Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » Champions League

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 15 maart 2022 om 23:46:

Kut zeg Portugal loopt weer wat in op Nederland met de cl puntjes :B :D


Vanaf nu gun ik ons weer verder in te lopen op Portugal. :B

 

+1/-0

Je wordt toch helemaal gestoord van die trommels bij PSG - Benfica. Laat die uefa daar is op gaan letten. Het is een voetbalwedstrijd en niet een fucking optreden van een dorpsfanfare.

 

+1/-0

Liverpool vs Real wat een wedstrijd. Twee onwaarschijnlijke blunders van twee wereldkeepers, een waanzinnig tempo en twee super aanvallende teams. En al 4 doelpunten kort voor rust eerlijk verdeeld over de twee partijen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 21 februari 2023 om 21:45:

Liverpool vs Real wat een wedstrijd. Twee onwaarschijnlijke blunders van twee wereldkeepers, een waanzinnig tempo en twee super aanvallende teams. En al 4 doelpunten kort voor rust eerlijk verdeeld over de twee partijen.



2-0 achter dan met 2-5 winnen lijkt Feyenoord wel hehe..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 februari 2023 om 23:15:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 21 februari 2023 om 21:45:

Liverpool vs Real wat een wedstrijd. Twee onwaarschijnlijke blunders van twee wereldkeepers, een waanzinnig tempo en twee super aanvallende teams. En al 4 doelpunten kort voor rust eerlijk verdeeld over de twee partijen.



2-0 achter dan met 2-5 winnen lijkt Feyenoord wel hehe..


Ja zeker maar ik denk wel dat de selectie van ons net iets beter is dan die van real :B

Jezus wat werd dat Liverpool op een hoopje gespeeld door Madrid. Onwaarschijnlijk. Wat is dat toch klasse, precies op tijd er staan en vlammen, dat is real wat toch tot nu toe een vrij moeizaam seizoen speelde, Mooi ook die Ancelotti langs de lijn, wat een topcoach is dat ook.

 

+1/-0

Ik keek 'ooit' erg graag naar Real Madrid. Naar spelers als Guti, Raul en (vooral) Redondo. Er staan nog steeds geweldige spelers op het veld, zoals Modric en Kroos. Maar over het algemeen kan het huidige elftal mij niet bekoren, en dat komt door het gezeik en gemekker van spelers als Vinicius.

Maar gisteren zie je dan hoe goed ook die spelers kunnen zijn als ze zich niet aanstellen en 'gewoon' gaan voetballen. Wat een wedstrijd. Zo zonde dat zulke spelers niet gewoon iedere wedstrijd zo spelen. Misschien niet op zo'n hoog niveau, maar zonder al die randzaken.

 

+1/-0

Dat SAN Siro is ook wel een tempel hè. Ook zo’n mooi historisch stadion, zeker ook voor Feyenoord natuurlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 22 februari 2023 om 11:47:

Ik keek 'ooit' erg graag naar Real Madrid. Naar spelers als Guti, Raul en (vooral) Redondo. Er staan nog steeds geweldige spelers op het veld, zoals Modric en Kroos. Maar over het algemeen kan het huidige elftal mij niet bekoren, en dat komt door het gezeik en gemekker van spelers als Vinicius.

Maar gisteren zie je dan hoe goed ook die spelers kunnen zijn als ze zich niet aanstellen en 'gewoon' gaan voetballen. Wat een wedstrijd. Zo zonde dat zulke spelers niet gewoon iedere wedstrijd zo spelen. Misschien niet op zo'n hoog niveau, maar zonder al die randzaken.



Heb ook altijd zwak gehad voor Real heb Don Leo Beenhakker nog drie landstitels binnen vier jaar binnen zien slepen. Butragueño en Hugo Sanchez wat een aanvalskoppel was dat zeg..

 

+1/-0

Het lijkt wel of Gert Jan Verbeek een spreekverbod heeft bij RTL7. Die zit er echt voor spek en bonen bij als CL analist met presentator Umberto Tan en mede-analisten Theo Janssen en Ron Vlaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 februari 2023 om 23:10:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 22 februari 2023 om 11:47:

Ik keek 'ooit' erg graag naar Real Madrid. Naar spelers als Guti, Raul en (vooral) Redondo. Er staan nog steeds geweldige spelers op het veld, zoals Modric en Kroos. Maar over het algemeen kan het huidige elftal mij niet bekoren, en dat komt door het gezeik en gemekker van spelers als Vinicius.

Maar gisteren zie je dan hoe goed ook die spelers kunnen zijn als ze zich niet aanstellen en 'gewoon' gaan voetballen. Wat een wedstrijd. Zo zonde dat zulke spelers niet gewoon iedere wedstrijd zo spelen. Misschien niet op zo'n hoog niveau, maar zonder al die randzaken.



Heb ook altijd zwak gehad voor Real heb Don Leo Beenhakker nog drie landstitels binnen vier jaar binnen zien slepen. Butragueño en Hugo Sanchez wat een aanvalskoppel was dat zeg..


Zeker, Emilio Butragueno was de favoriet waarom ik naar RM keek. Wat een speler. Ik had dat ook met George Best van MUFC. Als een slang passeerde hij tegenstanders om van te smullen. Tegenwoordig zie je maar zelden zulke ras voetballers. Tegenwoordig zie je meer gehypte spelers die als puntje bij paaltje komt niets voorstellen.

 

+1/-0

Butragueño was nét voor mijn tijd. Ik weet wie het is, van het Panini plaatje in het EK88 album wat ik toentertijd spaarde en nog altijd koester (zo onderhand geld waard, dat album) maar ik heb hem nooit bewust zien spelen.

Voor mij begon 'buitenlands voetbal' met de late uitzendingen van Studio Italia (?) met Emile Schelvis die mijn vader voor mij opnam en ik daags erna terugkeek. Met van Basten, Rijkaard en Gullit bij AC Milaan. Ik had een mediolanum-shirt met rugnummer 10; en het was ieder seizoen een strijd welke voetbalschoenen ik mocht. Mijn vader zei dat Adidas voor mijn voeten het beste was, maar ik wilde Lotto. Waar ik opgroeide wilde iedereen van Basten zijn, maar ik heb altijd iets gehad met Gullit.

Daarvoor op zaterdagmiddag met Sportschau. Maar dat laatste kon me niet bekoren, het Duitse commentaar vond ik stom.

De voorkeur voor Real Madrid is bij mij ontstaan tijdens/na de nederlaag tegen Ajax in '95. Real werd in eigen huis (dat moet ik met pijn in het hart bekennen) overklast door het team van Louis van Gaal. Maar van wat ik me ervan herinner bleef een Argentijnse middenvelder overeind, zo cool aan de bal. Zoveel rust en overzicht. Ff de bal onder je voet terughalen, tegenstander uitkappen en spel verleggen. Voortdurend opgejaagd door Davids en de Boer maar het leek hem niet te deren. Rechtop, borst vooruit.

Mijn grote broer had ervoor al gezegd dat ik op hem moest letten, omdat ik ook steeds vaker als middenvelder speelde bij mijn club (afgezakt vanaf linksbuiten) en wat kon leren van hoe hij speelde.

Redondo, wat een koning.

Dit bericht is gewijzigd op 23 februari 2023, 11:44:09.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 23 februari 2023 om 11:36:

Butragueño was nét voor mijn tijd. Ik weet wie het is, van het Panini plaatje in het EK88 album wat ik toentertijd spaarde en nog altijd koester (zo onderhand geld waard, dat album) maar ik heb hem nooit bewust zien spelen.

Voor mij begon 'buitenlands voetbal' met de late uitzendingen van Studio Italia (?) met Emile Schelvis die mijn vader voor mij opnam en ik daags erna terugkeek. Met van Basten, Rijkaard en Gullit bij AC Milaan. Ik had een mediolanum-shirt met rugnummer 10; en het was ieder seizoen een strijd welke voetbalschoenen ik mocht. Mijn vader zei dat Adidas voor mijn voeten het beste was, maar ik wilde Lotto. Waar ik opgroeide wilde iedereen van Basten zijn, maar ik heb altijd iets gehad met Gullit.

Daarvoor op zaterdagmiddag met Sportschau. Maar dat laatste kon me niet bekoren, het Duitse commentaar vond ik stom.

De voorkeur voor Real Madrid is bij mij ontstaan tijdens/na de nederlaag tegen Ajax in '95. Real werd in eigen huis (dat moet ik met pijn in het hart bekennen) overklast door het team van Louis van Gaal. Maar van wat ik me ervan herinner bleef een Argentijnse middenvelder overeind, zo cool aan de bal. Zoveel rust en overzicht. Ff de bal onder je voet terughalen, tegenstander uitkappen en spel verleggen. Voortdurend opgejaagd door Davids en de Boer maar het leek hem niet te deren. Rechtop, borst vooruit.

Mijn grote broer had ervoor al gezegd dat ik op hem moest letten, omdat ik ook steeds vaker als middenvelder speelde bij mijn club (afgezakt vanaf linksbuiten) en wat kon leren van hoe hij speelde.

Redondo, wat een koning.



Klopt keek ook altijd dat programma met Schelvis, Serie A was ook DE league toen met het meeste geld mensen als Batitstuta, Mihajlović (rip), Baggio etc..

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 februari 2023, 12:52:50.

 

+1/-0

Mijatović was ook een topper in die dagen en Zamorano iets eerder.

 

+1/-0

In een discussie in een ander topic verwees ik naar een overzicht van alle halve finalisten in de Champions League, ter onderbouwing van mijn stelling dat het toernooi een zéér selectief feestje is geworden. Het gaat hier om alle halve finalisten per seizoen, vanaf seizoen 1999/2000 tot afgelopen jaargang.

Het betreft hier 23 jaar, en dus 92 (23*4) posities in totaal.

- Deze worden verdeeld over clubs uit 7 landen: Spanje (33), Engeland (26), Duitsland (14), Italie (10), Frankrijk (6), Nederland (2) en Portugal (1).
- De twee landen met de grootste afvaardiging (Spanje en Engeland) verdelen 64% van het totaal aantal posities onder elkaar.
- De drie landen met de grootste afvaardiging (plus Duitsland) komen uit op bijna 80% van het totaal aantal posities: 79.3%.
- Voor Nederland heeft in deze periode twee keer een ploeg de halve finale bereikt; PSV (2005) en Ajax (2019)
- Alleen Porto heeft voor Portugal de halve finale bereikt in deze periode. Maar die wonnen de CL ook direct (2004)

Als we kijken naar de clubs die de halve finale van de CL in deze periode bereikt hebben, zijn dat 29 verschillende clubs. Van de 92 posities, iedere club die een halve finale CL gehaald heeft afgelopen 23 edities, haalt gemiddeld 3 keer een halve finale. Ajax en PSV zijn dus met 1 maal veel slechter dan gemiddeld.

- Real Madrid (14), Barcelona (11), Bayern Munchen (10), Chelsea (8) en Liverpool (6) verdelen samen de meerderheid van het aantal beschikbare posities over de 23 jaar: 53,3%.
- 4 van de 23 winnaars sinds 2000 kwamen niet uit Duitsland, Spanje en/of Engeland. Daarvan is AC Milan met twee CL-overwinningen nog goed vertegenwoordigd.
- En ploeg als Dortmund heeft slechts éénmaal de laatste 4 bereikt sinds 2000, en Arsenal slechts tweemaal. Ik had vaker verwacht.


Wie de posities vanaf 2000 (92 in totaal) dan nog vergelijkt met die van de afgelopen 10 jaar (40), ziet op landniveau geen heel grote verschuivingen. Spanje en Engeland verdelen 60% van de 40 posities, inclusief Duitse afvaardigingen komt het exact uit op 80%.

Op clubniveau vallen wat andere zaken op; Manchester City wurmt zich op een gedeelte derde plaats met drie afvaardigingen in de laatste 10 edities van de Champions League. Samen met Liverpool, Atletico en Barcelona. Dat gaat ten koste van stadsgenoot Manchester United, die geheel verdwenen is. Na hun finaleplaats in 2011 heeft United nooit meer de halve finale van de CL bereikt.

Dat is wat je met geld kan kopen, bewijst ook PSG die pas de laatste drie jaar tot de laatste 4 is gekomen (tweemaal).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 maart 2023, 10:51:13.

 

+1/-0

Lekker potje City-Bayern.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 april 2023 om 21:34:

Lekker potje City-Bayern.


Absolute topwedstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 11 april 2023 om 23:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 april 2023 om 21:34:

Lekker potje City-Bayern.


Absolute topwedstrijd.



Spelers van Feyenoord zullen ook wel gekeken hebben, dit is het nivo wat ze moeten nastreven. Eerst maar Roma vorig jaar finale hadden ze teveel respect maar dit team gaat er vol op denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 april 2023 om 23:40:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 11 april 2023 om 23:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 april 2023 om 21:34:

Lekker potje City-Bayern.


Absolute topwedstrijd.



Spelers van Feyenoord zullen ook wel gekeken hebben, dit is het nivo wat ze moeten nastreven. Eerst maar Roma vorig jaar finale hadden ze teveel respect maar dit team gaat er vol op denk ik.



Het huidige Feyenoord is verder dan het team van vorig jaar. Daarnaast zit er méér rek in. Vorig jaar tijdens de finale liepen er bij Feyenoord teveel spelers voor wie er gewoonweg niet meer in zat. Nu heeft Feyenoord een flink aantal spelers die nóg beter kunnen, én boven zichzelf kunnen uitstijgen.

Het zal nodig zijn.


De Europese top is momenteel écht van een totaal ander niveau. Manchester City én Bayern München speelde gisteren een tempo wat buiten die teams écht maar weinig andere clubs kunnen. Liverpool in goede doen kan/kon dit, een Real Madrid wellicht. Maar dan houdt het op, andere clubs kunnen het slechts frustreren.

Ik zat ernaar te kijken en dacht ook aan het huidige Feyenoord. Ik denk dat je tegen dit Manchester City overal twee/drie stappen tekort komt. Het hoog druk zetten wat Slot graag doet, daar tikken ze gewoon onderuit. Alle spelers zijn sneller, sterker en handelen op een hoger niveau. Ik denk niet dat ze zich druk zouden maken als Feyenoord pressie speelt, maar dat ze blijven rondspelen en de vrije man blijven vinden.

En dan hebben ze centraal voorin een menselijke anomalie lopen, wiens gecombineerde fysiek en technische capaciteiten mijn voorstellingsvermogen te boven gaan. Als ik Haaland op het veld zie rondlopen tussen de Ligt, Goretzka en Upamecano (toch niet de kleinsten), hij oogt in alles gewoon als een upgrade in vergelijking met hen. Zoveel groter, zoveel méér. Echt niet normaal.

 

+1/-0

Ergens kan ik mij de reactie van die Portugezen op het verlies van één directe CL plek aan Nederland wel voorstellen. Ik vind het ook wel een beetje vreemd dat hetzelfde gewicht wordt toegekend aan prestaties in de Conference League als in de Champignons League.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 16 april 2023 om 15:54:

Ergens kan ik mij de reactie van die Portugezen op het verlies van één directe CL plek aan Nederland wel voorstellen. Ik vind het ook wel een beetje vreemd dat hetzelfde gewicht wordt toegekend aan prestaties in de Conference League als in de Champignons League.



Geen idee hoe ze het precies berekenen en waarom pas in 2024-2025 een derde CL (voorronde plek)??. In elk geval ben je nu de zesde league na Engeland, Duitsland, Spanje, Italië, Frankrijk, dan doe je het als klein land echt goed zaak is wel dat NL clubs blijven presteren in Europa.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Andere competities » Champions League