Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - RKC Waalwijk (Zo 9-4, 20:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Het was ook mooi hoe Slot subtiel aangaf dat ajax zo'n topclub is de regerend kampioen en aan de andere kant woensdag alleen maar bezig waren om tijd terekken, teprovoceren en te ontregelen. Ajax onwaardig! :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 08 april 2023 om 01:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 april 2023 om 20:50:

Ik heb er zin in!

En het positieve gevoel kruipt al langzaam weer terug. Mede door Slot, want inderdaad, voetballend waren we gewoon beter dan Ajax. Hier leren we weer van richting Roma.



020 heeft gewoon terecht gewonnen woensdag.
Feyenoord speelde een van z'n aller slechtste duels in tijden.

We mogen zelfs blij zijn dat het geen hogere score is geworden.

Middenveld was een zooitje, verdediging een gatenkaas.
Aanvallend lieten we de makkelijkste kansen liggen en schoten hun wel raak.

Spelers speelden teveel met twee gedachten:

Redden het wel op halve kracht
Beker verliezen is niet zo erg.

Ze gingen al met de verkeerde mentaliteit het veld op.

020 speelde er heel makkelijk onderuit.

Het was gewoon drama kwa spel en hebben terecht verloren.


Hopelijk staan ze nu wel weer met de pootjes op de grond...



Damn bij jou is het echt als je verliest gelijk alles slecht he en bij wie wint alles goed.
Ajax was echt helemaal niets, kunnen alleen scoren uit geluk doelpuntjes.
Maar als je dat zelf al niet kan zien dan houdt het op..

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 08 april 2023 om 01:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 april 2023 om 20:50:

Ik heb er zin in!

En het positieve gevoel kruipt al langzaam weer terug. Mede door Slot, want inderdaad, voetballend waren we gewoon beter dan Ajax. Hier leren we weer van richting Roma.



020 heeft gewoon terecht gewonnen woensdag.
Feyenoord speelde een van z'n aller slechtste duels in tijden.

We mogen zelfs blij zijn dat het geen hogere score is geworden.

Middenveld was een zooitje, verdediging een gatenkaas.
Aanvallend lieten we de makkelijkste kansen liggen en schoten hun wel raak.

Spelers speelden teveel met twee gedachten:

Redden het wel op halve kracht
Beker verliezen is niet zo erg.

Ze gingen al met de verkeerde mentaliteit het veld op.

020 speelde er heel makkelijk onderuit.

Het was gewoon drama kwa spel en hebben terecht verloren.


Hopelijk staan ze nu wel weer met de pootjes op de grond...



Ik ben het met je eens dat het voetballend een van onze mindere wedstrijden was, met name in de eerste helft en het laatste deel van de tweede helft vond ik ons zeer onrustig aan de bal. Daar mag je terecht kritisch over zijn.

Dat we blij moeten zijn dat het geen hogere score werd is erg overdreven, qua veldspel was Ajax nog minder dan wij en wij hadden daarnaast meer kansen dan zij. Als je kijkt naar de statistieken die zijn bijgehouden dan was onze kwaliteit van kansen beter, je ziet overal in de bijgehouden statistieken dat onze xG hoger was. Ze hebben hooguit drie grote kansen gehad, daar het maximale uitgehaald, en wij hebben onze grote kansen niet afgemaakt. Dat was het grote verschil in deze wedstrijd.

Volgens mij verwar jij je terechte frustraties over de wanordelijkheden met het wedstrijdverloop. Het lag dicht bij elkaar en zoals Slot terecht aangaf kan je zo'n wedstrijd verliezen. Al helemaal door de hooligans die Feyenoord uit het ritme haalden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 08 april 2023 om 16:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 08 april 2023 om 01:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 april 2023 om 20:50:

Ik heb er zin in!

En het positieve gevoel kruipt al langzaam weer terug. Mede door Slot, want inderdaad, voetballend waren we gewoon beter dan Ajax. Hier leren we weer van richting Roma.



020 heeft gewoon terecht gewonnen woensdag.
Feyenoord speelde een van z'n aller slechtste duels in tijden.

We mogen zelfs blij zijn dat het geen hogere score is geworden.

Middenveld was een zooitje, verdediging een gatenkaas.
Aanvallend lieten we de makkelijkste kansen liggen en schoten hun wel raak.

Spelers speelden teveel met twee gedachten:

Redden het wel op halve kracht
Beker verliezen is niet zo erg.

Ze gingen al met de verkeerde mentaliteit het veld op.

020 speelde er heel makkelijk onderuit.

Het was gewoon drama kwa spel en hebben terecht verloren.


Hopelijk staan ze nu wel weer met de pootjes op de grond...



Ik ben het met je eens dat het voetballend een van onze mindere wedstrijden was, met name in de eerste helft en het laatste deel van de tweede helft vond ik ons zeer onrustig aan de bal. Daar mag je terecht kritisch over zijn.

Dat we blij moeten zijn dat het geen hogere score werd is erg overdreven, qua veldspel was Ajax nog minder dan wij en wij hadden daarnaast meer kansen dan zij. Als je kijkt naar de statistieken die zijn bijgehouden dan was onze kwaliteit van kansen beter, je ziet overal in de bijgehouden statistieken dat onze xG hoger was. Ze hebben hooguit drie grote kansen gehad, daar het maximale uitgehaald, en wij hebben onze grote kansen niet afgemaakt. Dat was het grote verschil in deze wedstrijd.

Volgens mij verwar jij je terechte frustraties over de wanordelijkheden met het wedstrijdverloop. Het lag dicht bij elkaar en zoals Slot terecht aangaf kan je zo'n wedstrijd verliezen. Al helemaal door de hooligans die Feyenoord uit het ritme haalden.



020 heeft niet veel kansen gehad, maar kwamen er wel een paar keer heel goed uit. Voetballend was het niet hoogstaand, maar ze wisten vaak op middenveld de bal te veroveren door fouten van ons.

Ik heb ook al eerder gezegd, we hebben eerder van onszelf dan van 020 verloren. De wanordelijkheden hebben hier zeker niet in meegeholpen, maar enige redelijke fase die ik echt heb gezien waren de laatste 10 minuten vóór rust.

Laatste fase toen we alles op de aanval gooiden kwam er bijna niks meer aan, zeker omdat Kasanwirjo alles terug speelde naar Wellenreuther.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Geertruida maakt rentree tegen RKC
vandaag, 18:35 95 reacties

Feyenoord kan weer beschikken over Lutsharel Geertruida. De 22-jarige verdediger start dan ook direct weer in de basis tijdens de thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk. Geertruida kampte sinds de interlandwedstrijd tegen Frankrijk met een blessure aan zijn hamstring en maakt in De Kuip zijn rentree.

De terugkeer van Geertruida in de ploeg van trainer Arne Slot gaat ten koste van Marcus Holmgren Pedersen. De Noor moet genoegen nemen met een plek op de bank tegen de nummer negen van de Eredivisie. Verder bestaat de verdediging uit de bekende namen Gernot Trauner, Dávid Hancko en Quilindschy Hartman. Ook het middenveld en de aanval laat Slot ongewijzigd.

Santiago Gimenez is de laatste periode in bloedvorm bij Feyenoord. De Mexicaan heeft in de laatste 13 wedstrijden voor de Rotterdamse club tien doelpunten gescoord. Alireza Jahanbakhsh heeft op het veld een uitstekende connectie met de spits. De buitenspeler heeft vijf keer een assist gegeven op Gimenez. In totaal heeft Jahanbakhsh negen assists op zijn naam in alle competities. De twee hopen elkaar ook tegen RKC Waalwijk weer makkelijk te vinden op het veld.

Opstelling Feyenoord
Wellenreuther; Geertruida, Trauner, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymański, Kökcü; Jahanbakhsh, Gimenez, Idrissi.

Wissels Feyenoord:
Marciano, Troost, Kasanwirjo, Rasmussen, Lopez, Bullaude, Taabouni, Dilrosun, Danilo, Pedersen, Paixão, Walemark.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 08 april 2023 om 15:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 08 april 2023 om 01:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 april 2023 om 20:50:

Ik heb er zin in!

En het positieve gevoel kruipt al langzaam weer terug. Mede door Slot, want inderdaad, voetballend waren we gewoon beter dan Ajax. Hier leren we weer van richting Roma.



020 heeft gewoon terecht gewonnen woensdag.
Feyenoord speelde een van z'n aller slechtste duels in tijden.

We mogen zelfs blij zijn dat het geen hogere score is geworden.

Middenveld was een zooitje, verdediging een gatenkaas.
Aanvallend lieten we de makkelijkste kansen liggen en schoten hun wel raak.

Spelers speelden teveel met twee gedachten:

Redden het wel op halve kracht
Beker verliezen is niet zo erg.

Ze gingen al met de verkeerde mentaliteit het veld op.

020 speelde er heel makkelijk onderuit.

Het was gewoon drama kwa spel en hebben terecht verloren.


Hopelijk staan ze nu wel weer met de pootjes op de grond...



Damn bij jou is het echt als je verliest gelijk alles slecht he en bij wie wint alles goed.
Ajax was echt helemaal niets, kunnen alleen scoren uit geluk doelpuntjes.
Maar als je dat zelf al niet kan zien dan houdt het op..



Wat ik al vaker zeg, lees eerst de inhoud.
Dit heeft vooral te maken dat we gewoon een stuk beter kunnen.

Dat 020 niks was klopt gewoon niet.

Nogmaals iedereen mag z'n visie op het duel hebben, maar dat er niks goed is als alles we verliezen en alles goed is als we winnen klopt ook niet.

Daarom probeer ik ook per helft vaak de dingen aan te geven zoals ik ze zie, daarover mogen we van mening verschillen.

 

+1/-0

Wissel voor aftrap:

Paixao --> Alireza


Reden onbekend.

 

+1/-0

Update 19:58 | Arne Slot heeft vlak voor de aftrap gekozen voor Paixão in de basisopstelling. Jahanbakhsh neemt plaats op de bank vanwege een kleine blessure.

 

+1/-0

Feyenoord begint rustig, RKC paar keer gevaarlijk in onze 16, maar laatste minuten wordt Feyenoord sterker.
Paar kansen, ballen net te hard of te hoog.

Tempo opvoeren en wat scherper dan komt het goed.

Pearl Jozephzoon moet wel in de gaten gehouden worden, laten ze te vaak lopen...

 

+1/-0

29" 1-0: Wieffer

 

+1/-0

31" 2-0: Paixao

 

+1/-0

Korte pauze voor eten en drinken ivm Ramadan.

 

+1/-0

39" 3-0: Hartman

 

+1/-0

Lekker man, 3-0 , wedstrijd in de tas. Genieten

 

+1/-0

Zo dit is lekker comfortabel beste manier om woensdag tevergeten.

 

+1/-0

Feyenoord en De Kuip hebben het gaspedaal gevonden en zijn op elk gebied de betere.

Als Feyenoord iets scherper is wordt dit een grote uitslag.

 

+1/-0

Tweede helft: Geen wissels.

 

+1/-0

53" 4-0: Paixao

 

+1/-0

ARNE ARNE ARNE ARNE ARNE ARNE... WE WORDEN KAMPIOEN:feyenoord:pul:kuip

 

+1/-0

61" 5-0: SANTI SANTI SANTIAGO GIMENEZ!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - RKC Waalwijk (Zo 9-4, 20:00)