Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FEYENOORD-PSV (26/10/2025-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Voor de echt belangrijke wedstrijden lijkt het middenveld te wisselvallig, juist daar hapert het dan bij ons. Dan lijkt het middenveld tegen zichzelf te voetballen, vervolgens krijgt de voorhoede dan geen bruikbare kansen of althans te weinig.Zo'n fase moet je zien te doorbreken.We hebben op zich heel wat middenveldspelers maar missen misschien een of twee heel ervaren en charismatische middenvelders. Ook het omzetten van teveel druk op de ploeg naar efficiënt spel is niet altijd makkelijk. Het is een mix van Net Niet en soms te Wisselvallig. Best een karwei om daarvoor een oplossing te vinden. Voor een ploeg als PSV is dat klaarblijkelijk een makkie, die hebben hier en daar echt wereldtop lopen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 27 oktober 2025 om 12:13:

Voor de echt belangrijke wedstrijden lijkt het middenveld te wisselvallig, juist daar hapert het dan bij ons. Dan lijkt het middenveld tegen zichzelf te voetballen, vervolgens krijgt de voorhoede dan geen bruikbare kansen of althans te weinig.Zo'n fase moet je zien te doorbreken.We hebben op zich heel wat middenveldspelers maar missen misschien een of twee heel ervaren en charismatische middenvelders. Ook het omzetten van teveel druk op de ploeg naar efficiënt spel is niet altijd makkelijk. Het is een mix van Net Niet en soms te Wisselvallig. Best een karwei om daarvoor een oplossing te vinden. Voor een ploeg als PSV is dat klaarblijkelijk een makkie, die hebben hier en daar echt wereldtop lopen.

Feyenoord heeft veel middenvelders, maar hoeveel zijn goed genoeg? Komende zomer daar heel goed naar kijken. Steijn is geen middenvelder. Daar heeft de club 11 miljoen voor betaald. Onbegrijpelijk.

+1/-0

Toch als je kijkt naar wat voor ballen psv erin schiet en wat voor 100% kansen wij missen voor de zoveelste keer.
Hoe vaak schiet je 3 van dat soort ballen erin als psv zijnde?

Als wij gwoon de 100% kansen raken waaronder het opzij leggen van ballen die ook 100% kansen zijn dan win je gewoon.
Nu lijken we slechter maar zo goed was psv ook niet, als wij gewoon de ballen erin schieten maak je er ook 5.

+1/-0

wehave schreef op 27 oktober 2025 om 13:50:

Toch als je kijkt naar wat voor ballen psv erin schiet en wat voor 100% kansen wij missen voor de zoveelste keer.

Als wij gwoon de 100% kansen raken waaronder het opzij leggen van ballen die ook 100% kansen zijn dan win je gewoon.
Nu lijken we slechter maar zo goed was psv ook niet, als wij gewoon de ballen erin schieten maak je er ook 5.

Die Saibari schiet ze ook niet zo erin van de ene op de andere dag. Zit al vijf jaar bij philips en dit is zijn derde seizoen als basisklant. Valente komt net kijken bij ons dus er is hoop.

+1/-0

wehave schreef op 27 oktober 2025 om 13:50:

Je ziet gewoon dat zij voetballend een stuk verder zijn dan wij. Pas toen het meer een vechtwedstrijd werd, konden we enigszins mee, maar eerlijk is eerlijk: het grootste deel van de wedstrijd, zo’n 70 minuten, waren we de mindere ploeg. De 2-3 viel eigenlijk uit het niets, waardoor we nog wat hoop hielden, maar als op dat moment de 1-4 was gevallen, hadden we ook niets meer in te brengen gehad.

En hun ploeg is ook in opbouw. Vergeleken met vorig jaar, 6 andere spelers erin. Daar zitten nieuwelingen als Kovar, Gastiorofka, Sallahh Edine en Man bij, maar ook Schouten (centrale verdediger), Mauro (middenveld), Til (spits) op een positie dat niet hun favoriete/ beste positie is. Ik verwacht dat die nog gaan groeien de komende weken.

Vergeleken met de eerdere wedstrijden dit seizoen die ik van ze heb gezien, stond het nu al een stuk beter, daar zie je echt een team ontstaan en elke week beter worden. Ik denk ook dat de Champions league wedstrijden hun daarbij helpt.

In een thuiswedstrijd tegen een topclub verwacht/ hoop je net wat meer. Je moet eigenlijk net wat meer de overhand hebben, net wat meer balbezit, net wat meer kansen. Dit was het moment om ze nog te kunnen pakken, over een paar weken/ maanden zijn ze nog beter op elkaar ingespeeld en lastig te kloppen verwacht ik. Helaas was dat niet zo.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 oktober 2025, 14:21:05.

+1/-0

Hoewel hij gister nog niet top was zie je wel dat Timber belangrijk is en waardoor Valente meer ruimte krijgt die gaat beter spelen door Timber.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 27 oktober 2025 om 14:50:

Hoewel hij gister nog niet top was zie je wel dat Timber belangrijk is en waardoor Valente meer ruimte krijgt die gaat beter spelen door Timber.

Het middenveld is volgens mij niet het probleem. Daar hebben we voldoende spelers, en ook genoeg variatie in speelstijl.

De zwakkere plekken liggen eerder in de andere linies. In de verdediging hebben we de afgelopen jaren duidelijk ingeleverd, met het vertrek van jongens als Hancko, Geertruida en Hartman. Dat merk je nu echt: gisteren werden er drie duidelijke fouten gemaakt door het (nieuwe) centrale duo, iets wat we in jaren niet hebben gezien. Watanabe liet zich bij de eerste goal eenvoudig uitspelen, terwijl Anel bij de tweede en derde tegentreffer in de fout ging/ slap verdedigde.

Ook in de aanval zie ik nog verbeterpunten. Hadj Moussa brengt inmiddels genoeg, maar over Sauer en Ueda blijf ik twijfelen. Ueda scoort de laatste tijd wel beter, maar hij heeft ook twee seizoenen lang weinig laten zien. Die kan dadelijk ook zomaar eens een reeks wedstrijden droog komen te staan en dan is het aanvallend fragiel.

+1/-0

Larin en Steijn hadden ze ook 15 minuten eerder moeten brengen of je nu met 2-3 verliest of 2-4.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 27 oktober 2025 om 15:19:

Larin en Steijn hadden ze ook 15 minuten eerder moeten brengen of je nu met 2-3 verliest of 2-4.

100%, maar dat ligt bij van Persie. Ben ik het 100% mee eens. Op dit moment weet RvP nog geen topwedstrijd te winnen. Als het niveau dusdanig is, dan kan hij het tactisch niet laten kantelen. Of wellicht is het rek uit het elftal, dat kan ook, maar ik neig meer naar het 1e.

+1/-0

Ik weet niet of je Larin en Steijn eerder had moeten brengen.

Steijn heeft specifieke kwaliteiten, waarmee je iets kunt forceren. Een hele goede trap, en een neus voor de goal. Zijn handelingssnelheid is nog te laag voor de top, maar tegen het einde van de wedstrijd ontstaan er ruimtes en krijgt hij ook de ruimte om te handelen. Die kun je eerder brengen, maar zijn de ruimtes dan al groot genoeg?

Larin is voor mij vooral opgevallen door het missen van kansen. Hij komt in de positie, al dan niet buitenspel, maar het afronden is ronduit matig. Die kopbal van zondag was ook weer een hele grote kans, en hij krijgt hem niet eens tussen de palen...

PSV was zondag beter, volgende week kan dat weer anders zijn. Feyenoord moet verder blijven bouwen, het is op de goede weg en het proces is niet gestopt of mislukt door één nederlaag.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FEYENOORD-PSV (26/10/2025-14:30)