Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Hij kreeg volgens mij niet echt een kans, maar van een tweede spits die voor 10 miljoen is gekocht verwacht je wel meer aan de bal dan dit. Kritisch bekeken heeft hij nog geen moment weten te overtuigen tot nu toe.

 

+1/-0

Ik vind heel gek dat er plotseling zo weinig voetbal zit in de voorhoede van het elftal. Sporadisch komt het er wel uit bij sommige spelers (zie Minteh zijn prachtige goal, Ivanusec de afgelopen wedstrijden tegen Roma, etc). Ik vraag mij echt af wat ervoor zorgt dat alles zo met de rem gespeeld wordt, in een laag tempo. Maar bovenal hoe het komt dat de spitsen (Ueda en Gimenez) plotseling verstoppertje lijken te spelen…?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 26 februari 2024 om 07:27:

Ik vind heel gek dat er plotseling zo weinig voetbal zit in de voorhoede van het elftal. Sporadisch komt het er wel uit bij sommige spelers (zie Minteh zijn prachtige goal, Ivanusec de afgelopen wedstrijden tegen Roma, etc). Ik vraag mij echt af wat ervoor zorgt dat alles zo met de rem gespeeld wordt, in een laag tempo. Maar bovenal hoe het komt dat de spitsen (Ueda en Gimenez) plotseling verstoppertje lijken te spelen…?



Dit is heel opvallend ja. Heeft denk ik vooral te maken met vormverlies van Stengs en Timber die de laatste 2 wedstrijden minder is.

 

+1/-0

Wij hebben de enige Japanner in huis die niet scoort in de eredivisie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 28 februari 2024 om 10:11:

Wij hebben de enige Japanner in huis die niet scoort in de eredivisie.



Hopelijk compenseert hij dat met veel doelpunten in de beker...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 28 februari 2024 om 10:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 28 februari 2024 om 10:11:

Wij hebben de enige Japanner in huis die niet scoort in de eredivisie.



Hopelijk compenseert hij dat met veel doelpunten in de beker...



We blijven hopen en hij blijft maar teleur stellen.
Morgen dan maar en dan meteen een hattrick.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 28 februari 2024 om 12:45:

(...)We blijven hopen en hij blijft maar teleur stellen.
Morgen dan maar en dan meteen een hattrick.



Feyenoord-supporter zijn, is een kwestie van leven tussen hoop en vrees toch? En op hoop volgt vrijwel altijd de teleurstelling, terwijl de vrees meestal bevestigd wordt. Het zijn die momenten waarop dat niet het geval is, waarin de club en het supporterschap op zijn allermooiste is. Dat zijn de momenten waar ik het in ieder geval voor doe en 'op leef'.

We zijn de afgelopen seizoenen enorm verwend, zeker als je het afzet tegen de periode ervoor. We hebben er de afgelopen 25 jaar nog nooit zo goed voorgestaan, als je nagaat hoe ver Feyenoord na een incidenteel succes terugviel is de huidige dip eigenlijk helemaal niks.

Misschien is de club inmiddels zover, dat de dalen niet meer diep genoeg zijn. Waardoor we de pieken te weinig waarderen.


Je ziet aan alles dat Ueda behoorlijk kan ballen, alleen heb ik het gevoel dat we er nog niet in slagen die te benutten. Als je een Boskamp over hem hoort, die is lyrisch over hem en zijn tijd in Belgie. De kwaliteiten die hij dáár liet zien, die is hij toch niet in 6 maanden tijd verloren? Je moet die alleen wel weten te 'activeren'. En dat lukt vooralsnog niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 28 februari 2024 om 13:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 28 februari 2024 om 12:45:

(...)We blijven hopen en hij blijft maar teleur stellen.
Morgen dan maar en dan meteen een hattrick.



Feyenoord-supporter zijn, is een kwestie van leven tussen hoop en vrees toch? En op hoop volgt vrijwel altijd de teleurstelling, terwijl de vrees meestal bevestigd wordt. Het zijn die momenten waarop dat niet het geval is, waarin de club en het supporterschap op zijn allermooiste is. Dat zijn de momenten waar ik het in ieder geval voor doe en 'op leef'.

We zijn de afgelopen seizoenen enorm verwend, zeker als je het afzet tegen de periode ervoor. We hebben er de afgelopen 25 jaar nog nooit zo goed voorgestaan, als je nagaat hoe ver Feyenoord na een incidenteel succes terugviel is de huidige dip eigenlijk helemaal niks.

Misschien is de club inmiddels zover, dat de dalen niet meer diep genoeg zijn. Waardoor we de pieken te weinig waarderen.


Je ziet aan alles dat Ueda behoorlijk kan ballen, alleen heb ik het gevoel dat we er nog niet in slagen die te benutten. Als je een Boskamp over hem hoort, die is lyrisch over hem en zijn tijd in Belgie. De kwaliteiten die hij dáár liet zien, die is hij toch niet in 6 maanden tijd verloren? Je moet die alleen wel weten te 'activeren'. En dat lukt vooralsnog niet.



Heb toch weinig begrip voor supporters die van alles eisen van spelers en na een paar teleurstellingen ze direct afserveren. Alsof ze er een zondebok nodig is als het even niet meezit. Is hun goed recht hoor, maar kijk er toch echt anders naar. Ik zoek naar verklaringen en aanknopingspunten en probeer ook de goede dingen te zien. Misschien komt dat doordat ik de periode Bengtsson nog heb meegemaakt en alle pieken en dalen nadien. Dan weet je dat we nu nog steeds op een piek zitten.


Hoe dan ook. Bij Ueda zie ik absoluut aanknopingspunten. In zijn loopacties, invalbeurt tegen Roma, meevoetballende kwaliteiten om maar wat te noemen. Ik zie ook dat hij nog niet scoort, maar weet uit zijn track record dat dat er wel in zit. En ik zie ook dat dit elftal momenteel geen fijne plek is voor een spits. Kortom, nog steeds alle vertrouwen in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 28 februari 2024 om 14:03:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 28 februari 2024 om 13:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 28 februari 2024 om 12:45:

(...)We blijven hopen en hij blijft maar teleur stellen.
Morgen dan maar en dan meteen een hattrick.



Feyenoord-supporter zijn, is een kwestie van leven tussen hoop en vrees toch? En op hoop volgt vrijwel altijd de teleurstelling, terwijl de vrees meestal bevestigd wordt. Het zijn die momenten waarop dat niet het geval is, waarin de club en het supporterschap op zijn allermooiste is. Dat zijn de momenten waar ik het in ieder geval voor doe en 'op leef'.

We zijn de afgelopen seizoenen enorm verwend, zeker als je het afzet tegen de periode ervoor. We hebben er de afgelopen 25 jaar nog nooit zo goed voorgestaan, als je nagaat hoe ver Feyenoord na een incidenteel succes terugviel is de huidige dip eigenlijk helemaal niks.

Misschien is de club inmiddels zover, dat de dalen niet meer diep genoeg zijn. Waardoor we de pieken te weinig waarderen.


Je ziet aan alles dat Ueda behoorlijk kan ballen, alleen heb ik het gevoel dat we er nog niet in slagen die te benutten. Als je een Boskamp over hem hoort, die is lyrisch over hem en zijn tijd in Belgie. De kwaliteiten die hij dáár liet zien, die is hij toch niet in 6 maanden tijd verloren? Je moet die alleen wel weten te 'activeren'. En dat lukt vooralsnog niet.



Heb toch weinig begrip voor supporters die van alles eisen van spelers en na een paar teleurstellingen ze direct afserveren. Alsof ze er een zondebok nodig is als het even niet meezit. Is hun goed recht hoor, maar kijk er toch echt anders naar. Ik zoek naar verklaringen en aanknopingspunten en probeer ook de goede dingen te zien. Misschien komt dat doordat ik de periode Bengtsson nog heb meegemaakt en alle pieken en dalen nadien. Dan weet je dat we nu nog steeds op een piek zitten.


Hoe dan ook. Bij Ueda zie ik absoluut aanknopingspunten. In zijn loopacties, invalbeurt tegen Roma, meevoetballende kwaliteiten om maar wat te noemen. Ik zie ook dat hij nog niet scoort, maar weet uit zijn track record dat dat er wel in zit. En ik zie ook dat dit elftal momenteel geen fijne plek is voor een spits. Kortom, nog steeds alle vertrouwen in.


Ik heb UT Arad en de HCS periode meegemaakt als dat je graadmeter is. Onzin toch?
De speler heeft een vermogen gekost, iets van 8 miljoen, dan mag je toch wel wat verwachten? Dat je moet wennen begrijp ik maar we zijn nu een maandje of 8 verder.

 

+1/-0

Een van mijn beste vrienden, een vriend die ik tijdens mijn studietijd leerde kennen via onze gezamenlijke liefde voor Feyenoord, was indertijd een groot aanhanger van de komst van Immers. De gehele periode van Immers in het shirt van Feyenoord bleek dit een punt van discussie. Ik vond Immers een schande in ons shirt, hij wees op z'n rendement, ik keek naar z'n kwaliteit aan de bal, hij wees op het drukzetten (waarvan ik weer vond dat het voornamelijk schijndruk was). Onze discussie vond vrijwel volledig plaats buiten het stadion en het liep soms hevig op, omdat ik Immers een verschrikking vond om te aanschouwen en een symbool voor alles wat destijds mis ging bij Feyenoord. Binnen het stadion verstomde onze discussie, want we hoopten natuurlijk allebei dat Immers de sterren van de hemel zou spelen en beslissend zou zijn voor onze club.

De Correspondent kwam later nog met een artikel over Immers waarin zou blijken dat hij op basis van data nog best een goede speler was. Maar ik zag dat als bewijs dat data niet alles is. Niet om m'n gelijk te halen, maar toen we later met Toornstra op 10 speelden zag die vriend het verschil wel waar ik al die tijd op doelde.

Daar kregen we later overigens ook weer een discussie over, omdat ik Toornstra na het kampioensjaar niet meer vond voldoen aan het spel dat je mag verwachten van een nummer 10 bij een Nederlandse topclub. Je zou zeggen dat je dan na Immers al lang blij bent dat een speler van het kaliber Toornstra op die plek speelt. Maar ik hoopte dat we weer hoger zouden inzetten. Is dat dan onvoldoende waarderen van de 'pieken' of wil ik gewoon graag het allerbeste voor mijn club omdat ik al die 'tussenjaren' wel beu was onderhand en de potentie zag wat mogelijk was bij Feyenoord? Ik heb Bengtsson ook nog meegemaakt, dus genoeg meegemaakt om te weten welk dieptepunten deze club heeft gehad.

Moraal van het verhaal is dat het verwachtingspatroon inderdaad behoorlijk kan verschillen en dat het perspectief waarmee je vergelijkt nogal van belang is. Ik bleek een hoger verwachtingspatroon te hebben dan hij. Eerlijk gezegd vond ik zijn opvattingen niet heel goed onderbouwd en meer getuigen van een subtopmentaliteit, maar ik had er ergens wel begrip voor in die context. Inmiddels zou ik dat begrip veel minder hebben, want we zijn nu toch wel drie jaar lang een tamelijk stabiele topclub zonder veel geldzorgen. Hierboven wordt Bengtsson genoemd, maar evengoed zou iemand die Happel van dichtbij heeft meegemaakt weer kunnen stellen dat de ondergrens niet hoog genoeg ligt. Die persoon hebben we gelukkig met de onlangs jarige Willem van Hanegem. Vaak genoeg oneens geweest met zijn columns, maar dit clubicoon heeft altijd de lat hoger proberen te leggen. Nog steeds gelukkig. En dat lijkt me het meest gezonde dat je als supporter van een topclub kan doen eerlijk gezegd.

Die positieve aanknopingspunten die hierboven bij Ueda worden gezien, die zie ik - op het koppen na- niet. Heb verder niets tegen Ueda en voor mij is hij geen zondebok, ik vind hem alleen kwalitatief tekortkomen voor het niveau dat ik verwacht bij een Nederlandse topclub. Van te voren had ik ook al m'n twijfels gezien de totaal andere speelstijl en systeem van de club waar hij vandaan kwam, en als we het dan over verklaringen hebben zie ik daarin een goede verklaring waarom hij tekortschiet. Vooralsnog heb ik het vertrouwen niet dat hij een geschikte opvolger zal zijn van Gimenez en ik ga hier zeker geen zoetsappig verhaaltje schrijven omdat onze dalen zoveel dieper zijn geweest.

Ik laat me graag positief verrassen door Ueda en in het stadion zal ik hem keihard aanmoedigen, maar laten we de realiteit geen geweld aandoen omdat we anders zogenaamd niet zouden kunnen genieten van de huidige piek. Ik hoop dat we vanaf hier nog hogere pieken gaan meemaken en ik zie daar nog steeds alle potentie voor als de club en technische staf de lat wat hoger gaat leggen. Idealiter ontpopt een Ueda zich tot een spits die daaraan bijdraagt, maar aannemelijker is dat het een andere spits zal zijn.

 

+1/-0

Je mag daarbij ook rekening houden met zijn leeftijd en dat hij nog verder kan groeien. Hij was alleen maar gehaald om Santi's plek over te nemen en nu de tijd en ruimte krijgt hierin te groeien. Het is nog te vroeg om hem af te serveren.

 

+1/-0

Je kan lullen wat je wil maar Ueda heeft het vanavond laten zien. Laten zien dat het de duurste miskoop uit de historie is van Feyenoord. Die kan er helemaal niets van, zelfs in de lucht verloor ie alle duels. Hij zou toch zo hoog kunnen springen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

parena schreef op 12 februari 2024 om 12:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 12 februari 2024 om 11:19:

Het is begrijpelijk dat elke spits het op dit moment moeilijk zou hebben, maar van een speler die voor 8 miljoen is aangetrokken, zou je toch wat meer verwachten. Ik vind dat zijn bijdrage te gering is.

Natuurlijk is het belangrijk dat er meer aanvoer komt, maar hij creëert zelf ook veel te weinig kansen.



Maar Gimenez zou gisteren ook geen pepernoot geraakt hebben. Sterker nog, die is wedstrijd op wedstrijd niet te vinden en pakt alleen maar domme gele kaarten. Toch zeggen we niet dat voor hem teveel geld uitgegeven is (want we weten wat hij kan). Van Ueda hebben we nog weinig gezien (weten we dus niet wat hij kan) en hij heeft nog niet de kansen gehad die Gimenez wel kreeg: veel speeltijd in een team dat een beetje draait. Gisteren, met Sparta dat zo opgesteld staat, was niet ideaal en op 't moment loopt het hele elftal stroef. Ik had ook graag meer gezien, maar dat zat er gewoon niet in deze wedstrijd.

Ik denk dat we tegen Groningen een betere Ueda gaan zien. Een wedstrijd waar een winnaar uit moet komen, er gaat meer ruimte zijn om te bewegen, om te kunnen voetballen. Zeker die wedstrijd mogen we wat meer verwachten, in ieder geval een indicatie van z'n kwaliteiten. Liefst een goaltje of 2 natuurlijk. :)



Geen betere UEDA gezien.

Sorry, dit is serieus de grootste miskoop.

 

+1/-0

Ik verwacht dat ze van de zomer een nieuwe spits gaan zoeken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 01 maart 2024 om 07:06:

Ik verwacht dat ze van de zomer een nieuwe spits gaan zoeken.



Hopelijk kunnen ze hem voor een miljoentje of 4 nog verkopen. Dan moet je dat verlies even op de koop toe nemen... Zonde van het geld, maar deze Japanner is geen match met Feyenoord. Snel laten gaan....

 

+1/-0

Het kan best zijn dat hij er nog doorheen moet komen en hij wel goed genoeg is, maar ik zie verrot weinig aanknopingspunten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 01 maart 2024 om 09:08:

Het kan best zijn dat hij er nog doorheen moet komen en hij wel goed genoeg is, maar ik zie verrot weinig aanknopingspunten.




Ik ook. Wanneer ik mijn eerdere reacties in dit topic teruglees: ik had een lange tijd goede hoop. Maar met iedere wedstrijd die hij speelt krijg ik steeds minder vertrouwen…

 

+1/-0

Het was gisteren wel heel bedroevend ja. Lijkt wel mentaal. Dat continu vallen en uit balans zijn ken ik niet van hem. Voor zover ik hem ken, maar heb hem wel eens met Brugge zien spelen en met Japan, en daar stond echt een fysiek stevige voetballer. Plus iemand me tgevoel voor positie en een scherp vizier. Ik zie het dus nog steeds echt wel in hem, maar ben de eerste die moet toegeven dat het in dit Feyenoord er helemaal niet uitkomt. Er zijn genoeg factoren in het elftal aan te wijzen waarom dat zo is, maar het begint bij hem zelf. Hoop iig dat hij de juiste begeleiding krijgt, want op deze manier wordt het 8/9 miljoen down the drain.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 01 maart 2024 om 14:41:

Het was gisteren wel heel bedroevend ja. Lijkt wel mentaal. Dat continu vallen en uit balans zijn ken ik niet van hem. Voor zover ik hem ken, maar heb hem wel eens met Brugge zien spelen en met Japan, en daar stond echt een fysiek stevige voetballer. Plus iemand me tgevoel voor positie en een scherp vizier. Ik zie het dus nog steeds echt wel in hem, maar ben de eerste die moet toegeven dat het in dit Feyenoord er helemaal niet uitkomt. Er zijn genoeg factoren in het elftal aan te wijzen waarom dat zo is, maar het begint bij hem zelf. Hoop iig dat hij de juiste begeleiding krijgt, want op deze manier wordt het 8/9 miljoen down the drain.



Zou zonde zijn… al dat geld… ik hoop ook nog steeds dat het eruit gaat komen en hij iedere keer 1 of 2 ballen tussen de palen in het net schiet.

 

+1/-0

Volgens Slot heeft hij veel scorend vermogen dat laat hij op de trainingen zien hopelijk komt het er dit seizoen nog uit.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda