Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Corona Virus

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 13 november 2021 om 11:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 12 november 2021 om 23:08:

Het kabinet maakt er een grote puinzooi van en is samen met het OMT compleet in paniek.

Als je onderstaande 5 punten plan uitvoert, dan had je nu dit gezeik niet gehad:

De enige weg uit deze crisis is onderstaand stappenplan:

- Vaccinatieplicht
- Lokale lockdowns in brandhaarden, zoals Limburg, Bijbelbelt en desnoods in woonwijken
- Vaccinatie locaties opstellen in deze gebieden
- 2G beleid invoeren tot vaccinatiegraad hoog genoeg is en besmettingen/ziekenhuisopnames voldoende zijn gedaald
- Zorg opschalen zodat volgende golf voldoende opgevangen kan worden.

Het is gewoon klaar en ik heb me afgelopen 20 maanden keurig aan verreweg de meeste regels gehouden, ben gevaccineerd en ga ook de booster halen.
Voor de rest ben ik er klaar mee en zolang de maatregelen richting ongevaccineerden, zonder medische reden, niet flink opgevoerd worden zijn ze mij kwijt.

Het is gewoon klaar.



100% mee eens, gewoon totaal mismanagement van het kabinet om maar tegemoet te komen aan de mensen die nog steeds bang zijn voor die prik. Het was aan de overheid om die mensen over de drempel heen te helpen en niet de samenleving om weer zich aan te passen. Ik snap de religieuze bezwaren ook niet want je mag geen injectienaald maar wel een IV naald in je arm als je er ligt en een IC behandeling die ten koste gaat van iemand die een dringende operatie nodig heeft.

Ook dat er nu na 2 jaar crisis minder zorgcapaciteit is dan voorheen is echt een grap. Wat hebben ze er een puinzooi van gemaakt door altijd maar halfzacht in te grijpen en dan weer elke keer dezelfde ondernemers op te laten draaien voor de consequenties. Ze durven niet de maatregelen te nemen die nodig zijn.



Als je ziet hoeveel rotzooi je in het ziekenhuis ingespoten krijgt na een operatie of zoiets.

Mijn zus ligt momenteel na een beenoperatie aan de morfine, dat is nog ergere rotzooi.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 13 november 2021 om 11:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 13 november 2021 om 11:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 12 november 2021 om 23:08:

Het kabinet maakt er een grote puinzooi van en is samen met het OMT compleet in paniek.

Als je onderstaande 5 punten plan uitvoert, dan had je nu dit gezeik niet gehad:

De enige weg uit deze crisis is onderstaand stappenplan:

- Vaccinatieplicht
- Lokale lockdowns in brandhaarden, zoals Limburg, Bijbelbelt en desnoods in woonwijken
- Vaccinatie locaties opstellen in deze gebieden
- 2G beleid invoeren tot vaccinatiegraad hoog genoeg is en besmettingen/ziekenhuisopnames voldoende zijn gedaald
- Zorg opschalen zodat volgende golf voldoende opgevangen kan worden.

Het is gewoon klaar en ik heb me afgelopen 20 maanden keurig aan verreweg de meeste regels gehouden, ben gevaccineerd en ga ook de booster halen.
Voor de rest ben ik er klaar mee en zolang de maatregelen richting ongevaccineerden, zonder medische reden, niet flink opgevoerd worden zijn ze mij kwijt.

Het is gewoon klaar.



100% mee eens, gewoon totaal mismanagement van het kabinet om maar tegemoet te komen aan de mensen die nog steeds bang zijn voor die prik. Het was aan de overheid om die mensen over de drempel heen te helpen en niet de samenleving om weer zich aan te passen. Ik snap de religieuze bezwaren ook niet want je mag geen injectienaald maar wel een IV naald in je arm als je er ligt en een IC behandeling die ten koste gaat van iemand die een dringende operatie nodig heeft.

Ook dat er nu na 2 jaar crisis minder zorgcapaciteit is dan voorheen is echt een grap. Wat hebben ze er een puinzooi van gemaakt door altijd maar halfzacht in te grijpen en dan weer elke keer dezelfde ondernemers op te laten draaien voor de consequenties. Ze durven niet de maatregelen te nemen die nodig zijn.



Als je ziet hoeveel rotzooi je in het ziekenhuis ingespoten krijgt na een operatie of zoiets.

Mijn zus ligt momenteel na een beenoperatie aan de morfine, dat is nog ergere rotzooi.


Je hebt daar wel gelijk in, maar aan de andere kant zal ze minder pijn hebben. Dit middel is een pure noodzaak, en hoe dat in je lichaam aan schade kan aanrichten, ben ik niet van op de hoogte.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 13 november 2021 om 18:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 13 november 2021 om 11:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 13 november 2021 om 11:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 12 november 2021 om 23:08:

Het kabinet maakt er een grote puinzooi van en is samen met het OMT compleet in paniek.

Als je onderstaande 5 punten plan uitvoert, dan had je nu dit gezeik niet gehad:

De enige weg uit deze crisis is onderstaand stappenplan:

- Vaccinatieplicht
- Lokale lockdowns in brandhaarden, zoals Limburg, Bijbelbelt en desnoods in woonwijken
- Vaccinatie locaties opstellen in deze gebieden
- 2G beleid invoeren tot vaccinatiegraad hoog genoeg is en besmettingen/ziekenhuisopnames voldoende zijn gedaald
- Zorg opschalen zodat volgende golf voldoende opgevangen kan worden.

Het is gewoon klaar en ik heb me afgelopen 20 maanden keurig aan verreweg de meeste regels gehouden, ben gevaccineerd en ga ook de booster halen.
Voor de rest ben ik er klaar mee en zolang de maatregelen richting ongevaccineerden, zonder medische reden, niet flink opgevoerd worden zijn ze mij kwijt.

Het is gewoon klaar.



100% mee eens, gewoon totaal mismanagement van het kabinet om maar tegemoet te komen aan de mensen die nog steeds bang zijn voor die prik. Het was aan de overheid om die mensen over de drempel heen te helpen en niet de samenleving om weer zich aan te passen. Ik snap de religieuze bezwaren ook niet want je mag geen injectienaald maar wel een IV naald in je arm als je er ligt en een IC behandeling die ten koste gaat van iemand die een dringende operatie nodig heeft.

Ook dat er nu na 2 jaar crisis minder zorgcapaciteit is dan voorheen is echt een grap. Wat hebben ze er een puinzooi van gemaakt door altijd maar halfzacht in te grijpen en dan weer elke keer dezelfde ondernemers op te laten draaien voor de consequenties. Ze durven niet de maatregelen te nemen die nodig zijn.



Als je ziet hoeveel rotzooi je in het ziekenhuis ingespoten krijgt na een operatie of zoiets.

Mijn zus ligt momenteel na een beenoperatie aan de morfine, dat is nog ergere rotzooi.


Je hebt daar wel gelijk in, maar aan de andere kant zal ze minder pijn hebben. Dit middel is een pure noodzaak, en hoe dat in je lichaam aan schade kan aanrichten, ben ik niet van op de hoogte.



Ik bedoelde het ook maar als vergelijking.
De vaccines zijn goed getest op diverse mensen, jong/oud/gezond/ongezond/aandoening.

Daar heb ik wel vertrouwen in.

 

+1/-0

Uit documenten blijkt dat het OMT helemaal niet geadviseerd heeft sportwedstrijden zonder publiek tespelen! Dit is gewoon een beslissing van het demissionair kabinet gebasseerd op niets, buiten zijn er haast geen besmettingen!
Gelukkig komt er een palermentaire enquete en zullen Rutte en De Jonge afgerekend worden op hun corona beleid.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 november 2021, 03:03:19.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 november 2021 om 02:56:

Uit documenten blijkt dat het OMT helemaal niet geadviseerd heeft sportwedstrijden zonder publiek tespelen! Dit is gewoon een beslissing van het demissionair kabinet gebasseerd op niets, buiten zijn er haast geen besmettingen!
Gelukkig komt er een palermentaire enquete en zullen Rutte en De Jonge afgerekend worden op hun corona beleid.



Lol ja ze willen alleen maar sportpubliek straffen omdat de horecabazen anders gaan klagen dat de sport wel door mag. Dat is de enige reden, echt idioot. Dit was echt een blunder want sport is voor veel mensen dat beetje sociaal vermaak wat nog wel kan buiten de deur zonder al te veel risico.

 

+1/-0

Onderstaande aflevering van Zembla is vrij shockerend, en ik heb zo'n vermoeden dat er in dit geval ook sprake is van ondermeer dit soort praktijken. Tevens de werking van de vaccins die snel terugloopt in bijzonder korte periode. Een aflevering over de griepprik maar ook de lobby ten tijde van de Mexicaanse griep.

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/de-overbodige-grieppriklink

Ook een opvallende aflevering over de farmacie.

https://www.youtube.com/watch?v=vBR42kkZlyM&t=23slink

Inzake de 2G-regels, zouden gevaccineerden ook moeten testen op ieder moment dat zij ergens binnenstappen. Op de huidige wijze is het niet houdbaar maar ja, wie gaat de gevaccineerden dit opleggen als Rutte en De Jonge eerst verkochten dat de vaccins goed werkten, je na 2 prikken volledig bescherm zou zijn en dat je het niet kan verspreiden. Met de huidige kennis is dat echter anders en ik ben er wel klaar mee. Sta ik zometeen om de paar maanden te prikken om een groen vinkje te halen die enkel schijnveiligheid in de hand werkt.

Dit bericht is gewijzigd op 14 november 2021, 13:28:23.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Lionel Messi schreef op 14 november 2021 om 13:22:

Onderstaande aflevering van Zembla is vrij shockerend, en ik heb zo'n vermoeden dat er in dit geval ook sprake is van ondermeer dit soort praktijken. Tevens de werking van de vaccins die snel terugloopt in bijzonder korte periode. Een aflevering over de griepprik maar ook de lobby ten tijde van de Mexicaanse griep.

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/de-overbodige-grieppriklink

Ook een opvallende aflevering over de farmacie.

https://www.youtube.com/watch?v=vBR42kkZlyM&t=23slink

Inzake de 2G-regels, zouden gevaccineerden ook moeten testen op ieder moment dat zij ergens binnenstappen. Op de huidige wijze is het niet houdbaar maar ja, wie gaat de gevaccineerden dit opleggen als Rutte en De Jonge eerst verkochten dat de vaccins goed werkten, je na 2 prikken volledig bescherm zou zijn en dat je het niet kan verspreiden. Met de huidige kennis is dat echter anders en ik ben er wel klaar mee. Sta ik zometeen om de paar maanden te prikken om een groen vinkje te halen die enkel schijnveiligheid in de hand werkt.



De vaccins werken prima, dus wat je zegt en aangeeft is halve informatie.

Je moet in acht nemen dat er een besmettelijkere variant Delta + die gepareerd moet worden met de booster, die ook beter is ingespeeld op mutaties.
Het klopt gewoon weg niet wat je zegt dus.

Het testen van gevaccineerden heeft geen enkele toegevoegde waarde, want je wordt minder snel ziek van het virus als je gevaccineerd bent.
Dat is gewoon een keihard feit, kans is 33x minder dat je in het ziekenhuis komt, dan als je ongevaccineerd bent.

In de 3G situatie kan een ongevaccineerde onbesmet ergens heen gaan, maar besmet weg gaan en dus wél een grotere kans hebben om in het ziekenhuis te komen.
Het immuunsysteem zal hier nauwelijks antwoord op hebben, je blijft in groot gedeelte van de gevallen klachten houden.

Conclusie:

De vaccins doen hun werk prima, de booster zal je extra beschermen ook op gebied van mutaties.

Ongevaccineerd gá je het krijgen en zul je klachten blijven houden.
De kans hierbij dat je in het ziekenhuis komt is 75-95% groter.

Dit zijn de enige juiste conclusies gebaseerd op de laatste feiten.



Nog wel ter toevoeging:

De huidige maatregelen zijn niet uit te leggen, zowel voor de sport als de horeca.

De Tweede kamer dient deze ook per direct terug te draaien.

Er moeten gerichte maatregelen richting ongevaccineerden komen en die moeten ook de gevolgen van hun keuze "voor vrijheid en belemmering van 90% van Nederland" maar eens gaan dragen.
In Oostenrijk snappen ze dat wel, daar ligt de kern van het grote probleem.

80-90% is ongevaccineerd in de ziekenhuizen, de 2G regel is daarin een oplossing, maar ook gerichte lokale harde lockdowns zullen hierin een oplossing gaan zijn.
Daarnaast moeten ongevaccineerden gaan betalen voor testen voor toegang, 25 Euro per test en maximaal 24 uur geldig, vind ik heel normaal hierin.

Het is gewoon klaar en alleen gericht ingrijpen op die groep gaat deze situatie oplossen.

Stadions en horeca sluiten voor iedereen is géén oplossing, ook niet met betrekking tot het beperken van reizen, want dat zijn geen brandhaarden, zowel in de stadions, horeca als openbaar vervoer niet.

Ik doe in ieder geval aan diverse maatregelen niet meer mee, geen mondkapje, houd wel afstand, maar gepaste.
Bij ons zijn ook thuis alleen nog gevaccineerden welkom voorlopig.

Dit bericht is gewijzigd op 14 november 2021, 19:48:58.

 

+2/-0

In Oostenrijk gewoon een lockdown alleen voor ongevaccineerden daar doen ze niet zo moeilijk.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 14 november 2021 om 19:38:



De vaccins werken prima, dus wat je zegt en aangeeft is halve informatie.




Jij doet nog echt je best om die gasten te overtuigen ouwe reus. Ik heb dat allang opgegeven, alleen de rest van nederland heeft er geen zin in om gestraft te worden voor de angst & paranoïde wanen van 15% van de samenleving. Laat ze lekker maar er moeten wel consequenties zijn voor die onzin want ik heb geen zin meer om me aan hun aan te passen en ik doe het ook niet meer. Ik mis ook het consequent zijn in hun verhaal. Men vertrouwt heilig op het eigen immuunsysteem maar als het mis gaat dan is het smeken om een IC plekje. Dus dan ineens vertrouw je wel op de zorg en de medische wetenschap?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 14 november 2021 om 22:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 14 november 2021 om 19:38:



De vaccins werken prima, dus wat je zegt en aangeeft is halve informatie.




Jij doet nog echt je best om die gasten te overtuigen ouwe reus. Ik heb dat allang opgegeven, alleen de rest van nederland heeft er geen zin in om gestraft te worden voor de angst & paranoïde wanen van 15% van de samenleving. Laat ze lekker maar er moeten wel consequenties zijn voor die onzin want ik heb geen zin meer om me aan hun aan te passen en ik doe het ook niet meer. Ik mis ook het consequent zijn in hun verhaal. Men vertrouwt heilig op het eigen immuunsysteem maar als het mis gaat dan is het smeken om een IC plekje. Dus dan ineens vertrouw je wel op de zorg en de wetenschap?



Ik ben gewoon iemand die tracht op basis van feiten iets aan te tonen, het is ook een kwestie van verantwoordelijkheid nemen in crisis tijd en ten onrechte halen ze dan grondrechten er bij.

Maar ik snap je punt.

Dit is wel een interessant artikel:

https://www.ad.nl/binnenland/de-weerstand-tegen-de-coronaregels-verklaard-grondrechten-worden-ten-onrechte-als-breekijzer-gebruikt~ac1057db/link

 

+1/-0

Ik heb na 2 vaccinaties en een reactie vaccinaties om immuniteit op te bouwen gehad, maar zal de 3e niet meer nemen, omdat ik vind dat als de vaccinaties 97% functioneren, ik nu 2x 97% heb ontvangen. Dubbelop, en wat de werking betreft, zal dit per persoon gaan uitmaken. Ik vind het zo wel genoeg. De jaarlijkse griepprik heb ik vroeger 1x ontvangen en daarna nooit meer, dus ik verwacht met deze virus ook geen problemen meer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 15 november 2021 om 15:24:

Ik heb na 2 vaccinaties en een reactie vaccinaties om immuniteit op te bouwen gehad, maar zal de 3e niet meer nemen, omdat ik vind dat als de vaccinaties 97% functioneren, ik nu 2x 97% heb ontvangen. Dubbelop, en wat de werking betreft, zal dit per persoon gaan uitmaken. Ik vind het zo wel genoeg. De jaarlijkse griepprik heb ik vroeger 1x ontvangen en daarna nooit meer, dus ik verwacht met deze virus ook geen problemen meer.



Dat is je eigen keus, maar even een correctie:

De twee prikken SAMEN zorgen voor 97% bescherming, niet een prik op zich.
Niet vervelend bedoeld, maar wel goed voor de juiste beeldvorming ;)

 

+2/-0

Voorbeeld van Oostenrijk volgen en dit probleem verdwijnt na een tijd als sneeuw voor de zon. Typisch Nederlands om het weer met pappen en nathouden proberen op te lossen en dan een vorm van symboolpolitiek los te laten op de horeca en de voetbalstadions. Het zijn de ongevaccineerden die het probleem veroorzaken en weigeren het vaccin te nemen. Dat is prima, wat mij betreft mag je het weigeren, maar dan wel met de nodige consequenties om de rest van de samenleving te beschermen. Dan blijf je maar thuis met je ongevaccineerde tempel van een lichaam.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 15 november 2021 om 16:02:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 15 november 2021 om 15:24:

Ik heb na 2 vaccinaties en een reactie vaccinaties om immuniteit op te bouwen gehad, maar zal de 3e niet meer nemen, omdat ik vind dat als de vaccinaties 97% functioneren, ik nu 2x 97% heb ontvangen. Dubbelop, en wat de werking betreft, zal dit per persoon gaan uitmaken. Ik vind het zo wel genoeg. De jaarlijkse griepprik heb ik vroeger 1x ontvangen en daarna nooit meer, dus ik verwacht met deze virus ook geen problemen meer.



Dat is je eigen keus, maar even een correctie:

De twee prikken SAMEN zorgen voor 97% bescherming, niet een prik op zich.
Niet vervelend bedoeld, maar wel goed voor de juiste beeldvorming ;)


:D :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 15 november 2021 om 15:24:

Ik heb na 2 vaccinaties en een reactie vaccinaties om immuniteit op te bouwen gehad, maar zal de 3e niet meer nemen, omdat ik vind dat als de vaccinaties 97% functioneren, ik nu 2x 97% heb ontvangen. Dubbelop, en wat de werking betreft, zal dit per persoon gaan uitmaken. Ik vind het zo wel genoeg. De jaarlijkse griepprik heb ik vroeger 1x ontvangen en daarna nooit meer, dus ik verwacht met deze virus ook geen problemen meer.



Wat Kuijt007 zegt. En daar komt bij dat na verloop van tijd de effectiviteit afneemt EN de opkomst van eventuele stuggere varianten die door de grote aantallen ongevaccineerden meer kans krijgen. Dus de booster kan helpen om weer bij die 97% in de buurt te komen. :)

 

+1/-0

Op dit moment debatteert de tweede kamer over Corona. Het wordt nogal ingewikkeld gemaakt, maar zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn. Op 25 september is een beleid ingezet waarbij gevaccineerden toegang hadden tot de horeca en evenementen. Niet-gevaccineerden mochten ook naar de kroeg, mits negatief getest. Ze hoeven zich op deze manier niet buitengesloten te voelen. Maar nu haalt dit kabinet haar eigen beleid onderuit door met lockdown-achtige maatregelen te komen. Doorgaan met het ingezette beleid zonder beperkende maatregelen. Dat kan na 20 maanden echt niet meer. Het is genoeg geweest!

 

+1/-0

Alleen denkt het virus daar anders over.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 16 november 2021 om 19:26:

Op dit moment debatteert de tweede kamer over Corona. Het wordt nogal ingewikkeld gemaakt, maar zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn. Op 25 september is een beleid ingezet waarbij gevaccineerden toegang hadden tot de horeca en evenementen. Niet-gevaccineerden mochten ook naar de kroeg, mits negatief getest. Ze hoeven zich op deze manier niet buitengesloten te voelen. Maar nu haalt dit kabinet haar eigen beleid onderuit door met lockdown-achtige maatregelen te komen. Doorgaan met het ingezette beleid zonder beperkende maatregelen. Dat kan na 20 maanden echt niet meer. Het is genoeg geweest!



Dat ben ik deels met je eens, maatregelen hadden veel eerder en ook nu veel meer op de ongevaccineerden moeten richten.
Zij zijn nog altijd degenen met een zoveel grotere kans om in het ziekenhuis te komen en op de IC.

Daarom is een vaccinatieplicht ook een belangrijke optie die z.s.m. moet worden ingevoerd.
Ik ben normaal voor vrije keuze, maar deze pandemie is zodanig erg en blijft maar terug komen, dat we zo dicht mogelijk tegen die 100% moeten komen.

Ik ga zelf ook wanneer het kan die booster halen.

Dat het een keer ophoudt klopt gewoon, ik ben alle maatregelen ongelofelijk zat en dat ik bijvoorbeeld een mondkapje draag heeft er mee te maken dat ik komende week naar de Canarische eilanden vlieg en dan een paar uur met zo'n ding op moet zitten en zo alvast kan wennen.
Ik houd de periode echt zo kort mogelijk, want zo'n ding biedt schijnveiligheid en daar ben ik gewoon echt op tegen.
Daarnaast vind ik dat de ongevaccineerden nog teveel worden ontzien, terwijl zij gewoon de grote oorzaak zijn van de hoge besmettingen en ziekenhuisopnames.

Laat even duidelijk zijn, dat je een reden (medisch/ethisch) kan hebben om NIET te prikken, maar de groep die echt niet kan is gewoon heel klein.

We moeten uit deze crisis geraken en moeten nu gewoon ons gezonde verstand gebruiken in plaats van "denken" dat we beperkt worden in onze vrijheden, discriminatiekaarten, grondwetskaarten gespeeld worden.
Je beperkt je eigen vrijheid als je de keuze maakt om niet te prikken, terwijl bewezen is dat we hiermee de weg uit de crisis in hebben gezet.

 

+2/-0

Ze gaan nu naast 3G en 2G ook kijken naar 1G, dat iedereen moet testen ongeacht gevaccineerd/ongevaccineerd dat is de omgekeerde wereld lijkt me ongevaccineerden vormen immers een veel groter risico voor de volksgezondheid en zorgen voor de grootste druk op de ziekenhuizen. Alles om maar iedereen gelijk tebehandelen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 november 2021, 02:05:06.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 november 2021 om 01:53:

Ze gaan nu naast 3G en 2G ook kijken naar 1G, dat iedereen moet testen ongeacht gevaccineerd/ongevaccineerd dat is de omgekeerde wereld lijkt me ongevaccineerden vormen immers een veel groter risico voor de volksgezondheid en zorgen voor de grootste druk op de ziekenhuizen. Alles om maar iedereen gelijk tebehandelen.


1G gaat het niet worden, daar krijg je nooit genoeg testcapaciteit voor. Gewoon vaccinatieplicht invoeren, ik ben het helemaal eens met Kuijt007

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Corona Virus