Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Home of History » Dirk Kuyt

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ik heb Dirk Kuit als speler altijd gewaardeerd, hij had een drive in hem die andere spelers er in meenam.

Ik zelf hou mij niet meer met Dirk bezig, er gaan allerlei verhalen de ronden maar over wie niet, veel mensen hebben veel vrouwen of meisjes misbruikt.

Ik heb het wel een beetje gehad met dat nieuws, ook over dat gokken, de waarheid komt meest boven tafel, en als een bekende dat heb geflikt zit hij zelf met de problemen.

Ik hou mij daar niet zoveel mee bezig, ik wil iets weten als de persoon in kwestie schuldig bevonden wordt door de rechter.

Dat Dirk het bij Den Haag niet goed doet, is jammer voor hem, maar als je voetballer bent geweest ben je nog geen goede trainer, ik wenst hem geluk en als hij het niet red dan moet hij wat anders gaan doen.

 

+1/-0

Hij heeft zoveel ambities, maar dan moet je ook wel wat meer laten zien vind ik. Het is niet stabiel bij de club maar hij had ala Advocaat ook kunnen zorgen dat het defensief eerst op orde was. Heel behoudend spelen maar wel punten pakken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 november 2022 om 01:08:

Hij heeft zoveel ambities, maar dan moet je ook wel wat meer laten zien vind ik. Het is niet stabiel bij de club maar hij had ala Advocaat ook kunnen zorgen dat het defensief eerst op orde was. Heel behoudend spelen maar wel punten pakken.



Als speler heeft hij een geweldige carriere gehad, bij iedere stap omhoog wist hij het ongelijk van de criticaster te bewijzen die zeiden dat het te hoog gegrepen was. Hij kon keer op keer zijn beperkingen compenseren met zijn kwaliteiten.

Die 'ambities' waren zijn kracht, hij geloofde in zichzelf en was bereid er keihard voor te werken. Hij gaf nooit op, en bleef maar gáán.

Maar 'ambities' verblinden ook. Kuijt heeft als speler in zijn laatste jaar getoond dat hij niet inzag dat het team gedurende de laatste periode beter was zonder hem. Dat kon hij absoluut niet verkroppen*. En ik vind dat hij vanaf de eerste stappen die hij in het trainersvak zet, ook verblind is door zijn eigen ambities. Eerst bij Feyenoord, waar hij te snel te veel wilde. Daar gingen bestuurders in mee (was het van Geel die het een goed idee leek om hem hoofdtrainer te maken na Advocaat? Of Troost?) en was de teleurstelling groot toen er een andere wind ging waaien.

Vervolgens kiest hij voor ADO, en ik denk dat hij in die keuze ook verblind is geweest door zijn ambities. ADO is geen club waar je als beginnend hoofdtrainer in de relatieve luwte kan beginnen. Het is een broeinest, en veel onrust die er nu al maanden heerst, heerste er voordat Kuijt tekende ook al.

Ik gun hem het beste, maar ik heb er een hard hoofd in of in hem een toptrainer schuilt. Zijn uitzonderlijke kwaliteiten waarmee hij als speler de top heeft gehaald, zijn in ieder geval onvoldoende om als trainer in de top terecht te komen.

Gisteren met een schuin oog naar ADO gekeken, dat deed echt pijn aan je ogen. Wat slecht.

*=Hoeft niet, daar was hij topsporter voor. Dat is onderdeel van zijn winnaarsmentaliteit.

 

+1/-0

Een tactisch sterke speler is niet per se een tactisch sterke trainer, zoals ik al eerder heb betoogd in dit topic. Vanaf het begin -toen hij de jeugd van Feyenoord trainde- was duidelijk dat Kuyt niet gezegend is met talent voor het trainersvak, hij moet het hebben van een Dick Advocaat achtige pseudo motivator rol. Kuyt heeft geen duidelijke spelvisie, staat niet bekend om innovatieve trainingsvormen en in het spel van zijn teams zie je zelden ingestudeerde spelpatronen die het positiespel vergemakkelijken. Een (goede) motivator kan een tijdelijk effect teweegbrengen, zoals Advocaat in z'n eerste jaar bij Feyenoord, zeker bij teams die al wat kwaliteit herbergen. Soms wat langer, zoals Hiddink en Beenhakker in hun beste dagen. Maar het effect is onvermijdelijk na een bepaalde tijd verdwenen omdat het geen houdbaar trainersmodel is (dit is waarom sterke voetbaltrainers zoals Klopp en Guardiola veel langer houdbaar zijn als trainers dan motivators).

Zonder dat ADO ooit van de grond is gekomen onder Kuyt zie je dat het effect al is uitgewerkt, spelers nemen het minder serieus en als het motivatieaspect wegvalt blijft alleen het technische voetbalaspect over. Gezien Kuyt dat nooit voldoende onder de knie heeft gekregen zie je een elftal dat zwalkt van wedstrijd naar wedstrijd, want het heeft nauwelijks een voetballende basis. Het is niet een kwestie van of maar een kwestie van wanneer hij z'n ontslag zal krijgen.

 

+1/-0

Met andere woorden, wegwezen daar. Zelf de conclusie trekken en zich maar eens goed beraden op z'n toekomst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 november 2022 om 11:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 november 2022 om 01:08:

Hij heeft zoveel ambities, maar dan moet je ook wel wat meer laten zien vind ik. Het is niet stabiel bij de club maar hij had ala Advocaat ook kunnen zorgen dat het defensief eerst op orde was. Heel behoudend spelen maar wel punten pakken.



Als speler heeft hij een geweldige carriere gehad, bij iedere stap omhoog wist hij het ongelijk van de criticaster te bewijzen die zeiden dat het te hoog gegrepen was. Hij kon keer op keer zijn beperkingen compenseren met zijn kwaliteiten.

Die 'ambities' waren zijn kracht, hij geloofde in zichzelf en was bereid er keihard voor te werken. Hij gaf nooit op, en bleef maar gáán.

Maar 'ambities' verblinden ook. Kuijt heeft als speler in zijn laatste jaar getoond dat hij niet inzag dat het team gedurende de laatste periode beter was zonder hem. Dat kon hij absoluut niet verkroppen*. En ik vind dat hij vanaf de eerste stappen die hij in het trainersvak zet, ook verblind is door zijn eigen ambities. Eerst bij Feyenoord, waar hij te snel te veel wilde. Daar gingen bestuurders in mee (was het van Geel die het een goed idee leek om hem hoofdtrainer te maken na Advocaat? Of Troost?) en was de teleurstelling groot toen er een andere wind ging waaien.

Vervolgens kiest hij voor ADO, en ik denk dat hij in die keuze ook verblind is geweest door zijn ambities. ADO is geen club waar je als beginnend hoofdtrainer in de relatieve luwte kan beginnen. Het is een broeinest, en veel onrust die er nu al maanden heerst, heerste er voordat Kuijt tekende ook al.

Ik gun hem het beste, maar ik heb er een hard hoofd in of in hem een toptrainer schuilt. Zijn uitzonderlijke kwaliteiten waarmee hij als speler de top heeft gehaald, zijn in ieder geval onvoldoende om als trainer in de top terecht te komen.

Gisteren met een schuin oog naar ADO gekeken, dat deed echt pijn aan je ogen. Wat slecht.

*=Hoeft niet, daar was hij topsporter voor. Dat is onderdeel van zijn winnaarsmentaliteit.



Ik ben het grotendeels met je eens, maar Kuyt heeft bij Feyenoord zeer goed gepresteerd. Ook de laatste wedstrijden hadden ze hem nog nodig. Hij werd op de bank gehouden bij de een na laatste wedstrijd tegen Excelcior, dat was van Van Bronkhorst niet aardig hij had het hele elftal meegenomen in zijn winnaarsmentaliteit Feyenoord had tegen Excelcior kampioen kunnen worden, maar ze verloren.
Die week daarop moest Feyenoord zijn laatste wedstrijd thuis spelen, en werd Kuyt weer opgesteld en maakte alle doelpunten, ik gunde hem toch echt de kampioenswedstrijd dat heb ik van Bronkhorst altijd kwalijk genomen. Maar hij is waarschijnlijk geen trainer.
Maar er zijn meer voetballers die het toch niet redden.

 

+1/-0

Hij heeft ook zo'n haast twee jaar jonger als Slot maar die begon bij PEC als jeugdtrainer en daarna zowel bij Cambuur als AZ eerst gewoon assistent is pas in 2019 bij AZ hoofdcoach geworden die bouwt zijn trainersloopbaan rustig op en zijn volgende stap wordt gewoon een grote club in het buitenland en ooit bondscoach denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 november 2022 om 01:49:

Hij heeft ook zo'n haast twee jaar jonger als Slot maar die begon bij PEC als jeugdtrainer en daarna zowel bij Cambuur als AZ eerst gewoon assistent is pas in 2019 bij AZ hoofdcoach geworden die bouwt zijn trainersloopbaan rustig op en zijn volgende stap wordt gewoon een grote club in het buitenland en ooit bondscoach denk ik.


Een club in de KKD is op zich een goede stap, alleen ADO is zo'n beetje de slechtste club die je dan kan nemen. Alles aan die club straalt amateurisme uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 november 2022 om 12:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 november 2022 om 01:49:

Hij heeft ook zo'n haast twee jaar jonger als Slot maar die begon bij PEC als jeugdtrainer en daarna zowel bij Cambuur als AZ eerst gewoon assistent is pas in 2019 bij AZ hoofdcoach geworden die bouwt zijn trainersloopbaan rustig op en zijn volgende stap wordt gewoon een grote club in het buitenland en ooit bondscoach denk ik.


Een club in de KKD is op zich een goede stap, alleen ADO is zo'n beetje de slechtste club die je dan kan nemen. Alles aan die club straalt amateurisme uit.



Inderdaad en waarom zo snel eindverantwoordelijk worden krijg beetje Jaap Stam vibe tesnel alles willen maar een paar jaar in de luwte als assistent zoals GIO en SLOT had ze als coach beter gemaakt!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 november 2022 om 12:44:

krijg beetje Jaap Stam vibe te snel alles willen maar een paar jaar in de luwte als assistent zoals GIO en SLOT had ze als coach beter gemaakt!


Stam heeft er 10 jaar over gedaan, met uitstapjes naar Ajax en Reading, om op te klimmen van assistant van PEC tot hoofdtrainer van Feyenoord. Stam kon er alleen geen hol van. Absoluut de slechtste trainer van de laatste 30 jaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 20 november 2022 om 00:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 november 2022 om 12:44:

krijg beetje Jaap Stam vibe te snel alles willen maar een paar jaar in de luwte als assistent zoals GIO en SLOT had ze als coach beter gemaakt!


Stam heeft er 10 jaar over gedaan, met uitstapjes naar Ajax en Reading, om op te klimmen van assistant van PEC tot hoofdtrainer van Feyenoord. Stam kon er alleen geen hol van. Absoluut de slechtste trainer van de laatste 30 jaar.



Kan je nagaan zelfs dan is de stap van topvoetballer naar toptrainer huge!
Trainersvak is voor weinig weggelegd gelukkig hebben we Arne Slot. :cool

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 18 november 2022 om 19:19:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 november 2022 om 11:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 november 2022 om 01:08:

Hij heeft zoveel ambities, maar dan moet je ook wel wat meer laten zien vind ik. Het is niet stabiel bij de club maar hij had ala Advocaat ook kunnen zorgen dat het defensief eerst op orde was. Heel behoudend spelen maar wel punten pakken.



Als speler heeft hij een geweldige carriere gehad, bij iedere stap omhoog wist hij het ongelijk van de criticaster te bewijzen die zeiden dat het te hoog gegrepen was. Hij kon keer op keer zijn beperkingen compenseren met zijn kwaliteiten.

Die 'ambities' waren zijn kracht, hij geloofde in zichzelf en was bereid er keihard voor te werken. Hij gaf nooit op, en bleef maar gáán.

Maar 'ambities' verblinden ook. Kuijt heeft als speler in zijn laatste jaar getoond dat hij niet inzag dat het team gedurende de laatste periode beter was zonder hem. Dat kon hij absoluut niet verkroppen*. En ik vind dat hij vanaf de eerste stappen die hij in het trainersvak zet, ook verblind is door zijn eigen ambities. Eerst bij Feyenoord, waar hij te snel te veel wilde. Daar gingen bestuurders in mee (was het van Geel die het een goed idee leek om hem hoofdtrainer te maken na Advocaat? Of Troost?) en was de teleurstelling groot toen er een andere wind ging waaien.

Vervolgens kiest hij voor ADO, en ik denk dat hij in die keuze ook verblind is geweest door zijn ambities. ADO is geen club waar je als beginnend hoofdtrainer in de relatieve luwte kan beginnen. Het is een broeinest, en veel onrust die er nu al maanden heerst, heerste er voordat Kuijt tekende ook al.

Ik gun hem het beste, maar ik heb er een hard hoofd in of in hem een toptrainer schuilt. Zijn uitzonderlijke kwaliteiten waarmee hij als speler de top heeft gehaald, zijn in ieder geval onvoldoende om als trainer in de top terecht te komen.

Gisteren met een schuin oog naar ADO gekeken, dat deed echt pijn aan je ogen. Wat slecht.

*=Hoeft niet, daar was hij topsporter voor. Dat is onderdeel van zijn winnaarsmentaliteit.



Ik ben het grotendeels met je eens, maar Kuyt heeft bij Feyenoord zeer goed gepresteerd. Ook de laatste wedstrijden hadden ze hem nog nodig. Hij werd op de bank gehouden bij de een na laatste wedstrijd tegen Excelcior, dat was van Van Bronkhorst niet aardig hij had het hele elftal meegenomen in zijn winnaarsmentaliteit Feyenoord had tegen Excelcior kampioen kunnen worden, maar ze verloren.
Die week daarop moest Feyenoord zijn laatste wedstrijd thuis spelen, en werd Kuyt weer opgesteld en maakte alle doelpunten, ik gunde hem toch echt de kampioenswedstrijd dat heb ik van Bronkhorst altijd kwalijk genomen. Maar hij is waarschijnlijk geen trainer.
Maar er zijn meer voetballers die het toch niet redden.



In de tweede seizoenshelft van het kampioensjaar behoorde Kuijt niet meer tot de sterkste basiself. Jorgensen was dat seizoen een betere spits, Berghuis een betere rechtsbuiten en het middenveld was op zijn best met El Ahmadi, Vilhena en Toornstra.

De wedstrijden waarin Kuijt startte (veelal als nummer 10), smeet hij zoals gewoonlijk met zijn krachten. Na 10 minuten kon hij het al niet meer bolwerken, werd hij slordig in de combinatie en een bron van balverlies.

Feyenoord was beter zonder hem. Hij speelde in de kampioenswedstrijd omdat Vilhena geschorst was, na de zoveelste gele kaart tegen Excelsior. En hij speelde fantastisch die wedstrijd. Dat het allemaal zo samenviel was schitterend, en was Kuijt meer dan gegund.

Maar het was meer dan terecht dat hij in de loop van het seizoen uit de basis verdween. Ik denk zelfs dat we geen kampioen waren geworden als van Bronckhorst aan Kuijt was blijven vasthouden.

 

+1/-0

Zoals verwacht is hij ontslagen, nu misschien eerst eens een geleidelijk traject gaan volgen bij clubs die het beleidsmatig goed voor elkaar hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 24 november 2022 om 10:24:

Zoals verwacht is hij ontslagen, nu misschien eerst eens een geleidelijk traject gaan volgen bij clubs die het beleidsmatig goed voor elkaar hebben.



Of gewoon wat hoger instappen. Rijkaard degradeerde met Sparta, maar won alles bij Barca (ook omdat die een goed team om zich heen had, met bijv Ten Cate). van Basten was als trainer natuurlijk een pannenkoek, maar bij het NED XI-tal heeft ie een behoorlijk goede fase gehad.

Ik wil maar zeggen: met dit ADO was het ook wel heel moeilijk om te winnen. Oud-topvoetballers komen vaak beter uit de verf als ze kunnen werken met topspelers dan met brandhout.

Maar Kuyt heeft nu wel de schijn tegen, bij Feyenoord-onder-zoveel ging het ook niet top.

 

+1/-0

Assistent ergens zou ook kunnen, maar dan moet je wel in dienst van een trainer staan en weet niet of dat in zijn karakter zit, zo'n grondige renovatie aan je voorkomen zegt ook wel dat hij erg ijdel is.

 

+1/-0

Dickie naar ADO haha..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 november 2022 om 23:03:

Dickie naar ADO haha..



Zullen ze ook een tv-serie willen? :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 26 november 2022 om 00:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 november 2022 om 23:03:

Dickie naar ADO haha..



Zullen ze ook een tv-serie willen? :B



Haha voor ADO natuurlijk geweldig sluit niet uit dat hij met beton voetbal een periodetitel gaat pakken, maar op de lange termijn zou Danny Buijs het moeten overnemen desnoods haalt Dick hem er gelijk al bij die twee kunnen het goed vinden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 15 september 2022 om 22:17:

Ik heb Dirk Kuit als speler altijd gewaardeerd, hij had een drive in hem die andere spelers er in meenam.

Ik zelf hou mij niet meer met Dirk bezig, er gaan allerlei verhalen de ronden maar over wie niet, veel mensen hebben veel vrouwen of meisjes misbruikt.

Ik heb het wel een beetje gehad met dat nieuws, ook over dat gokken, de waarheid komt meest boven tafel, en als een bekende dat heb geflikt zit hij zelf met de problemen.

Ik hou mij daar niet zoveel mee bezig, ik wil iets weten als de persoon in kwestie schuldig bevonden wordt door de rechter.

Dat Dirk het bij Den Haag niet goed doet, is jammer voor hem, maar als je voetballer bent geweest ben je nog geen goede trainer, ik wenst hem geluk en als hij het niet red dan moet hij wat anders gaan doen.


Veel gepraat maar u zegt precies niks.

 

+1/-0

2016 17 een God
Daarna is hij alleen maar van wolk naar wolk naar beneden gedonderd.
Een botoxgezicht met neppe instelling en alleen maar meer foute beslissingen vanaf die onnodige verbouwing. Denkt hij dat hij Rico Verhoeven is? Of heeft dat grietje hem helemaal kierewiet gemaakt. Wat een werelds gezin met een heerlijke vrouw en kids had hij. Alles was koek en ei. Komt er zo'n zaadslet even alles verzieken en hem leeg yrekken. En hij smult ervan en hij ziet het niet. Nergens. Zo zonde, jammer, heiligschennis zelfs ergens..Ik denk dat t game over is met zijn carrière

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Home of History » Dirk Kuyt