Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Home of History » Eric Botteghin

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 16 februari 2021 om 08:02:

maar wel zijn laatste seizoen



Ja 6 seizoenen dan is het mooi geweest zou eigenlijk al eerder vertrekken afgelopen zomer. Geertruida prima opvolger al in huis.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Eric Botteghin speelt vandaag zijn laatste wedstrijd voor Feyenoord. De 33-jarige verdediger hoopt zijn carrière te vervolgen in zijn geboorteland en Santos FC kan wel eens uitkomst bieden. De club hoopt de Braziliaan transfervrij over te nemen.

Santos FC wil de selectie versterken, maar heeft niet de middelen om momenteel grote transferbedragen uit te geven. Botteghin is transfervrij en wordt daardoor gezien als een uitstekende optie, zo meldt Goal.com. De ervaren verdediger heeft er nooit een geheim van gemaakt dolgraag te willen terugkeren.


Het gaat je goed Botje!

 

+1/-0

Leverde werkelijk alles in. Dankbaar voor de prijzen die hij het met ons heeft gewonnen, maar daarna is het eigenlijk nooit goed genoeg geweest.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 mei 2021 om 14:54:

Leverde werkelijk alles in. Dankbaar voor de prijzen die hij het met ons heeft gewonnen, maar daarna is het eigenlijk nooit goed genoeg geweest.



Nee als je hem vervangt door een snellere speler dan kan je natuurlijk gelijk veel hoger spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 mei 2021 om 14:54:

Leverde werkelijk alles in. Dankbaar voor de prijzen die hij het met ons heeft gewonnen, maar daarna is het eigenlijk nooit goed genoeg geweest.



Er zat veel spanning op het duel, daar had iedereen last van.
Hij heeft z'n werk gewoon prima gedaan, soms zijn er ook andere oorzaken dan een speler zelf.

Gewoon prima afscheid zo.

 

+1/-0

Wel inderdaad alle ballen ingeleverd bij de tegenstander!

 

+1/-0

Hele beperkte speler die binnen zijn mogelijkheden voor Eredivisie op zijn top toch een uitstekende mandekker was. Tijdens het kampioensjaar, mede door een goed duo voor zich echt een jaar boven zichzelf uit kunnen stijgen. Daarna nooit meer dat niveau aan kunnen tikken.

Toch wel een erg mooie speler om erbij te hebben gehad. Nooit gezeik en er altijd zijn als het nodig was. Botteghin veel succes nog in je verdere carriere!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Eric Botteghin heeft gisteren tegen FC Utrecht zijn laatste wedstrijd in het shirt van Feyenoord gespeeld. De 33-jarige verdediger van de Rotterdammers nam na afloop uitgebreid afscheid van de supporters en zijn mede spelers. Botteghin hoopt nog een mooie club te vinden om zijn carrière af te kunnen sluiten.

Gisteren werd bekend dat Santos FC dolgraag Botteghin transfervrij wil overnemen. Vandaag wordt bekend dat de Feyenoorder ook een overstap kan maken naar Turkije. Volgens journalist Salim Manav aast de Süper Lig-club Hatayspor op Botteghin. De Turkse club eindigde dit seizoen als zesde in de competitie.

Botteghin behaalde grote successen met Feyenoord. In 2017 pakte hij de landstitel. In het kampioensjaar kreeg de verdediger bovendien de Zilveren Schoen uitgereikt. Naast het kampioenschap won Botteghin vier andere prijzen. Zowel in 2016 als 2018 mocht de in São Paulo geboren voetballer de KNVB Beker omhoog houden. In 2017 en 2018 won hij de Johan Cruijff Schaal.


Als ik hem was zou ik lekker naar huis gaan en daar nog een aantal jaren voetballen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 23 mei 2021 om 15:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 mei 2021 om 14:54:

Leverde werkelijk alles in. Dankbaar voor de prijzen die hij het met ons heeft gewonnen, maar daarna is het eigenlijk nooit goed genoeg geweest.



Nee als je hem vervangt door een snellere speler dan kan je natuurlijk gelijk veel hoger spelen.



Precies!

 

+2/-0

'Botteghin tekent transfervrij bij Ascoli'

Eric Botteghin heeft na zijn vertrek bij Feyenoord een nieuwe club gevonden. De verdediger gaat volgens journalist Gianluca di Marzio aan de slag bij de Italiaanse club Ascoli, dat aankomend seizoen uitkomt in de Serie B.

Botteghin speelde 172 officiële wedstrijden in het Feyenoord-shirt en was in totaal zes seizoenen actief in De Kuip, nadat hij in 2015 overkwam van FC Groningen. De 33-jarige Braziliaan gaat nu een nieuw avontuur aan Italië.

 

+1/-0

Ascoli presenteert oud-Feyenoorder Botteghin

Eric Botteghin heeft nu definitief zijn volgende bestemming in het voetbal gevonden. De 33-jarige verdediger maakt transfervrij de overstap van Feyenoord naar Ascoli, de nummer zestien van de Serie B.

De landskampioen en tweevoudig winnaar van de beker en de Johan Cruijff schaal zei eerder al dat hij geen haast had in het maken van een keuze. "Mijn geest is vrij. Ik zal de kansen bekijken die op mijn pad komen, zodat ik de best mogelijke stap kan maken." Ascoli bleek dus de mooiste uitdaging voor hem te zijn.

 

+1/-0

Wel Eric, dan wens ik je het allerbeste en bedankt voor je inzet. Je doelpunten waren welkom.

 

+1/-0

Had toch respect voor hem, nooit te veel gezeur, stond er altijd, zes seizoenen, deed zijn best, mag van mij een portret krijgen in galerij van echte Feyenoorders.

 

+1/-0

Dat zeker! Heeft veel belangrijke goals gemaakt. Veel goede wedstrijden en altijd volledige inzet.

 

+1/-0

Had al na 3 seizoenen verkocht moeten worden natuurlijk. Veel te lang bij de club gebleven.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Feyenoord Forum » Home of History » Eric Botteghin