Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Home of History » Steven Berghuis

Deze normale topic is open en bestaat uit 33 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 29 30 31 32 33

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 19 februari 2021 om 21:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2021 om 21:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 19 februari 2021 om 20:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2021 om 13:55:

Bij andere spelers wordt dit toegejuicht als strijdlust, maar bij Berghuis valt een deel van het Legioen er over. Blijf het vreemd vinden hoe laag onze aanvoerder wordt gewaardeerd, terwijl het een van onze beste spelers is en hij enorme waarde heeft gehad in de prijzen van de afgelopen 5 jaar.


Euh.... Hij had al geel en we stonden met veel moeite 1-3 voor en het was op een ongevaarlijke plek en onbesuisd en totaal onnodig want hij had hem voor zich. Dat had ik bij iedereen oer en oerdom gevonden.


Klopt.

Begrijpend lezen is misschien ook een kunst, ik had het overduidelijk over de waardering van Berghuis in z´n ALGEMEENHEID. Dat zijn overtreding dom was is iedereen het wel over eens lijkt me.


Begrijpend lezen en algemeenheid??
Dit is jouw letterlijke tekst:'Bij andere spelers wordt dit toegejuicht als strijdlust, maar bij Berghuis valt een deel van het Legioen er over'. Dat gaat toch over dit SPECIFIEKE geval?




De lage waardering van Berghuis is al langer een thema, ik denk niet dat deze wedstrijd daarin een verschil heeft gemaakt (in de zin dat een deel van het Legioen al langer Berghuis laag waardeert, afgelopen wedstrijd is voor dat deel alleen maar bevestiging). We waren inmiddels ook al een paar posts verder, iets daaronder schrijf ik nog dit:

open/sluit de onderstaande quote:

"Het gaat mij om de structurele waardering van het Legioen, het salaris komt van de club. Dat staat redelijk los van elkaar. Feit is dat Berghuis onder een deel van Legioen vaak is verguisd (ook in wedstrijden zonder rode kaart), dat is opvallend voor een speler die bijzonder veel heeft bijgedragen."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2021 om 16:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Jørgen Kristensen schreef op 19 februari 2021 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2021 om 13:55:

Bij andere spelers wordt dit toegejuicht als strijdlust, maar bij Berghuis valt een deel van het Legioen er over. Blijf het vreemd vinden hoe laag onze aanvoerder wordt gewaardeerd, terwijl het een van onze beste spelers is en hij enorme waarde heeft gehad in de prijzen van de afgelopen 5 jaar.



De waardering blijkt uit zijn salaris. Iedere supporter is blij met deze speler, maar als je verantwoordelijkheid draagt als aanvoerder moet je aangesproken kunnen worden als er verloren wordt. Dat is overal zo.



Het gaat mij om de structurele waardering van het Legioen, het salaris komt van de club. Dat staat redelijk los van elkaar. Feit is dat Berghuis onder een deel van Legioen vaak is verguisd (ook in wedstrijden zonder rode kaart), dat is opvallend voor een speler die bijzonder veel heeft bijgedragen. Bij de meeste andere clubs waar kwaliteit meer leidend is zou Berghuis veel populairder zijn. Mijns inziens heeft Beer helemaal gelijk als hij dat wijt aan een deel van het Legioen dat liever werkvoetballers zoals Toornstra, Linssen enz ziet.


Je wilt spelers zien die veel doen, die bezig zijn. Toornstra en Linssen zijn zulke spelers. maar ook Malacia en Geertruida. Kokcu doet niet veel. Die hobbelt een beetje mee en ook Berghuis heeft een paar momenten in een wedstrijd. Dat is te weinig.

 

+1/-0

Denk niet dat het met zijn voetbalkwaliteiten of strijdlust temaken heeft maar gewoon zijn houding soms, hij speelde eerst natuurlijk ook met Kuijt en Van Persie nu is hij het zelf die de grote man is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 19 februari 2021 om 16:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2021 om 16:47:

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 19 februari 2021 om 16:43:

Maar dat bedoel ik dus.Teveel matige spelers, die gaan enkel moven als Berghuis moved. Je kunt je afvragen hoe gezond deze situatie is.



Niet zo gezond uiteraard, maar dat probleem ga je niet oplossen door Berghuis op de bank te houden of z'n aanvoerdersband af te pakken (werd elders op dit forum door iemand voorgesteld). De enige oplossing is kwaliteit aan trekken en talenten ontwikkelen, maar dat heeft tijd nodig.


Er zijn nog maar twee scouts in dienst, dus dat talent aantrekken heeft al een flinke achterstand.



Al waren het er 20. We kunnen helemaal geen kwaliteit betalen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2021 om 16:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Jørgen Kristensen schreef op 19 februari 2021 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2021 om 13:55:

Bij andere spelers wordt dit toegejuicht als strijdlust, maar bij Berghuis valt een deel van het Legioen er over. Blijf het vreemd vinden hoe laag onze aanvoerder wordt gewaardeerd, terwijl het een van onze beste spelers is en hij enorme waarde heeft gehad in de prijzen van de afgelopen 5 jaar.



De waardering blijkt uit zijn salaris. Iedere supporter is blij met deze speler, maar als je verantwoordelijkheid draagt als aanvoerder moet je aangesproken kunnen worden als er verloren wordt. Dat is overal zo.



Het gaat mij om de structurele waardering van het Legioen, het salaris komt van de club. Dat staat redelijk los van elkaar. Feit is dat Berghuis onder een deel van Legioen vaak is verguisd (ook in wedstrijden zonder rode kaart), dat is opvallend voor een speler die bijzonder veel heeft bijgedragen. Bij de meeste andere clubs waar kwaliteit meer leidend is zou Berghuis veel populairder zijn. Mijns inziens heeft Beer helemaal gelijk als hij dat wijt aan een deel van het Legioen dat liever werkvoetballers zoals Toornstra, Linssen enz ziet.



Goed punt. Ik kan de sfeer onder het publiek moeilijk peilen, maar het kan best dat hij minder populair is. Misschien omdat hij wat verwijfd overkomt. Ik zie graag goede spelers in een Feyenoord-shirt, dus ook Berghuis. Zonder goede spelers win je niet. Neem het team van 2002, dat bestond uit klasse spelers die ook konden bikkelen. Ik moet ook terugdenken aan Bona Kalou. Die was mi beter dan Berghuis. Toornstra vind ik overigens een goede speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 19 februari 2021 om 20:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 19 februari 2021 om 16:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2021 om 16:40:

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 19 februari 2021 om 16:33:

Toch zou 't niet zo slecht als Berghuis paar wedstrijden aan de kant staat, de selectie leunt heel zwaar op hem, hierdoor krijg je per wedstrijd een vertekend beeld en is er niemand die zich inspant om het voortouw te nemen. Nu moet het wel.



Je gaat een van je beste spelers niet een paar wedstrijden aan de kant houden om te kijken of een ander daardoor het voortouw zal gaan nemen. Ook met Berghuis in het veld hebben andere spelers een verantwoordelijkheid. Maar laten we eerlijk zijn, spelers zoals Toornstra, Linssen, Diemers, Botteghin ontberen kwaliteit om die verantwoordelijkheid te nemen. Ze hebben het zelf al zwaar genoeg om overeind te blijven bij een topclub.


Geen enkele trainer gaat Berghuis op de bank zetten, we hebben trouwens niet eens een rechtsbuiten die hem kan vervangen. Of zelfs een linksbuiten..


In de selectie zit wel iemand die heel goed rechtsbuiten kan spelen, nl. Sinisterra. Hij heeft 1 wedstrijd op die positie gespeeld en dat deed hij verrassend goed. Het was vorig seizoen in de EL. Maar er zit weinig beweging in de selectie. Dat is een taak voor de trainer. Qua aanvalsspel zit de ploeg muurvast. Om dat los te breken moet de trainer iets durven te veranderen. Maar dat doet hij onvoldoende als het om Berghuis gaat. Linssen in de spits is wel een verandering en een verbetering.


Je kan Sinistera wel naar rechts verhuizen, maar dan zit je weer met een probleem op links. We hebben letterlijk alleen Sinistera en Berghuis als buitenspelers, hoe wil je dan in godsnaam dan het aanvalsspel veranderen?

Berghuis is onze beste speler met de meest functionele techniek van alle spelers en dan wil jij hem eruit hebben omdat hij een domme rode kaart kreeg?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bij andere spelers wordt dit toegejuicht als strijdlust, maar bij Berghuis valt een deel van het Legioen er over. Blijf het vreemd vinden hoe laag onze aanvoerder wordt gewaardeerd, terwijl het een van onze beste spelers is en hij enorme waarde heeft gehad



Zoals de waard is , vertrouwt hij zijn gasten.

Vanuit bovenstaand oogpunt zeg ik dan ook dat we niet moeten vergeten dat niet zo lang geleden Stevens vertrekwens uit Rotterdam geblokkeerd werd door Feyenoord. Hij weet dat het team als een kaartenhuis instort wanneer hij rood pakt. Ik zou zo'n domme overtreding dus alleen maar maken als er een rekening open zou staan.

In zijn algemeenheid waardeer / waardeerde ik Steven absoluut , maar zulke acties waarmee je je team zo benadeelt reduceren dat wel tot 0,0.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 20 februari 2021 om 09:33:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 19 februari 2021 om 20:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 19 februari 2021 om 16:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2021 om 16:40:

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 19 februari 2021 om 16:33:

Toch zou 't niet zo slecht als Berghuis paar wedstrijden aan de kant staat, de selectie leunt heel zwaar op hem, hierdoor krijg je per wedstrijd een vertekend beeld en is er niemand die zich inspant om het voortouw te nemen. Nu moet het wel.



Je gaat een van je beste spelers niet een paar wedstrijden aan de kant houden om te kijken of een ander daardoor het voortouw zal gaan nemen. Ook met Berghuis in het veld hebben andere spelers een verantwoordelijkheid. Maar laten we eerlijk zijn, spelers zoals Toornstra, Linssen, Diemers, Botteghin ontberen kwaliteit om die verantwoordelijkheid te nemen. Ze hebben het zelf al zwaar genoeg om overeind te blijven bij een topclub.


Geen enkele trainer gaat Berghuis op de bank zetten, we hebben trouwens niet eens een rechtsbuiten die hem kan vervangen. Of zelfs een linksbuiten..


In de selectie zit wel iemand die heel goed rechtsbuiten kan spelen, nl. Sinisterra. Hij heeft 1 wedstrijd op die positie gespeeld en dat deed hij verrassend goed. Het was vorig seizoen in de EL. Maar er zit weinig beweging in de selectie. Dat is een taak voor de trainer. Qua aanvalsspel zit de ploeg muurvast. Om dat los te breken moet de trainer iets durven te veranderen. Maar dat doet hij onvoldoende als het om Berghuis gaat. Linssen in de spits is wel een verandering en een verbetering.


Je kan Sinistera wel naar rechts verhuizen, maar dan zit je weer met een probleem op links. We hebben letterlijk alleen Sinistera en Berghuis als buitenspelers, hoe wil je dan in godsnaam dan het aanvalsspel veranderen?

Berghuis is onze beste speler met de meest functionele techniek van alle spelers en dan wil jij hem eruit hebben omdat hij een domme rode kaart kreeg?


Berghuis kan best op links. Hij moet zich maar aanpassen aan het teambelang. Linssen kan ook op links. Advocaat kan best met Berghuis beginnen, maar als hij niet geweldig speelt mag ook Berghuis best een keer vervangen worden. Maar hij is heilig verklaard door de media en de supporters.

 

+1/-0

Een laatste opmerking nog over Berghuis en zijn rode kaart tegen Heerenveen : voor de wedstrijd was al bekend dat er wéér een loonoffer van de spelers gevraagd zou worden. Dat werd gewoon medegedeeld en was niet onderhandelbaar.

Dit maakt zijn 'domme ' actie wel wat begrijpelijker. Want tegen Ajax in de halve finale spelen die wél gewoon doorbetaald krijgen , werkt nou niet bepaald motiverend .Tel daarbij op met in het achterhoofd dat hij ook bij een andere mooie club had kunnen voetballen...

Ik denk dat ik Steven bij deze toch wel 50% gelijk geef met zijn manier van handelen.

 

+1/-0

Sorry dat moet en mag er totaal geen hol mee te maken hebben

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 21 februari 2021 om 10:56:

Een laatste opmerking nog over Berghuis en zijn rode kaart tegen Heerenveen : voor de wedstrijd was al bekend dat er wéér een loonoffer van de spelers gevraagd zou worden. Dat werd gewoon medegedeeld en was niet onderhandelbaar.

Dit maakt zijn 'domme ' actie wel wat begrijpelijker. Want tegen Ajax in de halve finale spelen die wél gewoon doorbetaald krijgen , werkt nou niet bepaald motiverend .Tel daarbij op met in het achterhoofd dat hij ook bij een andere mooie club had kunnen voetballen...

Ik denk dat ik Steven bij deze toch wel 50% gelijk geef met zijn manier van handelen.



De financiële huishouding in Amsterdam is op de lange termijn echt niet te handhaven als er geen Europees succes is of als spelers niet verkocht worden met winst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jørgen Kristensen schreef op 21 februari 2021 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 21 februari 2021 om 10:56:

Een laatste opmerking nog over Berghuis en zijn rode kaart tegen Heerenveen : voor de wedstrijd was al bekend dat er wéér een loonoffer van de spelers gevraagd zou worden. Dat werd gewoon medegedeeld en was niet onderhandelbaar.

Dit maakt zijn 'domme ' actie wel wat begrijpelijker. Want tegen Ajax in de halve finale spelen die wél gewoon doorbetaald krijgen , werkt nou niet bepaald motiverend .Tel daarbij op met in het achterhoofd dat hij ook bij een andere mooie club had kunnen voetballen...

Ik denk dat ik Steven bij deze toch wel 50% gelijk geef met zijn manier van handelen.



De financiële huishouding in Amsterdam is op de lange termijn echt niet te handhaven als er geen Europees succes is of als spelers niet verkocht worden met winst.


Welnee, die hebben hun zaken uitstekend op orde. Afgelopen tien jaar hebben zij precies het omgekeerde gedaan ten opzichte van ons en dat werkt. Geen verheerlijking van ouderwetse trainers en harde werkers, maar nadruk op kwaliteit en talenten helpt om vooruit te komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jørgen Kristensen schreef op 21 februari 2021 om 11:20:

De financiële huishouding in Amsterdam is op de lange termijn echt niet te handhaven als er geen Europees succes is of als spelers niet verkocht worden met winst.



Jawel , die is op lange termijn ook zeer makkelijk te handhaven gezien hun eigen vermogen van 270 miljoen euro. Dat duurt wel 5 coronacrisisjes voordat de geldbuidel leeg is daar.

@Willem van H : Je moet alles meewegen, iedereen is ook maar een mens. Hoe negatief sommige acties ook zijn , ze zijn te verklaren volgens het waard - gast instinct dat vrijwel nooit liegt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 21 februari 2021 om 10:56:

Een laatste opmerking nog over Berghuis en zijn rode kaart tegen Heerenveen : voor de wedstrijd was al bekend dat er wéér een loonoffer van de spelers gevraagd zou worden. Dat werd gewoon medegedeeld en was niet onderhandelbaar.

Dit maakt zijn 'domme ' actie wel wat begrijpelijker. Want tegen Ajax in de halve finale spelen die wél gewoon doorbetaald krijgen , werkt nou niet bepaald motiverend .Tel daarbij op met in het achterhoofd dat hij ook bij een andere mooie club had kunnen voetballen...

Ik denk dat ik Steven bij deze toch wel 50% gelijk geef met zijn manier van handelen.




Da's dus werkweigering en redding voor ontslag. Heel veel supporters vragen hun geld niet terug en die hebben het een stuk minder, dus solidariteit mag er wel zijn van de spelers.

Maar persoonlijk denk ik niet dat er iets van je verhaal klopt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 21 februari 2021 om 13:32:

Da's dus werkweigering en redding voor ontslag. Heel veel supporters vragen hun geld niet terug en die hebben het een stuk minder, dus solidariteit mag er wel zijn van de spelers.

Maar persoonlijk denk ik niet dat er iets van je verhaal klopt.



Alles wat je zegt dat klopt , behalve wellicht die laatste zin van je. Want het gaat erg lastig worden om Steven dat te laten bekennen. En dat hoeft voor mij ook helemaal niet , niet alles moet bevestigd worden om deze handelswijze te doorzien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 21 februari 2021 om 13:52:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 21 februari 2021 om 13:32:

Da's dus werkweigering en redding voor ontslag. Heel veel supporters vragen hun geld niet terug en die hebben het een stuk minder, dus solidariteit mag er wel zijn van de spelers.

Maar persoonlijk denk ik niet dat er iets van je verhaal klopt.



Alles wat je zegt dat klopt , behalve wellicht die laatste zin van je. Want het gaat erg lastig worden om Steven dat te laten bekennen. En dat hoeft voor mij ook helemaal niet , niet alles moet bevestigd worden om deze handelswijze te doorzien.



Niet verwonderlijk als je complotdenker bent.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 21 februari 2021 om 13:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Jørgen Kristensen schreef op 21 februari 2021 om 11:20:

De financiële huishouding in Amsterdam is op de lange termijn echt niet te handhaven als er geen Europees succes is of als spelers niet verkocht worden met winst.



Jawel , die is op lange termijn ook zeer makkelijk te handhaven gezien hun eigen vermogen van 270 miljoen euro. Dat duurt wel 5 coronacrisisjes voordat de geldbuidel leeg is daar.

@Willem van H : Je moet alles meewegen, iedereen is ook maar een mens. Hoe negatief sommige acties ook zijn , ze zijn te verklaren volgens het waard - gast instinct dat vrijwel nooit liegt.



Dat wil nog niet zeggen dat ze het geld ook op de bank hebben staan. Het betekent dat zij veel Vreemd Vermogen kunnen aantrekken en daar spelers mee kunnen kopen, maar dat heeft wel een grens. Bovendien moeten zij aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen. Wat ze wel slim doen is dat zij het stadion aan het kopen zijn. Daarmee krijgen ze weer meer activa wat als onderpand kan dienen.

 

+1/-0

Waar komt dat Vreemd Vermogen vandaan? Dat kan je je ook afvragen. Als er supporters bij zijn die die spelers sponsoren, tja, dan heb je ruimte om dan zo'n speler te halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 21 februari 2021 om 16:19:

Niet verwonderlijk als je complotdenker bent.



Ik had Steven al 50% gelijk gegeven met zijn actie.
En complotdenken is in deze echt compleet verkeerd taaltechnisch toegepast , want bij een complot zijn er minimaal 2 mensen nodig en ik ben alleen. Ik heb het gewoon over een handelswijze naar aanleiding van bv de aankomende salarisverlaging bij Feyenoord.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 33 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 29 30 31 32 33

Feyenoord Forum » Home of History » Steven Berghuis