Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » Royal Antwerp – The Great Old

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ik ben al heel mijn leven lang Feyenoord fan, dat gaat ook nooit veranderen. Ik geniet nog steeds elke keer als ik de Kuip in kom en ik mis geen wedstrijd. In 2013 of 2014, heb ik mij laten overhalen door mijn vrienden (ook Feyenoord fans) om eens een wedstrijd te gaan kijken bij Royal Antwerp Football Club. Dit vanwege de gunstige ligging, wij wonen namelijk vlak bij de grens met België op steenworp afstand van Antwerpen.

Toen ik voor het eerst in de Bosuil kwam, was ik gelijk verkocht. Antwerp speelde toen nog in de Belgische Tweede Klasse en verkeerde in financieel zwaar weer. Het voetbal was werkelijk waar niet om aan te gluren. Maar, dat charmante en (toen nog) krakkemikkige stadion, dat van ellende bijna uit elkaar viel ademende een en al voetbal. Het stadion was stijf uitverkocht en de fans waren bloedfanatiek, het bier vloeide rijkelijk en er werd volop met vuurwerk gesmeten… De sfeer was geweldig! Omdat dit al een belevenis op zich was, besloten we vaker te gaan. In die periode hebben we nauwelijks een wedstrijd gemist. We leefde naar het weekend toe, op vrijdag gingen we richting Antwerpen om eerst in te drinken bij Taverne Great Old, de wedstijd te kijken om daarna lekker verder te drinken in de stad. En een of twee dagen later moest Feyenoord alweer voetballen. Prachtige weekenden en vaak ook mooie uitstapjes waren dat!
Omdat in onze omgeving het enthousiasme vaak werd geuit over dn Antwerp werd ons groepje vanuit Nederland werd ook steeds groter. Dat gold niet alleen voor onze groep, het stikte in de Bosuil werkelijk van de Nederlanders, vooral Feyenoord fans. Het is natuurlijk niet voor niks dat men ‘Hand in Hand’ zingt in de Bosuil. Al jaren lang wisten de Feyenoord fans de weg naar de Bosuil goed te vinden. Vanuit Rotterdam vertrokken partybussen vol Feyenoord fans naar België om een wedstrijd mee te pakken en te feesten. Helaas is deze band inmiddels verslechtert... Het zou mooi zijn mocht deze band ooit nog in ere wordt hersteld!

In de tussentijd gebeurde er van alles in en rondom de club met voor ons als dieptepunt de gemiste promotie in 2016, met flinke rellen als gevolg. Dat was natuurlijk een behoorlijke domper maar de club begon zo waar een serieuze ploeg te worden in de competitie, en speelde ook nog eens zowaar goed voetbal. Je merkte in het stadion dat het idee ging leven dat er echt wel wat mogelijk was. Dat resulteerde er echter ook in dat de club ineens meer fans (*kuch* gloryhunters *kuch*) aantrok. Waarvoor het voor ons al een stuk lastiger werd om aan kaarten te komen. Dat begon in 2016 al met de promotie match. Er was een kilometers lange wachtrij waarbij mensen kampeerde voor het stadion om aan kaarten te komen. Wij zijn in de vroegte nog die kant op gegaan maar moesten met lege handen terugkeren want alles was direct uitverkocht. Niet te doen… Waar waren al die mensen jaren daarvoor?!... Afijn, in 2017 keerde RAFC na dertien jaar alsnog terug op het hoogste niveau en pasgeleden speelde ze zelfs de Europa League voorrondes, tegen C Viitorul Constanta, FK Viktoria Plzen en AZ. Ik denk dat de meeste mensen de knotsgekke wedstrijd(en) tegen AZ wel hebben gezien. Werkelijk bizar wat daar allemaal gebeurde. Maar goed, aan een kant wilde ik als Nederlander natuurlijk dat AZ de punten pakte voor het Nederlands voetbal en aan de andere kant hoopte ik dat Antwerp de groepsfase in zou gaan, dat had echt de bekroning geweest op het beleid wat de afgelopen jaren is gevoerd. Met een duidelijke visie en Paul Gheysens als geldschieter is er in een korte tijd onwijs veel veranderd voor de ploeg van’t stad. Direct na de promotie verbaasde Antwerp vriend en vijand al met hun spel. Inmiddels lopen er nu spelers als Mbokani, Hoedt en Defour. Wie had dat vroeger gedacht? Als Antwerp zo doorgaat, komt dat Europese voetbal vanzelf wel, daar ben ik van overtuigd.

In het huidige seizoen staat Antwerp op 9 punten uit 5 wedstrijden in de Jupiler Pro League. Er kan gelukkig nog van alles gebeuren in de competitie en de clubs staan qua punten allemaal vrij dicht bij elkaar.
Zondag staat de uitwedstrijd tegen RSC Anderlecht op het programma. Ik ga het in ieder geval met veel belangstelling volgen en hoop wederom op een mooi seizoen voor Antwerp!
En voor wie interesse heeft, ik kan het iedereen aanraden om een keer een wedstrijd bij te wonen van deze club!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Andere competities » Royal Antwerp – The Great Old