Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 24 mei 2023 om 21:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 24 mei 2023 om 21:07:

Dick Schreuder komt het dichtst bij het gewenste profiel. Innovatief, aanvallend voetbal, tactisch uitstekend, control freak in alles, oog voor een goede staf, hyper professioneel.

Alleen: eigenlijk net te vroeg. Niet veel vlieguren op hoogste niveau.



Eens, zou mijn favoriete Nederlandse kandidaat zijn.



Had wel kampioen moeten worden met Zwolle kon bijna niet mis gaan is toch gebeurt.

 

+1/-0

Kan een slot op. Slot blijft.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 24 mei 2023 om 23:43:

Kan een slot op. Slot blijft.



Goed gezien

 

+1/-0

Zou Slot een goede opvolger zijn? :B

 

+1/-0

Blijf erbij dat Dick Schreuder een interessante kandidaat is die in het profiel past. Hij mag het een jaartje laten zien bij Zwolle in de eredivisie en dan wie weet. Hopelijk pakt PSV hem niet nu.

 

+1/-0

Wat vinden jullie van Oosting? Man vd gestampte pot maar komt toch netjes over bij RKC vond ik hem al goed maar nu bij Twente doet hij het weer was niet makkelijk na de succesvolle Jans. Met De Wolf zal het wel klikken kennen elkaar van WKE.

 

+1/-0

Dick Lukkien lijkt mij ook een goede, Ron Jans heeft het weer laten zien, maar Rogier Schmidt (NEC) lijkt mij helemaal een topper.

 

+1/-0

Ron Jans lijkt me een goede vd top 3 past hij het beste bij Feyenoord.

 

+1/-0

Dick Schreuder

 

+1/-0

Belangrijker dan 'een naam' is de visie van de nieuwe hoofdtrainer. Er moet voortgeborduurd worden op de structuur en werkwijze die door Arnesen en Slot is neergezet. Ik hoef géén oud-voetballer/club-icoon aan het roer die de fysieke begeleiding gaat bagatelliseren, en denkt dat 'extra, individuele (kracht)training uit de spelers zélf moeten komen'. Clubs waar dat idee nog steeds de norm en werkwijze bepaalt, missen de boot. (Ja, ik doel hier op één bepaalde club en hoofdtrainer)

Als Slot vertrekt, moet zijn vervanger de lijn voortzetten. Accenten kunnen verlegd worden; de speelwijze kan/mag veranderen. Graag zelfs, Feyenoord mag wat mij betreft een volgende stap zetten en naar een vorm van combinatievoetbal toe waarin sneller en directer vóóruit wordt gespeeld.

Misschien ietwat out of the box, maar zou Rob Maas wellicht 'up for the job' zijn?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 13 maart 2024 om 09:23:

Belangrijker dan 'een naam' is de visie van de nieuwe hoofdtrainer. Er moet voortgeborduurd worden op de structuur en werkwijze die door Arnesen en Slot is neergezet. Ik hoef géén oud-voetballer/club-icoon aan het roer die de fysieke begeleiding gaat bagatelliseren, en denkt dat 'extra, individuele (kracht)training uit de spelers zélf moeten komen'. Clubs waar dat idee nog steeds de norm en werkwijze bepaalt, missen de boot. (Ja, ik doel hier op één bepaalde club en hoofdtrainer)

Als Slot vertrekt, moet zijn vervanger de lijn voortzetten. Accenten kunnen verlegd worden; de speelwijze kan/mag veranderen. Graag zelfs, Feyenoord mag wat mij betreft een volgende stap zetten en naar een vorm van combinatievoetbal toe waarin sneller en directer vóóruit wordt gespeeld.

Misschien ietwat out of the box, maar zou Rob Maas wellicht 'up for the job' zijn?



daarom opperde ik Dick Schreuder. Die zou in alles de lijn Slot doorzetten en is minstens zo fanatiek en vernieuwend

 

+1/-0

We weten ook niet wat Koeman gaat doen hangt af van het EK

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 maart 2024 om 10:17:

We weten ook niet wat Koeman gaat doen hangt af van het EK



Koeman moeten we niet willen. Zoals ik hierboven aangeef, dat is 'een naam' die in dat opzicht lekker zou liggen bij de achterban maar veel minder aansluit bij de koers die de club tegenwoordig vaart.

In dat opzicht zou het 'doorschuiven' van een assistent als Hulshoff ook kunnen. Wanneer Slot hem niet mee wil nemen naar zijn volgende klus.

Blijft wel altijd de vraag hoe een groep omgaat met een assistent die opeens hoofdverantwoordelijk wordt. Soms levert die verschuiving problemen op.

Los van het vertrek van Slot, hoop ik niet dat hij (net als waar afgelopen seizoen sprake van was, toen Tottenham intresse had) het idee heeft de halve organisatie mee te kunnen nemen als hij bij Feyenoord vertrekt. Eén/twee assistenten; maar dat is het wat mij betreft.

Het hele medische/begeleidings-team moet niet leeggetrokken worden, omdat Slot het zo fijn werken vindt met hen. Als dat zo belangrijk voor hem is, moet hij bij hen blijven. In Rotterdam.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 13 maart 2024 om 08:07:

Dick Schreuder


Ik was Dick Schreuder helemaal vergeten, maar die zou zeker een prima opvolger van Slot zijn. Ook heeft hij en zijn tweelingbroer in de jeugd bij Feyenoord gespeeld, dus de Kuip is hem niet onbekend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 13 maart 2024 om 11:56:

(...)



Iedereen die in de (nationale) voetballerij werkzaam is, zal toch wel een beetje bekend zijn met de Kuip? Je moet de afgelopen 100 jaar wel in een kelder in Ruinerwold hebben gezeten, als je Feyenoord niet kent...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 13 maart 2024 om 12:44:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 13 maart 2024 om 11:56:

(...)



Iedereen die in de (nationale) voetballerij werkzaam is, zal toch wel een beetje bekend zijn met de Kuip? Je moet de afgelopen 100 jaar wel in een kelder in Ruinerwold hebben gezeten, als je Feyenoord niet kent...


:D :D

 

+1/-0

Ik lees en hoor veel "Dick Schreuder" maar dat kan niet gebaseerd zijn op z'n _prestaties_ als trainer. Voor de goede orde: ik zie hem nooit en dit is allemaal dus puur op cijfertjes gebaseerd:

Ik heb de laatste jaren erbij gepakt: 2019-2020 assistent bij Hoffenheim. Dan een jaar niets. Juni 2021 assistent Vitesse, vertrekt na 5 maanden om hoofdtrainer van PEC te worden. Daar bakt-ie er in het eerste seizoen niets van (23 punten in 23 wedstrijden -> degradatie) en in het seizoen daarna weet hij het om te draaien en 2e te worden in de KKD en te promoveren. Vorige zomer naar Castellion (3e niveau Spanje) en hij lijkt bezig om direct of misschien via playoffs te promoveren naar de Segunda Division.

Nou weet ik dat Slot ook verder geen ervaren prijzenpakker was natuurlijk, voordat hij naar Feyenoord kwam. Maar die heeft in ieder geval op een iets beter niveau gepresteerd. Pakte plek 2 (in afgekapt seizoen) met AZ, pakte 8 punten in 5 wedstrijden Europa League groepsfase. Werd ook de AZ coach met het meeste aantal punten gemiddeld per wedstrijd. Dus: in totaal minder betaald voetbal ervaring, absoluut, maar wel wat noemenswaardigere prestaties dan Schreuder.

Is Schreuder niet meer een type om met kleinere clubjes wat leuke prestaties neer te zetten in plaats van met een Nederlandse topclub de Champions League in te gaan?

Nogmaals, ik weet niets van Dick Schreuder verder (ik las dat-ie leuk voetbal speelde met PEC), maar als ik dit zie heeft-ie ondanks het aantal jaren ervaring als assistent-/hoofdtrainer niets weg van een potentieel goeie trainer voor Feyenoord.

edit: typo

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

parena schreef op 13 maart 2024 om 14:17:

Ik lees en hoor veel "Dick Schreuder" maar dat kan niet gebaseerd zijn op z'n _prestaties_ als trainer. Voor de goede orde: ik zie hem nooit en dit is allemaal dus puur op cijfertjes gebaseerd:

Ik heb de laatste jaren erbij gepakt: 2019-2020 assistent bij Hoffenheim. Dan een jaar niets. Juni 2021 assistent Vitesse, vertrekt na 5 maanden om hoofdtrainer van PEC te worden. Daar bakt-ie er in het eerste seizoen niets van (23 punten in 23 wedstrijden -> degradatie) en in het seizoen daarna weet hij het om te draaien en 2e te worden in de KKD en te promoveren. Vorige zomer naar Castellion (3e niveau Spanje) en hij lijkt bezig om direct of misschien via playoffs te promoveren naar de Segunda Division.

Nou weet ik dat Slot ook verder geen ervaren prijzenpakker was natuurlijk, voordat hij naar Feyenoord kwam. Maar die heeft in ieder geval op een iets beter niveau gepresteerd. Pakte plek 2 (in afgekapt seizoen) met AZ, pakte 8 punten in 5 wedstrijden Europa League groepsfase. Werd ook de AZ coach met het meeste aantal punten gemiddeld per wedstrijd. Dus: in totaal minder betaald voetbal ervaring, absoluut, maar wel wat noemenswaardigere prestaties dan Schreuder.

Is Schreuder niet meer een type om met kleinere clubjes wat leuke prestaties neer te zetten in plaats van met een Nederlandse topclub de Champions League in te gaan?

Nogmaals, ik weet niets van Dick Schreuder verder (ik las dat-ie leuk voetbal speelde met PEC), maar als ik dit zie heeft-ie ondanks het aantal jaren ervaring als assistent-/hoofdtrainer niets weg van een potentieel goeie trainer voor Feyenoord.

edit: typo



Ik heb ooit een geweldig interview met Dick Schreuder gelezen (nu achter betaalmuur VI PRO) en daarna wat beter op hem en zijn elftallen gelet. En ook met hoeveel respect anderen (o.a. Slot en andere spelers) over hem spreken. Met Zwolle speelde hij een vergelijkbaar spel als Slot, veel druk, aanvallend, nadruk op voetbal en opbouw. in Spanje gaat het kennelijk net zo, maar dat heb ik niet gezien verder.

natuurlijk is het afwachten hoe het dan bij een grote club als Feyenoord gaat, maar ik ken eigenlijk weinig anderen die in filosofie, eigenheid en oog voor vernieuwing naadloos aansluiten bij het Feyenoord van nu.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 13 maart 2024 om 16:56:

...

natuurlijk is het afwachten hoe het dan bij een grote club als Feyenoord gaat, maar ik ken eigenlijk weinig anderen die in filosofie, eigenheid en oog voor vernieuwing naadloos aansluiten bij het Feyenoord van nu.



Okay, nice, bedankt! Zal eens wat verder kijken, al is dat waarschijnlijk wat lastiger nu, gezien waar hij actief is. 😅

 

+1/-0

Een trainer is toch afhankelijk van een goede spelersgroep en nu financieel het steeds beter gaat ziet de toekomst er goed uit en kan je mischien ook een buitenlandse toptrainer halen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?