Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Home of History » Gert-Jan Verbeek

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Net op tv Gert-Jan Verbeek gezien, wiens boek net uit is en die geportretteerd werd als een loyale, vriendelijke, behulpzame, oplossingsgericht en ook een nukkige kant kende, die achter zijn gelijk bleef staan. De korte tijd die hij als trainer bij ons was, heeft mij veel inzichten in deze persoon gegeven. Nog steeds vind ik het onbegrijpelijk dat er spelers waren, die zijn wijze van trainen nooit konden waarderen, omdat hij ze andere taken meegaf. Hij verlangde inzet van zijn spelers, en dat ze fysiek sterker moesten worden om niet van de bal gezet te worden, maar integendeel verder gingen voetballen en zo de tegenstander afbluffen. Tja, Henk van Stee luisterde heel gedwee en de RVC voorzitter toen, die nu opgerot is, kwam alleen maar voor de gratis drankjes. Ze hadden compleet geen idee om een organisatie als Feyenoord te moeten leiden. Hierdoor zakten we als een kaartenhuis in elkaar. Had G-J gebleven, dan waren er spelers vertrokken, maar dat hadden we na een verloren seizoen daarna weer met de top meegedaan. Supporters die die spelers ondersteunden, zullen onze club nog meer afbreken.

 

+1/-0

Ik vond het op TV mooi om de andere kant van Gert Jan Verbeek te horen.

 

+1/-0

Zowel van Rutten als Verbeek had ik wel een hoge pet op kwa trainingen maar blijkbaar moet je toch wel weten hoe het werkt bij Feyenoord Advocaat en Koeman zijn grote persoonlijkheden met veel ervaring in de top dat werkt beter Gio iets minder maar die was weer een kind vd club.

 

+1/-0

Als ik terugkijk dan leek hij mij een trainer die de club net nodig had. Dat wat achter de schermen gebeurde is funest voor iedereen die leiding heeft. De poten werden onder G-J onder zijn poten gezaagd en wat hij wilde verwezenlijken is zijn ondergang geworden. Nogmaals, als de spelersgroep volwassener was opgetreden, dan had Feyenoord telkens in de top meegedraaid en geen terugval hebben gekend als de laatste jaren, met uitzondering van het laatste landskampioenschap.

 

+1/-0

Verbeek is als trainer een stugge boerenlul die overal wordt weggestuurd en waarmee niet te praten valt. Ik heb nooit die adoratie voor hem begrepen en de resultaten waren ronduit slecht.
Waar heeft hij eigenlijk laten zien dat hij een echt goede trainer is? Heerenveen deed hij het redelijk, maar verder?

 

+1/-0

Als je als trainer bij een club begint, dan heb je tijd nodig om de spelers onder de knie krijgen wat jij met ze wilt. Ik keek al lang door die "boerenlul" gezicht heen, want ik ben opgegroeid in Noord-Holland waar het stikt van de mensen met Friese achtergrond. Uiterlijk zegt niets, want het gaat er tegelijk om wat hij presteert en als hij werd tegengewerkt, dan is het zwaar om daar als eenling tegen te strijden. Ik zeg niet dat ik hem adoreer, maar was wel verbaasd, dat hij internationaal met clubs als Heerenveen, Groningen (?), Twente met leuk voetbal aan de weg timmerde. Zo degelijk gebouwd als zijn huis uitzag, zo zit hij ook in elkaar.

 

+1/-0

Hij word overal ontslagen omdat hij overal waar hij werkzaam is wel met iemand in de organisatie ruzie heeft. Hij nooit bij Groningen gewerkt en bij Twente was hij al heel snel ontslagen.
Als hij zich nou een beetje aangepast had, dan had hij nog wat kunnen bereiken.

Bij Feyenoord wilde hij zijn zin doordouwen door de routiniers net zo hard liet trainen als de jonkies. Hij gaf ook elke keer van die cynische opmerkingen bij de blessures van spelers, die pikten dat gewoon niet.
Zijn aanpak kan werken bij een jonge spelersgroep, maar onze kern bestond toen uit oudere (top)spelers die dat niet pikten.

Nee geef mij dan maar een Rutten die liet Feyenoord tenminste goed voetballen met een zeer matig team.

 

+1/-0

Erwin Koeman, Gullit, Mario Been, Verbeek, Rutten, Stam ze zijn allemaal niet geslaagd in Rotterdam in de laatste 20 jaar. Daarom is het zo knap wat Ronald Koeman, Gio en nu Advocaat gedaan hebben.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Home of History » Gert-Jan Verbeek