren 90.

De vergelijking met het Philips stadion gaat dus niet op in deze.


Behalve de renovatie volgens de UEFA richtlijnen was het ook van belang dat de veiligheidseisen moesten worden toegepast. Ze hebben dan ook een rigoureuze ingreep toegepast. Dus wat dat betreft gaat de vergelijking wel op. Sorry! :verlegen

 

+1/-0

Ik las ergens dat men in Amsterdam 70 miljoen aan CL-premie heeft ontvangen tot nu toe dit seizoen.
Dat is volgens mij meer dan de hele Feyenoord jaar begroting dit seizoen.

Ik denk dat het beter is ons te focussen dat we minimaal 2de in de eredivisie worden. Die geeft volgend jaar direct toegang tot de CL. Natuurlijk gaan we echt niet de eerste keer het gelijk winnen maar startpremie met een paar winstpremies (zeg 2 wedstrijden)en tv rechten etc zit je toch al gauw op de 25 miljoen. Niet voldoende voor een nieuw stadion maar daar kan je wel starten met een team sterker bouwen en net als Amsterdam een (min of meer) vaste CL gast worden. en dus meer geld binnenharken.
Plus dat je spelers op een hoger niveau gaan spelen, beter worden en voor meer dan een schamele 2 miljoen de deur uitlopen. Ik moet er niet aan denken hoeveel Haller straks op gaat brengen.

Dan wordt je vanzelf interessant voor investeerders. Want laten we eerlijk zijn, als je geen echte Feyenoord -fan bent zou je op dit moment geen cent in de club steken als je puur op rendement stuurt met je investering.

 

+1/-0

Volgend jaar m.i. nog niet, maar het jaar erop is de 2e ook direct geplaatst

 

+1/-0

Mits de Nederlandse clubs de voorsprong op Portugal vast weten te houden voor de komende anderhalf jaar uiteraard.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 07 december 2021 om 09:59:

Zoals ik ook al op de voorpagina poste: Zullen we stoppen met dit soort onzinnige geruchten als "nieuwswaardige feiten" te benoemen?

Kraay Jr. en Woerts hebben nog nooit ook maar dichtbij de waarheid gezeten...



Waar rook is, is vuur.

Het feit dat twee mensen die gelieerd zijn aan de voetballerij (over hun 'betrouwbaarheid' oordeel ik verder niet) soortgelijk nieuws onafhankelijk van elkaar naar buiten brengen zegt mij dat er wel degelijk iets speelt.


Chris Woerts kon geen namen noemen, waarschijnlijk omdat hij het via-via gehoord had en geen namen wist.

Hans Kraaij komt wel met een naam, en dat is iemand die eerder bereid is gebleken zijn portomonnee te trekken voor Feyenoord. Van Drie heeft Kraaij niet verzocht af te zien het verhaal naar buiten te brengen, daar zal een reden achter zitten. Wellicht probeert hij iets te forceren, wil hij de publieke opinie mee hebben als hij zijn bod bij de club op tafel legt.

Er kan nog veel tijd overheen gaan alvorens zoiets rond komt, en in de tussentijd kan nog een hoop gebeuren waardoor dit vastloopt en niet doorgaat. Dan horen we er niets meer over. Maar dat betekent in dat geval niet dat Woerts en Kraaij het allemaal uit hun duim gezogen hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 08 december 2021 om 14:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 07 december 2021 om 09:59:

Zoals ik ook al op de voorpagina poste: Zullen we stoppen met dit soort onzinnige geruchten als "nieuwswaardige feiten" te benoemen?

Kraay Jr. en Woerts hebben nog nooit ook maar dichtbij de waarheid gezeten...



Waar rook is, is vuur.

Het feit dat twee mensen die gelieerd zijn aan de voetballerij (over hun 'betrouwbaarheid' oordeel ik verder niet) soortgelijk nieuws onafhankelijk van elkaar naar buiten brengen zegt mij dat er wel degelijk iets speelt.


Chris Woerts kon geen namen noemen, waarschijnlijk omdat hij het via-via gehoord had en geen namen wist.

Hans Kraaij komt wel met een naam, en dat is iemand die eerder bereid is gebleken zijn portomonnee te trekken voor Feyenoord. Van Drie heeft Kraaij niet verzocht af te zien het verhaal naar buiten te brengen, daar zal een reden achter zitten. Wellicht probeert hij iets te forceren, wil hij de publieke opinie mee hebben als hij zijn bod bij de club op tafel legt.

Er kan nog veel tijd overheen gaan alvorens zoiets rond komt, en in de tussentijd kan nog een hoop gebeuren waardoor dit vastloopt en niet doorgaat. Dan horen we er niets meer over. Maar dat betekent in dat geval niet dat Woerts en Kraaij het allemaal uit hun duim gezogen hebben.



Er moeten wel heel veel partijen akkoord gaan willen ze Feyenoord "verkopen" aan 1 iemand die ook nog eens tegen Feyenoord City waarschijnlijk.

Als dat laatste klopt gaat het gewoon niet gebeuren.

Dus nogmaals maakt dat het verhaal van Kraay Jr. zeer ongeloofwaardig.

 

+1/-0

misschien wordt Feyenoord City wel afgeblazen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 08 december 2021 om 18:07:

misschien wordt Feyenoord City wel afgeblazen


Gemeente GroenLinks raadslid stelde voor om alvast met de bouwplannen van de woningsector te beginnen en de ruimte voor het stadion open te houden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 08 december 2021 om 20:13:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 08 december 2021 om 18:07:

misschien wordt Feyenoord City wel afgeblazen


Gemeente GroenLinks raadslid stelde voor om alvast met de bouwplannen van de woningsector te beginnen en de ruimte voor het stadion open te houden.




voor minder wordt het nooit gebouwd dus ik zie het niet gebeuren, of er moeten investeerders opstaan uit het netwerk van de Kloes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 08 december 2021 om 17:35:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 08 december 2021 om 14:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 07 december 2021 om 09:59:

Zoals ik ook al op de voorpagina poste: Zullen we stoppen met dit soort onzinnige geruchten als "nieuwswaardige feiten" te benoemen?

Kraay Jr. en Woerts hebben nog nooit ook maar dichtbij de waarheid gezeten...



Waar rook is, is vuur.

Het feit dat twee mensen die gelieerd zijn aan de voetballerij (over hun 'betrouwbaarheid' oordeel ik verder niet) soortgelijk nieuws onafhankelijk van elkaar naar buiten brengen zegt mij dat er wel degelijk iets speelt.


Chris Woerts kon geen namen noemen, waarschijnlijk omdat hij het via-via gehoord had en geen namen wist.

Hans Kraaij komt wel met een naam, en dat is iemand die eerder bereid is gebleken zijn portomonnee te trekken voor Feyenoord. Van Drie heeft Kraaij niet verzocht af te zien het verhaal naar buiten te brengen, daar zal een reden achter zitten. Wellicht probeert hij iets te forceren, wil hij de publieke opinie mee hebben als hij zijn bod bij de club op tafel legt.

Er kan nog veel tijd overheen gaan alvorens zoiets rond komt, en in de tussentijd kan nog een hoop gebeuren waardoor dit vastloopt en niet doorgaat. Dan horen we er niets meer over. Maar dat betekent in dat geval niet dat Woerts en Kraaij het allemaal uit hun duim gezogen hebben.



Er moeten wel heel veel partijen akkoord gaan willen ze Feyenoord "verkopen" aan 1 iemand die ook nog eens tegen Feyenoord City waarschijnlijk.

Als dat laatste klopt gaat het gewoon niet gebeuren.

Dus nogmaals maakt dat het verhaal van Kraay Jr. zeer ongeloofwaardig.



Er is een groep zeer vermogende Nederlandse Feyenoord-supporters bezig (waarschijnlijk op de achtergrond) een bod voor te bereiden om de club over te nemen. Dit is een nieuwtje naar Chris Woerts mee kwam, en hij wist in globale lijnen te vertellen wat deze groep met Feyenoord wil. Hans Kraay heeft een week of wat later naar verluidt een van deze heren gesproken, die heeft aangegeven Feyenoord te willen kopen.

Dat er van een overname (nog) geen sprake is en gezien de situatie waarin de club verkeert en de structuur van de organisatie veel partijen straks hun zegje mogen doen over een mogelijk verkoop, doet niets af aan de geloofwaardigheid van het nieuws.

Dat Hans Kraay het brengt als 'Herman van Drie gaat Feyenoord kopen' is voorbarig, dat wel.



Er zijn vaker vermogenden geweest die overwogen hebben in Feyenoord te stappen, er is vaak geschermd met 'havenbaronnen' maar ik weet niet of die bestaan. De plannen en intenties van oa. Michel Peridon heb ik uit eerste hand en waren wel serieus. Hem stond de structuur van de organisatie niet aan, en je hoort vaker dat dit een spelbreker is voor investeerders. Door een wirwar van belanghebbenden binnen de club die allemaal wat te vertellen hebben, is het niet transparant hoeveel je te vertellen krijgt voor wat je in de club stopt.

Als het verhaal van Woerts klopt en hetzelfde is als van Kraay, wil van Drie die structuur reorganiseren. Het stadion moet in beheer van de club komen, onder een directie. De aandelen van de VvF moeten worden overgenomen. (de investering waarmee dat belang verworven is of zelfs het bedrag wat dit belang inmiddels waard is, kan op de financiele markt inmiddels tegen veel lagere kosten gefinancierd worden. Waarom is dat nog niet gebeurd?) StiCo wordt opgedoekt/geintegreerd in de RvC.

Met zulke veranderingen wordt de club in een klap een 'normale' organisatie. Kan deze zonder al die ruggenspraak geleid worden, in plaats van dat ze bestuurd moet worden zoals nu het geval. Natuurlijk moeten veel partijen die nu nog wat in de melk te brokkelen hiermee akkoord gaan, maar dat dit het beste is voor Feyenoord bestaat voor mij geen enkele twijfel.

 

+1/-0

We horen al meer dan 10 jaar dit soort fake nieuws toch?! Ik vind Woerts en Kraaij (Junior? wtf zo'n droeftoeter) totaal ongeloofwaardig. Stico is juist in het leven geroepen om overnamepartijen te verhinderen dat ze de volledige identiteit van de club verkloten. Zoals bijv met 'n nieuw logo of stadionnaam/locatie. Het terugkopen van de aandelen van de "VvF" is allang vastgelegd en ook de prijs dus. Struikelpunt is echter dat m.n. Pim Blokland zijn aandelen niet wil verkopen en dus daarmee iedere koers, ongeacht welke dit zou kunnen zijn, bewust dwarsboomt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

F-N-W-A schreef op 09 december 2021 om 12:28:

We horen al meer dan 10 jaar dit soort fake nieuws toch?! Ik vind Woerts en Kraaij (Junior? wtf zo'n droeftoeter) totaal ongeloofwaardig. Stico is juist in het leven geroepen om overnamepartijen te verhinderen dat ze de volledige identiteit van de club verkloten. Zoals bijv met 'n nieuw logo of stadionnaam/locatie. Het terugkopen van de aandelen van de "VvF" is allang vastgelegd en ook de prijs dus. Struikelpunt is echter dat m.n. Pim Blokland zijn aandelen niet wil verkopen en dus daarmee iedere koers, ongeacht welke dit zou kunnen zijn, bewust dwarsboomt.



We horen geruchten over vermeende overnamekandidaten/-pogingen inderdaad wel vaker. Hier betreft het (naar verluidt) iemand die bij de naam genoemd wordt en al een belang heeft in de club via de VvF, dat neem ik serieuzer dan verhalen over 'havenbaronnen' die altijd weer opsteken of een Russische oligarch waar nog niet iemand van gehoord heeft.

Het doel van StiCo is duidelijk, de vorm werkt echter in niet in het voordeel van de club. Het idee dat gelijk aan de VS overnames gepaard kunnen gaan met relocatie van clubs naar andere staten, verandering van logo of shirt; ik zie het niet gebeuren. Daarnaast hoeft een dergelijke 'verzekering' niet in de vorm van een stichting waar allemaal bobo's zitting in hebben en die op tal van andere zaken ook bevoegdheden heeft om iets te vinden van wat Feyenoord aangaat.

Tot slot, iedereen met een belang in de VvF is ingestapt op een moment dat de club er vreselijk beroerd voor stond. Ze staken hun nek uit, lieten hun lening omzetten naar aandelen of stopte geld in een club die op sterven na dood was. Dat is gebeurd vanuit clubliefde. Tegenover het risico dat ze allemaal namen, staan voorwaarden die door de realiteit ingehaald zijn. Dat betekent dat de club het belang beter/anders kan financieren, maar ook dat niemand bij de VvF ergens anders betere voorwaarden voor hun investeringen kunnen krijgen. Die willen deze voorwaarden (en privileges) niet verliezen en daarom zitten ze er nog.

 

+1/-0

Dat is wel vreemd, het zijn toch de vrienden van Feyenoord.
Waarom belet je de club dan als ze echte met een andere partij uit Rotterdam in zee kunnen gaan?.
Dat vind ik echt vreemd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 13 december 2021 om 22:28:

Dat is wel vreemd, het zijn toch de vrienden van Feyenoord.
Waarom belet je de club dan als ze echte met een andere partij uit Rotterdam in zee kunnen gaan?.
Dat vind ik echt vreemd.


Omdat die gasten nog minimaal 20 miljoen in Feyenoord hebben zitten misschien? Mochten er ooit nog investeerders komen moeten ze de VvF eerst uitkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 13 december 2021 om 22:28:

Dat is wel vreemd, het zijn toch de vrienden van Feyenoord.
Waarom belet je de club dan als ze echte met een andere partij uit Rotterdam in zee kunnen gaan?.
Dat vind ik echt vreemd.



Het probleem is denk ik dat er binnen de VvF een hoop verschillende karakters zitten, met verschillende meningen en (belangrijker) verschillende belangen die ook allemaal hun eigen idee hebben over de rol van VvF.

De concensus die daarin gevonden wordt en uiteindelijk doorvertaald wordt naar de wijze waarop de VvF naar buiten toe en binnen de club vertegenwoordigd wordt, is een Status Quo. Alles blijft zoals het is/was, want in grote veranderingen (de VvF laten uitkopen) moet iedereen binnen de VvF zich kunnen vinden.


Een aantal mensen binnen de VvF zullen daarnaast geen afscheid willen nemen van de voorwaarden waar zij als aandeelhouder van de club nu gebruik van kunnen maken (business seats, rente, Europese trips, etc.). Verder denk ik dat ze zelf denken dat de club gebaat is bij hun rol/stem in het beleid van de club.

Als je interviews met Blokland leest, krijg je ook de indruk dat ze zichzelf als een soort cultuurbewakers zien, zoals ook de rol van StiCo min of meer is. Ze zitten in de RvC enzo voor het geld, hun eigen investering. En terecht, want wie betaalt bepaalt. Maar Blokland ziet zijn rol (die van de VvF) graag groter.

 

+1/-0

verschrikkelijk wat een zooitje...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 14 december 2021 om 15:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 13 december 2021 om 22:28:

Dat is wel vreemd, het zijn toch de vrienden van Feyenoord.
Waarom belet je de club dan als ze echte met een andere partij uit Rotterdam in zee kunnen gaan?.
Dat vind ik echt vreemd.



Het probleem is denk ik dat er binnen de VvF een hoop verschillende karakters zitten, met verschillende meningen en (belangrijker) verschillende belangen die ook allemaal hun eigen idee hebben over de rol van VvF.

De concensus die daarin gevonden wordt en uiteindelijk doorvertaald wordt naar de wijze waarop de VvF naar buiten toe en binnen de club vertegenwoordigd wordt, is een Status Quo. Alles blijft zoals het is/was, want in grote veranderingen (de VvF laten uitkopen) moet iedereen binnen de VvF zich kunnen vinden.


Een aantal mensen binnen de VvF zullen daarnaast geen afscheid willen nemen van de voorwaarden waar zij als aandeelhouder van de club nu gebruik van kunnen maken (business seats, rente, Europese trips, etc.). Verder denk ik dat ze zelf denken dat de club gebaat is bij hun rol/stem in het beleid van de club.

Als je interviews met Blokland leest, krijg je ook de indruk dat ze zichzelf als een soort cultuurbewakers zien, zoals ook de rol van StiCo min of meer is. Ze zitten in de RvC enzo voor het geld, hun eigen investering. En terecht, want wie betaalt bepaalt. Maar Blokland ziet zijn rol (die van de VvF) graag groter.



Helder verhaal Middenveldert. Wat mij betreft zou je wel eens de spijker op de kop kunnen slaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 23 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Amerikaanse investeerders