Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Home of History » Wim van Hanegem 80 jaar

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

In mijn beleving 'the best ever'.
Wat een verschrikkelijke kanjer was dat en nog! (Tuurlijk wat ouder en wellicht iets te kritisch vanwege en generatiekloof, maar toch).

Jansen was ook fenomenaal, maar toch, Willem is bij mij blijven 'hangen'.

Wie wilde vroeger niet Willem van Hanegem zijn met straatvoetbal?

Van harte gefeliciteerd Willem en nog vele gezonde jaren!

 

+1/-0

Van harte meneer van Hanegem en nog veel jaren erbij als club watcher.
Nog bedankt voor de mooie momenten op het veld en daarbuiten.

 

+1/-0

Ik heb van Hanegem nooit bewust meegemaakt, maar dat hoeft ook niet om te weten dat hij één van Feyenoords allergrootsten is. Een geweldenaar, die in een tijd waarin het Nederlandse voetbal tot de absolute wereldtop behoorde zichzelf onderscheidde en er bovenuit stak.

Je hebt iconen, helden en legendes. Iedere Feyenoord-generatie en tijd heeft haar eigen grootheden. Zoals het voetbal zich ontwikkeld heeft, en Feyenoord als club gedurende haar geschiedenis presteert, zo verandert de norm en classificatie van de Feyenoord-spelers die een bepaalde positie verdienen.

Maar vér boven al die spelers en welke indeling dan ook staan drie namen, waar Feyenoord voor altijd mee zal worden geassocieerd en vice versa; wier leven vervlochten is met de club. Zulke Feyenoord giganten, dat zelfs de Rotterdamse eretitel 'Ome + voornaam' zoals zoveel grote Feyenoorders in een latere levensfase liefkozend genoemd en gekoesterd worden, niet bij hen passen.

Coen Moulijn.

Wim Jansen.

Willem van Hanegem.

In willekeurige volgorde. Groter hebben we niet. En zullen we nooit meer krijgen.

Willem, gefeliciteerd en nog vele, gezonde jaren! :feyenoord

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 20 februari 2024 om 02:26:

In mijn beleving 'the best ever'.
Wat een verschrikkelijke kanjer was dat en nog! (Tuurlijk wat ouder en wellicht iets te kritisch vanwege en generatiekloof, maar toch).

Jansen was ook fenomenaal, maar toch, Willem is bij mij blijven 'hangen'.

Wie wilde vroeger niet Willem van Hanegem zijn met straatvoetbal?

Van harte gefeliciteerd Willem en nog vele gezonde jaren!


Schoot je ook kromme ballen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 20 februari 2024 om 09:47:

Ik heb van Hanegem nooit bewust meegemaakt, maar dat hoeft ook niet om te weten dat hij één van Feyenoords allergrootsten is. Een geweldenaar, die in een tijd waarin het Nederlandse voetbal tot de absolute wereldtop behoorde zichzelf onderscheidde en er bovenuit stak.

Je hebt iconen, helden en legendes. Iedere Feyenoord-generatie en tijd heeft haar eigen grootheden. Zoals het voetbal zich ontwikkeld heeft, en Feyenoord als club gedurende haar geschiedenis presteert, zo verandert de norm en classificatie van de Feyenoord-spelers die een bepaalde positie verdienen.

Maar vér boven al die spelers en welke indeling dan ook staan drie namen, waar Feyenoord voor altijd mee zal worden geassocieerd en vice versa; wier leven vervlochten is met de club. Zulke Feyenoord giganten, dat zelfs de Rotterdamse eretitel 'Ome + voornaam' zoals zoveel grote Feyenoorders in een latere levensfase liefkozend genoemd en gekoesterd worden, niet bij hen passen.

Coen Moulijn.

Wim Jansen.

Willem van Hanegem.

In willekeurige volgorde. Groter hebben we niet. En zullen we nooit meer krijgen.

Willem, gefeliciteerd en nog vele, gezonde jaren! :feyenoord


Ik heb Willem altijd gezien als de beste van Nederland. Hij kon op een slow motion wijze tegenstanders passeren, terwijl Neerlands beste dat op snelheid deed. Wat Willem deed was ongelooflijk. Je zag hem soms door drie vier man omringd om er later met de bal tussenuit te gaan. Klasse!

 

+1/-0

Willem, heel hartelijk gefeliciteerd met nu de behaalde leeftijd van 80 jr. Jammer dat je niet meer voetbalt. De spanning die ik over me heen kreeg, je ontsnapping door tegenstanders omringd om even later weer zo'n op maat geleverde effectbal te geven, waren voor mij de momenten en de klasse die ik in je spel herkende. Ik heb van je voetbalwijze genoten. Mucho gracias!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 20 februari 2024 om 09:47:

Ik heb van Hanegem nooit bewust meegemaakt, maar dat hoeft ook niet om te weten dat hij één van Feyenoords allergrootsten is. Een geweldenaar, die in een tijd waarin het Nederlandse voetbal tot de absolute wereldtop behoorde zichzelf onderscheidde en er bovenuit stak.

Je hebt iconen, helden en legendes. Iedere Feyenoord-generatie en tijd heeft haar eigen grootheden. Zoals het voetbal zich ontwikkeld heeft, en Feyenoord als club gedurende haar geschiedenis presteert, zo verandert de norm en classificatie van de Feyenoord-spelers die een bepaalde positie verdienen.

Maar vér boven al die spelers en welke indeling dan ook staan drie namen, waar Feyenoord voor altijd mee zal worden geassocieerd en vice versa; wier leven vervlochten is met de club. Zulke Feyenoord giganten, dat zelfs de Rotterdamse eretitel 'Ome + voornaam' zoals zoveel grote Feyenoorders in een latere levensfase liefkozend genoemd en gekoesterd worden, niet bij hen passen.

Coen Moulijn.

Wim Jansen.

Willem van Hanegem.

In willekeurige volgorde. Groter hebben we niet. En zullen we nooit meer krijgen.

Willem, gefeliciteerd en nog vele, gezonde jaren! :feyenoord



Van Persie vind ik een serieuze kandidaat, al helemaal als hij een succesvolle trainer zou worden bij ons. De UEFA CUP was in 2002 een bijzondere prestatie en van Persie is als zelfopgeleide Rotterdamse jongen een speler van wereldklasse geworden. Z'n terugkeer vond ik ook bijzonder, als je zag hoe hij met dat fragiele lichaam nog zoveel impact had.


Gefeliciteerd met een van onze grote iconen! :feyenoord

 

+1/-0

Een clubicoon zoals die er tegenwoordig niet meer zijn.
Lange tijd bij Feyenoord gespeeld, zijn uitstapjes naar Utrecht en AZ daargelaten.
Prachtig was zijn terugkeer, zo ongeveer het eerste wat ik bewust meegemaakt heb.
En daarna als trainer, technische man achter de schermen.
Legendarische interviews van iemand die altijd een dwarse kijk op dingen had, ook buiten het veld.
Nog meer respect gekregen door zijn dubbelinterview met Guus Hiddink in coronatijd. (Joep Schreuder)
Blij nog lang bij ons, Willem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 20 februari 2024 om 02:26:

In mijn beleving 'the best ever'.
Wat een verschrikkelijke kanjer was dat en nog! (Tuurlijk wat ouder en wellicht iets te kritisch vanwege en generatiekloof, maar toch).

Jansen was ook fenomenaal, maar toch, Willem is bij mij blijven 'hangen'.

Wie wilde vroeger niet Willem van Hanegem zijn met straatvoetbal?

Van harte gefeliciteerd Willem en nog vele gezonde jaren!



Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Ook ik ben van de oude garde en was 12 toen we de EC1 wonnen. En ook ik wilde altijd Willem zijn bij het pleintjesvoetbal. En dat ie te kritisch zou zijn vind ik wel meevallen, wel goudeerlijk.
Nog vele jaren in gezond gezondheid Willem. Mijn eeuwige idool.
En voor wie het gemist heeft; ziggo had ter ere van zijn 80ste verjaardag een speciale ’tussen de palen’.

https://youtu.be/Andsf6kJy34?si=CCYjS1Tqu_g2EU47link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Té kritisch is van Hanegem niet in mijn ogen.

Je moet wat hij zegt soms in perspectief plaatsen wellicht, aangezien hij vanuit zijn eigen beleving oordeelt over een andere tijd met andere normen.

Daar komt nog eens bij, de liefde voor Feyenoord bij van Hanegem (en bijvoorbeeld ook bij Boskamp) is zo groot en onvoorwaardelijk; ze voelen en beleven alles wat er bij de club gebeurt op bijna dezelfde manier als het Legioen. Daar is de ratio en de nuance soms gewoonweg niet aanwezig, het komt uit het hart. Wanneer zij écht kritisch zijn op de club, doet dat ze zélf pijn. En daardoor komt het soms wat hard en onbeholpen eruit.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Home of History » Wim van Hanegem 80 jaar